Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

E_C

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:37

Vanmiddag een college betrapt tijdens een heftige zoenpartij met onze soort van baas. Beide in een relatie, beide personen waar ze een relatie mee hebben beschouw ik als goede kennissen. Voel m'n geweten toch wel een beetje knagen dat ik dit met ze moet delen, maar weet niet of dit wel aan mij is.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:47

:= Oei oei oei. Zou ook niet weten wat te doen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 21:48

Ik zou er buiten blijven.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:49

Urbanus schreef:

Ja, ook als je met de partners 'bevriend' bent? Lastig hoor...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:56

Telpeva schreef:
fotolijstje schreef:
Waarom zou je iets medisch verzwijgen???
Kost misschien meer maar hierdoor breng jezelf en je mede omgeving niet in gevaar.

Dus ik vind de biechter echt top :j

Ik heb op medicatie gezeten met gele sticker, en ik dacht zoals jij. Die grap kostte mij 200 euro per 2 jaar, omdat ik elke keer opnieuw gekeurd moest worden. Je rijbewijs is daardoor opeens maar 2 jaar geldig. Die herkeuring duurde 5 minuten per keer, en er werd domweg gevraagd en herhaald wat iedereen in zijn theorie al leert: wanneer je last hebt van je klachten die je reactie in het verkeer kunnen beinvloeden, stap je dan achter het stuur? '' nee'' beloof je dat te blijven doen? ''ja''
En dan kon ik weer gaan, een paar honderd euro lichter. Voor letterlijk nog geen 5 minuten.

Ik ben het met je eens dat het voor de veiligheid zou moeten zijn, dat is ook waarom ik het heb gemeld. Ik vind het een zeer teleurstellende melkkoe die mensen met gezondheidsproblemen weg zet als onbekwaam, want... Het zit gewoon in je theorie: voel je je niet goed, verwacht je problemen, geeft je lichaam problemen wat je rijden kan beinvloeden: kruip dan niet achter het stuur. Dat is het, je krijgt dan om de 2 jaar een herhaling van dat zinnetje, alsof je dom bent en je je theorie met een pakje boter cadeau hebt gekregen.

Een jaar of 9 geleden is een dorpsgenoot omgekomen. Deze jongen had epilepsie, sloot zichzelf tijdens zijn werk op in het toilet als hij een aanval voelde aankomen. Alles om maar zijn rijbewijs kunnen halen.

Dat rijbewijs heeft hij gehaald. Maar uiteindelijk kreeg hij een aanval op de fiets, is te water geraakt en verdronken. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als hij in de auto zat. Al dan niet met een ander...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 21:56

Ja. Goede kennissen vind ik anders dan m'n vriendinnen. Zeker als je met de partners werkt.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:02

Daar neig ik nu ook naar inderdaad. We werken nog maar een week met z'n allen, maar blijven wel allemaal in hetzelfde gebouw rondlopen (onderwijsinstelling). Misschien dat ik er na deze week anders over denk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:03

E_C schreef:
Daar neig ik nu ook naar inderdaad. We werken nog maar een week met z'n allen, maar blijven wel allemaal in hetzelfde gebouw rondlopen (onderwijsinstelling). Misschien dat ik er na deze week anders over denk.

Sowieso even de tijd geven, jij hebt hun betrapt... Zij zijn door jou betrapt... Die blijven echt niet stil hoor :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:04

E_C schreef:
Vanmiddag een college betrapt tijdens een heftige zoenpartij met onze soort van baas. Beide in een relatie, beide personen waar ze een relatie mee hebben beschouw ik als goede kennissen. Voel m'n geweten toch wel een beetje knagen dat ik dit met ze moet delen, maar weet niet of dit wel aan mij is.

Hebben ze jou ook gezien?
Het lijkt me meer awkward voor hun dan voor jou.
Ik zou er zelf niks mee doen denk ik

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:04

Ja, is wel het makkelijkste. Lijkt me alleen poedersuiker als je dan met die partners bent, in een setting met zijn allen. Maar als dat niet vaak voorkomt...

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:06

verootjoo schreef:
E_C schreef:

Hebben ze jou ook gezien?
Het lijkt me meer awkward voor hun dan voor jou.
Ik zou er zelf niks mee doen denk ik

Zeker hebben ze mij ook gezien, en ik was niet alleen. Mocht iemand meer details willen, stuur even een PB. Wil liever niet teveel details op het internet maar vind het geen probleem om dit privé te delen :D .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:22

Urbanus schreef:

Dit. Niet jouw probleem. Ik vind er misschien wat van maar dat hou ik lekker voor me.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:25

Naast dat ik een pb heb gedaan over de details.
Ik zou er ook buiten blijven, ze weten dat jij het weet. Dus het is aan hen wat ze ermee (willen) doen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:01

Wat een heerlijke drama op dit tijdstip nog :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 05:47

Rijbewijs en ziektes melden vind ik dubbel. Ik vind het CBR echt een beroerd bedrijf (en werkgever) en er is zoveel oneerlijk en bagger. Het enige wat ik altijd wel bewonderde is hoe ver ze meedachten met zieke en minder valide mensen om ze toch achter het stuur te kunnen laten.

