[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:02

Prairy schreef:
Wat is demi seksueel nu weer :') er komen de laatste tijd zoveel nieuwe labels bij dat ik het echt niet meer bij kan houden. Lijkt wel of iemand zichzelf ook een label wil geven soms om ergens bij te horen (en nee, ik zeg niet dat dat bij jou het geval is Sintara). Maar om een label te claimen, ik hoor sinds afgelopen januari bij het clubje autisten :P

Ik ben altijd slank geweest, zo erg zelfs dat ik elke dag friet kon eten en niks aan kwam, nu ik richting de 40 ga blijven er toch wel wat corona spekjes (iets met te vaak lekkere lunch maken, met eieren én spekjes) ) plakken :+

Mijn man is 115+ geweest (bij 1.96), naast dat ik iets slanker mooier vind, moedig ik hem vooral aan om af te vallen omdat het voor hem ongezond is. Hij heeft vooral een dikke buik en die helpen niet mee met hart problemen. Hij heeft ze nog niet maar zijn vader is al overleden op 49, en diens broers ook, allemaal aan hartfalen. Nu is hij er flink mee bezig en dat is te zien. Ik zal niet liegen, ik word blijer van een iets strakkere buik als een bolle buik :D maar ben vooral blij dat hij het voor zichzelf doet. Ik val overigens op lange mannen die een wat bredere bouw hebben, ik moet wel wat hebben om te knuffelen.

Heb 1x een vriendje gehad die net zo lang en dun was als ikzelf, dat vond ik echt maar niks :n
Demiseksueel ligt op het spectrum van aseksueel (ja, die mensen heb je ook) en houdt in dat iemand geen seksuele aantrekkingskracht tot anderen voelt zonder eerst een sterke emotionele band met diegene op te bouwen. Je had je vraag ook best wat vriendelijker kunnen stellen overigens - voor veel mensen is het niet of nauwelijks hebben van seksuele gevoelens niet heel makkelijk om over te praten, aangezien mensen zo hameren op seks in een relatie etc. (Daarom houd ik mezelf ook altijd afzijdig van dergelijke gesprekken/discussies.) Een "wat is x nou weer :') " maakt dat niet makkelijker. Je voelt jezelf al raar zonder dat mensen er ook nog eens raar over doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:14

Daarom gaf ik ook pan, sapio nog aan.

Het is heel niet verkeerd als mensen weten dat er nog heel veel is buiten datgeen dat ze zelf kennen.

Demi komt trouwens volgens mij véél meer voor dan dat veel mensen denken.
Bij vrouwen vaker dan bij mannen, maar niet exclusief bij vrouwen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:16

Jeetje wat zijn de mensen hier de laatste tijd snel op de teentjes getrapt zeg. Racisme, gender dingen, weet ik veel.

Sinds ik het label autisme opgeplakt heb gekregen voel ik me ook raar. En blijkbaar vinden mensen mijn vragen raar, die ik heel normaal vind. Jammer dan, dit is hoe mijn hoofd werkt.

Iedereen is uiteindelijk toch gewoon zichzelf, waarom moet daar een bepaald label op?

Bedankt voor de uitleg, die had het tweede deel ook vriendelijker kunnen zijn, als we het daar dan even over hebben. Maar veel plezier met hoog op de kast zitten :wave:

En Femke, dank je :)

Mars

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:20

Ik hou al die labeltjes over seks/geaardheid etc ook niet meer bij hoor := Er wordt dagelijks een nieuw woord uitgevonden en dat mensen het zelf fijn vinden om zich ermee te identificeren en op die manier gelijkgestemden kunnen vinden is prima. Maar je kunt niet echt verwachten dat anderen die 1001 termen allemaal kennen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:24

Mars schreef:
Ik hou al die labeltjes over seks/geaardheid etc ook niet meer bij hoor := Er wordt dagelijks een nieuw woord uitgevonden en dat mensen het zelf fijn vinden om zich ermee te identificeren en op die manier gelijkgestemden kunnen vinden is prima. Maar je kunt niet echt verwachten dat anderen die 1001 termen allemaal kennen.

