Secret Santa Surprise 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:00

M_D_H schreef:
Olympia schreef:

Owh dus er is zoveel moeite gedaan voor niks? :x :')

Maar nee, dit was niet mijn droombaan. Inmiddels wel...

Maarr ik zal je uit je lijden verlossen. Ik ben indd jouw SS, maar je redenaties zijn het niet. :+

Je hebt zoveel hints gemist :')

NEEEEE, hoeveel hints dan?

Ik snap er niks meer van :oo :')

Troost je, ik kreeg vorig jaar hints en die heb ik niet eens gebruikt want het gevoel zij mij wie het was.
En het jaar daarvoor trouwens ook niet...

Alleen dit jaar was het een stuk lastiger, pas toen ik iedereen die in de zorg werkte ging opsommen ging er in eens een lampje branden :+

En ik had nog wel zo’n leuke hints *sheldon <3

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:01

Jaaaa, ik kwam thuis en daar was mijn pakket! Heb mezelf nog even kunnen bedwingen, want moest nog een paar klusjes doen, maar toen mocht ik 'm van mezelf eindelijk openmaken.

Dat was bijna zonde, want wauw, het zag er echt prachtig uit! (Babyfoto van yours truly als adresbedekker)
Afbeelding

Toen ik 'm openmaakte zag ik tot mijn grote schrik een flinke berg hooi (precies wat ik niet wilde, I see what you did there :') ) Het rook wel heerlijk, overigens!
Afbeelding

En een kaartje (met voorspellende krachten :') )

Afbeelding

Maar gelukkig ook een hele berg cadeautjes *\o/*
Afbeelding

En wauw, wat was het allemaal prachtig ingepakt! <3 Daar kan ik nog wel wat van leren...
Afbeelding

Hoewel ik het eigenlijk niet wilde uitpakken, zo mooi, ben ik toch overstag gegaan. En daar heb ik geen spijt van! Mijn vriend kan bevestigen dat ik bij ieder cadeautje 'oooh, kijk nou hoe leuk!' zei. Deze santa heeft echt duidelijk enorm haar best gedaan om te ontdekken wat ik leuk vind en dat is supergoed gelukt!
Afbeelding

Afbeelding

Maar, ze weet ook heel goed wat ik niet leuk vind: glitter. Dus de hints mocht ik lekker uit ballonnetjes met glitter vissen -O- Een groot succes, want waar het met het eerste ballonnetje nog wel goed ging, ontplofte het tweede in vol mijn gezicht... Dus nu zie ik er ongeveer zo uit (en mijn keuken ook, helemaal top :') )

Afbeelding

Met heel veel moeite kon ik vervolgens drie rebussen in elkaar puzzelen
Afbeelding

Het is niet te lezen, maar neem van mij aan dat de uitkomsten waren
- Google is je vriend
- Een foto zegt meer dan 1000 woorden
- Je vindt het antwoord in een film van James Cameron

In één van de cadeautjes zat ook nog de volgende hint (waar ik overigens heel erg om heb gelachen, die niet-verbrande ananas riep mooie herinneringen op _O- ) :

Afbeelding

Die mij echt enorm heeft geholpen, want anders was ik er nooit uit gekomen :=

Met de eerste drie hints bleef ik hangen op Titanic of Avatar, maar ik kon niemand vinden met een avatar die daarbij paste.

Pas na het (uitgebreid) googlen op Shortman kwam er een bekend karakter naar voren, namelijk
Afbeelding

En ja, die kennen we natuurlijk wel! Toen ik me ook nog bedacht dat Arnold Schwarzenegger in James Camerons Terminator-films speelt, kon het natuurlijk niet meer missen:

8nnemiek, heel erg bedankt voor dit fantastische pakket! Ik ga echt enorm happy mijn weekend in nu :D

Marjo

Re: Secret Santa Surprise 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:02

Waaauw, zo mooi ingepakt!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:03

Olympia schreef:
Ik zal ze even nalopen:

