Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:56

Net een hele fijne ervaring. *\o/*

Haltersteunen te koop gezet voor 160 euro.
Bod van 100 gekregen, vond ik echt te weinig, dus ik vroeg 140.
Vroeg hij of we in het midden konden gaan zitten, dat wilde ik niet.
130 vroeg ik dan maar als laatste bod.

Was prima, of ik het kon brengen.

Welja, je woont om de hoek dus waarom niet.
Direct gaan brengen, meneer en mevrouw waren er heel erg blij mee

Adv heeft er nog geen 4 uur opgestaan.

Product heb ik ooit van een vriendin overgenomen voor 100 euro.
Dus ook nog eens winst mee gemaakt. Dat is zaken doen.

Hij blij - ik blij!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:02

Poekkie schreef:
Ik heb dat ook eens gehad met een rambo deken, zelfs boven de nieuwprijs vragen van het item. Heb toen zelf ook zoals hij gehandeld, linkje gestuurd met hetzelfde deken nieuw voor een gunstige prijs en verder geen interesse meer.
Op zich is Het voor de verkoper misschien handig te weten waarom er amper reacties zijn op haar item.

Precies, ik zag een dressuursingel op MP staan en er stond bij 90 cm, normaal is die lengte lastig te vinden en helaas zag ik bij de foto’s dat de werkelijke lengte korter was en ze de gehele lengte van de singel gebruikte ipv de afstand tussen de gespen, waar die gemeten moet worden. Maar het leek een prima singel en 75-80 cm zou mijn jonkie nog wel passen, dus toch bericht gestuurd. Verkoper bleef bij haar prijs en dat was voor mij toch niet interessant genoeg op de kortere lengte, was het werkelijk 90 cm geweest, dan wel.

Dus ik heb haar bedankt en haar de tip gegeven om de maat tussen de gespen op te meten en die in de advertentie te noemen, omdat je daar de lengte van een singel hoort te meten en ze dan waarschijnlijk meer kopers zou vinden.
Ze heeft het niet aangepast. Nou ja, dan moet je het zelf maar weten.

x_ankieee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:40

Ik wijs verkopers ook wel eens op foutjes in de advertentie. Laatst had iemand een Scapa dekje te koop en stond er in de titel + omschrijving ‘Eskadron dekje’. Of iemand die als titel ‘Anky dekbedden’ had staan, waarschijnlijk autocorrectje :D dan stuur ik wel eens ter attentie een berichtje.

Ik had laatst ook een koper die wilde een jas overnemen van me, vrij duur merk, enkel kaartje er af maar nooit gedragen. Dus hij bod gedaan; ik niet akkoord. Bleef hij maar hameren dat hij nieuw goedkoper kon bestellen (wat overigens niet waar was). Dus ik om linkje gevraagd, dat ging hij niet sturen. Succes gewenst en geadviseerd een nieuwe jas dan aan te schaffen. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:30

Oh ja had ik laatst ook
Iemand bood beenwarmers aan voor het paard
Had geschreven dat verkopen vast beter ging als ze het transport beschermers noemde want dat was het ook :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:07

Als ik advertenties in een verkeerde categorie zie staan stuur ik vaak ook een beruchte, wordt eigenlijk altijd dankbaar op gereageerd. Grove spellingsfouten in de titel stuur ik soms ook een bericht, kunnen mensen toch wat makkelijker de advertentie vinden.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:25

Alja schreef:
Oh ja had ik laatst ook
Iemand bood beenwarmers aan voor het paard
Had geschreven dat verkopen vast beter ging als ze het transport beschermers noemde want dat was het ook :)

Beenwarmers :')

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:44

Karina schreef:
Heb op MP 2 hanen te koop staan, Sabelpoot kleurslag citroenporselein. Bericht van iemand die een bod doet op de twee, maar 1 euro minder dan ik vroeg dus ik ga akkoord. Zouden ze vanmiddag komen halen. Staat mevrouw aan de deur:
"ik kom voor de hanen!".
Ik: "mooi, ik trek even jas aan, ze zitten al apart. Heeft u zelf een doos ofzo mee?"
Mevrouw: "eh... mijn man in de auto misschien".
Ik: Nou, is wel handig om ze hier meteen in te doen, wel zo veilig. Anders heb ik ook wel een doosje?""
Mevrouw, grote ogen boven mondkapje: "Het zijn toch geen ECHTE??? Er stond porselein"
}:0
Rubriek Pluimvee, 5 foto's hanen in de ren, prijs onderaan in de omschrijving waar verder ook instond geboren 2019, en eten uit de hand. HOE DAN? 8)7 _O- _O-

_O- :') _O-

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:51

Die hanen spannen de kroon, geweldig!

Ik heb op mp een paar peesbeschermers staan voor 7,50 voor brievenbuspost net te dik, krijg ik een berichtje dat ze graag voor 7,50 inclusief verzendkosten over wil nemen....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:10

Amber_anne schreef:
Als ik advertenties in een verkeerde categorie zie staan stuur ik vaak ook een beruchte, wordt eigenlijk altijd dankbaar op gereageerd. Grove spellingsfouten in de titel stuur ik soms ook een bericht, kunnen mensen toch wat makkelijker de advertentie vinden.

Moest hier dan wel om grinniken :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:34

Gooiske schreef:
Die hanen spannen de kroon, geweldig!

Ik heb op mp een paar peesbeschermers staan voor 7,50 voor brievenbuspost net te dik, krijg ik een berichtje dat ze graag voor 7,50 inclusief verzendkosten over wil nemen....

