[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:32

Heel begrijpelijk. Pfff wat een geluk dat goed is afgelopen.

Zelf vind ik altijd erg sneu wanneer mensen met een erfelijke ziekte toch een kind op de wereld zetten.
Of mensen die kost wat kost een kind willen en met zelfs tot ivf gaan.
Terwijl al genoeg kinderen op de wereld zijn. Zelfs kinderen die nog opzoek zijn naar fijne ouders.

Ik vind dat in die zin in de wereld wat meer mag worden ingezet voor blije en gezonde kinderen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:11

Blussem schreef:
Heel begrijpelijk. Pfff wat een geluk dat goed is afgelopen.

Zelf vind ik altijd erg sneu wanneer mensen met een erfelijke ziekte toch een kind op de wereld zetten.
Of mensen die kost wat kost een kind willen en met zelfs tot ivf gaan.
Terwijl al genoeg kinderen op de wereld zijn. Zelfs kinderen die nog opzoek zijn naar fijne ouders.

Ik vind dat in die zin in de wereld wat meer mag worden ingezet voor blije en gezonde kinderen.

Ja dat vind ik ook precies. Alleen volgens mij is adopteren bijna niet te doen. Zelf kweken is makkelijker... helaas

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:00

Adopteren is echt heel duur en je krijgt vrijwel alleen nog maar special needs kindjes. Bovendien hangt er een hele vervelende cultuur omheen, kort gezegd worden er kinderen bij de ouders weggehaald om te worden verkocht aan het rijke westen. Pleegzorg is een optie maar daar zitten ook veel haken en ogen aan.

Wat betreft IVF, ik vind daar niks van. Ik kan me echt wel voorstellen dat de wens zo groot is dat je dat er voor over hebt. Liever een IVF kind dat een kind dat achteloos op de wereld is gezet.

Maar als je een erfelijke ziekte hebt die echt vervelend is, ja dat snap ik ook niet. Maar vriendin van mij heeft een erfelijke bloedziekte waar ze geen last van heeft, wel een kinderwens. Prima.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:03

Kijk weleens dat programma dat ge adopteeerden naar hun geboorte land teruggaan , maar die zitten vaak zo met zichzelf in de knoop dat is bijna sneu .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:05

Mercy Mercy gezien en de opvolger daarvan. Gelukkig geen Nederlandse situatie, maakt het niet minder schrijnend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:19

Ja adoptie klinkt mooi maar er zit een smerige business achter. Ik had toen een aflevering gezien van een meisje die zogezegd te vondeling gelegd zou zijn maar in werkelijkheid was het kind bij de biologische ouders gestolen, kind was welkom bij de ouders maar er was een 1 kind politiek. Die ouders zijn altijd blijven zoeken naar hun dochter, echt hartverscheurend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:02

Trafic Axel speelt nu op de Belgische tv. Daarbij gaat hij ook op reis en maakt hij duidelijk hoe duister de wereld is. Zoals bv organen kopen, vrouw kopen maar ook een kind kopen. Wensenlijstje doorgeven, geld geven en hop, morgen heeft hij het kind. Te gek voor woorden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:21

Mensen zijn tuig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:22

Vooral als ze voordringen bij de fiets Karwei.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:39

MarcoBorsato schreef:
Vooral als ze voordringen bij de fiets Karwei.

Ja!!! -:(-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:41

Ik had moeten slaan :')

Mijn moeder en ik zijn net tot de conclusie gekomen dat kinderen uitgekookte klootzakjes zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:44

Het is de waarheid Marco :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:44

Hahaha _O- en de karwei is al zo poedersuiker. Net als de gamma en de Ikea.

Maar dat is een interessante conclusie, hoe zijn jullie daar zo aan gekomen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:06

Mijn kind blijkt dus een heleboel dingen zelf te kunnen mits hij er zin in heeft. Ik heb 'm dus al een hele tijd voor jan banketstaaf van de trap gesjouwd. Smerige opportunist.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:10

