Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:42

_Lorette_ schreef:
Ik doe dat niet standaard. Genoeg transacties gaan volledig zonder communicatie met de koper. :o

Ik vind dat juist ook het fijne van vinted :')

KB12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:12

Nou ik heb een aantal jacquemus tassen te koop aangeboden op vinted. Meer dan 70 biedingen en de meeste zijn echt ontzettend vervelend. Echt smeken en bedelen om hun biedingen te accepteren. Ik heb er echt al een paar moeten blokkeren want die stopte gewoon niet. Dan gaan ze 200 euro onder de vraagprijs zitten en om de 5 minuten berichten of ik het alsjeblieft wil accepteren want ze hebben niet meer geld, of ze moeten ook nog verzendkosten betalen en dat zou ik toch echt moeten begrijpen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:21

Als iemand zo biedt, dan doe ik tegebod hoger dan de vraagprijs, hoor je ze niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:23

Ik heb dat onlangs eens gedaan, ik kreeg een immens beledigd bericht terug dat het schandalig was dat ik de prijs omhoog gooide. Heb er maar op gereageerd dat een bod van de helft van de prijs na bundelkorting dat ook was. Nadien idd radiostilte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:02

Nou ik zie gisteravond 2 leuke shirtjes op Vinted. De 1 voor 5 euro en de ander voor 7,50 euro, bij dezelfde verkoopster. Dus ik maak een bundeltje om deze samen te verzenden, dat de verkoopster even aan kan klikken wat het pakketformaat kan worden.

Ze heeft een pakketkorting aanstaan blijkbaar want in plaats van 12,50 euro geeft Vinted aan dat de 2 shirtjes samen 11,87 zullen zijn. Ik heb niks gezegd in de mail, gewoon op die knop geklikt dat ze een prijs kan geven voor de verzendkosten.

Krijg ik als reactie "sorry *merk* gaat niet in bundels weg"

Wat een suffe actie zeg....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:03

Zet dan de bundelkorting uit als je dat niet wil.

Hier heel wisselend qua communicatie. Soms idd helemaal niks. Niks mis mee.
En soms echt hele leuke communicatie. Als ik iets heb gekocht voor de kinderen en ze vinden het mooi en willen gelijk aan maak ik wel eens een foto en stuur die door. Zeker bij kostbaardere items zijn de reacties dan echt heel leuk.
En het levert ook wat heb. Heb heel veel recensies op Vinted die gaan over de geweldige ervaring om met mij kleding te kopen/verkopen, hoe leuk de communicatie was en ik hun beste Vinted ervaring ooit ben :+
Zullen ze wellicht bij iedereen zetten, maar laatst had ik een berichtje van iemand waar ik in november (vrijwel ongedragen)Gucci schoenen bij had gekocht voor mijn oudste dochter. Toen ook foto’s gestuurd en paar weken daarna stuurde ze bericht of ik belang had in gouden Gucci ballerina’s in dezelfde maat. Haar dochter had ze 1x gedragen op een huwelijk. Mocht ze voor €20 overnemen.
Let wel dat waren schoenen van nieuw €480,- Als ze die er op zet voor €150,- gaan ze ook.
Maar omdat communicatie zo leuk was, mijn dochter zo blij met de schoenen had ze liever dat mijn dochter dolgelukkig was dan meer geld.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:19

Ja superleuk die positieve berichtjes. Ik had laatst een jas 2 weken gereserveerd. Vond het eerst wel wat lang maar uiteindelijk heeft ze gewoon mijn prijs betaald en was ze dol enthousiast. *\o/* de laatste paar biedingen komen weer van mensen die vervolgens niks meer laten horen. Irritant.. %)

Ik heb zelf ook weer wat aankoopjes onderweg. Vanuit Frankrijk het IRO packpa vest. Vond die zo mooi, maar te duur. Nu voor een fijne prijs gevonden. Ben heel benieuwd, als het even meezit komt 'ie vandaag <3

