Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:07

Ze zijn heel erg dun in vergelijking met duikpakken of bepaalde neopreen hulpmiddelen zoals bandages, je voelt ze bijna niet zitten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:14

Janinevv schreef:
Dat stukje van over God spelen bedoelde ik niet in deze context.

Ik ben echt dankbaar voor alle artsen en kennis die we in huis hebben om iedereen in hoever we kunnen te helpen.

Huh, wat bedoel je dan wel?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:17

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:27

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:32

Aan dat onderzoek doet mijn vader ook mee. Hij weet niet of hij een placebo of echte medicatie heeft ontvangen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:14

En vervolgens hoor ik op de radio meerdere malen dat er Brabant voor meerder concerten en theaters vrijstellingen is gegeven om tot 250 mensen te mogen ontvangen.

Hoe is dit mogelijk in de brand hard der brandhaarden terwijl vervolgens de buiten gebieden waar bijna niet heerst bijna niks meer mag door de maatregelen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:16

Blussem schreef:
En vervolgens hoor ik op de radio meerdere malen dat er Brabant voor meerder concerten en theaters vrijstellingen is gegeven om tot 250 mensen te mogen ontvangen.

Hoe is dit mogelijk in de brand hard der brandhaarden terwijl vervolgens de buiten gebieden waar bijna niet heerst bijna niks meer mag door de maatregelen.

Dat Brabant zo zwaar getroffen is in maart betekend niet dat, dat automatisch nu ook zo is?
Net zo zorgelijk als Groningen en Drenthe volgens het coronadashboard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:19

Blussem schreef:

Waar in buitengebieden staan grote theaters ??

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:24

In Stadskanaal mag het theater ook meer mensen ontvangen, en dat is in meerdere theaters zo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:27

Blussem schreef:

https://www.podiuminfo.nl/news/48814/En ... -theaters/ En als je een lijstje zoekt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:00

Janinevv schreef:
Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.

Jij hebt last van een klassiek gevalletje van Schrodingers kat. Ken je die? Schrodinger bedacht een behoorlijk ingewikkeld experiment met radioactieve elementen en een kat in een afgesloten doos. Het kwam er op neer dat zolang de doos dicht is, de kat tegelijkertijd zowel in leven als dood kan zijn. Zolang er geen observatie mogelijk is, is het niet anders te zeggen. Hij kan het overleefd hebben, maar hij kan er ook dood aan gegaan zijn.

In dit geval weten we een paar dingen zeker. Een percentage mensen zal doodgaan aan het virus. Als we de verspreiding van het virus niet remmen dan zal elke persoon meerdere mensen besmetten. Dat geeft een ketenreactie. 2 mensen wordt 6 en 6 wordt 18. En in dit geval zijn de mensen de dozen en het virus de kat. Je weet niet zeker wie het gaat overleven voor je het virus in het mens hebt. Met de grootste waarschijnlijkheid betekent dit dat er mensen dood zullen gaan, zonder dat je weet wie.
In zo'n geval kun je keuzes gaan maken. Dat is wat evolutie bepaald heeft, dat we genoeg hersencapaciteit hebben om dit te kunnen bepalen (of als je in god geloofd, 'god heeft je de mogelijkheid gegeven om zelf beslissingen te nemen').

- Je laat het virus zich verspreiden. 100.000den mensen worden tegelijk ziek. Mensen zullen met 1.000den tegelijk sterven. Onze economie zal instorten, want 1.000den doden kunnen we niet begraven, maar we kunnen hun plekken in de maatschappij ook niet snel genoeg opvullen.
- We beperken het virus op elke mogelijke manier die we kunnen verzinnen.

Er is geen groter instinct in ons leven dan overleven (naja op voortplanten na misschien). Dus doen we automatisch het tweede. We vechten met hand en tand tegen het virus. Daarom maken we elke dag afwegingen. Virussen zijn door onze hele evolutie gezien de grootste redenen geweest tot verandering. Groter dan oorlogen en groter dan natuurrampen. Op dit moment spelen we schaak. Als wij deze set doen, hoe reageert het virus dan? Zo ontstaat er mogelijk een medicijn of een gedragsverandering die het virus uitschakeld en ons voortbestaan veilig stelt.

Het is één gigantisch groot filosofisch vraagstuk zoals jij het bestrijden van het virus bekijkt. In de praktijk willen we het helemaal niet zo diep door analyseren als ik doe of zo twijfelend er naar kijken als jij doet. We willen overleven als soort. Kost wat kost. Daarom zijn er nu meer mensen voor zware maatregelen dan een maand geleden. Daarom meppen mensen andere in elkaar als ze geen mondkapje dragen. Daarom worden kerkgangers bedreigd. Het is een primaire reactie waar we niet over na willen denken. We willen sterke leiders die ons voortbestaan verzekeren en anders regelen we het zelf wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:06

Wel mooi gezegd veulen84

Ik had een discussie met iemand. Ik zeg op rustige tijden heb je minder kans om in de supermarkt besmet te raken. De andere menining is, mensen met corona /klachten gaan juist op hele rustige tijden eventueel nog boordschappen doen. Dus is het niet minder gevaarlijk om op rustige tijden boodschappen te doen.
Jullie mening? :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:10

imaudy schreef:
Wel mooi gezegd veulen84

Ik had een discussie met iemand. Ik zeg op rustige tijden heb je minder kans om in de supermarkt besmet te raken. De andere menining is, mensen met corona /klachten gaan juist op hele rustige tijden eventueel nog boordschappen doen. Dus is het niet minder gevaarlijk om op rustige tijden boodschappen te doen.

