Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:57

_lautje_ schreef:
Tita lees jij wel eens het nieuws :D
Metoo is hashtag die vrouwen gebruikte toen ze vertelde over sexueel misbruik.

Mannen zelfs!

Nagels lakken doe ik hier ook hoor. Ze wil het zo graag. Zachte kleurtjes vind ik prima

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:01

Afbeelding
Ik knip de onderste puntjes ook zelf hoor. Kan aardig knippen maar met die dunne haartjes is het ook zo klaar. En al zou ik het niet kunnen, bij al die krullen zie je een te korte pluk niet.

Vandaag volledig in h&m
Ze is bij oma op visite na school. Die altijd de oude barbie spullen van mijn schoonzus erbij zoekt.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 08-04-19 18:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:02

Het was zo qua pony:
Afbeelding

En nu zo qua pony:
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:03

Hier gaan ze af en toe naar de kapper. 2 kinderen met een flinke bos haar.
Wil dat het verzorgd staat :) en bij mijn kinderen betekent dat dat het af en toe bijgehouden moet worden.
Als ze het later roze wil hebben is dat prima.
Gaatjes mag ze als ze daar goed overna kan denken en kan beslissen.

IMJ

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:14

Zo mooi michelle!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:52

litilaura schreef:
Ninthe heeft echt prachtig haar niks aan doen!

Om haar hygiënisch te houden moet je er vooral niet teveel aan volgens mij. Ik ben principieel tegen al het lichaamlijke beslissen voor een kind. Gaatjes schieten, besnijdenis (om niet medische reden), nagellak, corrigerende tik of haren knippen allemaal hetzelfde. Soms moet je de afweging maken of het noodzakelijk is, ookal vindt iréne het misschien niet leuk ze kan de noodzaak en gevolgen niet overzien daarom kiezen wij voor haar dat nagels bijvoorbeeld wel geknipt worden om een worm besmetting te voorkomen.
Het werkt trouwens ook andersom he zij mag beslissen dus als zij straks bedenkt dat ze blauw haar wil, of een piercing mag dat natuurlijk, als moeder kan ik alleen maar zeggen jouw lichaam jouw beslissing zolang je er maar goed over nadenkt.

En ja bij een jongen precies hetzelfde, ook haren net zolang laten groeien. Misschien is de boodschap bij een jongetje juist wel veel belangrijker. Alleen jij mag beslissen wat er met jou lichaam gebeurd. zeggenschap tegenover het eigen lichaam, en respect voor ieder lichaam is misschien wel het belangrijkste wat ik mijn kinderen wil meegeven.

#metoo

Maar in hoeverre kan een kind al beslissingen nemen op deze jonge leeftijd. Hier kun je er geen pijl op trekken. Op dit moment is alles nee, maar dan nog wil ik niet dat ze met haar haar in haar ogen loopt. Gaatjes prikken vind ik onzin, maar haar... als ik denk dat de dode puntjes eraf moeten... het moet een beetje verzorgd eruit blijven zien. Overigens is ze hier fan van nagellakjes en geurtjes. Wel alleen afwasbare nagellak en babygeurtjes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:14

Je maakt sowieso heel veel keuzes voor je kind.
Ik bepaal wat ie eet op een dag, ik bepaal of en wanneer ie tv kijkt, ik bepaal dat ie naar de psz moet, ik bepaal welke kleren ie in z’n kast heeft, ik bepaal wanneer en hoevaak ie in bad moet, ik bepaal wanneer ie in bed gaat etc etc. :)
En dus ook dat ie naar de kapper gaat, ik weiger dat ie er armetierig uit ziet. Bij een meisje is dat anders denk ik, daar ‘hoort’ lang haar wat meer. De mijne heeft geen haar om lang te dragen, veel te weinig, dun en sluik. Dat moet gewoon kort gehouden worden, anders neemt ie me dat later niet in dank af als ie z’n foto’s terugkijkt :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:18

Ook bij meisjes moeten soms de puntjes geknipt worden imo. Anders wordt het zo'n vlassig bosje, zeker als het babyhaar er nog tussen zit :)

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:28

Tja ik denk dat iedereen dat maar mooi voor zichzelf 'moet' beslissen.

Ik heb nooit oorbellen gehad en ik heb ook nooit de behoefte gehad gaatjes te laten schieten. Mocht mijn dochter dat wel willen is dat prima, maar denk pas eind basisschool ofzo. Ik heb vroeger altijd lang haar gehad (moest van m'n ouders). Maar als dl het straks kort wil mag ze kiezen wat bij haar past. (okee liever geen stekels maar haar kennende wordt ze toch een echt meisjes meisje wat dat betreft).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:35

Ik heb helemaal geen mening over de methode om je kind op deze eigenheid te leren. Ik doe het zelf anders.

