Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:17

Ik ben het deels met jullie eens maar ik vind 'makkelijke uitweg' wel heel kort door de bocht. Voor sommige mensen is door verschillende redenen afvallen niet makkelijk, vaak ligt er aan extreem overgewicht ook een eetstoornis ten onderslag. Om het knap te noemen vind ik ver gaan, maar ik snap wel dat mensen ervoor kiezen als er geen andere uitweg is (of ze die niet zien).

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 01:26

Emmaa_ schreef:
Ik ben het deels met jullie eens maar ik vind 'makkelijke uitweg' wel heel kort door de bocht. Voor sommige mensen is door verschillende redenen afvallen niet makkelijk, vaak ligt er aan extreem overgewicht ook een eetstoornis ten onderslag. Om het knap te noemen vind ik ver gaan, maar ik snap wel dat mensen ervoor kiezen als er geen andere uitweg is (of ze die niet zien).

Ik ben wel een van de mensen die juist in zo'n situatie zit en toch zeg ik het vanaf dat perspectief. Dusja.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:22

NatasjavE schreef:
2600 euro voor een cap? Sorry,...voor een kep??

:):)

Wow.. Maar dat vind ik sowieso een negatief iets van de paardensport, het pronken met geld/spullen.
Dat viel mij vooral op toen ik, na een overstap naar de roeisport - waar het echt niemand boeit van welk merk jouw kleding is en waar de boten van de vereniging zijn - weer eens bij een groter concours hier in de regio ging kijken.

Ik heb ook op stallen gereden waar dat niet zo was hoor, maar overall vond ik dit wel opvallend.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:25

Rebecca schreef:
Kan je er toch zelf ook opplakken ?

Haha ja! Maar dan wel 'cap' en rondrijden met een blik die zegt: ik kan wel spellen.

Over kleinere porties, doet mijn oma ook altijd (zonder maagverkleining). Niet omdat ze het niet wil betalen, maar omdat ze het oprecht zonde vindt als er eten weggegooid moet worden. Weet niet of het aan het land ligt, maar zie dat dus vaker gebeuren in het betreffende (buiten)land.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:56

Zo'n maagverkleining heeft flinke (gezondheids) effecten. En worden dan ook niet zomaar uitgevoerd. Iemand met een maagverkleining zit voor de rest van zijn leven aan de vitamine pillen en moet een special dieet programma volgen. Ik wil niet zeggen dat ik het een goede "oplossing" vind. Maar ze worden niet over één nacht koud ijs gedaan...

Vragen of je korting krijgt omdat je minder eet is echt kul, dan moet je minder bestellen of ergens gaan eten met kleinere porties...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:27

Riddershow schreef:
Zo'n maagverkleining heeft flinke (gezondheids) effecten. En worden dan ook niet zomaar uitgevoerd. Iemand met een maagverkleining zit voor de rest van zijn leven aan de vitamine pillen en moet een special dieet programma volgen. Ik wil niet zeggen dat ik het een goede "oplossing" vind. Maar ze worden niet over één nacht koud ijs gedaan...

Vragen of je korting krijgt omdat je minder eet is echt kul, dan moet je minder bestellen of ergens gaan eten met kleinere porties...

Ja, toch ken ik mensen die zo'n verkleining gehad hebben maar snel weer terugvielen in oude eetgewoontes en door de band heen aten. Dus weer snel terug op hun oude gewicht zaten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:39

Ik ook, San. Best veel eigenlijk. Ja, in het begin heel braaf een programma volgen, maar zodra het kon gewoon weer in oude patroon vallen. Wel mindere hoeveelheid, maar dat werd langzaam aan ook weer meer. Maar ik ken dus ook mensen die dan aangaven bij een restaurant dat ze een verkleining hadden gehad en dan echt minder hoefde te betalen, maar vervolgens meer aten als dat ik doe. Dat vind ik van een restaurant ook krom.

Ik word er echt gek van dat mensen helemaal uit hun stekker gaan als er maar iets lijkt op fat shaming, maar dat de andere kant op gewoon normaal gevonden wordt en de mensen die fat shaming zo erg vinden niet inzien dat beide kanten niet kunnen.

Het knap vinden dat iemand een dieet volgt en afvalt of een operatie ondergaat (ja, ik vind het knap dat ze die stap nemen, maar ben het wel eens dat het afvallen daarna een gevolg is en dus niet perse knap), maar iemand die bezig is met op een stabiel gewicht blijven of aankomen dmv gezond eten moet maar gewoon meer eten of die taart pakken of dat patatje. En owee als je vol zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:28

Je hebt toch gewoon zoiets als een 'seniorenteller'? Dan krijg je een kleinere portie.
En je betaalt dan ook iets minder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:38

Ik eet ook altijd maar de helft op van het gerecht, maar het is nooit in me opgekomen dat ik dan minder zou moeten betalen. Zou uit eten gaan wel een stuk aantrekkelijker maken :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:42

Dan kies je voor 2 voorgerechten of je deelt je gerecht met je tafelgenoot.

