Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:48

bruintje123 schreef:
Jammer voor hem, maar jij bent ziek en de reden gaat hem niets aan.
Hij mag de arbo arts op je afsturen als hij wil, maar dan is het ook klaar.
Vervelend, maar hij zoekt maar een vervanger, dat is zijn werk.

Eens. Ik voel me nu alleen wel ontzettend schuldig en vreemd ofzo.. ben nogal geschrokken van de reacties. Meld me voor het eerst ziek en het is ook echt maar max 1 keer per jaar..

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:55

Ja ik begrijp dat je geschrokken bent, zou ik ook hebben hoor.
En ja vrijdag een gesprek aanvragen dat je je er erg rottig onder voelde bij zulke gang van zaken is zeker niet raar.

Mafkezen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:58

bruintje123 schreef:
Ja ik begrijp dat je geschrokken bent, zou ik ook hebben hoor.
En ja vrijdag een gesprek aanvragen dat je je er erg rottig onder voelde bij zulke gang van zaken is zeker niet raar.

Mafkezen.

Heb nu ook mijn eigen teamleidster een lange mail gestuurd want ik vroeg een gesprek met haar. Ze vroeg waar het om ging en heb het uitgelegd.. Ik voel me nu gewoon schuldig dat ik ziek ben jeetje.. ik vroeg of het wel normaal was dat er zo was gereageerd en dat het er volgens meneer op neer kwam dat ik te hard heb gefeest.. Ik hoop niet dat ik word ontslagen want zo zijn ze ook wel weer. Collega was het ook niet eens met ze toen ze zich ziekmeldde en toen ze zei dat het best onbeschoft was is ze ontslagen. Ik sprak haar namelijk net dat het bij mij nu ook gebeurde..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:03

Laten gebeuren dan maar.
Als je altijd de schijn tegen hebt als werknemer hadden ze gewoon geen werknemers moeten nemen.

Ontslagen? Jammer dan.. gewoon elders solliciteren.

Zorg wel dat jij je duidelijk ziek meld volgens de regels.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:08

Ik weet natuurlijk niet waar je last van hebt.
Maar een lange mail sturen als je ziek bent >;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:10

Botte jammer voor ze hoor. Ziek is ziek. Jij hoeft ze niet eens te vertellen wat je hebt (en ze mogen er niet om vragen). Ziekmelding mag ook geen reden voor ontslag zijn.

Gebeurd dat wel, hoofdkantoor bellen. Bedrijven hebben zich aan de wet te houden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:12

Veulen84 schreef:
Botte jammer voor ze hoor. Ziek is ziek. Jij hoeft ze niet eens te vertellen wat je hebt (en ze mogen er niet om vragen). Ziekmelding mag ook geen reden voor ontslag zijn.

Gebeurd dat wel, hoofdkantoor bellen. Bedrijven hebben zich aan de wet te houden.

Er is wel naar gevraagd en daaruit concludeerde hij dat ik te hard heb gefeest.. ik laat weten hoe dit afloopt!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:13

bruintje123 schreef:
Ik weet natuurlijk niet waar je last van hebt.
Maar een lange mail sturen als je ziek bent >;)

Jaa... dat kan eigenlijk niet hè.. Zit er zo mee dat ik het goed wil verwoorden en ook wel nu haha. Ik kruip weer onder een dekentje. Dank allen voor de reacties!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:17

Niet kunnen is veel gezegd, maar of dat nu een slimme zet is na hoe een werkgever al redeneert, daar twijfel ik dan wel aan ja.
Ik ken je werkzaamheden verder ook niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:23

bruintje123 schreef:
Niet kunnen is veel gezegd, maar of dat nu een slimme zet is na hoe een werkgever al redeneert, daar twijfel ik dan wel aan ja.
Ik ken je werkzaamheden verder ook niet.

Oh haha ik dacht dat je sarcastisch was vandaar mijn reactie. Ik weet niet of het een slimme zet is maar ik hoop dat ze begrijpen dat ik wel iemand ben die er meteen wat van zegt en het liefst meteen reactie wil en oplossing heeft. Ik werk bij de HEMA dus het is allemaal niet zo heel bijzonder. Ik ben cassiere en tussendoor vul ik wat bij.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:35

Is er een supermarkt die kant-en-klare arretjescake verkoopt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:43

SavannahNx schreef:
Net zat ik trillend en zwetend op bed omdat ik bang was nogmaals te bellen en nu sprak ik de manager van de winkel. Die reageerde ook heel erg bot “oke. Wanneer ben je er weer? Oke sterkte”. En zonder dat ik wat kon zeggen gooide ze de telefoon erop.” Ik wil graag vrijdag als ik weer kom een gesprek met de manager of het er altijd zo aantoe gaat, want ik vind dit echt heel naar.. Kan ik dit doen denk je?

1) Dapper gedaan!
2) De manager heeft het gehoord en itt die malloot ingestemd - alles is in orde, jij bent overduidelijk ziekgemeld.
3) Prima om vrijdag een gesprek te hebben: die malloot overtrad de wet en is nog naar ook. Het is goed als hij 'wordt bijgeschoold' oid.

Beterschap...!
(We hebben gewoon een griepgolf en ik word als klant ;) toch liever niet aangestoken.)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:46

Shanna schreef:
Dus moeders kan niet een vader die dat niet wilt een kind opdringen.

