_lautje_ schreef:Tita lees jij wel eens het nieuws
Metoo is hashtag die vrouwen gebruikte toen ze vertelde over sexueel misbruik.
Mannen zelfs!
Nagels lakken doe ik hier ook hoor. Ze wil het zo graag. Zachte kleurtjes vind ik prima
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
litilaura schreef:Ninthe heeft echt prachtig haar niks aan doen!
Om haar hygiënisch te houden moet je er vooral niet teveel aan volgens mij. Ik ben principieel tegen al het lichaamlijke beslissen voor een kind. Gaatjes schieten, besnijdenis (om niet medische reden), nagellak, corrigerende tik of haren knippen allemaal hetzelfde. Soms moet je de afweging maken of het noodzakelijk is, ookal vindt iréne het misschien niet leuk ze kan de noodzaak en gevolgen niet overzien daarom kiezen wij voor haar dat nagels bijvoorbeeld wel geknipt worden om een worm besmetting te voorkomen.
Het werkt trouwens ook andersom he zij mag beslissen dus als zij straks bedenkt dat ze blauw haar wil, of een piercing mag dat natuurlijk, als moeder kan ik alleen maar zeggen jouw lichaam jouw beslissing zolang je er maar goed over nadenkt.
En ja bij een jongen precies hetzelfde, ook haren net zolang laten groeien. Misschien is de boodschap bij een jongetje juist wel veel belangrijker. Alleen jij mag beslissen wat er met jou lichaam gebeurd. zeggenschap tegenover het eigen lichaam, en respect voor ieder lichaam is misschien wel het belangrijkste wat ik mijn kinderen wil meegeven.
#metoo
MarcoBorsato schreef:Ik heb helemaal geen mening over de methode om je kind op deze eigenheid te leren. Ik doe het zelf anders.
Waar ik echter ontzettend giftig over ben is het gebruik van de hashtag metoo in deze context. Echt misselijkmakend en dan snap je het gewoon niet. Ga je daar eerst eens in verdiepen voordat je met die term strooit.
verootjoo schreef:Dat is het belangrijkste idd, dat je naar je beste kunnen je kind opvoed![]()
Dat er zo over nagedacht wordt, vind ik wel bewonderenswaardig, liever zo dan mensen die maar aanklooien en maar wat doen en dus eigenlijk niet opvoeden
MarcoBorsato schreef:verootjoo schreef:Dat is het belangrijkste idd, dat je naar je beste kunnen je kind opvoed![]()
Dat er zo over nagedacht wordt, vind ik wel bewonderenswaardig, liever zo dan mensen die maar aanklooien en maar wat doen en dus eigenlijk niet opvoeden
Nou ja, wij zijn wel raise as we go people. Ik volg geen methodes en lees geen boeken.