-De eerste kaart met een feestmuts =》 ik ga veel naar concerten.
ik zei nog tegen die ellendeling dat hij mijn hints weg gegooid had -O- >;)
- De vele kaartjes en reageren op je antwoorden hier =》 een bokker die veel online is/meeleest
dat had ik wel bedacht, daardoor vielen er een heleboel af
- De kaart over de doos en de tekst op de voorkant was letterlijk de hint dat het cadeaupapier van belang was als hint
euhm ja, dat kon ik dus niet meer terug vinden omdat iemand het huis ging opruimen :')
- De live your dreams met bloemen, de hartjes,de lintjes met love. Als jij op MWS naar het tattoo topic was gegaan had je gezien dat ik 3 tattoos heb. 1 met een bloemenkrans met Live your dreams. 1 hartje met een zonsondergang. Vandaar de summer. En de 2 vlinders met een streep stond symbool voor mijn 3e tattoo een hartslag die dood loopt en 2 vogeltjes die ervandaan vliegen.
ah kijk, het tattoo topic, daar ben ik gewoon nooit geweest, dat staat zo ver van mijn bed af om eerlijk te zijn
- Tot slot wat ik helemaal geniaal vind. Mijn rekeningnummer. Als je letterlijk dat nummer had gebruikt kwam je in het tattoo topic :')
ik heb gewoon nooit aan dat nummer gedacht, enige wat mij opviel was dat het geen volledig iban nummer was
Maar verder heb ik hier eeg veel lol om gehad. Je houdt niet van teksten, daarom was het ene kadootje anders ingepakt omdat het gewoon een geintje was al die kaaryen met kerstteksten. :')

:') _/-\o_

Waar heb je de thee vandaan gehaald? En welke smaak is het?

Ik vind die kerstboom met bruisballen zo enorm geweldig.
En de sokken draag ik echt al elke avond <3

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:04

Oh wat een mooi ingepakte cadeautjes! Snap wel dat je ze bijna niet wilde uitpakken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:06

Bij verbrande ananas moest ik aan heel iemand anders denken.

Wat goed dat Dees inmiddels weet wie haar Santa is en

Olympia wat een hints heb jij verstopt! Jammer dat de meeste niet herkenbaar waren voor Dees, maar ze heeft het toch gevonden.

En Gimme joy heeft het waarschijnlijk ook geraden. (Heb nog geen bevestiging gezien.)

Lekker puzzelen Marjo, je hebt al wat hints gevonden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:08

Gimme_Joy schreef:
BREAKING NEWS

Het is tijd voor dé onthulling!!! *\%/*

Hou je vast!

Want na dagen ploeteren, zweten, tellen, hertellen, combineren, irriteren, slapeloze nachten, werkontwijking, radeloosheid, maar ook: ontroering, euforie, hoop en concentratie is hier dan eindelijk mijn Secret Santa:

The one and only:

(May I have an standing ovation for)

*pauken*

*lange blikken en veel montage in de regie*

LEO *\%/* **\O/** *\%/*

Ik kan maar 1 ding zeggen

BRILJANT _/-\o_

:):)
Ik heb zó veel lol gehad, je was zó'n leuk lootje :D :D

Ik hoop maar dat ik je niet al te zware avonden heb bezorgd.

Om te illustreren hoe mijn weken waren, denk hier een hint script van 4 pagina's bij en een bureau dat volledig leeg was toen ik begon. :')

Afbeelding

Chaos is everywhere *\%/*

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:10

Leo _O_ wat een gaaf idee

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:10

Ik heb echt geen idee waar ik het moet zoeken. Misschien dat iemand mij een hint kan geven? Of mee kan helpen?

Ik heb een kruiswoordraadsel gekregen. Op 2 vragen weet ik het antwoord niet; locatie nieuw leven & 17-06-2019. Na Googlen er ook niet achter gekomen. Ik heb de overige antwoorden wel en aangezien er Geert Wilders uit komt moet het antwoord op "locatie nieuw leven" _ _ _ L _ _ zijn. De tweede (17-06-2019) zou dan _ D _ _ moeten zijn.
Tenzij ik Geert Wilders niet goed heb, maar dan kloppen er een hoop antwoorden niet _O-

De tweede hint is I have a dream. Er zaten nog een heleboel andere briefjes in met nope en een + . Geen idee of dat er bij hoort eigenlijk.

Dus Geert Wilders. Partij van de Vrijheid. Witte duif? Heeft het iets met vrijheid te maken?
I have a dream. De speech van Martin Luther King voor rechten van de donkere medemens... Maar wat heeft het met elkaar te maken?

