Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:11

De game avond die uitgedraaid is op een fiasco. We spelen een simulator spel en mijn vriend begon ineens dat hij bepaalde dingen ook wel eens wil doen maar dat ik die altijd doe. Ik neem die op me omdat hij een ander onderdeel van het spel volledig op zich neemt en daar dan vaak al middenin zit dat is zijn ding maar ik ga dan niet roepen dat hij ondertussen ook nog iets anders moet doen terwijl ik daar alle tijd voor heb..
Gaat werkelijk waar nergens over weer :roll: had geen zin in zijn boze gedoe dus heb maar gezegd prima dan stop ik er weer mee doei :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:39

fotolijstje schreef:
Nagellakken lukt nooit mooi

O dat herken ik wel deze ergernis

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:49

Ineke2 schreef:
fotolijstje schreef:
Nagellakken lukt nooit mooi

O dat herken ik wel deze ergernis

Dan is het mooi en gedroogd dat stoot ik weer tegen wat aan dat het weer verpest is -O-

Nog een ergenis:
Ik krijg deze maand niks uitbetaald omdat ik in januari niet heb kunnen werken ivm lockdown

(krijg een maand later uitbetaald dus in sep krijg ik nog van aug uitbetaald etc etc)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:55

fotolijstje schreef:
Dan is het mooi en gedroogd dat stoot ik weer tegen wat aan dat het weer verpest is -O-

Nog een ergenis:
Ik krijg deze maand niks uitbetaald omdat ik in januari niet heb kunnen werken ivm lockdown

(krijg een maand later uitbetaald dus in sep krijg ik nog van aug uitbetaald etc etc)

Dat mag niet!

Lockdown is, hoe zuur ook in dit geval, risicosfeer van de werkgever. Hij is verplicht jou te betalen. Jij als werknemer mag niet financieel belast worden met situaties waar jij geen invloed op hebt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:57

Tenzij je 0 uren contract heb en geen 3 maanden aan een gesloten vast aantal uren gewerkt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:58

xPabloBokt schreef:
fotolijstje schreef:

Nog een ergenis:

Dat mag niet!

Lockdown is, hoe zuur ook in dit geval, risicosfeer van de werkgever. Hij is verplicht jou te betalen. Jij als werknemer mag niet financieel belast worden met situaties waar jij geen invloed op hebt.

Ligt aan je contract. Bij een 0 uren contract is het niet zo simpel helaas (tenzij er een vast patroon zit in wanneer, hoe lang en hoe vaak er in de maanden ervoor is gewerkt meende ik)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:17

3x raden wat ik heb, een 0 uren contract. :')
Echt zuur eigenlijk en ik word dit jaar 17 dus misschien maar eventjes een 5? uur contract gaan bespreken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:23

Even uitzoeken wat het gemiddelde aantal uur is van de laatste 3 maanden aan een gesloten werken. Daar heb je wettelijk recht op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:29

0 uren contracten... praat mij er niet over voor mij nooit weer! Helemaal niet in combinatie met bezuinigen.

Daarmee wil ik even vertellen dat ik een nieuwe baan heb *\o/*

Nog 1,5 maand doorwerken en dan ga ik over. Vindt het spannend maar heb er zeker ook veel zin in en ben erg benieuwd hoe het daar gaat zijn. Ondanks dat ik flexwerker wordt krijg ik direct een mooi aantal uren op papier dit kan nog uitgebreid worden. Wel blijf ik het PGB werk doen omdat ik een leuke klik heb met die cliënt en het gezin.

Dus geen gestress meer om weinig uren en inkomsten ik ben zo blij dat ik dat lekker los kan laten straks.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:33

Nieuwe beugel gekregen en mijn god wat is het irritant en redelijk pijnlijk

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:49

Zebrastreep schreef:
0 uren contracten... praat mij er niet over voor mij nooit weer! Helemaal niet in combinatie met bezuinigen.

Daarmee wil ik even vertellen dat ik een nieuwe baan heb *\o/*

Nog 1,5 maand doorwerken en dan ga ik over. Vindt het spannend maar heb er zeker ook veel zin in en ben erg benieuwd hoe het daar gaat zijn. Ondanks dat ik flexwerker wordt krijg ik direct een mooi aantal uren op papier dit kan nog uitgebreid worden. Wel blijf ik het PGB werk doen omdat ik een leuke klik heb met die cliënt en het gezin.

Dus geen gestress meer om weinig uren en inkomsten ik ben zo blij dat ik dat lekker los kan laten straks.

Wat fijn!! *\o/* gefeliciteerd

@marcella ik snap eventjes niet wat je bedoeld met gesloten werken

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:18

Ik kan niet slapen door de pijn, maar ik wil heel graag gaan slapen ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:03

fotolijstje schreef:
@marcella ik snap eventjes niet wat je bedoeld met gesloten werken

Als je niet meer wordt opgeroepen, kun je kijken of je recht hebt op een arbeidsovereenkomst met een vast aantal uren. Als je langer dan 12 maanden voor dezelfde werkgever hebt gewerkt, moet hij een aanbod doen voor een arbeidsovereenkomst met de gemiddeld gewerkte uren. Heb je korter dan 12 maanden, maar meer dan 3 maanden gewerkt, dan kan er sprake zijn van een rechtsvermoeden van arbeidsomvang en kun je wellicht ook een vast aantal uren claimen.

