Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:13

MarlindeRooz schreef:
Optimel heeft net zoveel suiker als normale magere yoghurt. Maar 3,3 gram. Dat is echt weinig. :+

Per honderd gram wat in geval van koolhydraat arm, als je maar 20 gram suiker mag, echt heel veel is.
Normale yoghurt is, als je suikerloos wil leven, ook niet de beste keuze :n
Sowieso zitten de meeste yoghurts mijn inziens al snel hoog in de suikers, Griekse yoghurt 4,5 gram, skyr zelfs 5 gram. Maar die laatste 2 hebben als voordeel dat ze dan weer wel hoog in de vetten zitten, wat je graag bij koolhydraat arm wil :j

Zuivel is zo gezond helemaal niet, maar het ligt er gewoon aan welke stroming je dietiste volgt :j

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 08:21

Het maakt toch verder niet zoveel uit? Nu gebeurt er eigenlijk hetzelfde hier als voordat Siggislief naar de tramhalte liep :o
De diëtiste heeft in samenspraak een voedingsschema opgesteld om het doel wat Siggislief wil bereiken te halen en daar hoort Optimel als keuze om te nemen bij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:01

Ik heb een beetje te hard gesport en heb mij toch een spierpijn in de buik.

Oh en collega's die mij alle traktaties geven want 'ik kan het wel hebben'. Ja Debbie, ik kan het hebben omdat ik 'met mate' snoep en sport :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:05

Die brommobielen... Waarom rijden die niet gewoon op het fietspad op plaatsen waar brommers enzovoorts al niet toegestaan zijn op de rijbaan. Of zelfs waar trekkers niet op de hoofdbaan mogen maar dan rijdt er wel zo'n rot ding. Ik vind ze echt heel vervelend op die plekken. Vooral lekker in de spits of wanneer ze denken dat ze een vrachtwagen zijn waardoor je er amper langs kan. Lekker 2 meter van de kant af blijven rijden.

Ik weet niet eens of ze op de weg mogen waar trekkers al niet mogen. De andere wegen wel, maar vind ik niet terecht haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:15

Volgens mij mogen ze niet komen waar trekkers ook niet mogen komen. Ze mogen echter ook niet op het fietspad. Geloof mij dat zouden ze liever doen ipv over een 80 weg.

Dat ze op sommige plekken verder van de kant af rijden is juist om te voorkomen dat ze ingehaald worden en daarmee onveilige situaties voorkomen.
Veel mensen zijn echt mafketels als ze een auto aan het besturen zijn.

Ik heb in een vorig leven een brommobiel gehad zo’n 20 jaar geleden. Het was mijn alternatief voor een scooter ( Ik kan niet op een scooter rijden )
Dat het soms vervelend is dat het wat langer duurt ehm tja ze gaan nou eenmaal niet harder.
Die van mij ging overigens 60 km/pu en ik reed binnen de bebouwde kom gewoon met het verkeer mee, niks langzamer dan een gewone auto dan en toch situaties meegemaakt waar je broek van afzakt.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:35

Instagram doet het niet bij mij :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:39

M_D_H schreef:
MarlindeRooz schreef:
Optimel heeft net zoveel suiker als normale magere yoghurt. Maar 3,3 gram. Dat is echt weinig. :+

Per honderd gram wat in geval van koolhydraat arm, als je maar 20 gram suiker mag, echt heel veel is.
Normale yoghurt is, als je suikerloos wil leven, ook niet de beste keuze :n
Sowieso zitten de meeste yoghurts mijn inziens al snel hoog in de suikers, Griekse yoghurt 4,5 gram, skyr zelfs 5 gram. Maar die laatste 2 hebben als voordeel dat ze dan weer wel hoog in de vetten zitten, wat je graag bij koolhydraat arm wil :j

Rond 3,5 - 5g kh per 100ml is gewoon natuurlijke hoeveelheid lactose in melk en het zijn allemaal melkproducten die daardoor ook natuurlijk voorkomende lactose bevatten, wat een toeval :+ 20 gram suiker is btw indrukwekkende 80 kcal, heel erg logisch dat je niet meer kan afvallen zodra je op een dag per ongeluk het dubbele binnen krijgt uit je Optimel :=

Sorry maar KH arm/beperkt is gewoon een schadelijk onzin dieet en een ergernis aan zich.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:43

Ineke2 schreef:
Volgens mij mogen ze niet komen waar trekkers ook niet mogen komen. Ze mogen echter ook niet op het fietspad. Geloof mij dat zouden ze liever doen ipv over een 80 weg.

