Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:01

En dus alweer twee mensen die de zorg belasten omdat ze gewoon anti waren. Mijn begrip is gewoon op. Sorry.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:05

MoniqueT schreef:
En dus alweer twee mensen die de zorg belasten omdat ze gewoon anti waren. Mijn begrip is gewoon op. Sorry.

Dit idd :(
En als bewust ongevaccineerden daar nou nog van zouden leren, maar nee, waarschijnlijk had hij iets anders en schuiven ‘ze’ het op corona.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:10

Ik hoop dat het hier in het dorp iig wat ogen opent..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:14

Ik kan helemaal niks vinden online over deze man. Gaan we nu op basis van 1 bericht hier iets van 'vinden' ?

Heb je misschien bronnen relaxed?

Ik vind het namelijk nogal wat om bovenstaande uitspraken te doen, want ik weet helemaal niks van de beweegredenen van deze mensen om zich niet te laten vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:17

Ik woon in hetzelfde dorp en hij was een beetje de willem Engel van hgv. Iedereen die daar sport weet dat hij antivax is want dat stak hij niet onder stoelen of banken. De zoon die nu in coma ligt, check ff zijn Facebook en dat zegt ook genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:30

ruitje schreef:
Ik kan helemaal niks vinden online over deze man. Gaan we nu op basis van 1 bericht hier iets van 'vinden' ?

Heb je misschien bronnen relaxed?

Ik vind het namelijk nogal wat om bovenstaande uitspraken te doen, want ik weet helemaal niks van de beweegredenen van deze mensen om zich niet te laten vaccineren.

Als je hier in de buurt woont is dat wel redelijk bekend... Dat staken ze niet onder stoelen en banken dat ze totaal anti waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:40

Dat hij dat niet online uitte, maar alleen offline, wil niet zeggen dat er geen bronnen zijn. Alleen daarvoor moet je nu in hgv zijn :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:54

MoniqueT schreef:

Reageer je zo op alle mensen die nu in het ziekenhuis komen door iets wat ze zelf misschien hadden kunnen voorkomen?
Of zijn alleen de anti’s daar schuldig aan?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:57

Ah oke, dus als een Wappie het hier over een achternicht heeft waarvan ze in de supermarkt heeft gehoord/ op FB heeft gelezen dat die 7 tenen heeft gegroeid door het vaccin: dan zeggen we: wil je wel even met bronnen komen/ zullen we niet dat ene persoonlijke niet te checken verhaal hier gebruiken om als punt te gebruiken in een discussie.

Maar als we voor iemand waarvan we helemaal niet weten wat zijn reden is om 'anti' te zijn( geen idee waarom die man zichzelf niet heeft vaccineren die overleden is, jij wel? ) : dan is iemands FB pagina/ de roddel in het dorp wel een gegronde reden om te zeggen: geen begrip voor.

Ik vind dat een klein beetje ironisch :+

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:58

MoniqueT schreef:

Dit soort opmerkingen zijn dus exact de opmerkingen die sommige "pros" voor in de mond hebben. Bah

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:59

Maar het is wel de waarheid, of wil je dat ontkennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:03

ruitje schreef:
Ah oke, dus als een Wappie het hier over een achternicht heeft waarvan ze in de supermarkt heeft gehoord/ op FB heeft gelezen dat die 7 tenen heeft gegroeid door het vaccin: dan zeggen we: wil je wel even met bronnen komen/ zullen we niet dat ene persoonlijke niet te checken verhaal hier gebruiken om als punt te gebruiken in een discussie.

Maar als we voor iemand waarvan we helemaal niet weten wat zijn reden is om 'anti' te zijn( geen idee waarom die man zichzelf niet heeft vaccineren die overleden is, jij wel? ) : dan is iemands FB pagina/ de roddel in het dorp wel een gegronde reden om te zeggen: geen begrip voor.

Dat zijn toch ervaringen uit de eerste hand :?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:04

Zoals ook mensen die een auto ongeluk hebben gehad de zorg belasten .. en dat omdat ze de weg op durven te gaan, bah!

Of wat te denken van ruiters.

De zorg zal altijd belast worden door situaties die te voorkomen zijn. Bij corona is het niet eens zo zwart wit te stellen zelfs, want ook gevaccineerde mensen komen in het ziekenhuis terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:05

ruitje schreef:

Ik heb geen online bron omdat deze man niet online zijn uitspraken deed en ik kan ze dan ook niet tevoorschijn toveren he ;) dus de enige online bron was nu ff zijn zoons Facebook pagina.

Feit is gewoon dat de beste man er nu niet meer is door corona én niet was gevaccineerd. Hij vond dat je op je eigen weerstand moest vertrouwen en bouwen aan je gezondheid. Stond ook (terecht) op de baricades voor de sluiting van de sportscholen (daar zijn wel filmpjes van ;) )

Vraag 10 mensen in Hoogeveen eo of hans zich had laten vaccineren en 9 zullen je keihard uitlachen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-09-21 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:06

Douce schreef:
Zoals ook mensen die een auto ongeluk hebben gehad de zorg belasten .. en dat omdat ze de weg op durven te gaan, bah!

De zorg zal altijd belast worden door situaties die te voorkomen zijn. Bij corona is het niet eens zo zwart wit te stellen zelfs, want ook gevaccineerde mensen komen in het ziekenhuis terecht.

Je kunt heel veel zeggen maar daar ligt het ziekenhuis niet mee overvol.

En van de gevaccineerde mensen waarbij het vaccin gewoon werkt komt slechts 10% in het ziekenhuis. Dus vaccinatie helpt!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 19:12

Als ik mezelf kon laten vaccineren zodat ik geen auto ongeluk meer kon krijgen of niet van mijn paard af kon vallen dan haalde ik die vandaag nog :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:13

Gaan we weer… :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:14

Douce schreef:

Ah, het is weer appels&peren-tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:15

996981 schreef:
Gaan we weer… :+

Nou idd..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:19

Firelight schreef:
Als ik mezelf kon laten vaccineren zodat ik geen auto ongeluk meer kon krijgen of niet van mijn paard af kon vallen dan haalde ik die vandaag nog :)

:j
Denk dat veel mensen wel zo'n prik willen als hun ziekte daarmee voor 90% verminderd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:22

Oh waar kan ik die prik halen. Zelfs voor 50% verbetering zou ik me al laten enten hoor :))

Maar hoe dan ook, het is natuurlijk verdrietig dat deze man is overleden ongeacht geent of niet. En zijn zoon heeft er mogelijk niet eens weet van. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:45

Zijn zoon is in coma gebracht op het moment dat pa overleed. En die zoon is een een jaar geleden papa geworden, triest en maar hopen dat hij het wel overleefd.
Hoe ontzettend sneu dat ze diehard aanhangers van de FvD waren, het is maar een griepje, jong en gezond niets te duchten maar nu wel diep in de ellende.
Mijn verstand zegt eigen schuld maar mijn gevoel zegt wat ontzettend triest en dit is zo onnodig.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 29-09-21 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:48

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:52

Douce schreef:

Ja of mensen die roken, te veel zuipen, te veel drugs nemen, te dik zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 19:56

bigone schreef:
Zijn zoon is in coma gebracht op het moment dat pa overleed. En die zoon is een gezonde jonge super slanke kerel van 27 . Geen risico groep dus volgens sommigen natuurlijk weer de uitzondering.
Triest.

Idd, gewoon verschrikkelijk dat 1 gezin dit overkomt..