Ja dat gebeurt regelmatig, ook ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:53

Hier iemand die een product verzonden wou hebben. Akkoord gegaan, gegevens doorgegeven. Wacht al sinds donderdag op een betaling. Heb nog een geïnteresseerde en heb nu maar gevraagd of er nog interesse is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:03

Ik lees hier al heel lang mee maar zelf nog niks raars meegemaakt tot laatst... en ik ben heel nieuwsgierig wat jullie hiervan vinden.

Ik heb een boek te koop staan. Al heel lang in m’n bezit maar nooit gebruikt dus toch maar eens weg doen. Geen flauw idee meer van de nieuwprijs dus je kijkt op Google. Wordt dat boek dus niet meer gedrukt terwijl er wel vraag naar is. Dus, de prijzen 2e hands zijn torenhoog. Bij bol bijv 100-130 euro!
Nou het eet geen brood en elke cent is welkom dus ik bied het aan flink daaronder maar waarschijnlijk wel boven de oude nieuwprijs. Vraagprijs 60, is prima onderhandelbaar. Enige andere op marktplaats staat er voor 100 op.
Krijg ik dus een bericht dat het veel te veel is voor een 2e hands boek en dat het nieuw 25 euro was, met screenshots erbij (waar je dus ook ziet dat het niet meer te koop is). Had al gezegd doe een bod maar hij/zij zegt alleen dat het voor 2e hands teveel is.
Kan je toch niks mee zulke reacties?
Ben ik nou zo raar dat ik gewoon gebruik maak van de marktwerking waardoor dit boek blijkbaar gewoon meer waard is dan de oude nieuwprijs?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:16

Nee hoor, als het boek niet meer wordt gedrukt dan kan je er meer voor vragen. Enige is dat als het boek in herdruk komt, je er ineens nog maar een schijntje voor krijgt. Is een afweging die je moet maken.
Ik heb dit ook eerder aan de hand gehad.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:20

Ik had verwacht er een symbolisch bedrag voor te kunnen vragen dus dat zou geen enkel probleem zijn. Was vooral heel verbaasd dat het blijkbaar zoveel waard is nu

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:48

Zwerte schreef:
Ik had verwacht er een symbolisch bedrag voor te kunnen vragen dus dat zou geen enkel probleem zijn. Was vooral heel verbaasd dat het blijkbaar zoveel waard is nu

Ik heb dit ook eerder gehad. Bleek een titel te zijn die niet meer werd uitgegeven, heb er een goede prijs voor gekregen. Toen zag ik hem ooit weer in de kringloop en dacht ik; hee, mooi, die kan ik weer voor een goede prijs doorverkopen. :P
Maar inmiddels was er een herdruk uit en was hij niet meer waard dan die euro die ik ervoor gegeven had. -O-

Sommige strips hebben dit ook. Jarenlang waren de Douwe Dabberts best veel waard. Maar inmiddels zijn ze herdrukt. Nu zijn alleen 1e druk en ongelezen nog veel waard. Net zoals bij Suske en Wiskes.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:53

Zwerte schreef:

mag ik weten welk boek het is?
ben al een tijd op zoek naar een bepaald boek en wie weet is het de jouwe hahaa

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:17

Zou hem dan lekker op bol verkopen
Daar kunnen mensen in ieder geval niet zeiken over de prijs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:38

Moestuin schreef:
Hier iemand die een product verzonden wou hebben. Akkoord gegaan, gegevens doorgegeven. Wacht al sinds donderdag op een betaling. Heb nog een geïnteresseerde en heb nu maar gevraagd of er nog interesse is.

Ok, ligt het nu aan mij of is het normaal om, na akkoord, nog even 3 dagen te wachten eer je geld over schrijft? Het is dit weekend pas overgeschreven zegt de koper.

Zwerte: Als hij meer waard is is het ook normaal om er meer voor te vragen :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:44

Ik betaal ook niet altijd direct, maar meld het wel als het later zal zijn :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:50

Moestuin schreef:
Moestuin schreef:

Ok, ligt het nu aan mij of is het normaal om, na akkoord, nog even 3 dagen te wachten eer je geld over schrijft? Het is dit weekend pas overgeschreven zegt de koper.

Ik zie daar geen probleem in. Uiteraard heb je alles liefst zo snel mogelijk, maar 3 dagen vind ik niet onbeleefd lang.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:50

Zie dit topic net toevallig voorbij komen. Ik heb een leuke ervaring om te delen. Ik had een paar laarzen te koop staan op Marktplaats :+ het gesprek gaat nog verder hierna, maar dat is misschien niet zo gepast om te delen. Hij vroeg zich af hoe oud ik was (ik zei 86) en daar werd ehhh nogal bijzonder op gereageerd. Ik heb iig helemaal krom gelegen door dit gesprek.
Laatst bijgewerkt door Nala op 11-01-21 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto van privécommunicatie verwijderd

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:53

Omg

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:05

Ik zou er voor gaan hoor Maaike, Flinke prijs vragen en opsturen maar _O- _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:16

Hahaha ik zou dat ook wel doen hoor, geld is geld! :')

Wat betreft dat boek..
Lekker de prijs vragen hoor als er vraag naar is.

Zelfde verhaal met mijn sportatribute.
Heb ik heel erg op verdiend!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:39

Vooraf geld laten overmaken en nog even dragen die handel zou ik zeggen!