Zal ik om het luchtig te houden dan maar even een klein gedichtje plaatsen dat ik ooit schreef over labels, algemeen, allerlei labels?

Kan iedereen even grijnzen (of herkennen ;) ) en dan weer terug naar kruisgespuis?

Ik zoek de tekst even op, moment.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:27

Lees vooral de clou aan het eind ook

Citaat:
Het persoonlijkheids ABC.
Verzamel je alle letters met met me mee?

Ik heb een leerling met ASS en OCD,
Ik heb er een met ADD
En leerlingen met ADHD; daarvan heb ik er zelfs 2.
Ik heb er veel lol mee

Ik heb collega's in het BO en VO.
Zij studeerden aan de uni of het HBO.
Dat gaat wel eens zo.

Een lieve meid die ik ken, kwam vanwege EDS in de ZW;
Ze loopt inmiddels bij het UWV.
En eigenlijk is ze daar helemaal klaar mee.

Een kennis werkt in de GGZ,
Hij is met HIV besmet.
Dat staat dan wel niet in DSM-5,
Het doet helaas een hoop met zijn lijf.

Een vriend zit op Tinder,
Hij zoekt een ONS of een FWB.
Als het dan klikt, wil hij in LAT óók nog wel mee.

Weer een kennis werkt als HRM bij de KLPD,
In zijn vrije tijd is hij DJ en zingt YMCA vrolijk mee.

Een vriendin, met PMS en PTSS,
Ze springt voor ieder dier in de bres .
Haar vriend is HB en HSP, en doet met liefde met haar mee.

Ik heb nog een vriend, die is voorzitter bij de stichting LHBTI,
Hij is ISTJ volgens de MBTI.
En een vriendin is ENFP, die is bezig met haar PhD.

Ik weet dat ik ál deze mensen graag zie.

Als mens hebben we een IQ,
AQ en een EQ;
En ook nog een BMI.
We zijn M, V of misschien wel X;
Maar éigenlijk zegt het me allemaal helemaal niks....

Al deze mensen die men met letters zo beschrijft,
Heb jíj nu énig idee wat hen eigenlijk drijft?
Al deze afkortingen ten spijt,
Beste mensen dat wil ik graag kwijt,
Het is wie ze van bínnen zijn, dat mij verblijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:45

Ik hou alle labeltjes niet bij, waarschijnlijk zijn er ook wel een aantal op mij te plakken. Maar het verandert mijn functioneren toch niet..

Ik ben net overgestapt van zorgverzekering. Wat je wel niet tegenkomt. Eentje die sterilisatie vergoed in het duurste pakket, voor 75% met een maximum van €300. Duidelijk niet vrouwvriendelijk :+ Of enkel in het duurste pakket wat dan €76/maand kost. Heb je wel 50x fysio erbij ook.

Nog best schokkend hoeveel aanbieders het in geen enkel pakket aanbieden trouwens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:45

Al die labels om geaardheden uit te drukken, ik volg het ook allang niet meer. Voor mij ben je gewoon wie je bent, en als je jezelf goed voelt in je eigen pakketje is het voor mij allemaal prima :D Zolang je je fatsoenlijk gedraagt en niet in minitopje met een string onder in je blote flieter over straat paradeert heb ik een redelijk hoog je m'en fou-level :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:47

Prairy schreef:
Jeetje wat zijn de mensen hier de laatste tijd snel op de teentjes getrapt zeg. Racisme, gender dingen, weet ik veel.

Sinds ik het label autisme opgeplakt heb gekregen voel ik me ook raar. En blijkbaar vinden mensen mijn vragen raar, die ik heel normaal vind. Jammer dan, dit is hoe mijn hoofd werkt.

