Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:42

Neonlight schreef:
Ik heb wel geboekt, bestemming onbekend. :)) Toen we dit jaar de camper terug brachten direct vastgelegd voor 2021. Weer een poging voor Andalusie, of wellicht toch Nederland.

Goed zo, gewoon doen!

Wij hebben geen plannen om te gaan vliegen oid., dat zou ik niet durven en het is me allemaal veel te tricky.

Plannen maken mag volgens mij altijd. Of het doorgaat is een tweede, maar dromen mag. We hebben geen al te bizarre plannen of dromen en maken gebruik van onze eigen camper. Een paar weken Duitsland of Oostenrijk zou geweldig zijn. Als alternatief is Nederland ook prima. We zijn al blij als we veilig van de oprit kunnen vertrekken :))

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:43

Ik heb een weekendje CP geboekt in februari voor manlief z'n verjaardag, wat die nog niet weet :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:52

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb een weekendje CP geboekt in februari voor manlief z'n verjaardag, wat die nog niet weet :D

Behalve nu hij per ongeluk zit te kijken op bokt? :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:53

Plannen in mijn hoofd en op papier heb ik ook wel. :j

Vanaf morgen zou er na jaren weer een nachttrein van Nederland naar Oostenrijk gaan rijden. Dat leek mij leuk voor de zomer. De lancering is uiteindelijk uitgesteld tot 2021, maar wie weet. Al vind ik een lange treinreis momenteel bijna net zo onaantrekkelijk als een vliegreis, dus als dat er ook niet in zit... heb ik altijd mijn auto nog om mee naar het strand te rijden. :))

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:58

Echwel schreef:
Neonlight schreef:
Ik heb wel geboekt, bestemming onbekend. :)) Toen we dit jaar de camper terug brachten direct vastgelegd voor 2021. Weer een poging voor Andalusie, of wellicht toch Nederland.

Mooi.....
Wij volgend jaar cruise en Disney afgezegd..jammer van de aanbetaling maar poep.
We hebben plannen om met camper en honden dan naar Zweden te gaan....
Ben benieuwd hoe dat is, nooit geweest

Wij zijn dit jaar september voor het eerst met camper Zweden geweest. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast terug komen als wij, wat een geweldig land!!

Wij hebben vouchers van Eurocamp die uiterlijke maart geboekt moeten worden ( voor ergens in 2021). Nog geen idee of iets mogelijk is volgend jaar, hopelijk weten we in maart meer..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:02

joykel schreef:
Wij zijn dit jaar september voor het eerst met camper Zweden geweest. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast terug komen als wij, wat een geweldig land!!

Ben benieuwd,het gewoon ergens kunnen staan aan meertje enz trekt mij enorm aan...
Honden mee en ik hoop genieten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:06

purny schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Behalve nu hij per ongeluk zit te kijken op bokt? :D

Hij kijkt alleen bokt als ik een bepaald topic onder z'n neus stop, als het boeiend is :D

Bellex

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:59

wij hebben onze vakantie van afgelopen jaar direct laten omboeken naar volgend jaar, maar ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd (USA). We gaan het wel zien, zou blij verrast zijn als het kan, ga uit van niet

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 08:10

Mensen met camper die een beetje iets anders willen doen.
Je hebt momenteel camperdiner, krijg je het in de camper geserveerd, je mag vaak op de parkeerplaats overnachten en soms ook gebruik van de wc maken...
Via Google vind je veel adressen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:10

Klinkt wel als een goed idee, restaurants bieden vaak wel al overnachtingsplek aan bij een uitgave in het restaurant of cafe. Wij pitten best vaak bij een restaurant. De vraag is gaat dat dadelijk met nieuwe regels nog mogen. Voorlopig gokken we op gourmet met kerst thuis. De spullen ervoor liggen al in de vriezer. Alleen nog een krop sla nodig. Mocht weg mogen kunnen dan gaan we misschien met de camper ervandoor in nederland voor een paar dagen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:49

_Lorette_ schreef:
Ik zou niets liever doen dan een vakantie plannen voor volgend jaar, maar op dit moment lijkt dat volstrekt belachelijk... Wij durven in elk geval niets te bedenken, laat staan boeken. Hoe schatten jullie de kansen in voor reizen/vakantie in 2021?

Wij zijn wel tickets aan het boeken voor Herfst 2021. Voelt heel dubbel moet ik zeggen..
Maar dit komt omdat we nog een groot bedrag aan vouchers hebben welke we voor 1 januari moeten gebruiken anders komen ze te vervallen. Dit zijn vouchers die al verkregen zijn pre-corona zegmaar, dus er zitten andere voorwaarden aan blijkbaar. :7
Het is wel erg lastig om te bedenken wat nou realistisch is, maar het geld zijn we anders toch kwijt. Dan zien we wel hoe het volgend jaar loopt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:52

In jou plaats zou ik dat ook doen Josien.
Zelf ben ik echt blij dat ik nu wel mijn geld terug ga krijgen en daardoor niks ‘ verplicht ‘ ben te boeken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:06

Ik ging gisteren kijken hoe ik mijn vliegtickets kon wijzigen. Half februari naar Amerika gaat echt nog niet gebeuren. Omdat één van de vluchten een grote wijziging had kon ik ook mijn geld terugvragen. Dit heb ik nu als reiskrediet aangevraagd omdat het grootste gedeelte van de tickets betaald is met een voucher voor een overboekte vlucht. Nu moet ik voor eind mei opnieuw boeken dus nog even de tijd om te kijken hoe alles loopt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:56

Vakantie word hem ook niet meer gok ik alles zit straks op slot. Tot januari voor wie nog mogelijkheden had met hotel in nederland

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:37

Echwel schreef:
Mensen met camper die een beetje iets anders willen doen.
Je hebt momenteel camperdiner, krijg je het in de camper geserveerd, je mag vaak op de parkeerplaats overnachten en soms ook gebruik van de wc maken...
Via Google vind je veel adressen.