Ik snap het niet -O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:17

Leo ik vind het gewoon jammer dat het klaar is :')

Je cadeautjes zijn super, die tekening van Joy is <3 en ik heb nu al baat bij die heerlijke warme sokken!

Danku danku danku! _/-\o_ <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:17

xSwanHeart schreef:
Jaaaa, ik kwam thuis en daar was mijn pakket! Heb mezelf nog even kunnen bedwingen, want moest nog een paar klusjes doen, maar toen mocht ik 'm van mezelf eindelijk openmaken.

Dat was bijna zonde, want wauw, het zag er echt prachtig uit! (Babyfoto van yours truly als adresbedekker)
[ [url=m/7of34c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen ik 'm openmaakte zag ik tot mijn grote schrik een flinke berg hooi (precies wat ik niet wilde, I see what you did there :') ) Het rook wel heerlijk, overigens!
[ [url=m/SyXFc5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een kaartje (met voorspellende krachten :') )

[ [url=m/dwRvBp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar gelukkig ook een hele berg cadeautjes *\o/*
[ [url=m/BZw8on.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wauw, wat was het allemaal prachtig ingepakt! <3 Daar kan ik nog wel wat van leren...
[ [url=m/PVNBJW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoewel ik het eigenlijk niet wilde uitpakken, zo mooi, ben ik toch overstag gegaan. En daar heb ik geen spijt van! Mijn vriend kan bevestigen dat ik bij ieder cadeautje 'oooh, kijk nou hoe leuk!' zei. Deze santa heeft echt duidelijk enorm haar best gedaan om te ontdekken wat ik leuk vind en dat is supergoed gelukt!
[ [url=m/Z9kWS7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UwYzQY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar, ze weet ook heel goed wat ik niet leuk vind: glitter. Dus de hints mocht ik lekker uit ballonnetjes met glitter vissen -O- Een groot succes, want waar het met het eerste ballonnetje nog wel goed ging, ontplofte het tweede in vol mijn gezicht... Dus nu zie ik er ongeveer zo uit (en mijn keuken ook, helemaal top :') )

[ Afbeelding ]

Met heel veel moeite kon ik vervolgens drie rebussen in elkaar puzzelen
[ [url=m/1Lr11n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is niet te lezen, maar neem van mij aan dat de uitkomsten waren
- Google is je vriend
- Een foto zegt meer dan 1000 woorden
- Je vindt het antwoord in een film van James Cameron

In één van de cadeautjes zat ook nog de volgende hint (waar ik overigens heel erg om heb gelachen, die niet-verbrande ananas riep mooie herinneringen op _O- ) :

[ [url=m/Jvclyf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die mij echt enorm heeft geholpen, want anders was ik er nooit uit gekomen :=

Met de eerste drie hints bleef ik hangen op Titanic of Avatar, maar ik kon niemand vinden met een avatar die daarbij paste.

Pas na het (uitgebreid) googlen op Shortman kwam er een bekend karakter naar voren, namelijk
[ Afbeelding ]

En ja, die kennen we natuurlijk wel! Toen ik me ook nog bedacht dat Arnold Schwarzenegger in James Camerons Terminator-films speelt, kon het natuurlijk niet meer missen:

8nnemiek, heel erg bedankt voor dit fantastische pakket! Ik ga echt enorm happy mijn weekend in nu :D

Wat een overheerlijk en levendig verslag, ik zie het hélemaal voor me :')
Echt een gaaf pakket ook!

Marjo schreef:
Dus. Mijn secret santa kwam mijn pakket persoonlijk afleveren.
Ik heb haar niet gezien, want mijn vader deed de deur open en voor ik beneden was, was ze alweer gevlogen.

Woont ze in de buurt? Kwam ze toevallig langs? Of is ze speciaal hiervoor naar mij toe gereden? Zoveel vragen!

Zat wel een duidelijke paardengeur aan, dus wellicht dat ze haar paard dan in Leusden heeft staan?

Maargoed. CADEAUTJES!!!

De doos...
[ [url=m/Zlpcsd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Tu3CIh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1mjeUw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/29cK9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XYqk7i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoo blij mee! Dat reisdagboek is echt superleuk! En een spelletje, altijd goed. Een diepe zucht van mijn moeder bij het zien van die toffe beker... een tof notitie boekje, washi tapes en stickers. En ook lekkers voor Lily!

