Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:47

En de BSO gewoon open. En dan op scholen clusters van 2. Daarna opgehokt in taxi lekker gezellig op de BSO. Heel apart zeg maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:51

Coby schreef:
En de BSO gewoon open. En dan op scholen clusters van 2. Daarna opgehokt in taxi lekker gezellig op de BSO. Heel apart zeg maar

Ja die begrijp ik ook echt niet :n

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:56

Relaxed schreef:
Coby schreef:

Ik ook niet. Idd op school moeten alle groepen uit elkaar gehouden worden en op de bso mogen ze samenkomen.
Als ik zag wat voor gedoe het opleverde toen er bij topsport een besmetting was verdeeld over alle afdelingen... en dat is nog vo en die moeten nog wel afstand houden.
Laat staan de ouders die toch weer ook weer op het werk aan het werk gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:56

Ik weet niet zo goed hoe jullie de clusters op school ervaren, maar hier ervaar ik ze als een klas :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:57

Sheran schreef:
Ik weet niet zo goed hoe jullie de clusters op school ervaren, maar hier ervaar ik ze als een klas :')

Hoe bedoel je dit? Jij hebt er toch geen 30 voor je neus? En ze zitten toch op afstand?
Ik vind dat niet te vergelijken met spelende basisschool kinderen

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:00

secricible schreef:
Lief van jullie <3
Ik lees nog half mee inderdaad maar weinig puf om te reageren. Vandaav voor het eerst deze crisis de persco gemist :')

Ik heb echt een hele pittige week achter de rug dankzij een (te) grote baby icm een luchtweginfectie. Gelukkig hebben ze haar gehaald waardoor er eindelijk ruimte is in mijn lijf om te herstellen. Maar corona staat even ver van mijn bed nu. :knuffel:

Gefeliciteerd, een beetje laat maar nog steeds van harte gemeend. Rustig weer beter worden en genieten van je dochter!
Ik ben blij als je tzt weer meedoet met dit topic, waardeer je genuanceerde manier van bijdragen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:02

Ik begrijp het van de terrassen in andere landen ook ECHT niet.

Hier is dat vrijwel altijd open gebleven. Het is buiten, tafels op afstand, max 4 per tafel. Naar binnen voor toilet? Twee keer handen onstmetten en één persoon tegelijk.
Wat is het probleem???

Maar goed ´s lands wijs, ´s lands eer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:03

Volgende week heb ik praktijk op school, kan me niet voorstellen dat dat op 1,5 meter zal gaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:05

Sizzle schreef:
Onze terrassen (CH) gaan maandag weer open *\o/*

Allen daarheen ! 8-)

Secricible gefeliciteerd met je kindje !

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:06

moonsparkle schreef:
Volgende week heb ik praktijk op school, kan me niet voorstellen dat dat op 1,5 meter zal gaan.

Waar ga je voor naar school?
Hier is het in de keuken wel op 1,5 meter maar het kan wel voorkomen dat de docent binnen 1,5 meter komt. Het moet wel veilig blijven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:09

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Hoe bedoel je dit? Jij hebt er toch geen 30 voor je neus? En ze zitten toch op afstand?
Ik vind dat niet te vergelijken met spelende basisschool kinderen

We hebben inderdaad halve klassen. In de les zitten ze in groepjes van 2, maar in de pauze klontert alles samen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:12

Bij ons zijn ze daar wel streng op de afstand houden. Gaat niet altijd goed maar dan nog zijn het groepjes vrienden die op dezelfde school zitten en die ze thuis veelal ook zien.
Op de basisscholen breiden ze dat (wat daar ook groter is want dat zijn geen halve klassen) nu uit met de BSO met nog weer andere scholen. Vind ik toch niet te vergelijken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:20

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:
Onze terrassen (CH) gaan maandag weer open *\o/*

Allen daarheen ! 8-)
!

NL staat op de risico lijst -O-
Geen idee waar Belgie staat.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:31

lenaa_tje schreef:
Bij ons zijn ze daar wel streng op de afstand houden. Gaat niet altijd goed maar dan nog zijn het groepjes vrienden die op dezelfde school zitten en die ze thuis veelal ook zien.
Op de basisscholen breiden ze dat (wat daar ook groter is want dat zijn geen halve klassen) nu uit met de BSO met nog weer andere scholen. Vind ik toch niet te vergelijken.

