Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:03

Dus 5 verschillende pakjes allemaal in Friesland.
Van allemaal een berichtje dat ze niks hebben ontvangen en van allemaal een berichtje dat ze tot dinsdag afwachten.

Als ik dit zo lees weet ik wel zeker dat je erin word geluisd.

pmarena

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 08:33

Wat raar joh... liggen de plaatsjes ook nog dicht bij elkaar, en kunnen de mailadressen van 1 persoon zijn, geen 5 verschillende huis-aansluitingen / providers zeg maar?

Hier had ik juist nog een compliment in de mailbox, dat zelfs een pakje dat ik vrijdag naar België heb gestuurd, gisteren al aangekomen was :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:36

Wat raar :?

Dat er iets mis zou gaan met een bepaalde lichting kan natuurlijk, maar dat dan ook nog eens alle kopers op dezelfde manier en in hetzelfde tempo reageren , dat gaat er bij mij ook niet in ...

Wat vervelend dat je dan net bij dit soort dingen de bewijsjes niet hebt !
Ik neem ze altijd mee, al stuur ik iets aan een vriendin, het is ook een beetje de garantie voor jezelf dat je eventueel je geld/kosten terug kan krijgen indien het misloopt :j

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:25

Ik krijg bijna het idee dat het een en dezelfde persoon is, en dat de pakjes wel gewoon zijn aangekomen..maar deze persoon jouw bedreigd om zo een poging te doen geld van jou te krijgen... Niet intrappen dus, en mailtje niet meer beantwoorden en als er mails komen gewoon verwijderen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:38

Inderdaad, niet meer op reageren en laat ze stikken. Komt echt over alsof 1 persoon betreft die dit stuurt. En na 2 dagen wachten al moeilijk doen... Nee dit zaakje klopt niet dus gewoon negeren die handel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:20

staking is al een paar weken voorbij hoor. Als je ze donderdag heb verstuurd en ze 'dreigen' nu al? Dat vind ik eigenlijk best rap. Het is nu zondag, dan komt er sowieso niks meer aan.

Overigens dat je de T&t's niet meer hebt, vind ik een vaag en raar verhaal. Zorg er in de toekomst voor dat je die codes gewoon meeneemt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:41

Ik heb er laatst ook zo', type ongeduld gehad, pfff dat was gewoon stalken aan het worden.

Eerst dreigen met van alles en nog wat, want ze hadden het pakket nog niet ontvangen (was via de webwinkel en niet via mp).
Ja sorry wij verzenden pas nadat de betaling is gedaan en niet eerder, en aangezien we van u nog geen betaling hebben ontvangen wordt er niets verstuurd.
Ja we moesten niet zeuren want het was wel betaald, en alles op een heel dreigende toon. Haar vriend had het voor haar betaald en ze hield er niet van om uitgemaakt te worden voor leugenaar.....
Nogmaals nagekeken, maar er was namens hun niets betaald aan ons, en dat ook doorgegeven.
Toen kwam de aap uit de mouw haar vriend had tegen haar gezegd van wel, maar had het dus niet gedaan want ze hadden het geld er niet voor.
Of ik het aub toch op wilde sturen want ze had het heel hard nodig. Nou sorry ik ga geen bestelling van ruim € 250.- zomaar versturen.
Nou de mails die logen er toen niet om. Alle winkels waren uitzuigers, want wilde eerst geld zien voordat ze het gingen versturen (tja sorry dat moet je bij een gewone winkel ook, eerst betalen voordat je het mee krijgt).
We moesten in tijden van crisis maar lief wezen voor onze medemens en hun ook wat gunnen.
En heel veel scheldwoorden erbij.....

Nou echt mijn mond viel open van verbazing.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:46

Dat vind ik ook wel, hoor kiki1976 :j
Daar hadden de mensen in de supermarkt ook best begrip voor gehad als jij je boodschappen niet kon betalen omdat je zonodig "lief moest zijn voor je medemens"

Wat erg ... ik geloof namelijk niet dat de produkten die jij verkoopt voorzien in de eerste levensbehoeftes, toch :)) ?

