Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:00

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Zijn zoon is in coma gebracht op het moment dat pa overleed. En die zoon is een gezonde jonge super slanke kerel van 27 . Geen risico groep dus volgens sommigen natuurlijk weer de uitzondering.
Triest.

Idd, gewoon verschrikkelijk dat 1 gezin dit overkomt..

Dat triggerde mij. In 2020 bleek uit onderzoek dat in sommige families een gendefect is dat ervoor zorgt dat Covid-19 harder toeslaat dan normaal. Ik ben nu even aan het zoeken, maar er zijn meer onderzoeken geweest die dit lijken te bevestigen. Lijkt me niet ondenkbaar dat dit ook bij deze twee mannen het geval is. Interessante materie vind ik het

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:04

Er is recent ook iets gepubliceerd dat mensen met een bepaald HLA type gevoeliger zouden zijn.
Op zich ook niet onverwacht, het is niet iets nieuws om anders op een specifieke ziekteverwekker te reageren met een bepaalde gentische achtergrond.

Het is echter niet zo zinvol om dat de heke populatie genetisch te gaan screenen, beter gewoon die prik halen.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:05

996981,zou het ook met spieren te maken kunnen hebben? Mijn fysio zei dat de deltavariant flink op de spieren slaat. En deze beide mannen zijn flinke kleerkasten..
Idd interessante materie :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:08

''Het team concludeerde dat het gen TLR7 kennelijk essentieel is om het coronavirus te detecteren. Hoischen: "Het lijkt erop dat het virus gewoon zijn gang kan gaan omdat het immuunsysteem geen bericht krijgt dat het virus is binnengedrongen. Dat zou weleens de reden van het ernstige ziekteverloop kunnen zijn."

Mannen zijn extra gevoelig voor de fout in de genetische code. Vrouwen hebben met twee X-chromosomen ook twee exemplaren van het TLR7-gen. Omdat mannen er maar één hebben, is er geen tweede gen dat de rol van het defecte TLR7 kan overnemen zoals bij vrouwen.''

Dit zou wel kunnen verklaren waarom een man twee keer zoveel kans heeft te sterven na een Corona infectie dan een vrouw

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:11

Dat van die afwijkende genen speelde vorig jaar nadat twee jonge brabanders op de ic belanden waarvan eentje het niet overleefde. En zoals 996981 aangaf, dat gendefect kan een oorzaak zijn.
Feit is wel dat er toen nog geen vaccin was en het niet te voorkomen was.
Nu wel maar dan moet je het wel halen.
Zoals iemand zei, misschien gaan de ogen open daar in Hoogeveen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:11

996981 schreef:
''Het team concludeerde dat het gen TLR7 kennelijk essentieel is om het coronavirus te detecteren. Hoischen: "Het lijkt erop dat het virus gewoon zijn gang kan gaan omdat het immuunsysteem geen bericht krijgt dat het virus is binnengedrongen. Dat zou weleens de reden van het ernstige ziekteverloop kunnen zijn."

Mannen zijn extra gevoelig voor de fout in de genetische code. Vrouwen hebben met twee X-chromosomen ook twee exemplaren van het TLR7-gen. Omdat mannen er maar één hebben, is er geen tweede gen dat de rol van het defecte TLR7 kan overnemen zoals bij vrouwen.''

Dit zou wel kunnen verklaren waarom een man twee keer zoveel kans heeft te sterven na een Corona infectie dan een vrouw

Mannen met de fout in de genen, niet alle mannen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:13

bigone schreef:
996981 schreef:

Mannen met de fout in de genen, niet alle mannen.

En hoeveel mannen hebben dat gendefect? Dat is onbekend. Feit blijft dat iedere man maar 1 X-chromosoom heeft.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:15

bigone schreef:
Dat van die afwijkende genen speelde vorig jaar nadat twee jonge brabanders op de ic belanden waarvan eentje het niet overleefde. En zoals 996981 aangaf, dat gendefect kan een oorzaak zijn.

Dood n.a.v. een corona-infectie is nog steeds niet te voorkomen. Er sterven ook gevaccineerden.
Nogmaals; het is niet zwart of wit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:15

Klopt dat ging om 2 broers uit Beek en Donk. Allebei jonger dan 35.

Nu was de man uit Hoogeveen niet oud, maar zeker wel in een leeftijd waar ernstig ziek al veel voorkomt.
Dus of een gen defect dan de oorzaak is omdat de zoon het ook heeft?
Toch anders dan 2 jonge mensen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:20

996981 schreef:
bigone schreef:

Dood n.a.v. een corona-infectie is nog steeds niet te voorkomen. Er sterven ook gevaccineerden.
Nogmaals; het is niet zwart of wit.

Maar er sterven veel meer ongevaccineerden terwijl die maar +- 20% van de samenleving uitmaken.

Wel jammer dat van die anti-vaccers dan de IC bezet houden. De zorg heeft het al zwaar genoeg zonder deze mensen. Ben heel benieuwd hoe die familie er nu tegenaan kijkt. Of ze nog steeds FVD stemmen (stond op fb) en tegen alle maatregelen zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:26

Douce schreef:
Zoals ook mensen die een auto ongeluk hebben gehad de zorg belasten .. en dat omdat ze de weg op durven te gaan, bah!

Ik kan geen medeleden hebben met zo iemand als die man op de vorige pagina tbh. Net zo min als ik dat kan met een 'stoere' gast die met 200 km/h zijn Golf in een boom parkeert.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:28

DuoPenotti schreef:
Klopt dat ging om 2 broers uit Beek en Donk. Allebei jonger dan 35.