Inderdaad op de basisschool hele klassen. Gezien SBO kleinere klassen van 16 lln.
Groepsoverstijgend werken wat voor onze school nodig is kan niet ivm doorbreken bubbels. Met heel plan met cohorten doen we rekenen groepsdoorbrekend. Klassen uit elkaar, desinfecteren etc etc.
En nu met openstellen BSO alles door elkaar. Snap het even echt niet meer zeg maar.
Ik heb dan de leerlingen van 12,13 jaar.
Vanaf volgende week 2 keer per week sneltest in het onderwijs voor leerkrachten. Doe het met alle plezier met vind het echt lijken op een medisch experiment.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:41

Relaxed schreef:
Coby schreef:

ja echt belachelijk.
En nee ik zit niet op het terras, maar voor die ondernemers echt niet normaal.
Hier zou ik echt boos om worden als ik ondernemer was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:51

Vind het echt onbegrijpelijk dat ze in Breda een evenement voor 10.000 mensen organiseren maar de horeca gesloten moet blijven. Dat allemaal van die dik 900 miljoen die de Jonge betaalt heeft. Beter steekt ie dat in een vaccinfabriek en extra vaccins. Hoe sneller gevaccineerd hoe sneller de boel open kan. Beetje voor grof geld experimentjes doen zet naar mijn idee weinig zoden aan de dijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:10

Ik snap niet dat er wel meetmomenten toegestaan zijn tot 27 jaar. Ja, ik weet dat het vanuit de overheid tot die leeftijd is, maat voor de paardensport snap ik er helemaal niks van. Bij ons op stal komen er dan ook mensen van buiten, want die zijn hier lid. Terwijl mensen die op stal staan niet mee mogen doen, want 27 of ouder :+ Geen verschil qua organisatie met meetmomenten van vorig jaar.

En dan heb ik er niet eens wat aan, mijn paard zorgt er graag voor dat de afleiding er ook niet is tijdens corona door weer geblesseerd te zijn.

Maar goede nieuws is dat vader geen bijwerkingen had van Pfizer vaccin, behalve kleine zwelling op arm. Nog even wachten op 2e en dan is het voor ons echt al een stuk minder stressvol. Hij heeft alleen bedankt voor oppassen op zijn kleinkinderen. Die gaan naar basisschool en hebben al meerdere keren in quarantaine gezeten en als de bso weer open gaat is dat weer extra risico. Zonder bso wil die hetook niet op dit moment.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:53

MyWishMax schreef:
Ik snap niet dat er wel meetmomenten toegestaan zijn tot 27 jaar. Ja, ik weet dat het vanuit de overheid tot die leeftijd is, maat voor de paardensport snap ik er helemaal niks van. Bij ons op stal komen er dan ook mensen van buiten, want die zijn hier lid. Terwijl mensen die op stal staan niet mee mogen doen, want 27 of ouder :+ Geen verschil qua organisatie met meetmomenten van vorig jaar.

En dan heb ik er niet eens wat aan, mijn paard zorgt er graag voor dat de afleiding er ook niet is tijdens corona door weer geblesseerd te zijn.

Maar goede nieuws is dat vader geen bijwerkingen had van Pfizer vaccin, behalve kleine zwelling op arm. Nog even wachten op 2e en dan is het voor ons echt al een stuk minder stressvol. Hij heeft alleen bedankt voor oppassen op zijn kleinkinderen. Die gaan naar basisschool en hebben al meerdere keren in quarantaine gezeten en als de bso weer open gaat is dat weer extra risico. Zonder bso wil die hetook niet op dit moment.

Ik vind het gek dat er mensen van buitenaf zouden mogen komen. Voor overige sporten zijn onder de 27 bijv. Ook geen wedstrijden met andere clubs toegestaan.

Fijn dat je vader geen bijwerkingen heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:10

Ja, die zijn lid van de vereniging en mogen dus mee doen. Je hoeft niet op de stal te staan om lid te zijn. Dus ze houden zich gewoon aan de regels, want dezelfde vereniging, alleen andere stallen...

