Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:56

Goedzo!!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:30

Biecht:

Ik heb laatst gedaan alsof ik enorm hard over mijn vriend z'n schoenen viel zodat hij ze eindelijk, na 80 keer vragen (iedere keer weer) uit zichzelf op zou ruimen.

Het heeft gewerkt! :)* Hij ruimt ze nu steeds meteen op.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:04

Soepblik schreef:
Biecht:

Ik heb laatst gedaan alsof ik enorm hard over mijn vriend z'n schoenen viel zodat hij ze eindelijk, na 80 keer vragen (iedere keer weer) uit zichzelf op zou ruimen.

Die biecht heb ik ook... Hij trekt zn broek uit zodra hij de badkamer instapt en laat m daar liggen. Ik hoogzwanger struikel bijna over die broek (want buiten mijn gezichtsveld). Ik bewust even hard op de wastafel slaan. Hij schrikken... Nu schopt hij m na het uittrekken onder de wastafel :+. Aghja, iig uit de weg

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:05

Driemaal raden wie er vanavond nep over m’n vriend z’n schoenen gaat struikelen? :+ _O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:41

Soepblik schreef:
Biecht:

Bij mij werkt dit dus niet ;( ;(

Dan ben ik weer "passief agressief" enzo

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:58

Danique_G schreef:
Driemaal raden wie er vanavond nep over m’n vriend z’n schoenen gaat struikelen? :+ _O-

:') Wel echt volledig languit he. Alleen dan komt 'ie over. En flink jammeren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:02

JudithGigi schreef:
Bij mij werkt dit dus niet ;( ;(

Dan ben ik weer "passief agressief" enzo

"Weer"..
_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:06

Anonieme biecht:

Ik vertrouw mn vriend niet meer in zijn afvalpogingen. Het kost zoveel geld. Hij wilde skates dus gekocht (50 euro) waren niet de goede dus een 2de paar (50 euro) om ze vervolgens niet meer aan te raken. Hij wilde thuis sporten dus hij heeft spullen aangeschaft (totaal 40) en hij kijkt er nu niet meer naar om.

Nu wilt ie een nieuwe sportschool. Basic fit was niks voor hem en heeft ie uiteindelijk ook opgezegt. Dit is echter 70 euro per maand met een verplichting van 2 jaar. Nu is ie weer helemaal gek en moet hij dit hebben. Ik wil t niet. Als ik m aanspreek op mn gedrag dan word hij heel aanvallend. Als ik m wil helpen door goed en gezond te koken dan zeurt ie aan mn hoofd over bestellen, elke dag, tot ik ja zeg op een dag.

Ik wil die verandwoordelijkheid niet. Alles word bij mij neergelegt maar hier nee op zeggen is ook geen goed antwoord. Dan word er ook maar weer doorgezeurd. Aangeven dat ik de verandwoordelijkheid niet wil nemen is ook niet goed. Ons geld is van ons, zo afgesproken en hij wil deze uitgavens doen in overleg. Dat waardeer ik, dat snap ik maar het is geen overleg.

Ik geloof er niet zo meer in. Ik ben ook dik, ik val ook niet af door gebrek aan motivatie op sommige momenten. Maar daarom ga ik die commitment niet aan. Hij moet gewoon eens eerlijk zijn tegen zichzelf

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:19

Soepblik schreef:
Danique_G schreef:

:') Wel echt volledig languit he. Alleen dan komt 'ie over. En flink jammeren.

Of konijnen nemen, die versnipperen alles wat op de grond ligt :j inclusief schoenen.

...al ben ik juist degene in de relatie die zulke motivatie kan gebruiken :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:51

Ik heb net een muis gekocht voor 7 euro bij de action en die vind ik veel fijner dan mijn Apple muis van 100 euro die ik nog maar 2 jaar heb. :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:53

Mkango schreef:
Anonieme biecht:

Ik vertrouw mn vriend niet meer in zijn afvalpogingen. Het kost zoveel geld. Hij wilde skates dus gekocht (50 euro) waren niet de goede dus een 2de paar (50 euro) om ze vervolgens niet meer aan te raken. Hij wilde thuis sporten dus hij heeft spullen aangeschaft (totaal 40) en hij kijkt er nu niet meer naar om.

