Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:02

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:07

Dat moeten ze maar snel invoeren dan, zeker voor vitale beroepen. Wij hebben nu al veel uitval door collega's die zich moeten laten testen, en daardoor er zeker 4 dagen uit liggen. Dat moet allemaal opgevangen worden uit ons eigen team. Dat gaat nu nog, maar de rek is er wel een keer uit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:09

purny schreef:
pien_2010 schreef:
https://www.westburg.eu/coronavirus-sneltest
Alleen wordt me niet helemaal duidelijk hoe het voor de patiënt werkt.

Ik maak erop uit dat het een vingerprik is, net zoals de diabetescheck

Klinkt logisch. Bedankt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:10

SusanH schreef:
Dat moeten ze maar snel invoeren dan, zeker voor vitale beroepen. Wij hebben nu al veel uitval door collega's die zich moeten laten testen, en daardoor er zeker 4 dagen uit liggen. Dat moet allemaal opgevangen worden uit ons eigen team. Dat gaat nu nog, maar de rek is er wel een keer uit.

Ik hoop dat door de sneltesten de besmettingen naar beneden gaan. Als mensen sneller een uitslag krijgen dan gaan ze minder snel de straat op met alle gevolgen van dien

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:08

ik hoop ook dat ze er nu snel doorheen gaan. Idd eerst voor vitale beroepen, maar ook bijvoorbeeld voor patiënten in het ziekenhuis. Daar gebeuren treurige dingen nu, vaders die niet bij een bevalling mogen zijn omdat ze wat snotteren, of familie die niet bij een ernstig ziek persoon op bezoek mogen e.d. Daar zou een sneltest ook echt een uitkomst bij zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:13

Mijn man is gisteravond laat uit bed gekropen en heeft nog een praatprogramma gekeken. Daarin was een Duitse viroloog die zei dat de komende 2, 3 dagen cruciaal zijn. Als we dan geen verbetering zien in NL is wederom een lock down de enige optie volgens hem.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:15

Maar nu duurt het nog weken voor ze gaan beslissen wie de sneltest krijgt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:16

Dat is het hele probleem waardoor we hier achter de feiten aanlopen. Overal moet over overlegd worden, iedereen wil zijn mening geven....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:22

Gister ging het in een programma op de belgische tv ook over die sneltesten. De regeringen van Spanje, Italië en Frankrijk o.a. hebben die testen al aangekocht.
Het ziet er naar uit dat het hier in België ook nog een beste tijd zal duren eer ze beslissen om er aan te kopen. Dan nog een hele poos om te bepalen wie er gebruik van kan maken.
En zo zijn we weer een jaartje verder :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:25

Op mijn werk zijn ze sinds maandag begonnen met eigen testen via een erkend laboratorium. Collega heeft er direct gebruik van gemaakt, 's morgens afspraak gemaakt, in de middag getest en 4 uur later de uitslag.
Ik ben blij met dit initiatief, voor ons fijn omdat wij niet hoeven te wachten, maar ook ontlast het de reguliere teststraten, personeel van dit bedrijf zal daar niet snel gebruik van maken (12000+ mensen).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:20

Die sneltesten is imo de enige manier om het virus een halt toe te roepen. Het gepamper en gepolder en de eeuwig durende overlegcultuur met daarop trage aanpassing van allerlei zaken is niet voldoende. Geen woorden maar daden want anders gaat het echt compleet mis. Vooral voor de zorg en de economie.
Kan me ergens wel voorstellen dat mensen helemaal Corona moe zijn met al die wijzigende halfwassen regels en denken , zoek het maar uit. Ook de corona app is daar een voorbeeld van, met een sneltest zullen mensen misschien eerder bereid zijn om die te gebruiken, nu is het advies op je kont zitten voor 10 dagen en dan mag je weer naar buiten. Laten ze, ook al zou de sneltest maar voor 90 % betrouwbaar zijn hem maar meteen in grote aantallen beschikbaar stellen, dan haal je er toch heel veel besmettingen uit met veel minder economische gevolgen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:33

Pandora2 schreef:
Gister ging het in een programma op de belgische tv ook over die sneltesten. De regeringen van Spanje, Italië en Frankrijk o.a. hebben die testen al aangekocht.
Het ziet er naar uit dat het hier in België ook nog een beste tijd zal duren eer ze beslissen om er aan te kopen. Dan nog een hele poos om te bepalen wie er gebruik van kan maken.
En zo zijn we weer een jaartje verder :+

De testen zijn hier in onze regio (Murcia, Spanje) ingezet in de drie zwaarst getroffen gemeentes die al weer een week of drie in gedeeltelijke lockdown zitten (horeca, scholen open, niemand gebied in of uit behalve voor werk). Benieuwd naar de resultaten daar nu. Ze zijn een week of anderhalf bezig.