Waar ik echter ontzettend giftig over ben is het gebruik van de hashtag metoo in deze context. Echt misselijkmakend en dan snap je het gewoon niet. Ga je daar eerst eens in verdiepen voordat je met die term strooit.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:48

Keet schreef:
Ook bij meisjes moeten soms de puntjes geknipt worden imo. Anders wordt het zo'n vlassig bosje, zeker als het babyhaar er nog tussen zit :)

Klopt hoor. Kan er ook heel piekig een armoedig uitzien vind ik.
Maar ja. Dat moet ieder voor zich weten..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:52

MarcoBorsato schreef:
Ik heb helemaal geen mening over de methode om je kind op deze eigenheid te leren. Ik doe het zelf anders.

Waar ik echter ontzettend giftig over ben is het gebruik van de hashtag metoo in deze context. Echt misselijkmakend en dan snap je het gewoon niet. Ga je daar eerst eens in verdiepen voordat je met die term strooit.

Had die even gemist maar inderdaad enorm misplaatst

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 19:59

Ik had dat even gelaten voor wat het was omdat als ik had getypt wat ik wilde typen ik niet netjes was gebleven.
Ik ben nu eenmaal niet even tactvol dus kan dan wel heel kort door de bocht worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:25

Ik had die hashtag ook gemist, maar ook dat hele me too gebeuren volgens mij. Wist niet dat het zo groot was. Maar ik heb niet zoveel met zulk soort dingen.

Maar verder vind ik het leren van lichaamsintegriteit wel heel belangrijk. Maar vind de kapper daar niet bijhoren eigenlijk.
Corrigerende tik ofzo ben ik ook niet van.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:33

Het is sowieso lastig want ook als je niet voor je kind wil beslissen doe je het toch al snel wel. Ik bedoel wie zegt dat kindjes speelgoed zonder kleur verkiezen boven gekleurd speelgoed?
Maar het is allemaal goed. Ik ga er van uit dat iedereen het beste voor haar kind wil.

De #metoo was overal wel een veel besproken onderdeel. Het is in dit geval niet zo handig gekozen maar ik vermoed niet zo goed over nagedacht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:37

Dat is het belangrijkste idd, dat je naar je beste kunnen je kind opvoed :)

Dat er zo over nagedacht wordt, vind ik wel bewonderenswaardig, liever zo dan mensen die maar aanklooien en maar wat doen en dus eigenlijk niet opvoeden :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:40

Misschien wil liti even uitleggen waarom ze de #metoo gebruikte.

Lau bij kids is er een vacature 1 dag per week webshop is iets voor jou?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:43

verootjoo schreef:

Dat er zo over nagedacht wordt, vind ik wel bewonderenswaardig, liever zo dan mensen die maar aanklooien en maar wat doen en dus eigenlijk niet opvoeden :P

Nou ja, wij zijn wel raise as we go people. Ik volg geen methodes en lees geen boeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:46

MarcoBorsato schreef:
verootjoo schreef:

Nou ja, wij zijn wel raise as we go people. Ik volg geen methodes en lees geen boeken.

Nee, ik ook niet. Tenminste, niet strak een methode maar ik lees wel eens artikelen.
Maar jij komt wel over alsof je (een soort van :P) bewust opvoedt :j
Je hebt ook tokkie-achtige-types met van die losgeslagen kids :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:49

Nou ik heb etikette gehad, en dat geef ik mijn kind wel mee, niet alles maar wel veel.

En dan netjes praten, mensen aankijken, gedag zeggen, dingen vragen, niet pulken in neus :D
Verder mag ze alles bespreken hoe klein ze ook is, maar niet luisteren is hier wel gelijk reactie van ons op.
We hebben een kerkbank in de gang :Y) <3 zit ze toch wel elke dag op nadenken over haar zonde _O-
Maar mijn kind zegt ook sorry.
Ik wil geen gegil, of gedram, als we uiteten gaan blijf je aan tafel.....ik wil geen vandervalkkind :')

Wordt mijn kind streng opgevoed.... ik denk het wel in deze huidige tijd, maar er lopen zoveel asociaaltjes rond ik probeer het anders.

En dan nu krijg ik natuurlijk bokt over me heen maar de Jo frost methode werkt hier niet altijd dus iid pak op je billen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:52

Appeltje van harte!!!! PB is idd mooi smal, rompers lijken lang maar dat komt omdat ze bij de benen haast als een soort pijpjes vallen en niet zo in de liezen zitten. CarlijnQ is ook smal maar wel vrij lang.

Ik skip de rest van de discussie even. Ik vind er vanalles van en heb geen zin om te typen. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:52

Ik heb geoefend op dankjewel zeggen als ie bij de slager worst krijgt.
Dus toen ik vroeg ‘wat zeg je dan?’
Zegt ie: ‘hebbes’ -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:53

Nieuwe collectie van CarlijnQ is niet smal iig de pants niet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:54

verootjoo schreef:
Ik heb geoefend op dankjewel zeggen als ie bij de slager worst krijgt.
Dus toen ik vroeg ‘wat zeg je dan?’
Zegt ie: ‘hebbes’ -O-

:=

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:54

Hebbes :') die is binnen
Ach ja. Die van ons zei laatst heel enthousiast ‘aap’ tegen ze spiksplinternieuwe neefje van een halve dag oud. Tja. Fout, goed. Lastig hoor >;)

Nieuwe niet Tita? Wat irritant dat die maatvoering dan zo wisselt...