:')
Slim kind wel *D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:16

Hahaha duivels

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:58

Was vandaag bij een cliënte. Oude dame van 94 jaar oud. 1 zoon en 1 dochter. Ze vertelde dat haar dochter geregeld een boodschapje voor haar deed en met haar mee ging naar afspraken met de auto. Ze gaf later ook aan dat ze niet een hele sterke band hadden samen.
Maar de dame vond dat haar dochter haar meer moest helpen. Ze kon helpen bij de was doen en was vouwen, ramen zemen, keer de toiletten. Ik zat het echt aan te horeb en mn mond viel bijna open. Hoe vaak ik wel niet hoor van ouderen dat ze dingen verwachten van hun kinderen. Want ze hadden immers ook altijd alles voor hun gedaan en voor ze gezorgd. Ik bijt dan echt op mn tong om niet te zeggen 'u heeft zelf de keuze gemaakt om ze de wereld op te knallen voor uw eigen belang. Nu moeten ze zich redden in deze drukke, dure maatschappij... Nu niet verwachten dat ze voor u komen zorgen' maar goed. Wie ben ik he.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:18

Dit verwachten heel veel ouderen merk ik op m'n werk in het verzorgingshuis ook.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 01:49

Maar verwachten ze dat hun kinderen dat zelf komen doen, of eerder dat hun kinderen zorgen dat die dingen gedaan worden (door ev een poetshulp?)
Of is het eerder omdat ze graag meer tijd met hun kinderen doorbrengen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 02:19

Duhelo schreef:
Maar verwachten ze dat hun kinderen dat zelf komen doen, of eerder dat hun kinderen zorgen dat die dingen gedaan worden (door ev een poetshulp?)
Of is het eerder omdat ze graag meer tijd met hun kinderen doorbrengen?

Mw heeft 3 uur per week poetshulp, een vrijwilligster die met haar gaat wandelen eens per week. En iedere dag thuiszorg.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:41

Mijn Oma had uiteindelijk onze schoonmaakster in dienst genomen, maar kreeg vaak te horen
dat ze van de 2-3 uur dat ze verwacht werd zeker meer dan de helft aan het kletsen waren.

Maar mijn vader wou in het begin niet hebben dat de schoonmaakster alleen bij ons in huis was als er niemand van ons thuis was.

Dus hij had geregeld dat zijn moeder (mijn Oma) dus op die dag aanwezig was om haar binnen te laten.
Heb een moment gehad dat mijn Oma verwachtte dat ik dus kwam helpen met schoonmaken,
terwijl we dus een schoonmaakster hebben.

Ze werd boos op mij dat ik niet hielp, heb der toen wel gezegd van we hebben een schoonmaakster, dan maak jij schoon???
en ik moet helpen? Ik zag/zie de link niet dat ik dan moest komen helpen.

Ze heeft veel dingen gedaan dat niet door de beugel konden (naar mij toe).

Ouderen zijn zo nu en dan moeilijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:38

Mijn omaatje was geweldig. Een heel hip kwiek klein vrouwtje, helemaal geen 'oma'. Niet eens grijs. Als haar schoonmaakster ziek was en ik gevraagd werd om te helpen dan gingen we daarna winkelen, dat was gezelliger :') Ik mis haar zo.

Ik heb een blauwe maandag in de thuiszorg gewerkt, allemaal zeurende bejaarden, zo anders dan mijn omaatje! Het werd niks tussen mij en thuiszorg.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:59

Mijn opa fietst nog liever onder een bus dan dat hij ons om hulp moet vragen. Zijn eigen woorden trouwens.
Hij is inmiddels bijna 80 en fietst nog elke dag bijna 20 kilometer (En dat heet dan een lekker fietstochtje).
Hij zegt ook altijd "ik ga toch echt niet bij al die oude saaie mensen op het terras zitten he" terwijl het merendeel van die mensen jonger is dan hij.. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:04

HopeMyDay schreef:
Mijn opa fietst nog liever onder een bus dan dat hij ons om hulp moet vragen. Zijn eigen woorden trouwens.
Hij is inmiddels bijna 80 en fietst nog elke dag bijna 20 kilometer (En dat heet dan een lekker fietstochtje).
Hij zegt ook altijd "ik ga toch echt niet bij al die oude saaie mensen op het terras zitten he" terwijl het merendeel van die mensen jonger is dan hij.. :')

:') heerlijk.

Afbeelding

1 op de 5 valt me nog tegen, dacht dat het er meer zouden zijn.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:39

1 op 5 vind ik juist veel als ik om mij heen kijk. In mijn beleving is het meer 1 op 20 want afgezien van hier ken ik maar weinig andere kindloze vrouwen.