Van de andere kant is niet melden en niet laten checken ook niet slim. Je kunt idd een gevaar voor jezelf en een ander opleveren, maar ook als je een ongeluk krijgt en ze er achter komen dat je gelogen hebt, dan ben je nog 10x meer de Sjaak.

Het is gewoon achterlijk dat al die controles enzo zo duur zijn en lang duren ook

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 08:19

Als iemand wiens ex partner meerdere keren is vreemdgegaan had het me heel veel leed bespaard als iemand het tegen me had gezegd.

Ik zou er dus rustig over nadenken maar zeker wel de partners inlichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 09:53

E_C schreef:

Ik zou tegen je collega en soort van baas misschien zeggen dat eerlijkheid het langst duurt.

Tegen de eventuele partners zou ik niks zeggen.

Ze zijn volwassen maar alsnog mogen ze zich er wel naar gedragen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:10

Niobe schreef:
Rijbewijs en ziektes melden vind ik dubbel. Ik vind het CBR echt een beroerd bedrijf (en werkgever) en er is zoveel oneerlijk en bagger. Het enige wat ik altijd wel bewonderde is hoe ver ze meedachten met zieke en minder valide mensen om ze toch achter het stuur te kunnen laten.

Van de andere kant is niet melden en niet laten checken ook niet slim. Je kunt idd een gevaar voor jezelf en een ander opleveren, maar ook als je een ongeluk krijgt en ze er achter komen dat je gelogen hebt, dan ben je nog 10x meer de Sjaak.

Het is gewoon achterlijk dat al die controles enzo zo duur zijn en lang duren ook

Dit ja, het idee om dingen te melden, langs moeten bij professionals, en ook eventueel een setje persoonlijke extra regels of tips mee te krijgen om het dan voor iedereen zo veilig mogelijk te maken in het verkeer dat vind ik echt heel goed en daar sta ik ook volledig achter, maar de uitvoering daar had ik echt meer van verwacht.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:19

hagelslag schreef:
E_C schreef:

Ik vind niet dat je hier iets mee 'moet', eerlijk gezegd. Je weet namelijk niet wat de onderlinge afspraken zijn tussen beide koppels, niet iedereen heeft een strikt monogame relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 11:28

Of misschien staan ze op het punt hun relatie te verbreken. Je weet het gewoon niet. Lekker laten gewoon.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:16

En stel dat dat allemaal niet het geval is? Dan zitten er twee partners thuis die alle vertrouwen in hun partner hebben.
Als het uit gaat en ze er achter komen dat jij het al wist dan is de vriendschap zeker voorbij en het vertrouwen bij die mensen heeft nog een extra klap gekregen.

Als ze een open relatie hebben dan is er ook niks aan de hand als je het meldt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:25

Lastig als je het hele verhaal niet weet. Ik vind het per geval ook weer anders. Net als wat jouw relatie met hen en de partners is. Bij kennissen ben ik veel voorzichtiger als bij vrienden. Onbekende waarvan de partner met mij op date gegaan js is weer anders.

Ik was bevriend met een jongen al langere tijd. Kreeg een nieuwe klasgenootje waar ik bevriend mee raakte en door mij leerden die 2 elkaar kennen en kregen een relatie. Zij ging vreemd en ik heb toen wel aangegeven dat zij het moest vertellen, anders zou ik het doen.

Maar dat was een goede vriend... Geen kennis. Mijn vriendschap met haar was wrl meteen over en ze heeft echt mij het leven zuur gemaakt :+ Ik was niet degene die vreemd ging, maar het was wel mijn schuld volgens haar. (Ook al waren er tig mensen bij en was het toch uitgekomen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:30

Zelf de kans geven te vertellen en anders doen :j

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:00

Zulke situaties zijn altijd lastig en eigenlijk maak je in geen enkele situatie iedereen blij.

Ik heb een keer aan de kant gestaan die besodemieterd werd en ik had heel dankbaar geweest als mensen me eerder hadden gewaarschuwd. Aan de andere kant snap ik ook dat die twee die je hebt betrapt er waarschijnlijk niet heel happy mee zouden zijn. Als het je echt dwars zit, zou je eventueel met hun een babbeltje kunnen maken?

Je kan in elk geval je ongemakkelijke gevoel een beetje extra overdragen die kant op. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 14:34

Don't oliebol where you eat. Als je je collega en baas snitcht, riskeer je een fijne werkomgeving.

Je kunt het misschien wel met je collega's bespreken want ik begrijp best dat je in een conflict zit.