Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:31

Ik zou iets overnemen.
Dus gisteren met de verkoper overeengekomen om het op te halen.
Ik had gevraagd wanneer het uit kwam. Dinsdag zei de verkoper, ik dus akkoord.
Krijg ik net een berichtje dat hij het aan iemand anders heeft verkocht en dat het vandaag wordt opgehaald.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:14

Ik reageerde gister op een advertentie van een verkoper in de buurt die meerdere items verkoopt van het Bunzlau servies dat ik spaar, waaronder een grote ovenschaal.

Dus ik vraag naar de maat van de schaal en de prijs. Blijf dat tegen de nieuwprijs te zijn voor dat formaat (€65) dus ik bedank vriendelijk en zeg dat ik voor dat geld het dan toch liever nieuw koop in een ander patroon.

Zij meteen in de aanval dat €65 niet de nieuwprijs is en zij er veel meer voor betaald heeft, dat kan inderdaad als je het in de winkel koopt, maar online zijn ze een stukje goedkoper. Dus ik stuur haar een link van een schaal met hetzelfde formaat (en goedkoper dan de hare) wat ik al op het oog had en wens haar nogmaals succes.

Stuurt ze weer link terug waar de schaal uit mijn link €94,95 is. En zegt ze dat zij mag vragen wat ze wil voor haar schaal.

Echt sommige mensen.... :?

Dus ik vertel haar dat ik het met haar eens ben en dat zij er inderdaad voor mag vragen wat ze wil, maar dat ik er gewoon geen interesse in heb voor dat geld.

Echt, ik heb niet afgedongen, ik heb geen onzinbod gedaan, ik heb alleen aangegeven voor dat geld liever nieuw te kopen en haar succes met de verkoop gewenst.

Volgens mij was ze intens beledigd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:24

Ik denk.... Ik denk... Dat ze als verkoper grotere schoenen moet kopen :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:30

Aan de andere kant, als hier iemand een berichtje van een koper krijgt die zegt "ik kan het nieuw veel goedkoper krijgen" dan zijn de reacties hier ook altijd "dan gaan ze het toch lekker daar halen :roll: :roll: :roll: ". Dus ik snap ook wel dat deze verkoper dat vervelend vindt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:33

Luxorvalkje wat balen zeg, dat is altijd zo naar als verkopers dat doen.

Dat klopt wel wat jij zegt Vjesta, misschien is de opmerking dat je er dan van af ziet al wel voldoende.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:35

Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant, als hier iemand een berichtje van een koper krijgt die zegt "ik kan het nieuw veel goedkoper krijgen" dan zijn de reacties hier ook altijd "dan gaan ze het toch lekker daar halen :roll: :roll: :roll: ". Dus ik snap ook wel dat deze verkoper dat vervelend vindt.

Je kan als persoon ook altijd de eer aan jezelf houden en zeggen. "sorry, niet langer geïnteresseerd" en als verkoper "succes met de verkoop!"

Valt me wel vaker op hoe mensen kunnen reageren.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:55

Vjestagirl schreef:

Klopt, dat onderwerp is inderdaad al vaker in dit topic langsgekomen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:22

maralyn schreef:
Vjestagirl schreef:

Je kan als persoon ook altijd de eer aan jezelf houden en zeggen. "sorry, niet langer geïnteresseerd" en als verkoper "succes met de verkoop!"

Valt me wel vaker op hoe mensen kunnen reageren.

Ik vraag de maat, verkoper geeft de maat van 25x30 cm en ik antwoord letterlijk:

“Bedankt voor de informatie, op dat formaat zit het richting de nieuwprijs en dan koop ik het toch liever nieuw in een ander motief. Ik wens u nog veel succes met de verkoop!”

Ik vind dat een stuk netter dan een antwoord als “sorry niet langer geïnteresseerd.” Maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik heb verder niet onderhandeld of zo, verkoper mag vragen wat ze wil, misschien was het een unikat motief en is het daarom duurder. Voor mij was het tweedehands de vraagprijs niet waard tenzij het bijna de dubbele afmeting had gehad. Dus ik heb zelfs niet overwogen om te onderhandelen, omdat we het toch niet eens zouden kunnen worden over de waarde.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:32

Maar was haar antwoord dan minder netjes? Zij zei dan toch ook maar gewoon dat dat niet de nieuwprijs was en dat zij er meer voor betaald had. Dat is op zich toch ook geen aanval, maar enkel maar een antwoord op jouw opmerking?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:34

Daphara, uiteraard is het een stuk netter.

