Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:23

__danielle__ schreef:
Toch vind ik haar knippen wel iets lastigs. mijn zusje wil steeds maar de schaar in Ninthe haar haar zetten "want dan is het allemaal mooi op 1 lengte". Ik vind dat ze prachtig haar heeft en het hoeft van mij dus niet. Wanneer laat je haar vanuit hygiene oogpunt knippen? Het komt bij Ninthe niet in haar mond oid terecht want mag haar haar gewoon vlechten of in staartjes doen.

ter illustratie, Ninthe haar haar:

[ [url=m/yxY98O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig haar!

Mijn oudste had op 8 maanden al zoceel haar dat het in zijn ogen zat en derg, toen vond ik dat dys wel een reden om te knippen en hij is altijd al een zweter geweest en nu nog, en dan vind ik op stond en tijd is een knipbeurt waar dat het ook het dan ook wat uitgedund wordt, wel een must en aangenamer voor hem ook.

Pantykous

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:26

Cruz is al een paar keer geknipt, die werd helemaal gek van dat haar in zn gezicht. Stond alleen maar te vegen. Gaatjes bij baby's vind ik totale hysterie.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:31

Ninthe heeft echt prachtig haar niks aan doen!

Om haar hygiënisch te houden moet je er vooral niet teveel aan volgens mij. Ik ben principieel tegen al het lichaamlijke beslissen voor een kind. Gaatjes schieten, besnijdenis (om niet medische reden), nagellak, corrigerende tik of haren knippen allemaal hetzelfde. Soms moet je de afweging maken of het noodzakelijk is, ookal vindt iréne het misschien niet leuk ze kan de noodzaak en gevolgen niet overzien daarom kiezen wij voor haar dat nagels bijvoorbeeld wel geknipt worden om een worm besmetting te voorkomen.
Het werkt trouwens ook andersom he zij mag beslissen dus als zij straks bedenkt dat ze blauw haar wil, of een piercing mag dat natuurlijk, als moeder kan ik alleen maar zeggen jouw lichaam jouw beslissing zolang je er maar goed over nadenkt.

En ja bij een jongen precies hetzelfde, ook haren net zolang laten groeien. Misschien is de boodschap bij een jongetje juist wel veel belangrijker. Alleen jij mag beslissen wat er met jou lichaam gebeurd. zeggenschap tegenover het eigen lichaam, en respect voor ieder lichaam is misschien wel het belangrijkste wat ik mijn kinderen wil meegeven.

#metoo

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:31

Even uit de meeleesstand. Zijn er nog tips voor smalle merken die ook niet enorm lang zijn? Onze zoon is geboren twee weken geleden en is heel klein (maat 44/50) en smal. Rustige merken staan hem het beste (daar gaat m’n Mini Rodini en CarlijnQ collectie, haha).

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:33

Pantykous schreef:
Cruz is al een paar keer geknipt, die werd helemaal gek van dat haar in zn gezicht. Stond alleen maar te vegen. Gaatjes bij baby's vind ik totale hysterie.

Ja, daar is mijn mening ook heel duidelijk over hoor. Gaatjes pas als ze zelf wil, en niet na 1x vragen, maar als ze ze ECHT wil. Heb een kennis die zijn (mannelijke) baby met 8 weken al aan 1 kant heeft laten piercen. Ieder zijn ding hoor, heus, maar dit is toch niet mijn ding :Y)

En voor jongens en meisjes vind ik er toch ook alweer een verschil in zitten. Zoals Marco Borsato met O, dat ze hem een haar gaan noemen. En ik vind bij kleine jochies die korte koppies ook zo pittig <3

Zit nu trouwens op mijn werk, dus even geen foto. Maar heb van een vriendin een jurkje gekregen voor Ninthe als verjaardagskado. Zelf door haar gemaakt. Zo leuk!!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:34

Lange haren zijn prachtig! Alleen niet altijd praktisch.
Bij onze zoon begon ik met knippen toen het voor zijn ogen en in zijn oren begon te hangen. Eten in zijn haren smeren was destijds echt favoriet, 's ochtends yoghurt er in, 's middags humus en 's avonds pastasaus. Daarnaast draait hij er met zijn wijsvinger enorme klitten in als het te lang is, ook net na het wassen en kammen. Tegenwoordig vindt hij het fantastisch om met zijn vader mee te gaan naar de kapper, echt een mannenuitje.
Onze kinderen zijn sowieso smeerbartjes geloof ik, want dochter smeert zo mogelijk nog meer eten in haar haren. Als ze de elastiekjes en knipjes op korte termijn niet gaat accepteren gaat daar ook een schaar in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 16:35

Gaatjes bij baby’s echt No way.
Nu wel een puntje dat Julia bijna dagelijks vraagt om oorbellen. Maar gaat echt niet gebeuren.

