pien_2010 schreef:https://www.westburg.eu/coronavirus-sneltest
Alleen wordt me niet helemaal duidelijk hoe het voor de patiënt werkt.
Ik maak erop uit dat het een vingerprik is, net zoals de diabetescheck
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:https://www.westburg.eu/coronavirus-sneltest
purny schreef:pien_2010 schreef:https://www.westburg.eu/coronavirus-sneltest
Ik maak erop uit dat het een vingerprik is, net zoals de diabetescheck
SusanH schreef:Dat moeten ze maar snel invoeren dan, zeker voor vitale beroepen. Wij hebben nu al veel uitval door collega's die zich moeten laten testen, en daardoor er zeker 4 dagen uit liggen. Dat moet allemaal opgevangen worden uit ons eigen team. Dat gaat nu nog, maar de rek is er wel een keer uit.
Pandora2 schreef:Gister ging het in een programma op de belgische tv ook over die sneltesten. De regeringen van Spanje, Italië en Frankrijk o.a. hebben die testen al aangekocht.
Het ziet er naar uit dat het hier in België ook nog een beste tijd zal duren eer ze beslissen om er aan te kopen. Dan nog een hele poos om te bepalen wie er gebruik van kan maken.
En zo zijn we weer een jaartje verder
imaudy schreef:Wel mooi gezegd veulen84
Ik had een discussie met iemand. Ik zeg op rustige tijden heb je minder kans om in de supermarkt besmet te raken. De andere menining is, mensen met corona /klachten gaan juist op hele rustige tijden eventueel nog boordschappen doen. Dus is het niet minder gevaarlijk om op rustige tijden boodschappen te doen.
Jullie mening?
Gummybear123 schreef:Hey! Als je positief blijkt te zijn, hoe gaat dit dan in zijn werk? Wordt je dan gebeld, gemaild oid? En hoe gaat het bron-contact onderzoek? Moet ik daadwerkelijk alle mensen doorgeven waarmee ik in contact ben geweest? Kan ik dt niet zelf doen?
purny schreef:Gummybear123 schreef:Hey! Als je positief blijkt te zijn, hoe gaat dit dan in zijn werk? Wordt je dan gebeld, gemaild oid? En hoe gaat het bron-contact onderzoek? Moet ik daadwerkelijk alle mensen doorgeven waarmee ik in contact ben geweest? Kan ik dt niet zelf doen?
Je zou eventueel al kunnen zeggen dat je vermoedelijk positief bent. Dat zou voor de anderen al een stuk schelen. Kunnen ze er rekening mee houden in hun contacten.
volgens mij moet je opgeven van de laatste 5 dagen of een week maar dat weet ik niet zeker
Gummybear123 schreef:Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.
verootjoo schreef:Gummybear123 schreef:Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.
De ggd brengt niet alleen iedereen op de hoogte, maar bespreekt ook de quarantaine adviezen en belt regelmatig de contacten nog of er klachten zijn ontstaan en monitort zo het verloop van jouw besmetting. Het is van belang het hele plaatje in beeld te houden en als je bewust manipuleert help je er niet echt aan mee
Maar je kan toch alsnog zelf bellen? Ik ben ook gebeld door een collega en daarna door de ggd met het hele verhaal hoe en wat ik toen moest doen.