Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:12

Nancy ik heb wel eens gelezen dat WC eend helpt en wat ik hier ook gebruikt heb zijn een soort staalsponsjes van de action met zeep er al in, werkte super om de badkamer schoon te krijgen na slecht onderhoud van de vorige bewoners.

Edit: http://www.ah.nl/producten/product/wi15 ... s-staalwol
Zulke sponsjes

lor1_1984

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:15

Bedoel je Brillosponsjes Manon?
Dat zijn die staalwollen sponsjes met een roze spul erin, als je het nat maakt gaat het een beetje schuimen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:16

Was al een voorbeeld aan het zoeken haha, maar die zijn het idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:19

Kalk rotspul , douche ziet er niet uit doffe tegeltjes etc. De vloer ziet er ranzig uit :+ , is combi met geen idee :? :P

Van weekend wat kleur gehaald , kan ik binnekort uitleven op wat muren <3 . Groen komt weer terug haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:20

Nu al andere kleur Rebecca? :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:50

_Nancy schreef:
Liesje89 schreef:
Kalk kun je proberen met heel fijn schuurpapier. Dat was het enige wat bij onze glazen douchewand heeft geholpen. Krast niet.

Heel fijn schuurpapier?? :)
Zo iets wat ik haal in een bouwmarkt of hoe moet ik dat zien?

Jaa bij de bouwmarkt of hobby winkel. Misschien zelfs bij de action.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:28

Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan doen..

Heb al zo veel geprobeerd, denk gewoon dat het echt muurvast zit.

Gister bij mijn buurvrouw binnen geweest, zij heeft een veel groter appartement en man.... Wat een t*ringzooi daar zeg,, niet normaal!!
Alsof er iets ontploft was.. Ik snap niet dat sommige mensen daarin kunnen leven, een grote chaos!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:50

Jaaa feestje!!!

wij hebben een huisje toegezegd gekregen van de woningstichting. nou zeg maar huis!
ik heb al even uitgerekend hoeveel laminaat we nodig zouden gaan hebben, omg!! 100m2.

grote woonkamer, open L-vormig keukentje, boven 4 slaapkamers, twee grote. badkamer en douche met ligbad! en een kast met aansluiting voor droger én wasmachine!!! Wahahauw.

alsof dat nog niet genoeg was ook een achtertuin met schuurtje en daarachter een groot speelveld waar mijn dochtertje nu al vriendinnetjes heeft.

alleen nu het eerste probleem, word echt kaal opgeleverd, en 100m2 laminaat is niet te betalen, had gehoopt op 600 tot 900 euro.

dan hebben we nog geen trap bekleding, verf en gordijnen.
de inrichting zal eerst ook onbewust erg minimalistisch zijn XD

Maar we krijgen en huis!!

denk dat we e pas in september in kunnen, dus eerst nog wel ff sparen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:35

Gefeliciteerd! Klinkt als een perfect huis.

Laminaat is idd duur. Denk ook nog aan ondervloer. Mij ondervloer moest aan allerlei eisen voldoen gezien ik in een appartement woon en was daardoor net zo duur als laminaat ook. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:49

Ja Mandy :') , moet even zien of ik daar dram ermee. De verf was gratis dus opzich :P

Gefeliciteerd :D

Afbeelding

Ik heb een nieuw 2de hands kleedje , past stukken beter in huis :)

Afbeelding

Afbeelding

Oeh en luchtfoto van FB van mijn huisje , het zwarte vlekje is mijn toko . Het veld was een school en een gymzaal al paar jaar plat en wacht in angst af wat er komen gaat

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:00

@Moonprayer, gefeliciteerd! http://www.laminaatpark.nl/ kun je hier niets vinden? Ze hebben al voor 6 euro de vierkante meter incl ondervloer en tot 15 meter plint.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:58

thnx Ir11! ga ik wat meed oen! 6euro per m2 vind ik top klinken

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:40

Mag ik meepraten/lezen? :D

Ik woon bijna op mezelf, het komt steeds dichterbij.. Ben 24, en het wordt echt tijd om lekker uit huis te gaan.
Al ruim een jaar actief op zoek naar een huurhuis, maar de wachtlijst in Almere is 8 jaar, en ik sta 6 jaar ingeschreven, kwam dus niet in aanmerking voor een woning op de 'normale' lijst.
Heb alleen maar meegedaan met lotingen.

En eindelijk sta ik 1e :D
Vorige week een bezichtiging gehad, maar door omstandigheden kon ik het huis niet zien waar het om ging, maar wel een huis gezien die het zelfde is ingedeeld van binnen maar dan in spiegelbeeld.

Morgen heb ik de uiteindelijke bezichtiging en dan voor de 30e reageren of ik hem wil... Vind het retespannend!

Het huis moet wel erg uitgewoond zijn, mocht ik hem niet willen nemen. Het is een eensgezinswoning, rijtjeshuis, 2 verdiepingen en een tuin. Zo'n aanbod krijg ik niet snel meer.