Alle begrip voor ondernemers die kost wat kost nog wat omzet willen redden. Maar door zo de de limieten op te zoeken verknoeien die het voor iedereen.
Serveren in een camper? Gebruik maken van de wc van het restaurant? Hallo corona?
Prima dat horeca afhaalmaaltijden mag verzorgen, dat kan perfect veilig, laten we dan zorgen dat dit behouden kan blijven.
Prima dat mensen er met de camper opuit trekken, dat kan ook perfect veilig, laten we dan zorgen dat dit behouden kan blijven.
Als iemand een afhaalmaaltijd wil opeten in je camper, geen enkel probleem. Maar gebruik je eigen wc. En blijf niet rondhangen op de parking van het restaurant. Want dan komt zo'n restauranthouder nog eens vragen of het gesmaakt heeft, of je nog dessert of koffie wil, etc. Telkens contactmomenten die te mijden zijn.
Dergelijke acties hebben dan tot gevolg dat alles verstrengt en dat degenen die niet alleen de letter maar ook de geest van de wet gevolgd hebben mee de pineut zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:06

Het wordt buiten op een tafeltje neergezet
Je moet online bestellen en de vuile vaat weer op tafeltje zetten.

Wc is niet anders dan op camperplaats.....

Je.kunt ook erg negatief overal over denken

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:28

De huidige siuatie is toch niet echt positief te noemen?
En het is net doordat sommige mensen bewust de limieten opzoeken dat de maatregelen hoe langer hoe strenger moeten worden.
Vakantie blijft zo een verre droom die altijd maar achteruit schuift.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:41

Denk dat je nu veiliger in je camper weg van alles zit dan boodschappen doen...

Als ik net hier het dorp in keek schrok ik van dedrukte

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:59

Ik was gisteren al beetje boodschappen wezen doen wat ik nu lees op de nieuws sites maar goed en familie zei ook al druk lege schappen of zelfs complete stad afgezet.

Ook deels leeg door boerenprotesten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:09

Las nu dat alke vakantie vluchten geanuleerd zijn, nu met diw strengw lock down en alles rood wel te verwachten als ik zag hoe druk het was op het nieuws

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:10

Eindelijk, ik zag beelden van schiphol van gisteren met mensen die vonden dat ze recht hadden op hun vliegvakantie naar geen idee waarheen. Nu blijven in ieder geval meer mensen in eigen land en wordt er een beetje minder virus de wereld rondgesleept

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:38

Ik snap die maatregelen wel en op zich vind ik het goed dat ze het doen.
Voor mij een beetje dubbel want het maakt de kans groter dat het hondje wat ik op Curaçao heb geadopteerd eind deze maand nog niet naar mij toe kan komen :( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:10

Wij moesten sowieso voor eind december op het werk doorgeven welke periode we onze jaarlijkse vakantie willen, en da's minimaal 2 weken. Na overleg met vriend besloten om opnieuw van 29/10 tot en met 16/11 aan te vragen. Reisdoel: opnieuw Nepal. Maar we hebben nog niks concreet geboekt. Onze vliegtickets zijn omgezet naar vouchers die 2 jaar geldig blijven én die we vrij kunnen gebruiken qua datum en bestemming. We zijn evenmin verplicht om het bedrag in 1x op te doen. De reisorganisatie had ons al een programma gemaakt voor dit jaar, dat willen we behouden (wordt hooguit wat minimaal schuiven met doorreisdagen tijdens het verblijf). Onze reispassen zijn dit jaar of vorig jaar aangevraagd, dus nog ruim lang genoeg geldig.

Behalve die 2 weken vakantie heb ik nog 14 werkdagen over, die ik dus in 2021 vrij kan inplannen. Voor vriend wordt het lastiger. Door overstap van buitenlandfunctie naar binnenland heeft hij in 2021 in principe geen recht op betaald verlof. De periode in november komt gewoon toevallig goed uit met de planning van het project waar hij dan op zit, en kan dan onbetaald verlof aanvragen.

Kortom: voorzien we in 2021 vakantie? Ja, in die zin dat we vrije tijd dus ter beschikking gaan hebben. Hoe we die exact gaan invullen, dat bekijken we dan wel. Maar vakantie als in echt specifiek reizen plannen, dat blijft voorlopig nog even in de kast zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:12

Ik heb vandaag mijn ticket voucher uit laten betalen. Ik ga verhuizen dus dat geld gaat in het huis

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:16

Ik reed langs 2 vakantie parken maar volgens mij zijn die gewoon vol met gezinnen in de huisjes.

Wel apart alles moet dicht maar je kan wel een week of paar dagen weg naar een huisje.

Zelfs op de mini golf baan liepen mensen , zal wel 1 huishouden zijn