Maar überhaupt vermelden dat je niet langer bent geïnteresseerd, is al netjes. Je bent niet verplicht om daar een reden aan te geven.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:50

Gini schreef:
Maar was haar antwoord dan minder netjes? Zij zei dan toch ook maar gewoon dat dat niet de nieuwprijs was en dat zij er meer voor betaald had. Dat is op zich toch ook geen aanval, maar enkel maar een antwoord op jouw opmerking?

Dit is letterlijk haar antwoord:

De nieuwprijs is rond de 90 euro....
Maatje kleiner zijn ze al 71 euro..
Zoek maar op

Tja, challenge accepted, dan kan ik dus niet op mijn handen gaan zitten.
Waarop ik haar dus deze link stuurde:

Afbeelding

Waarop ze dus boos ofwel nog intenser beledigd werd en linkjes terug ging sturen van hele dure webshops en er over door bleef gaan.

Afbeelding

Dan krijg je een welles-nietus en daar had ik al snel geen zin meer in. Ik heb haar als afsluiter een lijstje gestuurd van de webshops waar ik shop in de hoop dat ze er wat aan heeft voor haar eigen verzameling en nogmaals succes gewenst.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:19

Ik heb dat ook eens gehad met een rambo deken, zelfs boven de nieuwprijs vragen van het item. Heb toen zelf ook zoals hij gehandeld, linkje gestuurd met hetzelfde deken nieuw voor een gunstige prijs en verder geen interesse meer.
Op zich is Het voor de verkoper misschien handig te weten waarom er amper reacties zijn op haar item.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:20

Daphara schreef:
Gini schreef:

Dit is letterlijk haar antwoord:

De nieuwprijs is rond de 90 euro....
Maatje kleiner zijn ze al 71 euro..
Zoek maar op

Tja, challenge accepted, dan kan ik dus niet op mijn handen gaan zitten.
Waarop ik haar dus deze link stuurde:

[ [url=m/AhELG2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarop ze dus boos ofwel nog intenser beledigd werd en linkjes terug ging sturen van hele dure webshops en er over door bleef gaan.

[ [url=m/KrKOUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan krijg je een welles-nietus en daar had ik al snel geen zin meer in. Ik heb haar als afsluiter een lijstje gestuurd van de webshops waar ik shop in de hoop dat ze er wat aan heeft voor haar eigen verzameling en nogmaals succes gewenst.

Je creëert wel een beetje op deze manier een welles nietes spelletje..
Maargoed ik snap jou ook dat als je hem nieuw voor dezelfde prijs of goedkoper kunt kopen dat je dat ook doet.

Ik had helaas een vervelende ervaring met een zadel, uiteindelijk heeft de verkoper het wel netjes opgelost.

Zadelmodel was al iets ouder, maar zag er op de foto's nog netjes uit, ze gaf keurig aan dat het lusje voor de beugelriem opnieuw doorgestikt moest worden maar dat vond ik niet zo erg. Er stond in de advertentie dat de zitting ruwer is voor beter zitten, helemaal prima hebben wel meer zadels.

Nog wat extra foto's gevraagd, zag er prima uit.

Krijg ik het zadel binnen, is het hele leren zitvlak compleet aan het verpulveren en helemaal compleet voor barstjes. De rand van het zadel helemaal beschadigd. Een stiksel helemaal los. 1 singelstoot compleet doormidden.
Al met al baalde ik flink want dit was absoluut het geld niet waard. Foto's waren zo gemaakt dat het niet opviel.
Dus mevr berichtje gestuurd dat ik toch best teleurgesteld was, en dat als ik dit had geweten het zadel nooit voor die prijs had overgenomen. En dat ik het zadel terug wou sturen, en dat ik de kosten voor het retour wel voor me zou nemen.

Mevr schreef dat ze dacht dat de zitting zo hoorde te zijn en dat ze niet gezien had dat de singelstoot kapot was. En dat ik het wel mocht retouren. Mevr heeft wel eerst netjes het geld terug betaald, eerder had ik hem niet verstuurd.

Ik kneep hem wel, want ik dacht nu zit ik met een gammel zadel. Maar gelukkig is het nog goed gekomen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:39

Ik vind jouw reacties keurig, Daphara. Het is aan de verkoper of ze wil zakken of toch probeert om er meer voor te krijgen om zo minder verlies te lijden.

