Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:46

Mavelle schreef:
:+
Trouwens nog een vraag waar jij misschien wel antwoord op weet Isegrim, maar wat zijn Johnnies? Las dat ze dat veel te eten krijgen, maar google laat veel verschillende afbeeldingen zien.

Ik gok dat het die soy patties zijn die ze vaak krijgen maar ik weet dat niet zeker. Ik heb Jamie dat woord nooit horen gebruiken volgens mij.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:51

shilady schreef:
Nou kan me wel voorstellen dat boeken die vertellen over hoe je precies iemand in elkaar kan meppen of vermoorden verboden zijn... En boeken met nigger en dat soort gedoe ook... Maar ik neem aan dat de dames Van dit topic niet de intentie hebben dat soort boeken te sturen..... Ik probeer leerzame boeken te sturen (leerzaam op de goede manier)

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een boek van de KKK en het populairste werk uit de Amerikaanse literatuurgeschiedenis. Een boek over racisme is iets anders dan een racistisch boek. Het verbieden van een boek als Huckleberry Finn is absurd. Evenals het verbieden van alles wat met homoseksualiteit te maken heeft.

In veel gevallen speelt die volstrekt logische redenering die je aanhaalt helemaal geen rol. Dat is het hele issue met dat systeem: willekeur.

shilady

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:58

Tja we kunnen er niks aan doen.. Maar gelukkig zijn er nog een hoop andere boeken te koop dan huckleberry :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:09

Dat is slechts één voorbeeld, er zijn duizenden boeken die verboden zijn in TDCJ. Misschien vind jij censuur geen big deal; ik denk daar anders over.

En als ik bij alles zou denken dat 'we er niks aan kunnen doen', zou ik mijn activisme snel opgeven gok ik. :P

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:12

Die soy patties zien er niet erg smakelijk uit in elk geval. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:26

Nou halloo.. we zijn niet allemaal zo actief als jij isegrim -.-

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:11

Dat zeg ik ook niet en dat hoeft ook niet, maar ik vind het ook weer niet een onderwerp om je schouders over op te halen. Ik doelde er meer op dat shilady het punt van mijn post leek te missen.

Die soy patties smaken naar karton, zo heb ik begrepen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:24

Hmmm karton, lekkah! :Y)

Mijn vriend maakt opeens een enorm probleem van het schrijven. Ik schrijf al twee jaar en opeens gaat hij dwars liggen en moeilijk doen. -O- Ik ben niet van plan om te stoppen met schrijven, juist de laatste loodjes zijn moeilijk en mijn inmate heeft nu steeds ruzie met de bewaarders, ik probeer hem juist nu er doorheen te slepen!
Ik denk dat iedereen hier wel eens tegenaan is gelopen?
Ik ben wel heel open, mijn vriend mag alle brieven lezen als hij wil, ik heb niets te verbergen en het is absoluut alleen vriendschappelijk. Daarnaast is mijn inmate net zo oud als mijn vader.
Kortom, niets te vrezen toch?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:25

Snap soms ook niet waar die 'onzekerheid' vandaan komt. Wat zegt ie nu ineens dan?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:29

Wat apart dat hij het nu opeens wel een punt vindt en eerder niet... Waarom is dat opeens? Legt hij dat ook uit?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:14

Lastig zeg!
Mijn vriend vindt het ook niks, maar omdat ik er open over ben en hij als hij wil brieven mag lezen accepteerd hij het wel.

Vraag hem eens waarom hij het nu wel lastig vindt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:28

Wat jammer Nant, zit ie misschien gewoon niet zo lekker in zn vel?

Isegrim, ik bewonder het juist aan je dat jij je 100% inzet tegen het onrecht wat je ziet, dus ga vooral zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:31

mavelle: ik bedoelde het ook zeker niet dat isegrim minder moet doen, maar 't kwam er gewoon even onhandig uit naar shilady toe waardoor ik dacht hoho, even respect voor mekaar..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:09

Idd super wat Isegrim doet, respect!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:21

Was echt niet verwijtend bedoeld, was misschien wat verbaasd over de laconieke reactie. :P

Lastig dat je vriend er nu ineens issues mee heeft, Nant...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:33

Nou je mag best zeggen en doet wat je wil isegrim
maar ikzelf probeer me gewoon zo goed mogelijk aan de richtlijnen te houden kwa post kwa bezoeken ect En de boeken waar mijn inmates in geintresseerd zijn voldoen ook aan die richtlijnen that's all I wane say

Voor ons nederlanders klinkt alles belachelijk en gaan veel dingen best ver maar ik besef me wel dat het een land met een hoop geschiedenis is en met veel geloof en totaal niet te vergelijken met hoe we hier in Nederland denken en doen....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:38

Ik hou me ook altijd keurig aan de regels. :j Dat is ook wel zo verstandig, ik zou geen bezoekrechten willen verspelen. Tegelijk kom ik wel in opstand tegen onredelijke regels, maar dat uiteraard langs andere wegen. Het heeft weinig nut om een discussie aan te gaan met bijvoorbeeld een bewaker, dan kun je beter de warden aanschrijven. Gloria doet dat trouwens wel, die trekt gewoon d'r muil open. Maar die is dan ook al een keer tien jaar geband geweest. :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:40

Het is trouwens juist een land met heel weinig geschiedenis. :D Maar ik snap wat je bedoelt. Rosa Parks is nog geen zestig jaar geleden.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:46

Tien jaar, potverdikkie := Dan had ze het zeker wel heel bont gemaakt. Kun jij beter zoals jij zegt de klachten bij de juister persoon neerleggen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:02

Mavelle schreef:
Tien jaar, potverdikkie := Dan had ze het zeker wel heel bont gemaakt. Kun jij beter zoals jij zegt de klachten bij de juister persoon neerleggen.

Laten we zeggen dat het iets te maken had met een T-shirt dat uit moest omdat ze met dat T-shirt aan niet naar binnen mocht. Dusseh, toen heeft ze het maar uitgetrokken. :D Dat was wel precies wat ze vroegen, maar toch waren ze er niet blij mee. :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:07

Whahahaha! En daar voor mocht ze tien jaar niet meer naar binnen?!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:31

Yep. Maar er zijn mensen voor het leven geband om veel onzinniger redenen. Ze verzinnen daar de regels waar je bij staat. Ze hebben vorig jaar een familie de laatste bezoeken ontzegd omdat twee zussen tijdens het wachten ruzie met elkaar maakten... Die jongen wist dat niet en zat dus te wachten en er kwam niemand.

Nou is dat ook wel de laatste plek om te gaan ruziën, maar come on - iemand zijn laatste contact met familie ontzeggen..?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:39

Dat is wel heel erg heftig inderdaad!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:55

Rigoureus..

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:01

Isegrim schreef:
Laten we zeggen dat het iets te maken had met een T-shirt dat uit moest omdat ze met dat T-shirt aan niet naar binnen mocht. Dusseh, toen heeft ze het maar uitgetrokken. :D Dat was wel precies wat ze vroegen, maar toch waren ze er niet blij mee. :')

Whahaha :') maar tien jaar bannen, absurd zeg. Net als levenslang bannen door ruzie tijdens het wachten. Rare lui toch, die Amerikanen...