En dan de hint...
[ [url=m/ELA79z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HAahYX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus. I had a dream en Geert Wilders...

Ik heb nog werkelijk geen idee maar ik ga even goed nadenken!

Hartelijk dank alvast! Ben er erg blij mee :D

Jij ook al zo'n tof pakket! Dat reisdagboek is vet zeg!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:18

Zoo Leo, wat heb jij een hoop moeite in die hint gestoken zeg! Supertof! :D

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:20

M_D_H schreef:
Olympia schreef:
Ik zal ze even nalopen:

-De eerste kaart met een feestmuts =》 ik ga veel naar concerten.
ik zei nog tegen die ellendeling dat hij mijn hints weg gegooid had -O- >;)
- De vele kaartjes en reageren op je antwoorden hier =》 een bokker die veel online is/meeleest
dat had ik wel bedacht, daardoor vielen er een heleboel af
- De kaart over de doos en de tekst op de voorkant was letterlijk de hint dat het cadeaupapier van belang was als hint
euhm ja, dat kon ik dus niet meer terug vinden omdat iemand het huis ging opruimen :')
- De live your dreams met bloemen, de hartjes,de lintjes met love. Als jij op MWS naar het tattoo topic was gegaan had je gezien dat ik 3 tattoos heb. 1 met een bloemenkrans met Live your dreams. 1 hartje met een zonsondergang. Vandaar de summer. En de 2 vlinders met een streep stond symbool voor mijn 3e tattoo een hartslag die dood loopt en 2 vogeltjes die ervandaan vliegen.
ah kijk, het tattoo topic, daar ben ik gewoon nooit geweest, dat staat zo ver van mijn bed af om eerlijk te zijn
- Tot slot wat ik helemaal geniaal vind. Mijn rekeningnummer. Als je letterlijk dat nummer had gebruikt kwam je in het tattoo topic :')
ik heb gewoon nooit aan dat nummer gedacht, enige wat mij opviel was dat het geen volledig iban nummer was
Maar verder heb ik hier eeg veel lol om gehad. Je houdt niet van teksten, daarom was het ene kadootje anders ingepakt omdat het gewoon een geintje was al die kaaryen met kerstteksten. :')

:') _/-\o_

Waar heb je de thee vandaan gehaald? En welke smaak is het?

Ik vind die kerstboom met bruisballen zo enorm geweldig.
En de sokken draag ik echt al elke avond <3

Ik had een foto gemaakt van de smaak, maar heb de foto gewist. Dus ik weet het niet meer. En hoe de winkel heet waar het vandaan komt weet ik ook niet. Tis een beetje een luxe action iets. Zit in Den Haag in het centrum.

Maar hoe kom je er in godsnaam bij dat die chocoletter iets met Roosendaal te maken heeft? Dat ding is gekocht in Delft :')

En je zei zelfs nog dat de fotos in dit tooic stonden. Nooit aan gedacht om die na te kijken?
Laatst bijgewerkt door Olympia op 13-12-19 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:20

Gimme_Joy schreef:
Leo ik vind het gewoon jammer dat het klaar is :')

Je cadeautjes zijn super, die tekening van Joy is <3 en ik heb nu al baat bij die heerlijke warme sokken!

Danku danku danku! _/-\o_ <3

Zo leuk om te horen, graag gedaan :D
Het biertje komt uit België, is een van mijn eigen persoonlijke favorieten :j Jammer dat je het hier niet kunt krijgen.
De thee komt bij Tea Bar vandaan, mocht je het ooit willen aanvullen :D

Oh en nog één vraag nav je laatste foto: hoeveel flessen wijn zijn er afgelopen 4 avonden bij je doorheen gegaan? _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:21

Jaaaa xSwanHeart, ik was jouw secret santa :D
Fijn dat je blij bent met de cadeautjes!

Ik vond het geweldig om voor jou te mogen shoppen!

En hopelijk vind je over een paar weken geen glitter meer in je keuken en achter je oren, ik moest in ieder geval hard lachen om je verslag :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:22

Marjo schreef:
Ik heb echt geen idee waar ik het moet zoeken. Misschien dat iemand mij een hint kan geven? Of mee kan helpen?