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:45

Afbeelding

Joepie *\o/* <3

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:22

Wat vinden jullie ervan dat de kleding die je koopt niet gewassen is?
De reactie van de verkoper is dat ze het niet wast omdat dat iets is wat voor de koper is.
Ik zorg dat mijn kleding schoon weg gaat. Maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:35

Ik zou het niet eens ongewassen weg durven sturen als ik het gedragen heb.. Nieuwe kleren was ik dan weer niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:40

HorsePassion schreef:
Wat vinden jullie ervan dat de kleding die je koopt niet gewassen is?
De reactie van de verkoper is dat ze het niet wast omdat dat iets is wat voor de koper is.
Ik zorg dat mijn kleding schoon weg gaat. Maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over.

Ik koop en verkoop veel maar dit heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:43

Bij erg delicaat spul of wolletjes is het wel iets dat wel voorkomt.
Dan kan de koper het wassen met de middelen en op de manier zoals hij / zij dat wil.

Dat is natuurlijk wel iets dat je vóór koop bespreekt :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:45

Ik heb wel eens dat het niet recent gewassen is, maar dan is het een tijdje terug na het wassen in de kast gehangen. Moet ook zeggen dat ik er van uit ga dat de ontvanger het ook eerst nog zal wassen voor het gedragen wordt, ook i.v.m. eventuele reactie op wasmiddel.

Iets wat is gedragen ongewassen verzenden zou niet in mij opkomen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:11

Iemand ervaring mee

Ik heb betaald en er is geld afgeschreven en vinted zegt in de app dat de transactie mislukt is.

Nu heb in ze een bericht gedaan. Maar hoe gauw reageren ze erop of storten ze terug?

Ik gebruik voor de 2e keer vinted nu :+ dus stress.

Inmiddels artikel voor een tweede keer betaald en nu zegt hij wel dat het gekocht is. Verkoper krijgt die melding ook

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:31

Hm hier komt alles schoon uit de kast of dozen maar dingen die al een half jaar verstoffen was ik niet nogmaals. Maar ik zorg dat het vuil en zweet vrij is :-) zou dat fijn vinden. Meeste kleding ruikt altijd schoon bij uitpakken.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:45

Sinds deze week ook aan het verkopen geslagen, nadat ik al regelmatig wat gekocht heb via Vinted. Wel al geleerd niks aan te trekken van de voorgestelde bedragen :')

Nu heb ik alleen het volgende probleem: ik heb 2 broeken besteld bij 2 verschillende verkopers. In de advertentie staat bij beide maat 38 en ik heb bij beide maat 36 ontvangen. Heel bijzonder, in beide broeken zit duidelijk een maat 36 label. Ik heb beide verkopers aangegeven dat het de verkeerde maat is en nog niet op 'alles in orde' of 'ik heb een probleem' geklikt.
Waar ik alleen nu een beetje verbaasd over ben is dat ik dus straks bij beide artikelen zelf de retourkosten moet betalen volgens Vinted.. Lekker dan :wow: Hoe lossen jullie dit soort dingen meestal op?

Ik heb nog tot woensdag om een probleem te melden en dus nog geen reactie van beide verkopers.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:45

Saaams schreef:
Iemand ervaring mee

Ik heb betaald en er is geld afgeschreven en vinted zegt in de app dat de transactie mislukt is.

Nu heb in ze een bericht gedaan. Maar hoe gauw reageren ze erop of storten ze terug?

Ik gebruik voor de 2e keer vinted nu :+ dus stress.

