Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SincereQ schreef:Siggislief schreef:Waar halen mensen tegenwoordig hun rijbewijs? In Legoland ofzo?
Vanmiddag ik rij terug naar huis en moeten omrijden om thuis te kunnen komen,
een weg waar we 70 mogen rij ik achter zo'n trien die 40 gaat rijden,
en remt nog even keihard bij het bordje 50 dus we reden 30.
Ze gaf ook ruim van te voren aan dat ze naar links wou,
maar zo ruim dat ik dacht dat ze het industrieterrein op zou gaan...Niet dus.
Soms het idee dat ik vaak achter de verkeerde zit.
Zo een had ik vandaag ook voor me. Driebaans 70 weg. En dan 30 rijden op middelste baan
pien_2010 schreef:Hahahahaha. Leuk en interessant filmpje exitum over filles . De echte oorzaak is natuurlijk dat het te druk op de wegen is.
Rennie89 schreef:pien_2010 schreef:Hahahahaha. Leuk en interessant filmpje exitum over filles . De echte oorzaak is natuurlijk dat het te druk op de wegen is.
Nee, het filmpje heeft het wel echt bij het rechte eind, en leuk uitgelegd overigens. De files ontstaan door het vele hinderlijke gerem, door mensen die niet kunnen autorijden of moeten remmen door mensen die niet kunnen autorijdentuurlijk is het drukker maar als dat de oorzaak zou zijn dan zou de hele weg 1 grote file zijn.
Rennie89 schreef:pien_2010 schreef:Hahahahaha. Leuk en interessant filmpje exitum over filles . De echte oorzaak is natuurlijk dat het te druk op de wegen is.
Nee, het filmpje heeft het wel echt bij het rechte eind, en leuk uitgelegd overigens. De files ontstaan door het vele hinderlijke gerem, door mensen die niet kunnen autorijden of moeten remmen door mensen die niet kunnen autorijdentuurlijk is het drukker maar als dat de oorzaak zou zijn dan zou de hele weg 1 grote file zijn.
pien_2010 schreef:Hahahahaha. Leuk en interessant filmpje exitum over filles . De echte oorzaak is natuurlijk dat het te druk op de wegen is.
Exitium schreef:pien_2010 schreef:Hahahahaha. Leuk en interessant filmpje exitum over filles . De echte oorzaak is natuurlijk dat het te druk op de wegen is.
Drukte an sich is niet de oorzaak van files, maar het helpt wel bij het in stand houden ervan. Heel simpel gezien, als je een lange rechte weg pakt en volgooit met auto's, zal er geen file ontstaan zolang iedereen bijvoorbeeld 100 km/u rijdt en voldoende afstand houdt. Iets als invoegend verkeer zou dan ook geen issue zijn.
Het gaat mis doordat mensen zich onvoorspelbaar gedragen. Invoegen met 60 km/u waardoor achterliggers op de rem moeten, plots drie banen oversteken om een afrit te halen, afremmen omdat de rijbaan versmalt en die vrachtwagen opeens wel heel dicht naast je rijdt (welkom bij de brug bij Gorinchem), of simpelweg iemand die ergens van schrikt en even op de rem trapt.
Als dat om drie uur 's nachts gebeurt is er ook geen man overboord, maar als het druk is op de weg heeft dat direct invloed op het overige verkeer. Zoals gezegd, niet omdat drukte een oorzaak is, maar wel omdat het de file in stand houdt. Er is op dat moment simpelweg niet voldoende ruimte om het verkeer weer goed te verdelen voordat het verkeer er achter stil komt te staan.
C_estmoi schreef:Dat betekent dus dat als het heel druk is, er vanzelf langzaamrijdend verkeer zou moeten ontstaan. Voldoende afstand houden is afhankelijk van de snelheid, en betekent nu eenmaal dat er bij 100 km/u minder auto's op hetzelfde stuk wegdek passen dan bij 60 km/u...
Citaat:Als je robotauto's de boel laat besturen dan is de hele keten gecoordineerd en kunnen ze met een tussenruimte van bumper tot bumper van enkele millimeters oneindig hard gaan (althans, zo hard als de auto's technisch gezien kunnen).