Ik heb een kruiswoordraadsel gekregen. Op 2 vragen weet ik het antwoord niet; locatie nieuw leven & 17-06-2019. Na Googlen er ook niet achter gekomen. Ik heb de overige antwoorden wel en aangezien er Geert Wilders uit komt moet het antwoord op "locatie nieuw leven" _ _ _ L _ _ zijn. De tweede (17-06-2019) zou dan _ D _ _ moeten zijn.
Tenzij ik Geert Wilders niet goed heb, maar dan kloppen er een hoop antwoorden niet _O-

De tweede hint is I have a dream. Er zaten nog een heleboel andere briefjes in met nope en een + . Geen idee of dat er bij hoort eigenlijk.

Dus Geert Wilders. Partij van de Vrijheid. Witte duif? Heeft het iets met vrijheid te maken?
I have a dream. De speech van Martin Luther King voor rechten van de donkere medemens... Maar wat heeft het met elkaar te maken?

Ik snap het niet -O-

Die met de D weet ik! Denk eens terug aan die dag ;)

Het nieuwe leven weet ik niet... Een nieuwe woonplaats of geboorteplaats misschien?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:23

xSwanHeart schreef:
Marjo schreef:

Ik snap het niet -O-

Die met de D weet ik! Denk eens terug aan die dag ;)

Het nieuwe leven weet ik niet... Een nieuwe woonplaats of geboorteplaats misschien?

Ik ga me even diep schamen in een hoekje. :evaw:

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:24

Oh ja dat biertje! (Blond is mijn favo!) Mijn BFF en ik hebben smakelijk moeten lachen om de naam :') (ja zo plat zijn we) we hebben overigens die dinsdagavond van half 8 tot half 10 aan de videocall gezeten. Zij heeft op afstand alles meegeschreven en loste het slotje eerder op dan ik :D (waar ik de vlaggetjes weer oploste <<) )

Thee ga ik zeker bijbestellen, echt fijn!

Haha nou ro be perfectly honest, dat was mijn eerste glas :j Ik drink nooit door de weeks. En ik denk, ik moet scherp blijven. Maar. Misschien had ik het beter wel kunnen doen, aangezien ik er nu achter gekomen ben... :')

Oh ja. Note to self: KLIKKEN OP DE SLEUTEL SUUS _O-

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:25

Marjo schreef:

Ik snap het niet -O-

Hmmmmmmm

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:26

oh wauw, wat zijn de cadeautjes mooi ingepakt xSwanHeart <3 Zo leuk!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:26

Die thee is van Sostrene grene MDH!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:27

Gimme_Joy schreef:
Oh ja dat biertje! (Blond is mijn favo!) Mijn BFF en ik hebben smakelijk moeten lachen om de naam :') (ja zo plat zijn we) we hebben overigens die dinsdagavond van half 8 tot half 10 aan de videocall gezeten. Zij heeft op afstand alles meegeschreven en loste het slotje eerder op dan ik :D (waar ik de vlaggetjes weer oploste <<) )

Thee ga ik zeker bijbestellen, echt fijn!

Haha nou ro be perfectly honest, dat was mijn eerste glas :j Ik drink nooit door de weeks. En ik denk, ik moet scherp blijven. Maar. Misschien had ik het beter wel kunnen doen, aangezien ik er nu achter gekomen ben... :')

Oh ja. Note to self: KLIKKEN OP DE SLEUTEL SUUS _O-

Hahaha ik ben net zo plat, geloof me. :') net zo erg.

Klinkt hilarisch :)) en wijn had dan misschien geholpen _O-

HAHA ja die sleutel, ik dacht echt: er is iets aan de hand, ze klikt niet verder _O-

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:31

Afbeelding

Ohja en hier stuurden de coördinaten je naartoe en is de steen opgeraapt :j

Oorspronkelijk had ik de steen meegenomen als hint op zich (steen / Rock).
Maar toen ik m'n lootje kreeg veranderde het plan wat drastisch <<)
Laatst bijgewerkt door Leo op 13-12-19 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:33

Ik wist het door de locatie Montenegro die Gimme_joy had gevonden en jouw fantastische vakantietopic, Leo!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 23:34

Tanya schreef:
Die thee is van Sostrene grene MDH!

Ha ik wilde net de foto gaan zoeken want ik vermoedde dat ook al bij de omschrijving maar dacht eerst even het topic uitlezen en je was net op tijd om mij zoekwerk te besparen _O-