Inmiddels artikel voor een tweede keer betaald en nu zegt hij wel dat het gekocht is. Verkoper krijgt die melding ook

Dat is vrij snel weer terug op je rekening. Dag of 2 bij mij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:29

Ik heb de zomerkleding uitgezocht van mijn zoontje. Alles wordt gewassen voor het op vinted komt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:47

Ik was het niet extra als het schoon uit de kast of opslag komt.
Hier communiceer ik wel altijd na een verkoop, ik bedank voor de aankoop en geef aan wanneer ik het denk te kunnen verzenden. Meestal is dit binnen een dag, bij aankoop bedank ik ook altijd omdat ik uit principe niets koop zonder te bieden.
Zo had ik verleden week nieuwe Panama Jack sandalen voor 17.50 en een gave trenchcoat voor 8 euro. Ik ga er niet heel ver onder zitten overigens maar probeer altijd wel een paar euro te besparen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:53

MerleSimone schreef:
Sinds deze week ook aan het verkopen geslagen, nadat ik al regelmatig wat gekocht heb via Vinted. Wel al geleerd niks aan te trekken van de voorgestelde bedragen :')

Nu heb ik alleen het volgende probleem: ik heb 2 broeken besteld bij 2 verschillende verkopers. In de advertentie staat bij beide maat 38 en ik heb bij beide maat 36 ontvangen. Heel bijzonder, in beide broeken zit duidelijk een maat 36 label. Ik heb beide verkopers aangegeven dat het de verkeerde maat is en nog niet op 'alles in orde' of 'ik heb een probleem' geklikt.
Waar ik alleen nu een beetje verbaasd over ben is dat ik dus straks bij beide artikelen zelf de retourkosten moet betalen volgens Vinted.. Lekker dan :wow: Hoe lossen jullie dit soort dingen meestal op?

Ik heb nog tot woensdag om een probleem te melden en dus nog geen reactie van beide verkopers.

Dat is helaas een risico van vinted. In dit geval als t alleen de maat is en t verder wel in goede conditie is zou je kunnen overwegen om t zelf door te verkopen, dan ben je de verzendkosten niet kwijt.
Ik heb wel al een paar keer iets terug gestuurd dat gewoon kapot of vies was, maar wel alleen als het duurdere items waren, anders kost terugsturen meer dan t item gekost heeft.
Als je terug stuurt kun je ook geen feedback meer geven, dat vind ik wel heel vervelend.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 03:56

Hier gisteren een pakketje gekocht. Voor 1,50 had ze nog een leuke kinder trui erop gezet dus vroeg of ze het al ingepakt had en anders voor 1.50 het er nog bij wilde doen d.m.v. betaalverzoek.

Vanuit Frankrijk werken ze alleen met PayPal en dat is minimaal rond de 9 euro zag ik bij overmaken. Ik doe daar namelijk nooit iets mee. Tikkie kennen ze daar denk ik niet :-). Voor nog eens 3 euro verzenden e.d. vind ik hem de moeite niet. Dus vroeg al om over te maken los op de rekening anders. Dus ze zou morgen even kijken. Hier dus verwend met het tikkie systeem :') doe dat wel eens vaker zo. Dat risico durf ik wel aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 06:15

Anders bestelling annuleren en in overleg op het kindertruitje de omschrijving aanpassen en het totale bedrag betalen. Zodat je alsnog alles in 1 koop hebt :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:20

Idd, zo doe ik het ook, vragen te annuleren en opnieuw

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:45

Phrono schreef:
[ [url=m/o3pPXu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joepie *\o/* <3

wauw deze is mooi!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:49

Wildgirl schreef:
Ik was het niet extra als het schoon uit de kast of opslag komt.
Hier communiceer ik wel altijd na een verkoop, ik bedank voor de aankoop en geef aan wanneer ik het denk te kunnen verzenden. Meestal is dit binnen een dag, bij aankoop bedank ik ook altijd omdat ik uit principe niets koop zonder te bieden.
Zo had ik verleden week nieuwe Panama Jack sandalen voor 17.50 en een gave trenchcoat voor 8 euro. Ik ga er niet heel ver onder zitten overigens maar probeer altijd wel een paar euro te besparen.

Zo kreeg ik gisteren een bod 50 cent onder mijn vraagprijs. Dat zou ik nou zelf nooit doen, maar ik heb het maar geaccepteerd. Ben ik er ook weer vanaf.