Mensen met corona zitten binnen en niet in de supermarkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:13

Zebrastreep schreef:
imaudy schreef:
Wel mooi gezegd veulen84

Ja, in de ideale wereld wel ja.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:16

Zebrastreep schreef:

Was dat maar waar, dan waren we snel van het virus af.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:22

Voordeel van winkelen op rustigere tijden is dat je makkelijker afstand kan houden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:25

Mijn moeder zou ook wel iemand zijn die gewoon naar buiten gaat :')

Vriendin van mij en haar familie heeft het dan beter geregeld: iedereen met klachten direct laten testen , boodschappen nog kunnen laten bezorgen , netjes een briefje op de deur dat er mensen besmet zijn met het virus en zelfs nog langer binnen blijven. Volgens mij moeten ze nog tot en met vrijdag , maar als ze zich niet goed voelen dan nog zeker binnen blijven. Ik heb altijd veel respect voor mensen die het goed aan willen pakken. Zelfs als ze met de hond wandelen ook niet in gesprek gaan met andere mensen. Ik heb ze ook nog absoluut niet horen klagen ondanks alles.

Ik denk dat bij ons thuis een corona besmetting best uit de hand loopt. Ik neem het heel serieus ook vanwege mijn stage. Mijn vader ook wel want hij is hartpatiënt en nog steeds herstellende ( nog geen jaar geleden gebeurd). Mijn moeder heeft zoiets nee hoor bij een verkoudheid kijk ik het eerst wel even aan. Ik zit dan weer van ja maar mam ik ga naar stage als het wel zo is , dat kun je toch niet maken? Mijn moeder denkt ook dat ze er gemakkelijk vanaf komt. Tot nu toe wat ik lees is dat mensen van haar leeftijd toch wel flink ziek zijn.

Volgende week gaat mijn moeder , zusje , opa en oma 3 dagen naar de Efteling dat gaat er bij mij ook absoluut niet in. En nog steeds vragen ga je mee? Nee , wat ik zei in augustus dat het in oktober weer de spuigaten uit gaat lopen klopt ook nog. Ik vindt mijn studie wel even belangrijker dan 3 van zulke dagen met hele misschien wel schadelijke gevolgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:28

Zebrastreep , met zo’n houding zo ik er echt gewoon voor knallen dat ze blijkbaar graag van haar man af wil! Oef, kan hier slecht tegen, beetje gezond verstand is het enigste en een beetje geluk. Maar je kunt het onheil ook over je afroepen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:31

bigone schreef:
Zebrastreep , met zo’n houding zo ik er echt gewoon voor knallen dat ze blijkbaar graag van haar man af wil! Oef, kan hier slecht tegen, beetje gezond verstand is het enigste en een beetje geluk. Maar je kunt het onheil ook over je afroepen

Bij mij gaat het er ook echt niet in hoor , we hebben ook regelmatig hier hele leuke discussies :')

Terwijl we vorig jaar echt keihard hebben geleerd dat het leven alles behalve vanzelfsprekend is. Maar het is een beetje ja maar ik heb dit en dit niet kunnen doen. Ik gun niemand Corona maar het meemaken kan soms wel eens een harde les zijn. Alleen het Efteling gedeelte snap ik ook totaal niet.

Mijn vader vindt alles wel prima , hij werkt ook in een winkel dus daar kan hij natuurlijk ook besmet worden.

Nu laten ze zich beide niet zo snel testen. Sterker nog ze melden het soms al niet eens meer aan mij omdat ik snel last heb van angst. Ik ben de enige die mij laat testen zodra het moet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:50

lenaa_tje schreef:
Blussem schreef:

https://www.podiuminfo.nl/news/48814/En ... -theaters/ En als je een lijstje zoekt.

Dank je. Dit is precies wat ik bedoel. Echt bizar dat dit allemaal toe wordt gestaan.

Van de kerk in Staphorst kun je vinden wat je wilt maar als je vervolgens bij andere instanties vervolgens wel vrijstelling geeft in gebieden waar de Corona dichtheid vele malen hoger is dan ben je behoorlijk fout bezig.

Ja, van de Efteling helemaal!
Veel liever kerk waar alleen lokale mensen bij een komen voor een uur dan pretpark waar mensen van heel Nederland bij een komen voor een hele dag.
Wat een zwalkend beleid zeg.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:36

OEH ik hoorde net dat de sneltesten (uitslag binnen kwartier) door de 'test' gekomen zijn! Dat is goed nieuws toch?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:46

Lijkt me wel want die sneltesten worden in andere landen al een tijdje gebruikt. Als je positief bent getest krijg je nog een traditionele test.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:50

pien_2010 schreef:
Lijkt me wel want die sneltesten worden in andere landen al een tijdje gebruikt. Als je positief bent getest krijg je nog een traditionele test.

Gaan ze je dan 2 keer kietelen of werkt de sneltest anders?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:53

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:57

Volgens mij gewoon bloed afnemen.. Omgerekend 16 euro per test als ik het goed gezien heb..
Als ik het goed lees, kan het alleen het actieve virus testen (als je nog geen antilichamen hebt test ie negatief.. je kunt dan wel corona hebben, asymptomatisch) áls ik het goed lees..
Maar ik denk dat als je symptomen hebt, dat deze test dat dan dus wel binnen een kwartier uitsluitsel kan geven