Nu wilt ie een nieuwe sportschool. Basic fit was niks voor hem en heeft ie uiteindelijk ook opgezegt. Dit is echter 70 euro per maand met een verplichting van 2 jaar. Nu is ie weer helemaal gek en moet hij dit hebben. Ik wil t niet. Als ik m aanspreek op mn gedrag dan word hij heel aanvallend. Als ik m wil helpen door goed en gezond te koken dan zeurt ie aan mn hoofd over bestellen, elke dag, tot ik ja zeg op een dag.

Ik wil die verandwoordelijkheid niet. Alles word bij mij neergelegt maar hier nee op zeggen is ook geen goed antwoord. Dan word er ook maar weer doorgezeurd. Aangeven dat ik de verandwoordelijkheid niet wil nemen is ook niet goed. Ons geld is van ons, zo afgesproken en hij wil deze uitgavens doen in overleg. Dat waardeer ik, dat snap ik maar het is geen overleg.

Ik geloof er niet zo meer in. Ik ben ook dik, ik val ook niet af door gebrek aan motivatie op sommige momenten. Maar daarom ga ik die commitment niet aan. Hij moet gewoon eens eerlijk zijn tegen zichzelf

En daarom heb ik geen gezamenlijke rekening.

Is het een idee om te werken met een gezamenlijke rekening en elk een eigen rekening met een bedrag "drinkgeld" per maand. Puur voor bv hobby's en eigen kledij. Elk vrij te spenderen, hoeft de ander zich er geen zorgen in te maken ...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:40

Duhelo schreef:
Mkango schreef:
Anonieme biecht:

Is het een idee om te werken met een gezamenlijke rekening en elk een eigen rekening met een bedrag "drinkgeld" per maand. Puur voor bv hobby's en eigen kledij. Elk vrij te spenderen, hoeft de ander zich er geen zorgen in te maken ...

Wij hebben ook zoiets.
Gezamenlijke rekening voor rekeningen en grote uitgaven.
En zakgeld was we ieder vrij kunnen besteden.
Maar grote uitgaves voor de hobby van de een of de ander gaan in overleg ook wel van de gezamenlijke rekening af

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 15:51

Wij doen gewoon iedere maand de helft van ons inkomen in een pot waar we de vaste lasten en het eten en echt gezamenlijke dingen van betalen. De rest doen we gewoon van ons eigen geld. Wel zo overzichtelijk. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:01

Zulke 'kleine' uitgaven zou ik niet langs elkaar laten gaan, want daar komen idd scheve gezichten van.... ieder een deel eigen 'zakgeld' waar je beiden mee kan doen en laten wat je wilt, dat lijkt mij wel zo makkelijk. Want wat voor de ene echt een koopje of een topuitgave is, is voor de andere onnodig en weggegooid geld... De ene geeft alles uit aan het paard of aan kleding, de andere aan gatgets, auto of sport of iets...

Ik kan begrijpen dat je het zonde vind als het steeds niet wordt afgemaakt, of iets mee wordt gedaan, maar ik zou toch proberen hem dat zelf te laten ondervinden... :(:)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:44

Je bent niet zijn moeder en niet zijn hoeder. Het is niet jouw verantwoordelijkheid en die moet je ook niet op je nemen.

Wel goede afspraken maken over de gezamenlijke financiën. En verder is het zijn verantwoordelijkheid.

Als jij de verantwoordelijkheid op je neemt komt dat de relatie ook niet ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 17:23

Reactie:

Zakgeld hebben we besproken. Dit is voor hem echter geen optie. Dit omdat hij uit een verleden komt van veel uitgeven weinig mee doen. Ondanks dat dit dan om een vast bedrag per maand is, voelt dat voor hem niet goed en was een absolute nee.