Ik weet dat het bij andere sporten ook zo is, maar is echt gewoon vreselijk krom. Vorig jaar mochten er geen wedstrijden georganiseerd worden, dus werden meetmomenten bedacht en toen mocht elke leeftijd meedoen, terwijl we geen lessen voor volwassenen mochten. En andere sporten dus ook geen wedstrijden enzovoorts mochten organiseren.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:35

Ik vraag me nog steeds af, en je hoort er ook niks over, hoe het moet als de eerste groep gevaccineerden voor een nieuwe enting moet, waarschijnlijk in het najaar. Ze zetten alles in op vaccinatie voor zoveel mogelijk mensen. Waarom niet gecontroleerd groepsimmuniteit proberen te krijgen door niet risicogroepen niet in te enten. Uiteraard is het wenselijk dat dan wel eerst alle risicogroepen ingeënt zijn. Dan kun je de vaccins die je uitspaart bewaren voor de volgende ronde van de risicogroepen. Want met dit tempo kan het allemaal wel jaren duren :n

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:38

Misschien vanwege het risico op mutaties.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:10

Anna79 schreef:
Want met dit tempo kan het allemaal wel jaren duren :n

Dejavu uit december :x

De nummers tellen en telden niet op tot 70% in/na de zomer.
Nu nog minder.

Net bericht hier in het journaal dat er 50 miljoen Pfizer deze kant op komt. Ja, vast; een keer; nu echter eest 130K. = 65K gevaccineerden van de 30 miljoen te gaan....

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 23:43

Cer schreef:
Achterom schreef:
Dat is hard ja... wat mij betreft echt de schuld van VWS trouwens, die ze nu proberen neer te leggen bij de werkgevers.
We hebben allemaal hard gewerkt, daar was die bonus voor bedoeld. Maar blijkbaar geeft VWS het liever uit aan commerciële testlabs :( Alles voor de markt en de ondernemers he.

Nou ja als ik lees dat mensen onterecht die bonus hebben ontvangen, dan weet ik niet of het de schuld van VWS is... misschien hadden ze het toen al beter kunnen verdelen?

En sja, een groot gedeelte schreeuwt om dingen te mogen doen, dus dat zijn ze nu aan het onderzoeken. Als ze dat niet doen, is het ook niet goed..
Wat dat betreft is het nooit goed.. :+

Nou zeg dat. Mijn twee vriendinnen werkzaam in de zorg hebben geen enkele pas harder hoeven lopen (orthopedagoog en financieel medewerker) en hun werk op vrijwel 'normale' manier kunnen doen het hele jaar en beide de bonus gehad. Ik werk daarentegen al een jaar lang vrijwel volledig vanuit huis (gewoon bedrijfsleven) en heb mijn werk radicaal moeten omgooien. Het is best afzien en ik snak naar een dagje naar kantoor mogen. Beide vriendinnen zijn van mening dat zij de bonus 'onterecht' hebben gehad, maar ja het is wel lekker he..

Ik snap ze wel en gun ze het van harte. Ik snap alleen ook dat het bonuspotje zo eerder leeg is dan gedacht als werkgevers gewoon maar iedereen de bonus geven, 'want ze willen geen onderscheid maken'. En dat laatste kan ik ook wel weer begrijpen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 06:59

Anna79 schreef:
Ik vraag me nog steeds af, en je hoort er ook niks over, hoe het moet als de eerste groep gevaccineerden voor een nieuwe enting moet, waarschijnlijk in het najaar. Ze zetten alles in op vaccinatie voor zoveel mogelijk mensen. Waarom niet gecontroleerd groepsimmuniteit proberen te krijgen door niet risicogroepen niet in te enten. Uiteraard is het wenselijk dat dan wel eerst alle risicogroepen ingeënt zijn. Dan kun je de vaccins die je uitspaart bewaren voor de volgende ronde van de risicogroepen. Want met dit tempo kan het allemaal wel jaren duren :n

Het griep vaccin moet ook elk jaar omdat er steeds andere varianten zijn. De vraag is alleen ook nog om de hoeveel tijd is het nodig?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:32

moonsparkle schreef:
De vraag is alleen ook nog om de hoeveel tijd is het nodig?

De meest genoemde periode dat de huidige Covid19 vaccins bescherming geven is 6 - 8 maanden doch dat is grotendeels extrapolatie uiteraard.

Dat zoú zorgelijk zijn doch het is te vaag om daadwerkelijk zorgen over te maken. Wél een perspectief om te onthouden en niet teveel in hosanna berichten te geloven.
Wachten tot het door vaccinatie over is, lijkt daarom geen goed idee. Beter je leven nú te plannen/in te vullen mét Covid19.