Ik had dat laatst als verkoper bij een gimbal. Ik had keurig de prijzen gecheckt op de websites en MP om zo een prijs voor vlotte verkoop aan te houden. Toch liet een geïnteresseerde weten dat mijn gimbal toevallig net als stuntaanbieding op een website was geplaatst. Hij had interesse in mijn product als er nog iets van de prijs af kon, anders kocht hij het liever nieuw. Wie niet, dacht ik, dus heb ik hem voor minder verkocht. Het was een nette reactie met een linkje naar een échte webshop waar exact hetzelfde product ook daadwerkelijk voorradig was. Ik had daar totaal geen moeite mee.

Nu heb ik ook wel eens iets verkocht met een zeer gangbare prijs waarbij iemand een heel laag bod deed onder het mom van 'anders koop ik hem liever nieuw'. Dan adviseer ik om dat laatste maar te doen. :j

@MarleenM, wat fijn dat het nog netjes is opgelost!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:45

Hebben jullie ook laatste tijd dat wanneer je door advertentiee scrollt van een bepaalde zoekterm, bijvoorbeeld “Anky” of “Eskadron” dat hij tijdens het scrollen opeens op ‘geen resultaten (0)’ springt? Echt heel raar. En de ads zijn ook weer lekker gevoelig, heb 100 tabbladen open staan in safari van die stomme dingen :(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:48

Ik moet de pagina soms 3x vernieuwen voordat ik op een gewone link kan klikken. Daarvoor pakt hij op alles reclame, ook als ik gewoon ergens in het menu klik. Ik vind dat zo ontzettend vervelend! Ligt dat nou aan mijn computer/telefoon of is het een truc van MP? :7

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:52

_Lorette_ schreef:
Ik moet de pagina soms 3x vernieuwen voordat ik op een gewone link kan klikken. Daarvoor pakt hij op alles reclame, ook als ik gewoon ergens in het menu klik. Ik vind dat zo ontzettend vervelend! Ligt dat nou aan mijn computer/telefoon of is het een truc van MP? :7

Dat heb ik inderdaad ook iedere keer.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:53

Ik zag vandaag ook iets op mp te koop boven de nieuwprijs
Toen ik er wat van zei kreeg ik een grote bek en verzon ze nog even een totaal onzin bedrag waar zij het product nieuw voor gekocht had.( mooi niet, dame..)
Terwijl even googlen al direct andere prijzen laat zien...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:03

Ik snap niet waarom mensen er iets van zeggen. :)
Als je interesse hebt en er staat geen prijs bij, je vraagt naar de prijs en vervolgens zeg je oh dat wordt me te duur, dan koop ik het in de winkel...

Tuurlijk, maar ik snap niet waarom het vermeld moet worden. Zo zonde van je tijd en frustratie.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:14

x_ankieee schreef:
Hebben jullie ook laatste tijd dat wanneer je door advertentiee scrollt van een bepaalde zoekterm, bijvoorbeeld “Anky” of “Eskadron” dat hij tijdens het scrollen opeens op ‘geen resultaten (0)’ springt? Echt heel raar. En de ads zijn ook weer lekker gevoelig, heb 100 tabbladen open staan in safari van die stomme dingen :(

Ja heb dat ook weleens in de app dat hij ineens zegt 0 resultaten :')

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:14

Muze schreef:
Ik zag vandaag ook iets op mp te koop boven de nieuwprijs
Toen ik er wat van zei kreeg ik een grote bek en verzon ze nog even een totaal onzin bedrag waar zij het product nieuw voor gekocht had.( mooi niet, dame..)
Terwijl even googlen al direct andere prijzen laat zien...

Nou èn. Leef en laat leven..Niet mee bemoeien. Als zij denkt het voor die prijs te kunnen verkopen, lekker laten gaan :o

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:22

x_ankieee schreef:

Ja ;(

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:37

Ben gelukkig dus niet de enige :o Valt me wel op dat het echt met vlagen is, dan doet de app het weken perfect en opeens zitten er bugs in. Website vind ik sowieso niet fijn werken eigenlijk..

Ze zouden eigenlijk eens een filter aan moeten maken dat je enkel ‘normale’ advertenties ziet ipv al die irritante winkels die meestal de eerste 30 plekken bezet nemen. Maar ja, die betalen...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:38

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 20:55

upendo schreef:
Ik snap niet waarom mensen er iets van zeggen. :)
Als je interesse hebt en er staat geen prijs bij, je vraagt naar de prijs en vervolgens zeg je oh dat wordt me te duur, dan koop ik het in de winkel...

Tuurlijk, maar ik snap niet waarom het vermeld moet worden. Zo zonde van je tijd en frustratie.

Ik had interesse en vroeg een richtprijs.
En dat ik haar prijs hoog vond en of er wat vanaf kon.