Iedereen is uiteindelijk toch gewoon zichzelf, waarom moet daar een bepaald label op?

Bedankt voor de uitleg, die had het tweede deel ook vriendelijker kunnen zijn, als we het daar dan even over hebben. Maar veel plezier met hoog op de kast zitten :wave:

En Femke, dank je :)
Ik zit niet op de kast hoor, dus je mag er zelf ook weer vanaf komen, stuk gezelliger. :D Excuus als mijn post onvriendelijk overkwam, dat was niet mijn bedoeling.

Labels kunnen mensen soms wel helpen om zich minder “raar” te voelen. Ik heb mezelf bijvoorbeeld ook altijd afgevraagd waarom ik niet zo “into” zoenen en alles was als mijn klasgenoten, afgevraagd wat er mis met me was, tot ik dus leerde dat er zoiets is als aseksualiteit en dat daar ook gradaties in zijn. Dan zie je: ah, er zijn meer mensen zoals ik, ik ben dus niet zo raar en alleen. Voor mij is het niet meer dan dat, de realisatie dat ik niet de enige ben, maar voor een bekende van mij is het bijvoorbeeld wél een heel groot deel van haar identiteit. Ik ben daar verder niet mee bezig — er zijn leukere dingen om m’n energie in te steken, maar om die reden ben ik dus wel altijd stil als gesprekken over fysieke aantrekkingskracht gaan. Die heb ik gewoon niet. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:53

Inmiddels kun je t hele alfabet aan seksuele geaardheden sparen. En t Cyrillische erbij :=. Niet te onthouden :o.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:58

Zolang je geen voorstander bent van onvrijwillige seks, seks met kinderen of seks met dieren dan vind ik het wel best eigenlijk.

Ik ben heel benieuwd wat de ontwikkelingen van het coronavirus gaan doen met de opening/sluiting van scholen. Alhoewel ik enorme bewondering heb voor de mensen die alle ballen hoog kunnen houden incl. scholing van de kinderen, ben ik de kinderen en de wissel die zoiets trekt op agenda's eigenlijk ook gewoon wel zat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:58

Ik ben vooral blij dat ik me daar niet druk om hoef te maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:00

Labels hebben een nut, als je erachter komt dat je lang niet de enige bent die zich zo voelt dan voel je je wat minder social outcast:o. En het is ook wel makkelijk om alleen een woord te zeggen ipv helemaal uiteen te zetten hoe je je voelt. Al hou ik het irl meestal bij de tekst 'ik ben gewoon moeilijk'.

Als ik echt uitleg hoe ik me voel denken mensen vaak dat ik lieg en worden ze boos. Geen libido of behoefte aan fysiek contact hebben wordt niet zo geaccepteerd. Daar komt het namelijk praktisch op neer, behalve dan als ik een heel sterke emotionele band met iemand heb en daar verliefd op ben.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:36

Sintara schreef:
Labels hebben een nut, als je erachter komt dat je lang niet de enige bent die zich zo voelt dan voel je je wat minder social outcast:o. En het is ook wel makkelijk om alleen een woord te zeggen ipv helemaal uiteen te zetten hoe je je voelt. Al hou ik het irl meestal bij de tekst 'ik ben gewoon moeilijk'.

Als ik echt uitleg hoe ik me voel denken mensen vaak dat ik lieg en worden ze boos. Geen libido of behoefte aan fysiek contact hebben wordt niet zo geaccepteerd. Daar komt het namelijk praktisch op neer, behalve dan als ik een heel sterke emotionele band met iemand heb en daar verliefd op ben.

Ik vind het altijd erg interessant wat voor verschillen er kunnen zijn tussen mensen, op welk gebied dan ook. En mij voor te stellen hoe zoiets dan werkt. Begrijpen hoe het exact is, doe ik het natuurlijk niet, want de theorie en de praktijk zijn natuurlijk verschrillend.