Dat ze op sommige plekken verder van de kant af rijden is juist om te voorkomen dat ze ingehaald worden en daarmee onveilige situaties voorkomen.
Veel mensen zijn echt mafketels als ze een auto aan het besturen zijn.

Ik heb in een vorig leven een brommobiel gehad zo’n 20 jaar geleden. Het was mijn alternatief voor een scooter ( Ik kan niet op een scooter rijden )
Dat het soms vervelend is dat het wat langer duurt ehm tja ze gaan nou eenmaal niet harder.
Die van mij ging overigens 60 km/pu en ik reed binnen de bebouwde kom gewoon met het verkeer mee, niks langzamer dan een gewone auto dan en toch situaties meegemaakt waar je broek van afzakt.

Hier regelmatig 1 die niet eens de 40km per uur haalt, vaak ergens rond de 30 maar. Op zowel 60 als 80km/h wegen. En de tegenligger dus ook boven op de rem moet, omdat hij zo raar op het midden van de weg rijdt. Dat is niet eens alleen vervelend dat het wat langer duurt, maar extreem hinderlijk. Net als die weg waar trekkers dus niet mogen komen, ligt gewoon een weg naast waar die wel mogen rijden. Als je gewoon meerijdt, geen probleem dat het wat langer duurt, maar dit is niet met verkeer meegaan.

Voor mij zijn ze net zo irritant als wielrenners, die rijden hier ook op de weg waar ze niet mogen komen ipv het fietspad. En dan lekker met z'n allen naast elkaar zodat je er niet langs kan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:45

Niet een ergernis, meer een oh help, paniek! Wespennest in de paardendekens en ik die ze even wilde opmeten. Natuurlijk net mijn ouders op vakantie, dus schoonvader en een vriend van hem opgetrommeld en die heeft deze voor me verwijderd. Het poedersuiker eraan is nog wel dat ik gestoken ben in mijn kin/nek overgang en het steekt heel erg. Maar nu weet ik in ieder geval wel dat ik niet allergisch ben.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:54

saskiaojan schreef:
Instagram doet het niet bij mij :+

Bij mij wel, maar krijg hele zieke dingen te zien.
Terwijl mijn feed normaal uit tattoos, Mechelaars en paarden bestaat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:09

MyWishMax schreef:
Hier regelmatig 1 die niet eens de 40km per uur haalt, vaak ergens rond de 30 maar. Op zowel 60 als 80km/h wegen. En de tegenligger dus ook boven op de rem moet, omdat hij zo raar op het midden van de weg rijdt. Dat is niet eens alleen vervelend dat het wat langer duurt, maar extreem hinderlijk. Net als die weg waar trekkers dus niet mogen komen, ligt gewoon een weg naast waar die wel mogen rijden. Als je gewoon meerijdt, geen probleem dat het wat langer duurt, maar dit is niet met verkeer meegaan.

Voor mij zijn ze net zo irritant als wielrenners, die rijden hier ook op de weg waar ze niet mogen komen ipv het fietspad. En dan lekker met z'n allen naast elkaar zodat je er niet langs kan.

Maar dat maakt de zaak wel anders ja. Als er een ventweg naast de 80km weg ligt hoort een brommobiel die te nemen en is het niet toegestaan om op die 80km weg te komen. Volgende keer mag je voor zulke situaties en helemaal als hij extreem langzaam rijd gewoon de politie bellen ( handsfree uiteraard :D ).

Dan kun je ervoor zorgen dat 1 de bestuurder even wordt herinnert aan de verkeersregels, 2 hij krijgt waarschijnlijk een boete op dat hij die regels blijft onthouden en 3 uitleg dat het minder veilig is om zo extreem langzaam te gaan.