Ik las vanmorgen dat ze in Andalusië ingezet gaan worden op basisscholen om kinderen die symptomen hebben direct te testen en ze gewoon terug de klas in te laten gaan bij negatieve uitslag. Zo hoeven geen hele klassen en leraren naar huis gestuurd te worden in afwachting van testen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:00

imaudy schreef:
Wel mooi gezegd veulen84

Ik had een discussie met iemand. Ik zeg op rustige tijden heb je minder kans om in de supermarkt besmet te raken. De andere menining is, mensen met corona /klachten gaan juist op hele rustige tijden eventueel nog boordschappen doen. Dus is het niet minder gevaarlijk om op rustige tijden boodschappen te doen.
Jullie mening? :+

Ik wens mensen succes om mij corona te geven wanneer er een gangpad tussen zit. Ik ga vaak tussen 9 en 10 in de avond. Ben dan vaak de enige per gangpad. :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:46

Blijkbaar zijn er ontzettend veel sneltesten ingekocht voordat het duidelijk was dat ze goed werkten , dus uitgeven die dingen. Zorg onderwijs tehuizen !!!

Gummybear123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:14

Hey! Als je positief blijkt te zijn, hoe gaat dit dan in zijn werk? Wordt je dan gebeld, gemaild oid? En hoe gaat het bron-contact onderzoek? Moet ik daadwerkelijk alle mensen doorgeven waarmee ik in contact ben geweest? Kan ik dt niet zelf doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:19

Gummybear123 schreef:
Hey! Als je positief blijkt te zijn, hoe gaat dit dan in zijn werk? Wordt je dan gebeld, gemaild oid? En hoe gaat het bron-contact onderzoek? Moet ik daadwerkelijk alle mensen doorgeven waarmee ik in contact ben geweest? Kan ik dt niet zelf doen?

Je zou eventueel al kunnen zeggen dat je vermoedelijk positief bent. Dat zou voor de anderen al een stuk schelen. Kunnen ze er rekening mee houden in hun contacten.
volgens mij moet je opgeven van de laatste 5 dagen of een week maar dat weet ik niet zeker

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:23

Ik vermoed dat ze die nu op mijn werk ook ingekocht hebben, want vanmorgen is een andere collega getest en die had een half uur later telefoon met de uitslag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:25

Lijkt me ideaal. Mijn werkgever zou dat ook moeten doen. Kunnen cliënten en personeel snel getest worden.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:28

purny schreef:
Gummybear123 schreef:

Je zou eventueel al kunnen zeggen dat je vermoedelijk positief bent. Dat zou voor de anderen al een stuk schelen. Kunnen ze er rekening mee houden in hun contacten.
volgens mij moet je opgeven van de laatste 5 dagen of een week maar dat weet ik niet zeker

Het gaat om de contacten in de twee dagen voor je zelf klachten kreeg tot het moment dat je in quarantaine ging. En dan zijn er drie soorten contacten. Je huishouden, nauwe contacten (meer dan 15 minuten binnen 1,5 mtr) en overige contacten (meer dan 15 minuten op meer dan 1,5 mtr). Afhankelijk van het soort contact geeft de ggd leefregels. Huishouden en nauwe contacten moeten zelf in quarantaine voor tien dagen na je laatste risicocontact met hun.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:33

Ik wist het niet zeker, maar ik zou idd zelf je nauwe contacten al melden dat je vermoedelijk positief bent.

Gummybear123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:40

Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:47

Hier is het zo geregend dat als je online de uitslag krijgt je negatief bent en als je positief bent dan word je gebeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:47

Gummybear123 schreef:
Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.

De ggd brengt niet alleen iedereen op de hoogte, maar bespreekt ook de quarantaine adviezen en belt regelmatig de contacten nog of er klachten zijn ontstaan en monitort zo het verloop van jouw besmetting. Het is van belang het hele plaatje in beeld te houden en als je bewust manipuleert help je er niet echt aan mee :o

Maar je kan toch alsnog zelf bellen? Ik ben ook gebeld door een collega en daarna door de ggd met het hele verhaal hoe en wat ik toen moest doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:59

verootjoo schreef:
Gummybear123 schreef:

De ggd brengt niet alleen iedereen op de hoogte, maar bespreekt ook de quarantaine adviezen en belt regelmatig de contacten nog of er klachten zijn ontstaan en monitort zo het verloop van jouw besmetting. Het is van belang het hele plaatje in beeld te houden en als je bewust manipuleert help je er niet echt aan mee :o

Maar je kan toch alsnog zelf bellen? Ik ben ook gebeld door een collega en daarna door de ggd met het hele verhaal hoe en wat ik toen moest doen.

Gummybear, je hebt je vraag op twee plaatsen gesteld. Dat is niet handig.

Vrijwel alle GGD'en hebben Bron en Contactonderzoek afgeschaald naar minimaal. Er wordt je gevraagd zelf een lijst met je contacten te maken. En je krijgt brieven die je zelf aan ze moet doorsturen.