Overigens zou ik wel willen dat bij de Chinees de meeneemgerechten in eenpersoonsporties gekocht konden worden. Als ik in mijn uppie meer dan 20 euro kwijt ben voor een simpele afhaalmaaltijd omdat het in bakken zit waar minimaal 3 man van kunnen eten, dan hoeft het voor mij niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:45

Voorgerechten zijn meestal niet echt waar, ik wil wel normaal eten. Mensen mogen idd wel altijd van mij mee-eten. Maar daar hoeven ze uiteraard niks voor te betalen :))

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:47

elnienjo schreef:

Overigens zou ik wel willen dat bij de Chinees de meeneemgerechten in eenpersoonsporties gekocht konden worden. Als ik in mijn uppie meer dan 20 euro kwijt ben voor een simpele afhaalmaaltijd omdat het in bakken zit waar minimaal 3 man van kunnen eten, dan hoeft het voor mij niet.

Dan doe je thuis verdelen in kleine bakjes en vries je rest in.. als wij Chinees halen eet ik er 3x van

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:51

Ik zou het top vinden als je in restaurants de optie *kleine portie* zou kunnen kiezen. Standaard is voor mij ook vaak echt teveel. En dan verwacht ik ook geen mega korting op de prijs ofzo, gaat er meer om dat ik eten weggooien zonde vind.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:57

Mars schreef:
Ik zou het top vinden als je in restaurants de optie *kleine portie* zou kunnen kiezen. Standaard is voor mij ook vaak echt teveel. En dan verwacht ik ook geen mega korting op de prijs ofzo, gaat er meer om dat ik eten weggooien zonde vind.

Dat is in Duitsland dus zeker al het geval, daar bestel je een 'Seniorenteller', betaal je 1 a 2 euro minder voor een kleinere portie. Hebben ze dat in Nederland dan niet?

In Nederland kom ik niet zo vaak in restaurants waar je per menu betaalt, meestal in all you can eat. Ik ben een grote eter en kom sowieso beter aan mijn trekken met Duitse porties. Maar ook prijstechnisch zijn ze net over de grens goedkoper. En het is niet zo ver weg voor mij. Dat speelt ook mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:00

Daarom ben ik wel voorstander van Doggybags zoals ze tegenwoordig in veel restaurants in Amerika hebben.
Vind het ook ergens logisch. Je hebt er voor betaald dus waarom zou je het dan niet mee naar huis mogen nemen? :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:01

Cayenne schreef:
Daarom ben ik wel voorstander van Doggybags zoals ze tegenwoordig in veel restaurants in Amerika hebben.
Vind het ook ergens logisch. Je hebt er voor betaald dus waarom zou je het dan niet mee naar huis mogen nemen? :+

Mag toch ook als je erom vraagt?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:02

Inderdaad, ik vraag ook gewoon om een doggybag als er veel over is.
Mijn unpopular opinion.....ik vind Beyonce echt een vreselijke zangeres :)

shiladyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:04

_San87_ schreef:
Riddershow schreef:

Ja, toch ken ik mensen die zo'n verkleining gehad hebben maar snel weer terugvielen in oude eetgewoontes en door de band heen aten. Dus weer snel terug op hun oude gewicht zaten.

Mijn moeder heeft het laten doen en die snoept meer dat ik ! Het normale eten valt vaak juist verkeerd :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:04

Kinke schreef:

Samen met het gebler van Anouk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:09

elnienjo schreef:

Bij onze Chinees kan dat als je rijsttafel besteld! Heb je alleen nog veel te veel. Blijft een Chinees :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:27

Onze Chinees heeft wat ze noemen 'kleine combinaties'. Ik wil niet zeggen dat je dat in je uppie zo wegwerkt... maar het is een duidelijk beter behapbare portie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:42

germie schreef:
Kinke schreef:

Samen met het gebler van Anouk.

Of Davina Michelle, wat een vreselijke stem heeft zij.

Over de kleine porties van mijn oma, dat scheelt inderdaad vaak maar een paar euro/frank. Zij vindt het gewoon echt zonde als er iets weggegooid moet worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:44

Cayenne schreef:

Ik doe dat eigenlijk altijd al als ik iets niet op kan := Als je het in het restaurant niet op eet gooien ze het weg en dat vind ik zo zonde :o Meestal hebben ze gewoon bakjes en daar doen ze het dan in. En dan eet ik het lekker de dag erna op :P

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:49

Unpopular opinion:Rashonden zijn ten onrechte maatschappelijk overschatte inteelt gevallen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:50

Net als mensen!