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:56

ja, dat ze me niet gewoon laten doorlopen langs de Appie kassa daar snap ik nou heulamaal niks van *\%/*
stelletje krenten zijn het :P :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:04

Ik heb de laatste tijd af en toe ook van die mensen die het met allerlei verhalen proberen om me toch maar alvast te laten versturen, en altijd vrij pittig overkomend en met het verhaal dat iemand anders al voor hen betaalt zou hebben en dat het probleem wel bij mij zal liggen :=

Dan willen mensen graag z.s.m. hun bestelling ontvangen want ze zitten er om te springen, en op zich wil je ze graag blij maken en direct versturen, maarja als de betaling er dan niet is..... -O-

Daar ben ik 1 keer ingetrapt met een onfatsoenlijke bokker die nog steeds een openstaande rekening bij me heeft en nog steeds volhoud dat haar vader de rekening betaald heeft _-:(

Helaas had ik die wel gematst, leek een leuke en aardige meid en ze had het hard nodig... en dat is dan mijn dank. En als je het eenmaal opgestuurd hebt dan heeft die ontvanger geen enkele reden meer om de betaling alsnog in orde te maken...als ze niet gehinderd worden door enig gevoel van fatsoen :x

Dus er wordt hier ook niemand meer gematst, dankzij zulke mensen.

Een hele enkele keer mats ik hooguit nog eens een wederverkoper waarmee ik al jaren goede ervaringen heb, maar ook dat liever niet want het moment kan altijd komen dat iemand om 1 of andere reden ineens niet betaalt :=

En mensen die hun spullen snel willen hebben, hebben op zich genoeg mogelijkheden om snel te betalen tegenwoordig, dus eigen verantwoordelijkheid hoor :j

Als het goed is heb ik trouwens weer een goede deal via Marktplaats, mooi bureau gezien dat redelijk in de buurt is voor een nette prijs, prima contact gehad, nu nog een afhaalafspraak maken dus als het een nette verkoper is dan is dat bureau gewoon voor mij *\o/*

Zelf nog een leuke flessenhouder voor aan de muur verkocht van de week, hadden we over.
Gemaild, betaald, verstuurd, ontvangen....ging allemaal als een speer +:)+

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:35

Ik begrijp niet dat iemand iets zo nodig moet kopen terwijl het geld ontbreekt en dan de zaak omdraaien: omdat het geld ontbreekt moet de verkoper maar leveren? Ik heb altijd geleerd, dat er zonder geld niets te kopen valt, denk ook dat daar de bottleneck zit, kwestie van opvoeding meekrijgen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:44

Ja, ik word er soms ook niet goed van. Krijg je een mailtje van 'ja, sorry, maar door dit en dit en dit heb ik niet meer te besteden, dus dan geef ik er maar zoveel voor'. Je gaat toch ook niet afdingen in de supermarkt op een pak rijst, denk ik dan? Scheelt dat ik niet vatbaar ben voor hele zielige verhalen van mensen die reageren op mijn advertenties. Ik wil best schappelijk zijn met een paar euro eraf (procentueel gezien dan), maar om nou minder dan 75% van mijn vraagprijs te gaan zitten en dan ook nog eens geen verzendkosten erbij...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:45

Vind ik ook :j

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen denken: waarom zou ik eerst moeten betalen? Stuur jij eerst maar op, jij wilt toch verkopen :P

Ik als verkoper denk dan echter toch: een ander wil wel gewoon eerst betalen, die gun ik het dan liever :P

En als "winkel" is het helemaal simpel: ik heb een goede naam te verliezen dus ik "moet" wel netjes de betaalde spullen opsturen, terwijl een koper die niets betaalt...niets te verliezen heeft want je mag nergens de naam en toenaam van zo'n klaploper noemen die niet betaalt :n

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:20

Nee idd wat dat betreft word er met 2 maten gemeten, want owee als je diegene z'n naam noemt.
Maar is het met die betreffende bokker nog steeds niet opgelost? Ik kan daar gewoon niet bij!

Ik verstuur ook niets hoor voordat iets betaald is.
Maar idd wat een smoezen er wel niet voor verzonnen worden. De ene nog brutaler dan de andere, en de andere nog zieliger dan de andere......

