Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:18

amkeVH schreef:
Ik weet dat ze het niet zouden doen, maar zou het lichamelijk mogenlijk zijn..
..voor een paard om achteruit te draven?

Achteruit galopperen wel! :))

Soort van dan..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:57

Captain schreef:
amkeVH schreef:
Ik weet dat ze het niet zouden doen, maar zou het lichamelijk mogenlijk zijn..
..voor een paard om achteruit te draven?

Achteruit galopperen wel! :))

[ Video ]

Soort van dan..

En achteruit in de piaffe

:D

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:07

Cool! Thanks

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:27

Waarom mensen zulke kromme Engelse zinnen in hun onderschrift zetten. En dan niet eens dat die zinnen nergens over gaan, maar dat het qua Engels gewoon voor geen meter klopt. Zet er dan iets in het Nederlands, quote iets, of zet er gewoon niets.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:28

Felicxa schreef:
Waarom mensen zulke kromme Engelse zinnen in hun onderschrift zetten. En dan niet eens dat die zinnen nergens over gaan, maar dat het qua Engels gewoon voor geen meter klopt. Zet er dan iets in het Nederlands, quote iets, of zet er gewoon niets.

Engels klinkt mooier, ook al kan je het niet goed schrijven. :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:29

Sokje_6 schreef:
Viel me vandaag ineens op: Sprinters hebben wit licht aan de voorkant, en intercities hebben allemaal geel licht. Vanwaar dat verschil?

Nogmaals de vraag, is over het hoofd gezien denk ik. :)

En nog een vraag! Als je aan allerlei mensen vraagt om aan een gereedschap te denken, en dan vraagt of ze het gereedschap een kleur kunnen geven, denkt bijna iedereen aan een rode hamer. Waarom?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:32

Sokje_6 schreef:
En nog een vraag! Als je aan allerlei mensen vraagt om aan een gereedschap te denken, en dan vraagt of ze het gereedschap een kleur kunnen geven, denkt bijna iedereen aan een rode hamer. Waarom?

Citaat:
When you force the brain to do things quickly it relies on instinct.

I would imagine that a hammer is one of the first tools that we learn about - if you were to conduct this test in a society that hammers did not exist in - You would never get hammer as a response.

As far as colors go - I would imagine that you would normally get either red, blue, yellow, black or white.
I would say that is because they are the most basic colors in our comprehension ( I know that black and white are not primary colors - but they are basic).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:34

Zou dat door de communistische vlag kunnen komen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:36

Merula123 schreef:
Felicxa schreef:

Nou daar ben ik het dus zeker niet mee eens. Van zinnen als "Your me everything" geven me echt spontane hoofdpijn. :')
Laatst zag ik ook iets voorbijkomen op Facebook in de trant van "The will always moment when you need it". Nee, dan vind ik een correcte Nederlandse zin echt 1000 keer mooier klinken. :+

En dat over die treinen, die oudere sprinters hebben ook gewoon geel licht. Die nieuwere hebben wit licht, denk gewoon dat het daar aan ligt. :P

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:36

F_Orumster schreef:
Zou dat door de communistische vlag kunnen komen?

Mmh, het zou kunnen, maar het lijkt me niet. Ik had die test gedaan voordat ik het communisme kende, en zei ook rode hamer.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:38

Esmee_98 schreef:
Nou daar ben ik het dus zeker niet mee eens. Van zinnen als "Your me everything" geven me echt spontane hoofdpijn. :')
Laatst zag ik ook iets voorbijkomen op Facebook in de trant van "The will always moment when you need it". Nee, dan vind ik een correcte Nederlandse zin echt 1000 keer mooier klinken. :+

Ja, dat is wel heel erg. :')
Ik vind correcte Nederlandse zinnen ook mooier, maar blijkbaar vinden die mensen die geen Engels kunnen dat niet. :Y)
Maar je moet toegeven, mensen die zo in het Engels schrijven, doen dat waarschijnlijk ook in het Nederlands. ("Me schatje, ik hou van jouw")

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:39

Felicxa schreef:

'kijk mij diep zijn met mijn Engelse quote'

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:40

Als je vrouwen bij elkaar in huis laat wonen worden ze allemaal ongeveer tegelijkertijd ongesteld. Worden merries ook ongeveer tegelijkertijd hengstig?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:49

Esmee_98 schreef:
Merula123 schreef:

En dat over die treinen, die oudere sprinters hebben ook gewoon geel licht. Die nieuwere hebben wit licht, denk gewoon dat het daar aan ligt. :P

Wat moet er überhaupt staan? :')

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:50

Danique G, je hebt er het perfecte onderschrift bij :')

Ik kan ook echt heel chagrijnig worden van uitspraken als "My proud" (die je hier op het forum vaak ziet, en op facebook in combinatie met een foto van vriendje met bontkraag en oorbel :') )

Ik weet uit ervaring trouwens wel dat merrie's niet perse tegelijk hengstig worden(ervaring met groep van 8 fokmerries), maar het zou natuurlijk best voor kunnen komen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:50

Felicxa schreef:
Esmee_98 schreef:

Wat moet er überhaupt staan? :')

Ik zou het echt niet weten _O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:51

Lijkt me niet zo handig in de natuur, als de hengst de hele kudde tegelijk moet bevruchten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:51

Waarom slijt een ruitenwisser precies op de plek van het raam waar je doorheen kijkt en niet eerst aan de bijrijderskant :+

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:09

F_Orumster schreef:
Lijkt me niet zo handig in de natuur, als de hengst de hele kudde tegelijk moet bevruchten.

Ik weet niet hoe het bij andere dieren zit, maar bij leeuwinnen in een groep (spontaan vergeten hoe dat nou heet :Y) harem?) is de cyclus wel synchroon, dit verandert ook als een andere mannelijke leeuw de groep overneemt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:23

Maar leeuwen wippen er sowieso graag op los :=

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:32

Sammie schreef:
Maar leeuwen wippen er sowieso graag op los :=

Klopt := heb dat al meer dan eens mogen aanschouwen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:02

Felicxa schreef:

Haha, inderdaad. Ik heb ook wel eens iemand gezien die een diepzinnige Franse tekst op haar enkel had getatoueerd. Met een grove spelfout.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:04

Danique_G schreef:
Felicxa schreef:

'kijk mij diep zijn met mijn Engelse quote'

De volgense 'Engelse' zin trof mijn collega aan bij een afval-/papierbak van haar flat. Wie wil gokken wat bedoeld werd? :D

These serve empty too his

Doe eens een gooi.........

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:13

Ik vat m _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:14

Ikke nie snappen nie. :?