HET RECHTSVERMOEDEN VAN DE ARBEIDSOMVANG
Is er korter dan 12 maanden gewerkt, maar meer dan 3 maanden? Dan kan de werknemer een beroep proberen te doen op ‘het rechtsvermoeden van de arbeidsomvang’. In de wet staat dat als de arbeidsovereenkomst minimaal 3 maanden heeft geduurd, de arbeid wordt vermoed een omvang te hebben van het gemiddelde aantal gewerkte uren over de afgelopen 3 maanden. Op deze manier kan de werknemer een vast aantal uren proberen te claimen. Als dat lukt, heeft de werknemer ook recht op loonbetaling over deze vaste uren. Bij een min-maxcontract kan er niet altijd een beroep worden gedaan op het rechtsvermoeden van de arbeidsomvang.
De werkgever kan in sommige situaties het rechtsvermoeden met tegenbewijs weerleggen. Bijvoorbeeld als de werkgever kan aantonen dat er in die periode sprake was van een incidentele piek in het werkaanbod. In dat geval moet er gekeken worden naar een meer representatieve periode.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:20

Ik heb chronisch dat abcdefu liedje in mijn hoofd en ik vraag me inmiddels af of daar een hulpgroep voor bestaat

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 05:40

Dus... al wakker vanaf 2 uur. Vriend is om 03:15 thuis gekomen en is om 4 uur in slaap gevallen. En wie is er nog altijd wakker? Juist, ik :( :O

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 07:49

Dat ik nu al wakker ben terwijl ik rond 00:00 ging slapen. Wilde niet een 22:00 : 5:30 slaapritme maar een 00:00 6:30 ritme is wel een beetje kort. :=

Iemand nog slaaptalent over?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:38

Gefeliciteerd Zebrastreep *\o/*

Ik ben nog moe, maar moet toch opstaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:13

Ik ben erg energiek en moet zo 2uur stilzitten. Met een projectgroepje waarvan ik de enige ben die wat gedaan heeft. -O-

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:27

Gisteren bio shampoo gekocht want *natuur* nu heb ik daar gisteren mijn haren mee gewassen. Mijn haar voelt nu aan als strotouw met een laagje rubber ofzo. Ik krijg er geen kam meer doorheen en als ik er te hard aan trek valt t gewoon uit…

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:35

Gefeliciteerd Zebrastreep!! *\%/*

Fotolijstje, wat heb jij als je profielfoto? Ik kan er niks van maken, ziet er gek uit :+

En vervelend voor alle slechte slapers weer. Ik heb voor het eerst in jaren een volle nacht gemaakt *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:57

@PineApple ziet eruit als een galaxy/melkweg achtig iets :)

Ik erger me aan dat ik echt nog geen druk kan hebben en met elke minste of geringste tegenslag gelijk helemaal een mental breakdown heb. Kwam vanochtend mijn bed niet uit, moest de trein halen en toen moest ik krabben. Dus ging sowieso de trein missen.

Gewoon uit pure frustratie mijn ijskrabber kapot gegooid en terug naar binnen gelopen en op de bank gaan zitten janken.

Goed dat ik morgen een gesprek met mijn studieadviseur heb want het gaat niet goed zo..

Wel hulde aan mijn verloofde (ja, dezelfde als die was nat in de kast hangt :Y)) die mij naar school heeft gebracht zodat ik nu toch bij een belangrijke les kan zijn..

Voel me alleen nu schuldig omdat hij daardoor later met zijn werk moet beginnen..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:16

Niobe schreef:
Ik heb chronisch dat abcdefu liedje in mijn hoofd en ik vraag me inmiddels af of daar een hulpgroep voor bestaat

Laat even weten als je hem vindt

Ik voel me slecht, heb al een paar nachten nachtmerries, heb geen motivatie of iets voor werk en ik doe maar wat, het lukt gewoon even niet om genoeg energie erin te stoppen maar het is nog 2 dagen tot ik vakantie heb maar het voelt als 2 dagen te lang.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:19

Iemand heeft haar schildpad mee naar school genomen.
We moeten een presentatie in het Duits over je huisdier houden, en iemand heeft ook gewoon een dier mee genomen!
Ook nog is een schildpad die speciale dingen nodig heeft. Dat water wordt koud aan het einde van de dag, maar daar denkt ze natuurlijk niet aan.

Het is gewoon zo'n plastic eet bakje met alleen wat nu nog warm water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:25

Niobe schreef:

Ooohhh door het lezen van dit heb ik hem nu ook in mijn hoofd :')

Mijn ergernis is dat ik eindelijk even een keer goed kon uitslapen vandaag maar dan alsnog optijd wakker word...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:26

Appeltje_1 schreef:
Iemand heeft haar schildpad mee naar school genomen.
We moeten een presentatie in het Duits over je huisdier houden, en iemand heeft ook gewoon een dier mee genomen!
Ook nog is een schildpad die speciale dingen nodig heeft. Dat water wordt koud aan het einde van de dag, maar daar denkt ze natuurlijk niet aan.

Het is gewoon zo'n plastic eet bakje met alleen wat nu nog warm water.

Hoop dat iemand hem straks komt ophalen of dat ze hem zelf thuis brengt -O- zo'n beestje moet toch ook vanalles hebben van eilandjes, warmtelamp enzo? Voeding? :=