Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:19

MarlindeRooz schreef:
Ikke nie snappen nie. :?

Hint:
Diegene die dit schreef heeft 99% zeker een woordenboek NL-EN gebruikt zonder enig besef ervan te hebben dat sommige woorden meerdere betekenissen kunnen hebben en zonder te snappen dat er zaken bestaan als aanwijzende voornaamwoorden, zelfstandige naamwoorden, bezittelijke voornaamwoorden, etc.

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:23

Deze dienen te zijn geleegd? :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:26

YES!

These serve empty too his

Deze dienen leeg te zijn

_O- _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 18-11-15 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:28

Oh wauw, dat is echt heel erg slecht :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:44

Dat foet mij denken aan een stuk van harryjekkers en soortgelijke vertalingen :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:59

Sammie schreef:
Dat foet mij denken aan een stuk van harryjekkers en soortgelijke vertalingen :=

Laat komen laat komen! Als het van Jekkers komt is het (bijna altijd) goed. En doe me ook nog maar een kano......

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:02

F_Orumster schreef:
Ja, dat ben ik indd eens van plan. Ben wel nieuwsgierig of er meer mensen met eenzelfde verzoek zijn.

Ik!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:27

Cowboy55 schreef:
Sammie schreef:

Laat komen laat komen! Als het van Jekkers komt is het (bijna altijd) goed. En doe me ook nog maar een kano......

:')

Die laatste is het geniaalst :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:40

Teri ngtyfus zeg! _O-

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:21

Waar eindigt het gedoe met ISIS.. hoeveel onschuldige slachtoffers gaan er nog vallen en komt hier een gigantische wereld oorlog van?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:58

Ja, brr: wie zal het zeggen...? (=waar zal het eindigen)

Hoe zal het eindigen - "door de bodem/oorzaak van het conflict weg te nemen".
Dwz: (mijn mening) "oliestaten" serieus nemen ipv te beschouwen als westerse wingewesten - en het oprukken van de woestijnen in oa Syrië stoppen.
(...dat onleefbaar geworden boerenland is een gevolg van het westen dat olie opstookt alsof het geen kwaad kan... Dus dat ze boos op ons zijn is volstrekt terecht.)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:25

joyce_eddy schreef:
Waar eindigt het gedoe met ISIS.. hoeveel onschuldige slachtoffers gaan er nog vallen en komt hier een gigantische wereld oorlog van?

Volgensmij is de 3e wereldoorlog praktisch al begonnen.
Waar houdt het op? Geen idee..

Janneke2 schreef:

Dwz: (mijn mening) "oliestaten" serieus nemen ipv te beschouwen als westerse wingewesten - en het oprukken van de woestijnen in oa Syrië stoppen.
(...dat onleefbaar geworden boerenland is een gevolg van het westen dat olie opstookt alsof het geen kwaad kan... Dus dat ze boos op ons zijn is volstrekt terecht.)

Dat is een interessante opvatting maar is ISIS niet gewoon deze strijd tegen ons begonnen omdat wij geen moslims zijn en dat wel moeten worden?
(Dit is een serieuze vraag want ik heb altijd gedacht dat dit het motief was van de IS)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:52

De IS heeft niks meer te maken met het moslim zijn, in de koran staat immers dat doden niet toegestaan is (net als in de bijbel e.d.). Geen idee wat het originele motief was.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:16

Kan de discussie over de Isis in een eigen topic plaatsvinden? Hoewel ik hem erg interessant vind, niet op zijn plaats hier.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:58

LisaaBloem schreef:
De IS heeft niks meer te maken met het moslim zijn, in de koran staat immers dat doden niet toegestaan is (net als in de bijbel e.d.). Geen idee wat het originele motief was.

Macht is het enige wat ik kan bedenken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:36

Free2 schreef:
Janneke2 schreef:

Dat is een interessante opvatting maar is ISIS niet gewoon deze strijd tegen ons begonnen omdat wij geen moslims zijn en dat wel moeten worden?
(Dit is een serieuze vraag want ik heb altijd gedacht dat dit het motief was van de IS)

Oma heeft de Baader/ Meinhof gruppe nog meegemaakt.
Uiteraard zijn er legio verschillen.
Maar de overeenkomst is er ook: de B/Mgr begon met 'tegen de oorlog in Vietnam' te zijn - een prima doel.
En ""het ontspoorde""....

In het christendom heb je erg veel lui die "evangeliseren" (= iedereen moet christen worden, "want wij zijn de beste") - en dat ontspoort dus ook van tijd tot tijd.

En dat die gedachte *een* rol speelt bij het kalifaat, geloof ik grif.
(Zij het dat ik denk dat er tientallen motieven, macht, geld, testosteron, idealisme en wat al niet samen komen.)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:07

Leffroi schreef:
Kan de discussie over de Isis in een eigen topic plaatsvinden? Hoewel ik hem erg interessant vind, niet op zijn plaats hier.

Dit dus

Wat ik mij daarstraks afvroeg;

Ik was compeet doorweekt toen ik naar huis fietse door de regen wel een goede regenjas geen waterdichte broek. Ik stapte onder een lekkere warme douche maar bij mijn benen leek het of de douche compeet niet warm was -aan m'n handen wel, maar niet op m'n benen. Hoe komt dit?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:49

Je naam is Marlou van Rhijn en je beroep is Blade Babe? :D

Iets serieuzer: je benen staan op stand 'koud' qua bloedvaten en zenuwprikkelsen moeten omschakelen naar stand 'warm'. Het omgekeerde van: je werkt je helemaal in het zweet in de gym en rent dan buiten snel een rondje van 1 minuut om de gym heen terwijl het 10 graden vriest. Je merkt niks van de kou omdat je lichaam nog zo warm is.

Of zo.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 19-11-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:52

- Why don't we hang him?
- Because it's very hard to un-hang him if it turns out he didn't do it after all

Weet iemand wie dit gezegd heeft?
Indien iemand het al gezegd heeft :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:53

Via google kom je m alleen tegen op fok, dus de oorspronkelijke gezegde zal net iets anders gaan.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:09

Beetje gekke vraag misschien, maar hier in het dorp/platteland noemen we mensen vaak bij hun achternaam als we er heen gaan of over hebben. Bv; 'Ja ik ga vanmiddag even naar *achternaam*'. Doen ze dat alleen op het platteland/dorp of ook in de stad?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:09

Seventeen schreef:
- Why don't we hang him?
- Because it's very hard to un-hang him if it turns out he didn't do it after all

Weet iemand wie dit gezegd heeft?
Indien iemand het al gezegd heeft :')

Jeetje het komt me wel erg bekend voor... ik denk dat het uit een film of serie komt, maar verder dan dat kan ik je niet helpen [tenzij ik er ineens op kom, maar die kans lijkt me minimaal]

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:11

_bokworst schreef:
Beetje gekke vraag misschien, maar hier in het dorp/platteland noemen we mensen vaak bij hun achternaam als we er heen gaan of over hebben. Bv; 'Ja ik ga vanmiddag even naar *achternaam*'. Doen ze dat alleen op het platteland/dorp of ook in de stad?

Ik denk zelfs dat er genoeg dorpen zijn waar dat niet werkt. Wordt wat onhandig als je in Volendam zegt dat je naar Smit, Visser of Veerman gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:15

tenzij je het halve dorp in een dag bezoekt :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:23

Zit wat in inderdaad! Hier niet zoveel last van :+