Heb al een groot deel van m'n uitzet verzameld zoals keukenbenodigdheden, servies, gewoon handige dingen..
Vorige week heb ik uit enthousiasme een bank gekocht :')
Ik wordt er steeds enthousiaster over! :D

Ben vooral een meelezer bij handige tips hier, maar ik ga heel hard m'n best doen om ook gezellig mee te praten :)

Ben nu vooral bezig met welke energieleverancier ik moet nemen enz. Vind het lastig, ik kom overal op Qurrent uit bij vergelijkingsites, dat deze de goedkoopste is. Maar hoe weet ik ook daadwerkelijk dat deze het beste en goedkoopste gaat zijn?

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:11

Hoi! Ik kom hier weer even binnenvallen :D

22 augustus mag ik intrekken in mijn studio in Dordrecht, ik ben zo blij! Het komt steeds dichterbij. Ik emigreer vanuit Hongarije weer naar Nederland en ga daar psychologie studeren aan de Erasmus universiteit in Rotterdam. Ik heb de studio toevallig via-via gekregen, een vriendin gaat verhuizen, en de organisatie wou meteen een nieuwe huurder hebben, en dat ben ik dus!

Ik kan helaas helemaal geen meubels meenemen, dus alles is nieuw of krijg ik van familie. Een bed en een kast, magnetron, kookplaat en (heel belangrijk) koffiezetapparaat heb ik al, en een beetje spulletjes voor in de keuken. Zodra ik geland ben in Nederland snel een koelkast, waterkoker en bureau + stoel bestellen, de rest kan nog wel even op zich laten wachten.

Pas ook nog antwoord gekregen van het paardentransportbedrijf en alles is rond met zijn nieuwe stalletje!

Ik vind het super spannend allemaal :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:15

Het is wel akelig stil hier nadat ik mijn bericht heb geplaatst :')

Gefelicteerd Purrrfection! *\o/* Grote omslag denk ik, zo'n emigratie. Hoelang heb je daar gewoond?
Ik heb een aantal dingen van MP afgehaald, staan prima dingen op voor mooie prijzen. En in de loop van de tijd, kun je gewoon stukje bij beetje alles nieuw kopen.

Ik heb inmiddels definitieve ja gehad voor het huis. Maandag kan ik de sleutel ophalen :D :D
Heb ook al energie afgesloten zodat ik direct mooi aan de slag kan met schoonmaken, want bij de bezichtiging kon je al zien dat het flink nodig was :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:17

Welkom! En gefeliciteerd met jullie huisjes.

Spannend hoor om zulke stappen te nemen. Zijn jullie al druk met de inrichting van de woning? :D

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:38

Hallo,

Zou ik me hier ook mogen melden?
Ik verhuis zo halverwege augustus naar Enschede voor mijn studie. Ik ga het ouderlijk huis verlaten voor een kamer in een studentenhuis. Ik kijk er erg naar uit, maar ik vind het ook wel spannend!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:52

Ik meld me ook. Had een koopavond samen met vriend maar die besloot het uit te maken. Nu dus op zoek naar een plekje voor mijzelf en heb het geluk dat ik al die tijd ingeschreven heb gestaan dus sta nu direct op 1!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:45

oh my, het is best een groot huurhuis, nu verf gehaald, wat 50% heeft deze week bij de karwei.
duur!!!!

en vanmiddag kijken in de fabrieksverkoop hallen voor laminaat.
word ook een feestje

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:09

Verf vond ik meevallen maar vloer en ondervloer. :oo

Hoe groot is het?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:36

beneden 60 m2 vloer en boven ook. zolder kijken we nog maar niet naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:41

De vloer ja :+ , heb ik overgenomen hier (de gang vloer al helemaal geruïneerd na een jaar) . Was wel een duurdere dan laminaat met groeven etc houtlook, vind laminaat ook niet mooi meer :') (zit hier wel onder , huidige vloer is op laminaat gelegd. Ideaal isoleert ook wat extra )

Woon alweer een jaar hier , kan nog steeds niet bedenken hoe enorm veel geluk ik hiermee heb gehad :o

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:52

Wij hebben hier gelukkig heel goed koop een tegelvloer kunnen laten leggen. Daar ben ik met 3 honden en 2 katten nog dagelijks dankbaar voor!
Wij wonen hier ook alweer bijna een jaar. Gaat snel..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:31

Ik kan de huidige vloer overnemen en ben daar heel blij mee want dat is inderdaad erg duur. Zag dat Ikea nog wel betaalbaar (voor zover dat kan) laminaat heeft.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:40

Ja de vraag is alleen of je dat moet willen, je merkt wel verschil in vloeren... Ligt er maar net aan hoe lang je er wil wonen denk ik. Mijn vloer was t duurste van de inrichting op electronica bij elkaar na dan. Maar als je het geld ervoor hebt zou ik wel voor iets beters dan Ikea gaan.