De IJslandse wet is anders, hier kan de moeder een man die een kind niet erkent dwingen een dna test te ondergaan. Blijkt hij de vader te zijn, dan is zijn minimale verplichting maandelijks een bepaald bedrag aan te moeder te betalen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:52

Ik ben altijd moe maar heb moeite met in slaap vallen. In de avond duurt het een uurtje denk ik. En overdag kom ik gewoon niet in slaap. Dus bijslapen doormiddelvan een middagdutje gaat niet.
Mocht ik echt Ziek zijn wil ik weleens 2 uurtjes slapen als ik dan toch heel de dag in bed lig. maar als ik gewoon even denk te gaan bijtanken kom ik niet in slaap.

Hoe kan dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:53

Met erkennen heeft een man/ vader hier ook geen enkele rechten of plichten he, dat komt pas als ook de voogdij geregeld is. Met erkennen erkent een man alleen dat het zijn kind is al dan niet biologisch gezien. Hij kan hiermee echter geen aanspraak maken op dat kind en is ook geen alimentatie verplicht over dat kind zolang dat niet ook notarieel geregeld is.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:07

Janneke2 schreef:
SavannahNx schreef:
Net zat ik trillend en zwetend op bed omdat ik bang was nogmaals te bellen en nu sprak ik de manager van de winkel. Die reageerde ook heel erg bot “oke. Wanneer ben je er weer? Oke sterkte”. En zonder dat ik wat kon zeggen gooide ze de telefoon erop.” Ik wil graag vrijdag als ik weer kom een gesprek met de manager of het er altijd zo aantoe gaat, want ik vind dit echt heel naar.. Kan ik dit doen denk je?

1) Dapper gedaan!
2) De manager heeft het gehoord en itt die malloot ingestemd - alles is in orde, jij bent overduidelijk ziekgemeld.
3) Prima om vrijdag een gesprek te hebben: die malloot overtrad de wet en is nog naar ook. Het is goed als hij 'wordt bijgeschoold' oid.

Beterschap...!
(We hebben gewoon een griepgolf en ik word als klant ;) toch liever niet aangestoken.)

Dankjewel! Lijkt me een goeie. Hij is altijd van bet bevelen geven: doe dit, ga dat even doen, jij gaat nu.... Ik hou er niet van en kan niet met die man.. jammer dat hij nou net de telefoon moest opnemen..

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:14

Shanna schreef:
Met erkennen heeft een man/ vader hier ook geen enkele rechten of plichten he, dat komt pas als ook de voogdij geregeld is. Met erkennen erkent een man alleen dat het zijn kind is al dan niet biologisch gezien. Hij kan hiermee echter geen aanspraak maken op dat kind en is ook geen alimentatie verplicht over dat kind zolang dat niet ook notarieel geregeld is.

Tussen erkenning en gezag zit inderdaad een groot verschil, maar als je een kind hebt erkend, heb je een aantal rechten en plichten. Je bent dan namelijk juridisch ouder en je hebt dan o.a. de plicht om het kind te onderhouden en te verzorgen en recht op omgang met het kind.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:15

mijn.toeslagen.nl

Doet die site het ooit?! Ik kan echt overal inloggen bij de overheid, alleen deze site ligt er om de haverklap uit. Ik krijg vrijwel altijd de mededeling dat er een fout is opgetreden.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:34

eilleen333 schreef:
mijn.toeslagen.nl

Doet die site het ooit?! Ik kan echt overal inloggen bij de overheid, alleen deze site ligt er om de haverklap uit. Ik krijg vrijwel altijd de mededeling dat er een fout is opgetreden.

Ik kan gewoon inloggen. Gaat er bij jou toevallig niks mis?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:39

Steeph schreef:
eilleen333 schreef:
mijn.toeslagen.nl

Ik kan gewoon inloggen. Gaat er bij jou toevallig niks mis?

Ik heb ze net gebeld, en na geruime tijd in de wacht gehangen te hebben blijkt dat het probleem waarschijnlijk is dat ik een MacBook heb die Safari als browser heb. Dus ik ga nu proberen uit te vinden hoe ik via een andere browser kan internetten op een macbook :P .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:57

Google Chrome is er gewoon voor de macbook. En ook Opera browser bestaat voor de mac.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:52

Firefox werkt als het goed is ook op de mac

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:20

Ik zit air crash investigation te kijken en daar roken ze op de constructie nog in het vliegtuig. Sinds wanneer is het eigenlijk verboden om in het vliegtuig te roken? Heb gegoogeld maar ik kom er niet uit. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:21

Lieshorses schreef:
Ik zit air crash investigation te kijken en daar roken ze op de constructie nog in het vliegtuig. Sinds wanneer is het eigenlijk verboden om in het vliegtuig te roken? Heb gegoogeld maar ik kom er niet uit. :P

Het is vanaf 1995 gefaseerd ingevoerd door verschillende luchtvaartmaatschappijen. Transavia en Martinair waren wat eerder, KLM wat later.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:34

Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken om urenlang in zo'n rookhol te zitten :=

Misschien heb ik het in de eerste aflevering van het topic al gevraagd, maar ik kan me geen antwoord herinneren...
Hoe worden programma's aangeleverd bij een zender, en wie moet er de programma's klaarzetten en hoe gaat dat dan eigenlijk? Moet er iemand op precies het juiste moment op de play knop drukken of is dat een achterhaald idee :') Hoe word de programmering dan geprogrammeerd?