legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:37

Mooie puzzels, wel een beste klus hierboven ook. Hier ligt het puzzelen zoals de meeste hobbys nu stil ivm verhuizing. Wel nog wat andere puzzels tegengekomen van van haasteren in een verhuisdoos die ik moest leegpakken. En 4 ravensburger 975 puzzels kado gekregen. Al heb ik er wel genoeg.

Die mappen zijn echt fijn, alleen te groot om mee te nemen eigenlijk. In de camper werk ik nu metde 500 stukjes met een rol maar dat blijft ergernis geven. Kwam er een kadootje binnen. Een houten puzzeltafel met licht en laatjes. Geschikt voor iets groter dan 500 stuks. Fijn ding, helemaal inklapbaar. Ik heb de afdekplaat nu met klittenband gedaan zodat hij ook op zijn zij weggezet kan worden. *\o/*

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:58

Dorus schreef:
nevica schreef:
Kan het niet heel goed zien maar ziet er wel uit als een leuke puzzel met al die kleurtjes!

Dit is de volledige plaat. Ik wilde m'n post niet nog langer maken O:)
[ [url=m/Wt1Bm4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rand zat echt zo in elkaar na het sorteren, maar die is niet echt representatief voor de rest van de puzzel. Vanochtend nog even een half uurtje bezig geweest tijdens het ontbijt en ik schiet echt voor geen meter op voor mijn gevoel. Maar ik heb de tijd! De laatste puzzel die ik hiervoor had gemaakt was toch veel te snel klaar naar mijn zin _O-

Oh die is wel heel gaaf ja! <3 Helaas kan ik niet groter dan 1000 stukjes maken op mijn tafeltje. En lekker rustig aan doen toch! Puzzelen is ook een stukje ontspanning. :D

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:17

Dorus schreef:
nevica schreef:
Kan het niet heel goed zien maar ziet er wel uit als een leuke puzzel met al die kleurtjes!

Dit is de volledige plaat. Ik wilde m'n post niet nog langer maken O:)
[ [url=m/Wt1Bm4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rand zat echt zo in elkaar na het sorteren, maar die is niet echt representatief voor de rest van de puzzel. Vanochtend nog even een half uurtje bezig geweest tijdens het ontbijt en ik schiet echt voor geen meter op voor mijn gevoel. Maar ik heb de tijd! De laatste puzzel die ik hiervoor had gemaakt was toch veel te snel klaar naar mijn zin _O-

Ik moest wel eerst nog op zoek naar een plaat om hem op te leggen. Onze tafel is nogal hobbelig dus ik moet er iets op leggen om het vlak te maken. De puzzelmap die ik voor Sinterklaas heb gekregen gaat maar t/m 1500 stukjes en de triplex plaat die ik daarvoor gebruikte komt aan een kant ook 15cm tekort. Maar mijn man bleek nog een paar grote triplex platen in de garage te hebben staan dus ik kon toch beginnen.

Deze puzzel heb ik ook! Al een flinke tijd. Eén van mijn favoriete platen <3

Ik ben ook weer flink aan het puzzelen. Ik doe namelijk mee met de voorrondes van het NK Legpuzzelen. Ben met mijn groepje aan het oefenen en kijken hoe we het snelst de van Haasteren puzzels kunnen maken.

zonnebloem18

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:24

Ik zweer bij mijn puzzelmap. Die van mij is de Jumbo portapuzzle deluxe voor 1000 stukjes.

Ik heb voor Sinterklaas JvH vakantiebeurs gekregen en ik heb vorig weekend zelf kerstavond ofzo gekocht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:06

@Phen: Je snapt dus wel waarom ik zoveel moeite heb gedaan hem te pakken te krijgen nadat ik hem ontdekt had en te laat was :o
Oh snelpuzzelen, gaaf! Ik heb vandeweek wat filmpjes zitten kijken van het WK in Spanje en de nationals in de usa. Hoe snel die een puzzel leggen is echt niet normaal! Ik weet niet of mij dat zou lukken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:10

Ik vraag me dan af of het dan nog wel leuk is om te puzzelen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:27

Inderdaad, dat vraag ik mij dan ook af inderdaad: is het dan nog leuk?

Ik ben er helaas al tijden niet meer aan toe gekomen om te puzzelen, ben veel te druk met mijn andere hobby's: haken, breien en borduren. Wellicht dat ik in het nieuwe jaar er wel weer aan toe kom.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:08

Ik denk dat dat ligt aan hoe je zelf in elkaar zit. Ik vind het ook leuk om mezelf extra uitdaging te geven door niet met de rand te beginnen of zonder voorbeeld te puzzelen of zo snel mogelijk een puzzel af te maken. Als je helemaal niet met dat soort dingen bezig bent dan zal zo’n snel puzzel wedstrijd het niet leuker maken, maar als je een beetje competitief bent kan zo’n wedstrijd een extra dimensie geven.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:44

Je hoeft niet voor altijd snel puzzels te maken toch?
Maar persoonlijk ben ik zelf ook wel een sneller puzzelaar. Ik kan mij niet voorstellen om dagen over een puzzel te doen. Het liefst zo snel mogelijk af. Misschien is het daarom voor mij ook, hoe meer stukjes hoe beter? :')

En nu met zo een NK, je komt gezellig samen, gaat lekker puzzelen, bedenkt strategieën. Dat heeft ook wel wat vind ik. Een keer wat anders. Betekend niet dat het voor altijd zo moet :-D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:58

Ik doe er maanden over. :+
Heb veel andere hobby’s en krijg snel hoofdpijn dus kan niet langer als een half uurtje achter elkaar puzzelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:41

Heb je ook gelijk in, Phen :j

Ik vind een beetje gemengd wel leuk; soms een puzzel die je zo in elkaar legt, soms eentje die moeilijker is en langer duurt.
We hadden er laatst eentje waarbij de plaat op de doos niet enorm duidelijk was en dus nog allerlei dingetjes in de puzzel zelf verstopt bleken te zitten. Met heel goed zoeken op de doos kon je dat dan vaak nog wel terugvinden, maar het was echt zoeken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:46

Vanmiddag tijdens de lunch de laatste stukjes erin gelegd. Alles bij elkaar heeft deze puzzel mij ruim 32 uur bezig gehouden. Het water links heeft me uiteindelijk het meeste bezig gehouden.