Ninthe: het valt mooi toch! Julia heeft ook ongeveer die lengte en is in oktober voor het eerst geknipt. Nu mag ze binnenkort weer een keertje zodat het recht valt en dan zot er ook gelijk meer slag en Krul in. Maar is echt alleen puntjes.

Juul was dik 2 toen ze naar de kapper ging. Ze had er geen last van omdat ik veel invlecht. Ze wil graag lang haar net als ik.
Heb het zelf tot paar weken terug tot mijn billen gehad. Nu is het iets over de schouder lengte. Dus ze weet ook niet anders dan dat mama ook lang haat heeft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 16:35

Maar Liti nu neem je toch ook een beslissing voor je kind. Namelijk dat het lang wordt. Ze is nog niet in staat hier een beslissing over te nemen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:40

Nee ik neem juist geen beslissing ik laat de natuur z'n gang gaan, haar lichaam groeit steeds een beetje langer, en zo ook haar haar dat gaat vanzelf hoor :p.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:41

Ik vind de #metoo heel erg ongepast en misplaatst hier.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:42

litilaura schreef:
Ninthe heeft echt prachtig haar niks aan doen!

Om haar hygiënisch te houden moet je er vooral niet teveel aan volgens mij. Ik ben principieel tegen al het lichaamlijke beslissen voor een kind. Gaatjes schieten, besnijdenis (om niet medische reden), nagellak, corrigerende tik of haren knippen allemaal hetzelfde. Soms moet je de afweging maken of het noodzakelijk is, ookal vindt iréne het misschien niet leuk ze kan de noodzaak en gevolgen niet overzien daarom kiezen wij voor haar dat nagels bijvoorbeeld wel geknipt worden om een worm besmetting te voorkomen.
Het werkt trouwens ook andersom he zij mag beslissen dus als zij straks bedenkt dat ze blauw haar wil, of een piercing mag dat natuurlijk, als moeder kan ik alleen maar zeggen jouw lichaam jouw beslissing zolang je er maar goed over nadenkt.

En ja bij een jongen precies hetzelfde, ook haren net zolang laten groeien. Misschien is de boodschap bij een jongetje juist wel veel belangrijker. Alleen jij mag beslissen wat er met jou lichaam gebeurd. zeggenschap tegenover het eigen lichaam, en respect voor ieder lichaam is misschien wel het belangrijkste wat ik mijn kinderen wil meegeven.

#metoo

Ik geef dat ook mee hoor. Maar zolang hij niet oud genoeg is om bepaalde gevolgen in te schatten, zijn wij het die meebeslissen. Hij vraagt bv zelf om zijn haren te laten knippen, maar als hij dit bv niet zelf zou vragen maar ik zie dat hij er zoveel last van heeft ( zweten, rood aanlopen, warmte niet kwijt kunnen,...), zal mijn stem toch zwaarder doorwegen aangezuen dat om zijn gezondheid gaat. Hoe dat het geknipt wordt, is weer een andere zaak, daar mag/ kan hij wel over meebeslissen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 08-04-19 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:42

_lautje_ schreef:
Maar Liti nu neem je toch ook een beslissing voor je kind. Namelijk dat het lang wordt. Ze is nog niet in staat hier een beslissing over te nemen.

Daar dacht ik inderdaad ook net aan, als ouder maak je hoe dan ook keuzes voor je kind, door iets wel toe doen of juist door iets niet te doen. Bepaalde invloeden van levensstijl zullen ze altijd meekrijgen en later juist omarmen of zich tegen afzetten, ze gaan vanzelf zelf kiezen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:44

Ja idioot dat ze al zo vroeg om gaatjes vragen hè?

Gelukkig neemt ze nu genoegen met na je zwemdiploma.

Ik vind zelf jongetjes met lang haar bets heel stoer! Maar het is idd niet leuk als ze dan gaan vragen of het een jongetje of een meisje is. Die Xes (heet hij geloof ik?) van Yolanthe en Wesley heeft ook van dat lange haar, ondanks dat ik het op sommige foto's net een meisje vind, vind ik het ook stoer staan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:45

R heeft ook een mooie bos met haren en wat slag erin.
Puntjes knippen doen we hier ook maar niet zo vaak.
Ze vindt het allemaal best en gezellig bij de kapper.

De eerste keer was een paar maanden oud.

1x mis gegaan ik was bij een andere salon naar binnen gelopen.
Toen waren het geen puntjes maar is het heel kort geknipt.
Was even schrikken voor veel mensen 8)7
En ik kon wel janken.
2 a 3 maanden verder is het zo weer op lengte.

Vlas haar was wel weg dat was een voordeel.

Met eten een staart in of een vlecht en anders was ik het wel weer.
R vindt dat ook niet erg.