Gewoon laten ondervinden zit ik mee. Je kan namelijk niet binnen die 2 jaar stoppen. Dat betekend een probeersel van 1600 euro (70x24)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:56

Ok, ik begin te snappen waarom ik single ben. Ik zou gillend gek worden van zo'n vent.

A) Ik zou me niet actief bemoeien met zijn poging tot afvallen. Dat lukt of lukt niet, zijn verantwoordelijkheid. Alleen als hij je vraagt om hulp kan je overleggen hoe jullie dat inrichten. En verder is het zijn feestje.
B) Hij wil dus én geen zakgeld (motivatie snap ik) én hij accepteert niet dat jij "nee" zegt. Hoe oud is hij, 4? Dus de keuze lijkt mij of zakgeld of niet zeuren. En dan kunnen jullie maandelijks een bedrag afspreken (bijv die 70€) die je voor hem reserveert als "gezondheidspotje". En op=op. Wil hij daarvoor 2 jaar een sportschool abbo? Prima, maar dan kan hij 24 mnd niet wat anders. Of hij nou wel of niet naar die sportschool gaat. Dan gaat hij alle dagen maar 10km wandelen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:06

Duhelo schreef:
Mkango schreef:
Anonieme biecht:

Wij hebben idd ook een gezamenlijke rekening voor de huur en boodschappen enzo. En beide een eigen rekening, voor onze eigen uitgaven. Mijn vriend hoefd niet mee te betalen aan mijn paard en ik niet aan zijn trekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:13

Anonieme biecht:

Ik heb mijn ex op kosten gebracht door via via het CBR in te lichten over zijn epilepsie waardoor zijn eerste afrijden op het laatste moment niet door kon gaan.
Mijn ex heeft epilepsie met best pittige medicatie. Wilde zijn rijbewijs gaan halen maar vond de medische keuring maar onzin en duur en heeft zijn epilepsie bewust verzwegen bij de rijschool/CBR.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:19

Waarom zou je iets medisch verzwijgen???
Kost misschien meer maar hierdoor breng jezelf en je mede omgeving niet in gevaar.

Dus ik vind de biechter echt top :j

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:22

Mkango schreef:
Anonieme biecht:

Is dit zijn geld? Of is dit jullie geld?

Goed dat je die epilepsie hebt gemeld. Voor hemzelf en voor elke willekeurige tegenligger, weggebruiker of voetganger.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:30

fotolijstje schreef:
Kost misschien meer maar hierdoor breng jezelf en je mede omgeving niet in gevaar.

Ik heb op medicatie gezeten met gele sticker, en ik dacht zoals jij. Die grap kostte mij 200 euro per 2 jaar, omdat ik elke keer opnieuw gekeurd moest worden. Je rijbewijs is daardoor opeens maar 2 jaar geldig. Die herkeuring duurde 5 minuten per keer, en er werd domweg gevraagd en herhaald wat iedereen in zijn theorie al leert: wanneer je last hebt van je klachten die je reactie in het verkeer kunnen beinvloeden, stap je dan achter het stuur? '' nee'' beloof je dat te blijven doen? ''ja''
En dan kon ik weer gaan, een paar honderd euro lichter. Voor letterlijk nog geen 5 minuten.

Ik ben het met je eens dat het voor de veiligheid zou moeten zijn, dat is ook waarom ik het heb gemeld. Ik vind het een zeer teleurstellende melkkoe die mensen met gezondheidsproblemen weg zet als onbekwaam, want... Het zit gewoon in je theorie: voel je je niet goed, verwacht je problemen, geeft je lichaam problemen wat je rijden kan beinvloeden: kruip dan niet achter het stuur. Dat is het, je krijgt dan om de 2 jaar een herhaling van dat zinnetje, alsof je dom bent en je je theorie met een pakje boter cadeau hebt gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:44

Telpeva schreef:
fotolijstje schreef:

Ik heb op medicatie gezeten met gele sticker, en ik dacht zoals jij. Die grap kostte mij 200 euro per 2 jaar, omdat ik elke keer opnieuw gekeurd moest worden. Je rijbewijs is daardoor opeens maar 2 jaar geldig. Die herkeuring duurde 5 minuten per keer, en er werd domweg gevraagd en herhaald wat iedereen in zijn theorie al leert: wanneer je last hebt van je klachten die je reactie in het verkeer kunnen beinvloeden, stap je dan achter het stuur? '' nee'' beloof je dat te blijven doen? ''ja''
En dan kon ik weer gaan, een paar honderd euro lichter. Voor letterlijk nog geen 5 minuten.