Zo ook een tijd terug met één of andere die hoger in de endurance reed (ging de halve wereld over) met een mail van ik heb dit gewonnen, ik ben zo geëindigd. Of ik een wedstrijdkast wilde sponsoren. Koste maar een kleine € 1000.-.......
Uhhhh nee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:46

Welnee, zoals ik toen al verwachtte kon ze alleen maar even een nieuwe loze belofte doen toen ik haar naam in het openbaar noemde....geeft verder geen enkele blijk van intentie om haar rekening te betalen :n

Onee wacht, dat is niet waar, ze gaat het uitzoeken (meldde ze in februari geloof ik) maar ik ben te ongeduldig :P

Sponsoren is ook zoiets. Ik doe toch regelmatig wel iets van prijzen sponsoren voor een wedstrijd zus of zo, maar het levert allemaal weinig op eigenlijk. Net zoals met adverteren of een stand op Horse Event ofzo. Kost handenvol geld maar levert eigenlijk geen zichtbare stijging van verkoop op..... dan investeer ik dat geld liever in een goede service :)

Ha mooi, weer een berichtje terug over het bureau, hopelijk kunnen we dat van de week gaan halen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:50

Dat was volgens mij ook in dit topic dat ze zei het na te gaan kijken, maar daar heb je dus gewoon geen reactie op terug gehad.....

Beurzen etc kost handen vol geld, is wel altijd erg leuk om te staan. Maar wat je zegt, het levert niet extra op.

Dat zal mooi wezen als dat deze week nog lukt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:51

Ik trap er ook niet in en ga ook zeker geen geld terug sturen, inmiddels heb ik ook mails gekregen van 2 andere pakketten die niet zijn aangekomen uit andere provincies.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:56

Dat is wel heel vreemd , je zou bijna denken dat er bij jullie postagentschap iets misgaat :?

Heb je daar ook de bonnetjes niet meer van ?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:07

Gisteren wezen kijken bij een paardje via marktplaats.
Jeetje mineetje....kom je daar, hebben ze het paard al klaar staan,
niks bijzonders gebeurd wel vaker, dan zet men het paard klaar zodat het op zijn paasbest gepoetst er uit ziet.
Het paard zag er niet uit, gigantisch mager, helemaal doorgezakt met zijn rug, het ras (tinker) heeft nagenoeg weinig schoft, maar deze had me toch een schoft omdat er niks geen spier of vet zat. Ingedeukt bij de kont en aanzet staartbeen, zwaar ingevallen bij de heupen. Een buik zo rond en opgezet, het is heel goed te vergelijken met zo'n ondervoed Ethiopisch kindje. Die hebben ook een buik van heb ik jou daar, maar zijn voor de rest zo mager als brandhout door pure ondervoeding.
Het was 10, maar leek wel 28. Vertelt mevrouw me dat dat komt omdat ze een veulen heeft gehad, ja dat zal best, maar ik heb menig paard gezien met veulen en ik weet ze vreten energie weg, maar in zo'n mate heb ik nog nooit gezien! Maar ook de manen zag er uit als een dreadlock queen. Ook de vacht was dof. Ik vond het gewoon een verwaarloosd paard. Vraag me af waarom het paard klaar stond als ze het niet even had gepoetst, de manen geborsteld. Mochten we de rest niet zien? Ook niet gevraagd hoor, misschien zagen die er wel goed uit, geen idee, maar die twijfel heb je dan achteraf. Maar goed je stopt er voer in, je rijd er spieren aan en dan kun je best over een half jaar tot en jaar een prachtig paard hebben. In de advertentie stond geschikt voor beginners, bereden en betuigd. Dus gevraagd kunnen we er even op rijden? Heeft ze geen zadel en hoofdstel. Ze vertelde dat ze rugklachten had en dat het paard al een jaar niet meer gereden was. Huh....je schrijft in de advertentie geschikt voor beginners, er staan foto's bij met zadel (zonder iemand er op) en dan kom je note bene dik uur rijden en dan kun je hem niet uitproberen, want ze heeft geen zadel. Een beginner zet je toch niet op een paard dat een jaar niet is gereden? Dus vraag ik ok, span hem dan maar in. Heeft ze ook geen tuig en kar. Heel toevallig vorige week het tuig verkocht. Ik was binnen best boos op haar, ze had dat toch even kunnen zeggen door de telefoon dat het paard niet uitgeprobeerd kon worden? Dus ik vraag haar hoe ze een paard wil verkopen voor 1850 euro zonder dat mensen hem kunnen uit proberen. Zegt ze o dat lukt me wel hoor, er zijn zat mensen die een paard kopen zonder het uit te proberen. Nou dan vraag ik me af, zijn dat dan serieuze mensen of kopen ze hem dan uit mede lijden. Binnen 5 minuten zaten we weer in de auto, vond het echt raar. Heb medelijden met het paard en ik hoop dat iemand er door heen kan kijken en vertrouwen heeft dat het paard inderdaad goed is aangereden is en het geld er in deze staat en zonder uit te proberen zo voor over heeft. We zijn er nog geen 5 minuten geweest, maar we hebben er wel 5 uur over gepraat, wat een indruk hebben we gekregen van paard en ook van het baasje.