Afbeelding

Vanavond was ik alleen thuis dus heb ik een puzzeltje van 500 stukjes gepakt die ik van een vriendin geleend heb. Dat heb ik mooi de avond mee kunnen vullen.

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:13

Afbeelding
Deze mooi op tijd afgemaakt. Vandaag weer 2 puzzels gekregen, dus ik kan nog even vooruit. Bij de intertoys en Blokker zijn de Jan van Haasteren puzzels in de aanbieding. Bij Blokker Wasgij ook geloof ik.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:19

Ik heb deze gister afgemaakt! Ongv 2 middagen en 2 avonden mee bezig geweest. Vondt dit een hele leuke puzzel om te maken (Op de achterkant staan letters waardoor je 'm makkelijk kan sorteren waardoor die ook een stuk makkelijker is.) Ik ben geen puzzel pro dus ik vond dat wel fijn. Wil 'm ook eens maken zonder te sorteren.
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 08:46

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/dnYd7A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze mooi op tijd afgemaakt. Vandaag weer 2 puzzels gekregen, dus ik kan nog even vooruit. Bij de intertoys en Blokker zijn de Jan van Haasteren puzzels in de aanbieding. Bij Blokker Wasgij ook geloof ik.

Ik ben deze ook aan het maken, maar vind het een lastige. :o
Voor kerst komt ie niet meer af. :))

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:50

Ook weer 2 af.

Afbeelding

Afbeelding

Heb heeel veel puzzels gekregen van de kerstman, dus ik ben de komende maanden zeker wel zoet! <3

Ik denk dat ik maar eens een groter plekje moet maken voor mijn puzzels thuis, en ook maar een hele rits te koop zetten want kan het nu echt niet meer kwijt. :+

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:27

Afgelopen woensdag kreeg ik deze puzzel voor m'n verjaardag, en daarna had ik niet zoveel te doen thuis, en buiten was 't ook rotweer... Dus dan maar direct de puzzel in elkaar leggen :))

Afbeelding

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:02

TessaxQuincy schreef:
Ik heb deze gister afgemaakt! Ongv 2 middagen en 2 avonden mee bezig geweest. Vondt dit een hele leuke puzzel om te maken (Op de achterkant staan letters waardoor je 'm makkelijk kan sorteren waardoor die ook een stuk makkelijker is.) Ik ben geen puzzel pro dus ik vond dat wel fijn. Wil 'm ook eens maken zonder te sorteren.
[ [url=m/qPMm6J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht je deze willen verkopen, hoor ik het graag!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:10

Leuk wasgij!

En die met het hondje is gaaf nevica!

Hier al ruim 2 maanden niet gepuzzeld zie ik.
Maar gister weer begonnen.
Vind het een hele moeilijke waar ik mee bezig was.
Maar we gaan stug door :D

Over een week of 6-8 heb ik alle tijd om te puzzelen.
Eens kijken of ik dan door mijn giga stapel heen kom.
En of ik ze nog kwijt kom :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:08

Nou ik ben dus weer begonnen. Maar pfoe wat vind ik hem moeilijk.

Ben er ook echt een zooitje van aan het maken :))

Afbeelding
Deze moet het dus worden ..

En dit is de bende :P

Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:43

Mandyy schreef:
Ik ben deze ook aan het maken, maar vind het een lastige. :o
Voor kerst komt ie niet meer af. :))

Afbeelding
Nu wel af!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:55

Leuk is ie hé. Ik ben nu de Zuidpoolexpeditie aan het maken.
Volgende week een week vrij genomen en er liggen nog 5 nieuwe puzzels klaar om gemaakt te worden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:05

Leuk!
Ik heb met kerst een kattenpuzzel gekregen.
Ik weet niet hoeveel puzzels ik nog heb om te maken. Best veel.
Heb er ook nog 3 te koop staan, maar verkopen is echt problematisch op het moment.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:29

Ik zal morgen even foto's maken van wat ik allemaal heb om te maken nu. Jan van Haasteren blijft leuk maar heb ze echt zowat allemaal al gedaan helaas. Nu wel zandsculpturen gekregen maar die is ook redelijk nieuw denk ik?

Verkopen lukt mij ook niet meer nee. Misschien door de feestdagen en het goede weer? Ik heb er heel veel op staan van King, 1000 stukjes, allemaal voor 1 euro en zelfs die gaan niet weg. :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:21

Ik heb afgelopen week voor het eerst een Jan van Haasteren gemaakt die ik heb geleend van een collega. De kwaliteit van de alles beviel me heel erg goed, hoewel er best veel valse fits waren, maar buiten dat heb ik er weinig plezier aan bekend. De enige manier om hem te maken was stukje voor stukje op de doos zoeken naar wat hij thuis hoort en zo langzaam aan de puzzel in elkaar krijgen. Niet de manier waarop ik graag puzzel.