Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Coby schreef:En de BSO gewoon open. En dan op scholen clusters van 2. Daarna opgehokt in taxi lekker gezellig op de BSO. Heel apart zeg maar
Ja die begrijp ik ook echt niet
secricible schreef:Lief van jullie![]()
Ik lees nog half mee inderdaad maar weinig puf om te reageren. Vandaav voor het eerst deze crisis de persco gemist![]()
Ik heb echt een hele pittige week achter de rug dankzij een (te) grote baby icm een luchtweginfectie. Gelukkig hebben ze haar gehaald waardoor er eindelijk ruimte is in mijn lijf om te herstellen. Maar corona staat even ver van mijn bed nu.
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Ik weet niet zo goed hoe jullie de clusters op school ervaren, maar hier ervaar ik ze als een klas
Hoe bedoel je dit? Jij hebt er toch geen 30 voor je neus? En ze zitten toch op afstand?
Ik vind dat niet te vergelijken met spelende basisschool kinderen
lenaa_tje schreef:Bij ons zijn ze daar wel streng op de afstand houden. Gaat niet altijd goed maar dan nog zijn het groepjes vrienden die op dezelfde school zitten en die ze thuis veelal ook zien.
Op de basisscholen breiden ze dat (wat daar ook groter is want dat zijn geen halve klassen) nu uit met de BSO met nog weer andere scholen. Vind ik toch niet te vergelijken.
Relaxed schreef:Coby schreef:En de BSO gewoon open. En dan op scholen clusters van 2. Daarna opgehokt in taxi lekker gezellig op de BSO. Heel apart zeg maar
Ja die begrijp ik ook echt niet
MyWishMax schreef:Ik snap niet dat er wel meetmomenten toegestaan zijn tot 27 jaar. Ja, ik weet dat het vanuit de overheid tot die leeftijd is, maat voor de paardensport snap ik er helemaal niks van. Bij ons op stal komen er dan ook mensen van buiten, want die zijn hier lid. Terwijl mensen die op stal staan niet mee mogen doen, want 27 of ouderGeen verschil qua organisatie met meetmomenten van vorig jaar.
En dan heb ik er niet eens wat aan, mijn paard zorgt er graag voor dat de afleiding er ook niet is tijdens corona door weer geblesseerd te zijn.
Maar goede nieuws is dat vader geen bijwerkingen had van Pfizer vaccin, behalve kleine zwelling op arm. Nog even wachten op 2e en dan is het voor ons echt al een stuk minder stressvol. Hij heeft alleen bedankt voor oppassen op zijn kleinkinderen. Die gaan naar basisschool en hebben al meerdere keren in quarantaine gezeten en als de bso weer open gaat is dat weer extra risico. Zonder bso wil die hetook niet op dit moment.
Anna79 schreef:Want met dit tempo kan het allemaal wel jaren duren
Cer schreef:Achterom schreef:Dat is hard ja... wat mij betreft echt de schuld van VWS trouwens, die ze nu proberen neer te leggen bij de werkgevers.
We hebben allemaal hard gewerkt, daar was die bonus voor bedoeld. Maar blijkbaar geeft VWS het liever uit aan commerciële testlabsAlles voor de markt en de ondernemers he.
Nou ja als ik lees dat mensen onterecht die bonus hebben ontvangen, dan weet ik niet of het de schuld van VWS is... misschien hadden ze het toen al beter kunnen verdelen?
En sja, een groot gedeelte schreeuwt om dingen te mogen doen, dus dat zijn ze nu aan het onderzoeken. Als ze dat niet doen, is het ook niet goed..
Wat dat betreft is het nooit goed..
Anna79 schreef:Ik vraag me nog steeds af, en je hoort er ook niks over, hoe het moet als de eerste groep gevaccineerden voor een nieuwe enting moet, waarschijnlijk in het najaar. Ze zetten alles in op vaccinatie voor zoveel mogelijk mensen. Waarom niet gecontroleerd groepsimmuniteit proberen te krijgen door niet risicogroepen niet in te enten. Uiteraard is het wenselijk dat dan wel eerst alle risicogroepen ingeënt zijn. Dan kun je de vaccins die je uitspaart bewaren voor de volgende ronde van de risicogroepen. Want met dit tempo kan het allemaal wel jaren duren
moonsparkle schreef:De vraag is alleen ook nog om de hoeveel tijd is het nodig?