Nu was de man uit Hoogeveen niet oud, maar zeker wel in een leeftijd waar ernstig ziek al veel voorkomt.
Dus of een gen defect dan de oorzaak is omdat de zoon het ook heeft?
Toch anders dan 2 jonge mensen.

Of dat gen-defect speelt weet niemand, gezien het niet standaard getest wordt. De zoon was (ik neem aan als zoon van een fitness-studio houder lichamelijk fit) man en onder de 60. Dat doet bij mij wel belletjes rinkelen. Het is niet normaal dat je dan dodelijk ziek wordt n.a.v. een virusinfectie

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:34

MarlindeRooz schreef:
Maar er sterven veel meer ongevaccineerden terwijl die maar +- 20% van de samenleving uitmaken.

Wel jammer dat van die anti-vaccers dan de IC bezet houden. De zorg heeft het al zwaar genoeg zonder deze mensen. Ben heel benieuwd hoe die familie er nu tegenaan kijkt. Of ze nog steeds FVD stemmen (stond op fb) en tegen alle maatregelen zijn.

Waar haal je die info vandaan? Er wordt niet gemonitord op vaccinatiestatus bij mensen die in het ziekenhuis belanden met een corona-infectie. Er wordt enkel rondvraag gedaan. Niet een heel betrouwbare methode om data te verzamelen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:47

996981 schreef:
''Onderzoekers Radboudumc vinden defect gen dat corona verergert''

https://nos.nl/collectie/13824/artikel/ ... -verergert

Is hier inmiddels meer over bekend? Ik vond dat heel interessant, maar heb er niks meer over gehoord na dit artikel

Heb zelf sowieso het idee dat het genetisch is of je er veel of geen last van krijgt. Weet niet waarom.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:09

Tiggs schreef:
Douce schreef:
Zoals ook mensen die een auto ongeluk hebben gehad de zorg belasten .. en dat omdat ze de weg op durven te gaan, bah!

Ik kan geen medeleden hebben met zo iemand als die man op de vorige pagina tbh. Net zo min als ik dat kan met een 'stoere' gast die met 200 km/h zijn Golf in een boom parkeert.

Wauw. Echt? Geen enkel medelijden?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:21

Tiggs totdat het je overkomt.
Kortzichtig gebrabbel bah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:38

Tiggs, belachelijke uitspraak.. :r

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:43

Ik heb vooral medelijden met de achterblijvers. Die zoon, met zijn Facebookprofiel vol FvD, heeft een klein kindje en een leuke vrouw. Dat kindje is straks misschien haar vader én opa kwijt. Ik was weduwe op mijn 33e, ik weet hoe het voelt!

En waarom?

Deze vader en zoon zijn slachtoffer geworden van de niet aflatende desinformatiecampagne van bepaalde politici, oplichters, rancuneuze artsen en zich miskend voelende "wetenschappers", trollen en totaalmalloten. Zij houden dit in stand!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:48

Ik snap de uitspraak van Tiggs wel. Natuurlijk is het in en intriest dat deze familie zo hard getroffen word en dat meen ik oprecht. Echter, wanneer je na anderhalf jaar van wetenschappelijk bewijs dat vaccins je in bijna alle gevallen behoeden voor ic opname of erger en je liever op het griep verhaal van conspiracy terroristen ( mijn mening) afgaat dan kan dit inderdaad gebeuren. Dan kun je gevoelsmatig het nog zo erg vinden maar is het wel realiteit wat er nu onder sommige mensen gebeurt. Ze gaan dood omdat ze denken dat Baudet en consorten gelijk hebben en Rutte en de Jonge klootzakken zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:49

MoniqueT schreef:
Ik heb vooral medelijden met de achterblijvers. Die zoon, met zijn Facebookprofiel vol FvD, heeft een klein kindje en een leuke vrouw. Dat kindje is straks misschien haar vader én opa kwijt. Ik was weduwe op mijn 33e, ik weet hoe het voelt!

En waarom?

Deze vader en zoon zijn slachtoffer geworden van de niet aflatende desinformatiecampagne van bepaalde politici, oplichters, rancuneuze artsen en zich miskend voelende "wetenschappers", trollen en totaalmalloten. Zij houden dit in stand!

*bedenkt zich onder welke categorie ze valt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:51

Ik dacht dat jij je onder de kritische prikkers schaarde ? Je was toch niet tegen vaccineren? Waarom dan weer zo’n vreemde opmerking?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:53

bigone schreef:
Ik dacht dat jij je onder de kritische prikkers schaarde ? Je was toch niet tegen vaccineren? Waarom dan weer zo’n vreemde opmerking?

Nou in het rijtje opsommingen wordt die niet genoemd. Schijnbaar besta ik voor sommige mensen dus gewoon niet :Y) :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 21:54

Ik hebben het over deze specifieke personen die zich duidelijk achter Baudet schaarden.

Als iemand zich hier aangesproken voelt, be my guest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:04

996981 schreef:
bigone schreef:

Nou in het rijtje opsommingen wordt die niet genoemd. Schijnbaar besta ik voor sommige mensen dus gewoon niet :Y) :D

In plaats van elke keer te zoeken of je er als niet gevaccineerde toevallig bij staat kun je ook gewoon niet reageren.
Je hebt je overweging een hele poos geleden duidelijk gemaakt, ik heb geprobeerd je op andere gedachten te brengen en klaar. Maar je moet niet elke keer iets zoeken waardoor je je misschien aangesproken voelt. Het is al veel vaker genoemd dat bijna niemand problemen heeft met een verantwoordelijke niet prikker. Dus stop er gewoon mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:04

MoniqueT schreef:

En waarom?

Dit !!

Er kan zoveel leed bespaard worden door een simpel prikje te halen.