Wielrenners zijn meestal een ergernis op zichzelf, omdat die zich 9 van de 10x sowieso niet aan de verkeersregels houden en zichzelf maar al te graag in gevaar brengen. Uiteraard is dat nooit hun eigen fout :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:23

Aan de NTI. Wat een ongelooflijke zooi daar. Tot voorkort was ik tevreden, nu nadert het einde van mijn studie en het is een grote zooi. Heel mijn plan voor afstuderen klaarliggen, zegt het afstudeerbureau ineens weer wat anders en moet ik alles omgooien. En alle studenten in mijn appgroep zeggen dat ik wel gelijk heb en ze nu ineens hele andere dingen zeggen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:02

LaPluche schreef:
Waar is Urbanus? Ik mis haar strakke uitspraken.

Die staat nog in de rij voor Taylor Swift kaartjes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:38

Aan de pijn in mijn voet. Zelfs mijn voet aanraken doet pijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:39

purny schreef:

Oei heb je hem gestoten?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:41

Ineke2 schreef:
LaPluche schreef:
Waar is Urbanus? Ik mis haar strakke uitspraken.

Vast met zomerreces :D

Ban zag ik toen ik me hetzelfde afvroeg

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:56

Parkeren is ook een vak apart… Ik kon hier tussen, maar… Dan kon ik er niet uit, of de andere er niet in.

Nou kan ik er voor kiezen om te denken jammer joh, dan kun je er niet in of alleen via de passagierszijde, maar het is bij een ziekenhuis en omdat er tijdens mijn overdenkingen een andere plek vrij kwam ben ik daar maar gaan staan.

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:12

Ineke2 schreef:
purny schreef:

Oei heb je hem gestoten?

Nee volgens mij niet. Of ik moet het in mijn slaap gedaan hebben.

Het is een pijn aan de binnenkant, denk oppervlakkig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:19

Ineke2 schreef:
Parkeren is ook een vak apart… Ik kon hier tussen, maar… Dan kon ik er niet uit, of de andere er niet in.

Nou kan ik er voor kiezen om te denken jammer joh, dan kun je er niet in of alleen via de passagierszijde, maar het is bij een ziekenhuis en omdat er tijdens mijn overdenkingen een andere plek vrij kwam ben ik daar maar gaan staan.

[ [url=m/JFNPjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of je moet hem zelf hebben zien parkeren, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij zo moest gaan staan omdat er eerder een andere auto weer gigantisch buiten het vak stond. Die rijd dan later weg en lijkt deze de boosdoener.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:49

Balen Purny, misschien helpt een beetje koelen wel om het te verlichten.

DP zou kunnen, hij staat wel onwijs scheef…

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 14:10

Wasmachine die nooit fatsoenlijk centrifugeert als ik een kledingstuk op 20 minuten-programma was. Had mijn nieuwe rijbroek er even los in gedaan en kon dat ding nog uitknijpen zo nat. Snap dat niet want het programma zou gewoon op 1200 moeten centrifugeren.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:42

xPabloBokt schreef:
Wasmachine die nooit fatsoenlijk centrifugeert als ik een kledingstuk op 20 minuten-programma was. Had mijn nieuwe rijbroek er even los in gedaan en kon dat ding nog uitknijpen zo nat. Snap dat niet want het programma zou gewoon op 1200 moeten centrifugeren.

Mijne centrifugeert niet altijd goed als er te weinig inzit om de een of andere reden.
Ik doe er dan vaak een grote, schone handdoek bij en dan een x los centrifugeren :-)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:58

PostNL geeft aan dat ze mijn pakketje hebben bezorgd? maar ik heb niks

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:24

fotolijstje schreef:
PostNL geeft aan dat ze mijn pakketje hebben bezorgd? maar ik heb niks

En hoe lang is dat geleden?
Hier pas ook een al bezorgt melding en pas ruim een half uur later kwam de bezorger er aan. Die had hem alvast aangevinkt :?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:28

Hier ( weer ) een bezorgmelding zonder dat er is aangebeld. Dat het pakket is bezorgd. Van DPD… Briefje in de bus dat het afgegeven bij een pakketpunt. Dit is de 2de keer in een tijdsbestek van 2 weken dat ze dit flikken.
Ik dacht dat het deze keer in de brievenbus zou passen. Helaas net niet denk ik. Dus mag ik morgen weer naar het pakketpunt.