Ik ben het met je eens dat het voor de veiligheid zou moeten zijn, dat is ook waarom ik het heb gemeld. Ik vind het een zeer teleurstellende melkkoe die mensen met gezondheidsproblemen weg zet als onbekwaam, want... Het zit gewoon in je theorie: voel je je niet goed, verwacht je problemen, geeft je lichaam problemen wat je rijden kan beinvloeden: kruip dan niet achter het stuur. Dat is het, je krijgt dan om de 2 jaar een herhaling van dat zinnetje, alsof je dom bent en je je theorie met een pakje boter cadeau hebt gekregen.
Eens. Ik kreeg mijn eerste rijbewijs ook maar 3 jaar. Nu wel voor 10 jaar zonder morren, maar die medische keuring na 3 jaar was echt geld- en tijdverspilling. Ik was bij de eerste ronde al goedgekeurd om te mogen rijden, dus waarom dan het rijbewijs maar 3 jaar geven en dan nóg een keer gekeurd moeten worden, terwijl ik in die drie jaar nog niet eens een verkeersboete had gekregen.

Als je dan ziet wat voor figuren er gewoon losgelaten worden op de weg, in hun Polootjes en met hun Efteling manier van rijden, of de gemiddelde Audi- of BMW-rijder, die wel hun rijbewijs voor 10 jaar krijgen zonder dat er ook maar iets van verantwoording afgelegd hoeft te worden, is die medische keuring voor een groot deel echt een wassen neus en inderdaad een mooie melkkoe.

Die initiële keuring vond ik prima, maar als zo'n arts dan zegt dat je goed genoeg bent om te rijden, zou het CBR imo ook geen verdere beperkingen op moeten leggen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:24

Mkango schreef:
Reactie:

Zakgeld hebben we besproken. Dit is voor hem echter geen optie. Dit omdat hij uit een verleden komt van veel uitgeven weinig mee doen. Ondanks dat dit dan om een vast bedrag per maand is, voelt dat voor hem niet goed en was een absolute nee.

Gewoon laten ondervinden zit ik mee. Je kan namelijk niet binnen die 2 jaar stoppen. Dat betekend een probeersel van 1600 euro (70x24)

Verleden? Klinkt alsof dit nog steeds een issue is, alleen ben jij er nu ook de dupe van. Ik zou ook niet blij worden van zulke uitgaven waar ik zelf niets uithaal en verloren zie gaan. Sorry, maar ik zou hierin toch wat harder zijn. Dit is echt zijn probleem, niet die van jou.

Overigens, tussen basicfit en een belachelijk dure fitnessschool zitten ook andere opties. Ik wilde ook niet bij een massale maar cheap fitness, zit dus bij een kleinschalige, wel hele goede in het centrum van Utrecht maar betaal er gewoon 30,- pm voor bij een 2-jarig abbo. Maar zelfs dan vind ik het niet meer dan normaal dat dit gewoon van mijn eigen rekening gaat. Anders zou ik me ook schuldig voelen als ik er een maandje minder gebruik van zou maken. Nu hoef ik me alleen schuldig naar mezelf te voelen. Oftewel, gewoon zelf die verantwoording dragen. Dan wordt het zowel voor je partner als voor jou minder beladen. Krijg je een stuk gezelligere relatie van!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:27

Telpeva schreef:
fotolijstje schreef:

Oh dit wist ik serieus niet. Dan zou ik het enigszins nog kunnen begrijpen van jouw kant en die van mkango.
Epilepsie vind ik te riskant om het niet te doen eigenlijk.