Hier heeft ze een fase gehad dat ze alles uit haar haren trok .

Je kind met dode punten laten lopen dat vind ik onverzorgd.
Zelf loop je er toch ook niet zo bij.
Puntjes knippen vind ik er weer bij horen.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 08-04-19 16:55, in het totaal 8 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:45

Appeltje00 schreef:
Even uit de meeleesstand. Zijn er nog tips voor smalle merken die ook niet enorm lang zijn? Onze zoon is geboren twee weken geleden en is heel klein (maat 44/50) en smal. Rustige merken staan hem het beste (daar gaat m’n Mini Rodini en CarlijnQ collectie, haha).

Petit Bateau vond ik best smal!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:54

MarcoBorsato schreef:
Ik vind de #metoo heel erg ongepast en misplaatst hier.

Dank, ben ik niet de enige.. :o

Ik zag een mooi koppie haar (en een prachtig little Dutch keukentje!!)

Net weer wat gekocht, voornamelijk cadeaus voor de ex-schoonzus van mijn man. Ik hou van cadeaus shoppen! <3

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:56

Ik leef niet hoor #metoo wat is dat?

Ik vind dat een kindje er verzorgd moet bijlopen, dat zijn we schuldig als ouders zijnde.
Sommige kinderen hebben dun piekerige snothaar en anderen zijn gezegend met bosje mooi haar.
Maar elk haar heeft een vorm van onderhoud nodig.

Je kind 4 jaar der haar niet laten knippen kan, maar zou niet mijn principe zijn.
Bovendien je kamt ut wel.

Hier met 2 naar de kapper geweest enkel punten, en nu laten we het groeien.
Ze mag zelf kiezen en wil lang haar

Oorbellen op jonge leeftijd is in mijn cultuur heel normaal.
Zelf doe ik het niet maar volgens mij was ik ook jong.

Nagellak...tja ik heb een moeder die meisje is en N is echt op en top meisje die wil nagellak.
Wij hebben kinder nagellak in huis en eens in de 2-3 maanden mag ze
Laatst bijgewerkt door tita op 08-04-19 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 17:00

Tita lees jij wel eens het nieuws :D
Metoo is hashtag die vrouwen gebruikte toen ze vertelde over sexueel misbruik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:01

De hele #metoo beweging missen vind ik net zo ernstig als knap.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:05

Uhmmmm ja elke dag wel ff maar niet elk nieuws en hype blijft hangen.

Helemaal niet dat idiote gedoe van hastags

Maar dan snap ik nog niet waarom liti dan die kreet plaatst tenzij zij bedoelt dat ze voor der eigen mening opkomt ofzoiets.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:09

Appeltje00 schreef:

Gefeliciteerd! Alles goed met jullie?
De newborn broekjes van Z8 zijn ook vrij smal meen ik. En de leggings van little hedonist ook.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:13

Daniëlle ik vind haar haartjes ook heel mooi zo hoor. Zelf zou ik denk ik wel nieuwsgierig zijn naar wat je zusje er mee zou doen en het daarom eens laten knippen, maar het is zeker niet nodig.

Vind haren knippen wel degelijk met hygiëne (of laat ik zeggen een verzorgd uiterlijk) te maken hebben. Die keuzes moet je gewoon maken voor je kind. Je hebt ook de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat je kind er verzorgd bij loopt. Door je kind te leren verzorgd te zijn leer je je kind ook zelfrespect en eigenwaarde.

Oorbellen bij een peuter, hmmm. Het kan wel vind ik. Voor sommige mensen valt dat ook onder mooi en verzorgd. A heeft ze trouwens niet, maar als ze erom gaat vragen mag het wel.

En gefeliciteerd appeltje!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:16

Oorbellen heb ik eigenlijk nooit zo over na gedacht, denk ook dat het wel mag als ze er om vraagt. Aan de andere kant... onze 2 jarige vraagt al om bier :Y)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:40

Wat een discussie over de kapper haha

Synne haar haartjes zijn gewoon geknipt. Punt. Uit. Even dr lok iets uit haar ogen, verder niet. Voorlopig lekker laten groeien. Ze vond het prima in die stoel :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:50

Mijn zoon heeft krulletjes/kroesachtig. Als ik dat teveel laat groeien dan krijgt hij Einstein plukken en droge plukken. Knip het als hij in bad is soms bij. Kapper van €10/15 vind ik nog zonde van het geld en wil ook naar een kapper die ervaring heeft met black hair al heeft hij het kroes niet zo erg. Wel de kleine mini krulletjes. Ik heb steiler dan steil haar. Duidelijk niet van mij. Verder vind ik dat iedereen moet doen wat hij wil. Als iemand gaatjes wil oid doe wat je wil doen