Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Foaly schreef:Queer persoon meldt zich
Ja, ik noem mezelf queer. Omdat het te lang duurt om uit te leggen wat nonbinary zijn inhoudt, ik daar soms geen zin in heb en queer toch aangeeft dat ik niet in het cisgender-heterho hokje pas.
Dat jij zo niet aangesproken wilt worden, prima. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof het een term is die alleen 'Twitter wokies' gebruiken, want dat is gewoon niet waar
Ineke2 schreef:Sterkte Amanda en er was eerder nog iemand die haar dier verloren is.![]()
O wow ik word oud geloof ik. Kan het niet meer goed volgen hoor al die namen die mensen zichzelf geven en wat dat dan precies inhoud.
Sorry dames ( o mag dat wel?) dat is mijn ergernis dan maar.
Mijn wekker gaat morgen om 6 uur dus ik ga maar eens naar bed.
Foaly schreef:Ik vraag me sterk af of het feit dat mensen je transfobisch noemen, ligt aan het feit dat je niet queer genoemd wilt worden. Ik heb vaker berichten van je gezien, en die zijn niet altijd even positief over transgender personen. Als je gewoon netjes aangeeft 'joh ik vind queer niet fijn, noem me liever lesbisch' dan zou er toch niets aan de hand moeten zijn?
Of queer een scheldwoord is of niet, daar kun je hele discussies over voeren en daar is het nu te laat voor. Laat ik zeggen dat er een hele geschiedenis achter het woord zit, en dat het echt niet alleen maar als scheldwoord is of wordt gebruikt. Ik blijf mezelf dus lekker queer noemen
Ineke2 schreef:Sterkte Amanda en er was eerder nog iemand die haar dier verloren is.![]()
O wow ik word oud geloof ik. Kan het niet meer goed volgen hoor al die namen die mensen zichzelf geven en wat dat dan precies inhoud.
Sorry dames ( o mag dat wel?) dat is mijn ergernis dan maar.
Mijn wekker gaat morgen om 6 uur dus ik ga maar eens naar bed.
Cayenne schreef:Slapen? Wat is dat?Dat is dus ook meteen mijn ergernis
![]()
Ik gok dat ik weer eens de hele nacht wakker ben! Heb inmiddels 45 minuten geslapen blijkbaar vindt mijn lichaam dat weer genoeg
Ik heb de definitie van queer even opgezocht en het kan blijkbaar twee kanten op: https://www.tolerance.org/magazine/is-q ... -we-use-it