Omdat ik geen hetze wil veroorzaken, want het dier zal best een veulen kunnen hebben gehad en misschien klopt haar verhaal wel, vermeld ik geen namen, plaatsen en ook niet per BP.

Maar ik vond dit gebeuren een typies gevalletjes rare mensen op marktplaats

Ik ga hier denk ik ook even een gewoon topic over maken, ben benieuwd wat andere bokkers hier van vinden.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 22-07-13 08:17, in het totaal 3 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:12

BridgetF: dat klinkt niet goed zeg, en dat niet uit kunnen proberen... Denk dat ze lang kan wachten totdat ze het paard heeft verkocht.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:21

ik kan best er door heen kijken als een paard weinig spier heeft, maar verkoop niet iets als beginners en plaats geen foto's met zadel er op, als het dier een jaar niet is bereden en er bij komst geen zadel aanwezig is om uit te proberen. Het gat niet om een tientje, maar ze wilde 1850 euro! Ze had gewoon van te voren moeten zeggen dat ze geen zadel had, daar ga je toch niet vanuit als je bij een beginners bereden paard gaat kijken. Vind het een beetje een soort van misleiding. Maar goed we zoeken gewoon verder...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:43

het klinkt haast als een handelaar uit giethoord waar ik ook jaren geleden ben geweest bij een zielig paard :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:08

Kijk er is een verschil tussen schraal nadat ze een veulen aan de voet gehad hebben en graat mager.
Als er gezegd word dat het paard braaf te rijden is ook door een beginner, mag je idd verwachten dat je in ieder geval mag proberen.....
Vind het allemaal met smoesjes aan elkaar hangen, en ja ik had denk ik dat diertje ook laten staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:28

kiki1976 schreef:
Dat was volgens mij ook in dit topic dat ze zei het na te gaan kijken, maar daar heb je dus gewoon geen reactie op terug gehad.....

Beurzen etc kost handen vol geld, is wel altijd erg leuk om te staan. Maar wat je zegt, het levert niet extra op.

Dat zal mooi wezen als dat deze week nog lukt

Nah, ik heb (dacht ik) een paar dagen later wel nog een mopperende PB ontvangen met de strekking dat ze het niet netjes vond dat ik haar zwart zat te maken en niet zo ongeduldig moet zijn (spullen in 2007 verstuurd :') ) en dat ze het heus wel eens uit wilde gaan zoeken enz. enz :P En dat was het, geen piep meer van gehoord en we zijn nu weer bijna een half jaar verder. Daar hoor ik natuurlijk nooit meer wat van....ze heeft al zoveel kans gehad om goed fatsoen te tonen maar sommige mensen... _-:(

Maargoed, het enige dat ik er nog mee kan doen is anderen waarschuwen om niemand te vertrouwen, zelfs geen hele leuke Bokkers :P

Net een afspraak gemaakt om het bureau af te halen, fijn!

Is een super mooi ding, echt zo'n grote zakelijke die de hoek om gaat en mooi afgerond is overal, ga hem samen met schoonmoeder ophalen voor haar spruit, we zijn een kantoortje aan het inrichten en zelf heb ik al een fijn bureau dus deze is voor hem *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:31

my_precious schreef:
Ik trap er ook niet in en ga ook zeker geen geld terug sturen, inmiddels heb ik ook mails gekregen van 2 andere pakketten die niet zijn aangekomen uit andere provincies.

Joh dit is natuurlijk allemaal wel HEEL erg toevallig, ik zou als ik jou was toch echt twijfelen dan wat er fout is gegaan... zijn er ook pakjes van jou die wèl aankomen :?

Op zich vind ik het wel jouw verantwoordelijkheid dat je de pakketcodes niet hebt. Je kunt nu totaal niet aantonen dat je de pakketten verstuurd hebt, en kunt ook niet nakijken of het systeem zegt dat ze bezorgd zijn, dus eigenlijk vind ik het wel een beetje jouw probleem om het op te lossen... kan me heel goed voorstellen dat je kopers not amused zijn als ze geen pakje ontvangen en ook geen TT code krijgen, dan lijkt het er toch wel heel sterk op dat ze voor de gek gehouden worden natuurlijk :o