Ik vind het best interessant hoe het jij jouw label omschrijft. Mijn idee van jouw omschrijving is als een platonische crush (squish). Ik kom wel eens mensen tegen waarmee het super klikt, je heel veel lol mee hebt, je naar uitkijkt om mee samen te zijn, maar romatiek/seks is niet van toepassing. Eigenlijk een zeer intense vriendschap. Natuurlijk weet ik niet of dat vergelijkbaar is met hoe jij het voelt, maar dat is het idee dat ik heb. Kinderen hebben dat nogal eens, dat ze helemaal idolaat zijn van een vriendje/vriendinnetje en ze daar dolgraag bij zijn en alleen maar over kunnen hebben.

Raar dat sommige mensen daar dan weer emoties bij voelen. Nou ja, ik zou wel teleurgesteld zijn als ik een enorme crush op iemand zou hebben en deze niet beantwoord zou worden. Maar verder vind ik an sich niet belangrijk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:13

Nou, voor mij demi seksueel betekent eigenlijk dat ik praktisch aseksueel ben, behalve dan als ik dus een diepe emotionele relatie met iemand hebt en er verliefd op ben.
Als ik dat met iemand heb, heb ik wel behoefte om diegene te knuffelen en heb ik ook libido. Heb ik met 2 mannen in totaal gehad en dat heeft wel een half jaar ofzo tijd nodig gehad..

Maar daarbuiten helemaal niet. Ook niet met mezelf bijvoorbeeld, ook niet na een paar jaar zonder, gewoon totaal niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:21

Je hoeft alle labeltjes ook niet bij te houden zolang je mensen met een labeltje dat je niet kent maar niet belachelijk maakt :D ik lees ook wel eens wat dat ik denk "wat is dat nou weer" maar daarna denk ik meestal "weet je, het gaat me niks aan, als ie maar gelukkig is" *\o/* al noemen mensen zich dinsseksueel omdat ze alleen op dinsdag zich aangetrokken voelen tot anderen, lekker boeiend.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:56

Toch vraag ik mij af of die labeltjes niet ook grotendeels een modeverschijnsel zijn.
Vroeger had je de smaken 'normaal' en 'raar'/'daar heb je het niet over', en daarmee was de kous af.

Nu lijkt het soms alsof het juist vreemd is als je je wél gedraagt naar / identificeert met het geslacht dat in je broek hangt en/of 'gewoon' op een partner van het andere geslacht valt, daarmee een niet-platonische relatie aangaat en je daar ook op andere dagen dan dinsdag seksueel toe aangetrokken voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:59

Daarmee was de kous helemaal niet af, mensen die "raar" of "daar heb je het niet over" waren, werden gediscrimineerd en soms zelfs vervolgd om wie ze waren, en dat is allemaal nog niet eens zo lang geleden. Sterker nog: in grote delen van de wereld is dat nog steeds aan de orde van de dag. Als ik morgen met een vrouwelijke partner naar de VAE wil vliegen, moet ik maar hopen dat niemand erachter komt dat we een relatie hebben, want dan zijn we zwaar de sigaar.

Dat zijn dingen waar je als cis-hetero niet bij stilstaat, want je bent "normaal". Je hoeft niets uit te leggen aan mensen, niemand kijkt je anders aan, wil je vervolgen of "een goede beurt" geven omdat je niet binnen het plaatje past. Kunnen zeggen dat het je niets uitmaakt hoe iemand is, is een privilege en gaat voorbij aan de struggles waar veel LGBT'ers tegenaan lopen. Nederlanders denken altijd graag dat ze o zo tolerant zijn, maar uit de kast komen is niet voor niets nog steeds een grote stap voor mensen. Geweld tegen homoseksuelen is nog steeds aan de orde van de dag, en lang niet alleen onder de door Wilders zo gehekelde groepen. :+

