Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:12

Ik had nog nooit van de term gehoord :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:13

Foaly schreef:
Queer persoon meldt zich :')

Ja, ik noem mezelf queer. Omdat het te lang duurt om uit te leggen wat nonbinary zijn inhoudt, ik daar soms geen zin in heb en queer toch aangeeft dat ik niet in het cisgender-heterho hokje pas.

Dat jij zo niet aangesproken wilt worden, prima. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof het een term is die alleen 'Twitter wokies' gebruiken, want dat is gewoon niet waar :+

Als je goed leest heb ik het over mensen die iedereen homofoob en transfoob noemen die zeggen dat ze niet queer genoemd willen worden.

Dus tenzij jij zo'n persoon bent.. Bovendien is queer vooral als scheldwoord gebruikt (en wordt nog steeds gebruikt) tegen mensen die homoseksueel zijn. Dat is net zoiets alsof iedereen die ook maar een beetje anders is dan gemiddeld zich "pot" of "flikker" gaat noemen. Niet netjes imo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:16

Sterkte Amanda en er was eerder nog iemand die haar dier verloren is. :knuffel:

O wow ik word oud geloof ik. Kan het niet meer goed volgen hoor al die namen die mensen zichzelf geven en wat dat dan precies inhoud.

Sorry dames ( o mag dat wel? := ) dat is mijn ergernis dan maar.
Mijn wekker gaat morgen om 6 uur dus ik ga maar eens naar bed. :z

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:21

Ik vraag me sterk af of het feit dat mensen je transfobisch noemen, ligt aan het feit dat je niet queer genoemd wilt worden. Ik heb vaker berichten van je gezien, en die zijn niet altijd even positief over transgender personen. Als je gewoon netjes aangeeft 'joh ik vind queer niet fijn, noem me liever lesbisch' dan zou er toch niets aan de hand moeten zijn?

Of queer een scheldwoord is of niet, daar kun je hele discussies over voeren en daar is het nu te laat voor. Laat ik zeggen dat er een hele geschiedenis achter het woord zit, en dat het echt niet alleen maar als scheldwoord is of wordt gebruikt. Ik blijf mezelf dus lekker queer noemen :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:22

Ineke2 schreef:

O wow ik word oud geloof ik. Kan het niet meer goed volgen hoor al die namen die mensen zichzelf geven en wat dat dan precies inhoud.

Ik zou mezelf niet direct oud noemen, maar ik heb ook geen idee van al die termen :')

Mijn ergernis is dat ik al dagen zoveel buikpijn heb

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:31

Foaly schreef:
Ik vraag me sterk af of het feit dat mensen je transfobisch noemen, ligt aan het feit dat je niet queer genoemd wilt worden. Ik heb vaker berichten van je gezien, en die zijn niet altijd even positief over transgender personen. Als je gewoon netjes aangeeft 'joh ik vind queer niet fijn, noem me liever lesbisch' dan zou er toch niets aan de hand moeten zijn?

Of queer een scheldwoord is of niet, daar kun je hele discussies over voeren en daar is het nu te laat voor. Laat ik zeggen dat er een hele geschiedenis achter het woord zit, en dat het echt niet alleen maar als scheldwoord is of wordt gebruikt. Ik blijf mezelf dus lekker queer noemen :D

Ik heb letterlijk gezegd: "dont call me queer I still consider it a slur. I am a lesbian and am not ashamed to call myself that." En dat was schijnbaar transfobisch.

En niet zozeer tegen mij, maar ik zie het genoeg mensen op Facebook en Twitter posten. Dat f*ggot en queer nooit als scheld woorden gebruikt zijn maar dat dit een conspiracytheorie van terfs is. En dat iedereen die gelooft dat het scheldwoorden zijn, transfoben zijn.

Ik denk dat jij echt een ander volk in gedachte hebt dan ik. Het 30 jarige Twitter volk met een furry profiel foto en zeer veel seksuele frustratie en een slachtoffercomplex kan zeer ernstig uit de slof schieten door normale uitspraken. Of door homoseksuele mensen, die mogen ze ook nooit zo :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:36

De verwarming (blokverwarming) die met de dag harder lawaai maakt (ruist en volgens de meter inmiddels rond de 55/60decibel). Sinds onderhoud van de zomer is het zo erg, de buren hebben het ook en we kunnen blijven bellen maar de woningstichting en ingehuurde bedrijf wijzen allebei naar elkaar.
Ik krijg er dagelijks hoofdpijn door en wil inmiddels wel weer een keer normale nachtrust zonder herrie. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:45

Ineke2 schreef:

Oh die laatste ergernis heb ik ook. En vroeg gaan slapen ho maar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:39

Slapen? Wat is dat? :') Dat is dus ook meteen mijn ergernis :+
Ik gok dat ik weer eens de hele nacht wakker ben! Heb inmiddels 45 minuten geslapen blijkbaar vindt mijn lichaam dat weer genoeg >;)

Ik heb de definitie van queer even opgezocht en het kan blijkbaar twee kanten op: https://www.tolerance.org/magazine/is-q ... -we-use-it

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 03:58

Hier ook lekker wakker liggen omdat het benauwd en heel warm is. Echt leuk gelukkig nog maar 2.5 week slapen zonder zuurstof!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:01

Kun je niet tijdelijk een luchtreiniger lenen van iemand? Misschien dat dat scheelt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:06

Ken helaas niemand die zo’n ding heeft. Slaap gelukkig morgen bij mijn vriend (1 nacht per week). Maar ben serieus ik staat om gewoon naar mijn ouders te gaan als ze dit niet oplossen. :n

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:25

Ik haat mijn lijf. Ik ben doodmoe en klaarwakker tegelijk rond dit tijdstip. Serieus in staat mijn hele potje slaappillen in 1 keer in te nemen nu, want ik wil gewoon lekker kunnen en blijven slapen. Of dat of gewoon opstaan nu, want nu lig ik maar een beetje doelloos in bed te liggen. |o

Edit, ik weet sowieso niet eens wat queer is overigens. En het boeit me ook niet, zolang de persoon aardig is en een goede vriend maakt het mij niks uit welk label ze zichzelf geven qua seksualiteit.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:46

Ook weer wakker top! :’)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 04:50

Dit word een leuke werkdag.
Mijn baarmoeder doet al goed zijn best mij te vermoorden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:01

Hier ook nog steeds wakker :=
Succes iedereen vandaag! En sterkte hagelslag :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:05

Cayenne schreef:
Slapen? Wat is dat? :') Dat is dus ook meteen mijn ergernis :+
Ik gok dat ik weer eens de hele nacht wakker ben! Heb inmiddels 45 minuten geslapen blijkbaar vindt mijn lichaam dat weer genoeg >;)

Ik heb de definitie van queer even opgezocht en het kan blijkbaar twee kanten op: https://www.tolerance.org/magazine/is-q ... -we-use-it

Ja zelfde ergernis hier. :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:07

Wel gezellig met zo'n groepje nachtbrakers op Bokt. Dan voel ik me toch niet helemaal alleen terwijl manlief vrolijk door snurkt :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:22

Cayenne schreef:
Wel gezellig met zo'n groepje nachtbrakers op Bokt. Dan voel ik me toch niet helemaal alleen terwijl manlief vrolijk door snurkt :')

Ahhh iemand die het begrijpt _O- Toen die eindelijk stil was, kon ik niet meer slapen. :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:42

Cayenne schreef:

Het mooie is, hier was geen geluid, maar als je wakker bent erger je je ook aan de tv beneden :') Was dus thuis niet de eerste die wakker was :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:03

Dat de hond vannacht wel 10x op een andere plek wou liggen en mij daar ook elke keer bij wakker maakte.
Zo rot geslapen en dan moet ik zo nog beginnen op stage tot 15:00.

Gelukkig werk ik met een leuke collega vandaag dat is dan nog het positieve

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:03

Ik werd vanochtend wakker met een telefoon waarop de wekker af ging die onder mn bed viel. Kreeg hem met geen mogelijkheid te pakken. Dat klote deuntje bleef maar afgaan. Werd zo chagrijnig wakker :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:25

Dat mijn verstandige keuzes altijd worden afgestraft :') vorige week drie keer op een dag natgeregend (tijdens het fietsen naar het station, tijdens het wandelen naar mijn werk en tijdens het terug naar huis fietsen), en vandaag de dag begonnen met een wandelingetje ivm thuiswerken en nu twee dikke blaren van mijn nieuwe schoenen. Het was niet eens 3 km :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:33

Ik zie de busje van de reparatiedienst letterlijk voor mijn huis staan. Twee busjes... SSH bellen = weer voicemail. Zo frusterend zou het liefst bij die busjes staan wachten en die kerels dan mijn huis in slepen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 14-10-20 08:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:50

Oh Marlinde, daar zou mijn bloed echt van gaan koken als ze notabene gewoon voor je huis staan maar er geen contact mee te krijgen is.
Kun je ze niet aanschieten wanneer ze buiten lopen? Niet dat zij er iets aan kunnen doen, maar misschien loopt de contactpersoon er ook bij?