Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Century schreef:Weet iemand de naam (in NL of EN) van die 'flaps' die je in dierentuinen ziet als je een vlindertuin of een ander verblijf waar je in kan lopen door gaat? Van die half-transparante flaps die je aan de kant moet duwen en bedoeld zijn om te voorkomen dat dieren makkelijk ontsnappen. Hoe heet zoiets?
Fly_high schreef:Is thuis opbaren van overledenen iets wat men in Nederland nog steeds standaard doet? Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk?
Ik heb het net in luguber topic gevonden en de wereld ging voor mij open, ben namelijk gewend dat het ritje mortuarium is en daarna hoppa de kist in en begraven. Lijk van je oma nog ff paar dagen in de woonkamer (?) hebben staan klinkt zo goor
Fly_high schreef:Is thuis opbaren van overledenen iets wat men in Nederland nog steeds standaard doet? Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk?
Ik heb het net in luguber topic gevonden en de wereld ging voor mij open, ben namelijk gewend dat het ritje mortuarium is en daarna hoppa de kist in en begraven. Lijk van je oma nog ff paar dagen in de woonkamer (?) hebben staan klinkt zo goor
Froukje_J schreef:Fly_high schreef:Is thuis opbaren van overledenen iets wat men in Nederland nog steeds standaard doet? Wat is de achterliggende gedachte eigenlijk?
Ja dat is in Nederland redelijk normaal.
En eerlijk het is veel fijner om een geliefd persoon in eigen omgeving te hebben dan in een koud en kil mortuarium.
Mijn moeder lag ook thuis opgebaard en dat was echt heel fijn.
Familie kon ook gewoon thuis langs komen zoveel fijner in een huiselijke omgeving.
Las in dat topic ook dat mensen met kanker vaak gaan stinken dit was bij mijn moeder ook absoluut niet het geval.