Het is vandaag de dag helemaal niet vreemd om binnen het hetronormatieve te vallen - dat is zo'n lekker typische dooddoener om de discussie op een dood spoor te zetten -, maar er is gewoon meer aandacht voor mensen die daar níet binnen vallen. Het is een kleine minderheid, maar ook die mensen verdienen de ruimte om uiting te geven aan hoe zij zich voelen of identificeren zonder zich daarin onveilig of gediscrimineerd te voelen. Ik volg ook niet alle genderidentiteitslabels en sommige dingen zijn wel érg kleine niches die ik ook niet altijd begrijp, maar als iemand me erop wijst dat ze liever aangesproken worden met 'die/diens' dan 'hij/zijn', wie ben ik dan om daar een probleem van te maken? Ik hóef het ook niet te begrijpen om gewoon te doen wat iemand van me vraagt - het is geen recht om het naadje van de kous te weten, ondanks dat sommige mensen dat wel lijken te denken.

En nogmaals: het is heel makkelijk om als cis-hetero te zeggen "zet je eroverheen," "trek je er niets van aan," "waar maak je een probleem van?" maar ik ken genoeg voorbeelden uit mijn omgeving waar het uit de kast komen geen fijne ervaring was voor mensen. En dat zijn allemaal mensen van mijn leeftijd. Ouders die hen niet meer wilden zien, mensen die dus inderdaad zeggen dat ze gewoon een keer een goede beurt moeten hebben, of het maar een keer moeten proberen op een man/vrouw, nagejoeld en bedreigd worden op straat etc. Dat zijn écht geen uitzonderingen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:04

Een van mijn beste vrienden is trans-man.
Daar ook genoeg gezien. Met name in de familiesfeer, vrienden gaan daar heel wat beter mee om gelukkig.

Net als wanneer je non-monogame gevoelens hebt.
Is ook veel weerstand tegen.

(Dat label-gedichtje is niet helemaal verzonnen, ik ken die personen echt allemaal)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:10

Ik heb er maar geen mening meer over. Wat je ook zegt, er is altijd wel iemand beledigd :o.

Anywho. Kinderen :r.

Sorry :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:14

Ik voel me nu ook echt zo'n extermist, terwijl ik er normaliter heel chill onder ben. :)) Alleen de "waar maak je je druk om?" houding is iets wat me soms stoort van mensen die niet in de situatie zitten, omdat er dus een heleboel mensen zijn die er echt ontzettend mee worstelen en zich ook vaak heel onveilig voelen, en niet altijd zonder reden. :)

Bijna nog erger dan kinderen: kirrende ouders in de straat naast mijn kamer. :roll: Je staat 20 meter bij me vandaan, wáárom kan ik je door mijn dichte ramen heen horen? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:20

Ouders zijn bijna nog erger dan de kinderen zelf :').

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:23

_San87_ schreef:
Ik heb er maar geen mening meer over. Wat je ook zegt, er is altijd wel iemand beledigd :o.

Anywho. Kinderen :r.

Sorry :+.

Maar je hoeft er toch ook niks van te vinden op wat voor mensen iemand valt :))

Oh well.

Ik lees net op Reddit dat mensen in de VS het heel normaal vinden om 300-400$ aan een kinderfeestje uit te geven omdat je een zaaltje moet huren :o? Wtf? Waarom? Wij gingen gewoon wat doen, schaatsen of een rondleiding in de dierentuin ofzo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:25

Magrathea schreef:
Maar je hoeft er toch ook niks van te vinden op wat voor mensen iemand valt :))

Oh well.

Ik lees net op Reddit dat mensen in de VS het heel normaal vinden om 300-400$ aan een kinderfeestje uit te geven omdat je een zaaltje moet huren :o? Wtf? Waarom? Wij gingen gewoon wat doen, schaatsen of een rondleiding in de dierentuin ofzo.

Ja goh, soms ben je sociaal en geef je antwoord op een vraag, he.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:28