Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:28

Voor hoeveel staat het zadel er op en wat bied ze?
Zadels moet je idd geduld voor hebben, de mijne duurde ook langer maar is wel voor de VP verkocht.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:47

Ik zit te twijfelen: Ik heb 5 opladers voor een Nokia telefoon thuis liggen waarvan ik er maar 1 gebruik. Zou er een markt voor zijn voor die dingen? En wat moet je er voor vragen? Kan het wel op bieden zetten, maar heh nog nooit iets verkocht voor een biedenprijs.

Edit: ik kom aan 5 opladers omdat zowel mijn vriend als ik een nokia hadden en we beide een nieuwe hebben terwijl ik nog een oplader van iemand had.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:10

fohadie schreef:
Ik zit te twijfelen: Ik heb 5 opladers voor een Nokia telefoon thuis liggen waarvan ik er maar 1 gebruik. Zou er een markt voor zijn voor die dingen? En wat moet je er voor vragen? Kan het wel op bieden zetten, maar heh nog nooit iets verkocht voor een biedenprijs.

Edit: ik kom aan 5 opladers omdat zowel mijn vriend als ik een nokia hadden en we beide een nieuwe hebben terwijl ik nog een oplader van iemand had.

Ik heb dat een poosje geleden gedaan en zowaar 1 verkocht voor 2,50 excl verzenden.
Echt wild zal het niet lopen... ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:21

Misschien in je eigen vriendenkring, via Facebook oid :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:58

Ik weet dat je nokia laders kunt gebruiken voor: blackberry,samsung (de meeste dan), sommige tablets.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:57

Klopt, ze passen ook op de tabletmaar dan nog heb ik er aan 1genoeg. Misschien toch maar eens proberen op MP, 2,50 is meer dan niets. :+

Aan vrienden ed had ik al gevraagd, niemand die er iets aan had.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:07

Gewoon bieden voor min. 2 euro

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:30

IK heb weer een optimist opgeduikeld hoor *\o/* Er werd gevraagd om de vraagprijs van mijn zadel (hulsebos in zeer goede staat, gaat absoluut niet voor een prikkie weg dus). Ik geef aan dat hij onder de 600-700 niet weg gaat. De reactie: "Maar ik heb er ook een van 300 gezien." Duidelijke hint dat ik daar ook maar naar moest zakken.

Ik heb ze veel plezier gewenst met dat andere zadel :+ Iets met voor een dubbeltje op de eerste rang enzo....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:36

Ik heb dat sowieso nooit gesnapt. Geïnteresseerden die graag zien dat je iets voor een lage prijs verkoopt omdat ze hetzelfde product ergens anders ook voor diezelfde lage prijs hebben gezien. Waarom kopen ze het dan niet gewoon dáár?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:39

vandaag ook eens al mijn zooi erop gezet, had al wat verkocht naar 5 minuten :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:42

Precies mijn mening. :j

Ik ben een paar weken terug nav een dergelijke opmerking van een geïnteresseerde eens gaan neuzen naar het andere zadel wat ze dan gezien hadden. Was heel verhelderend: het was idd ook een Hulsebos, maar van het oudere type, behoorlijk versleten (incl het typische geribbelde zitvlak wat aangeeft dat je boom te slap of gebroken is) en aan de foto's te zien op zijn minst knetterscheef. Ja, dan snap ik de vraagprijs van < 200 euries :')
Wat ik dan níet snap, is hoe mensen in hun hoofd halen dat dat qua waarde vergelijkbaar zou moeten zijn met een (veel) jonger zadel in topstaat van hetzelfde merk. En dat dan ook nog durven opdringen bij de verkoper.

Maar ik zal wel dom zijn :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:30

Wil een emkelspantuig kopen voor mijn pony, vanmiddag gekeken in de buurt.. Eerste die ik belde was al in onderhandeling met iemand, jammer want had het vandaag ook wel gelijk willen komen halen. Tweede ook in de buurt gebeld, doet het telnummer bij de advertentie het niet dus bod gedaan, mailtje gestuurd maar helaas nog geen reactie, hoop morgen kan ik het dan ophalen :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:50

Net voor het eerst iets via fb gekocht nu hopen dat net net zo mooi is als op de foto en ook nog aankomt ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:04

Hahaha ik had er eentje met lef, of eerder gezegd een beetje brutaal zeg maar.

Degene deed een belachelijk laag bod op de eerder genoemde partij. Netjes een mail gestuurd dat het daar niet voor weg ging.
Reactie daarop terug, nee ze bedoelde het dan wel zonder het zadel, maar wat ik er minimaal voor wilde hebben.
Minimum bedrag aangegeven plus dat het excl. verzenden is.
Krijg ik een mail terug met een tegenbod dat een stuk lager is incl. verzendkosten + de artikelen die gereserveerd zijn 8)7

Die staan toch niet voor niets gereserveerd......
Terug gemaild dat die spullen voor iemand gereserveerd staan en dat ik die niet alsnog gaat doorverkopen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:37

zo een combimagnetron halen ( zodra ik het adres krijg ) eens kijken of hij ook echt ïn "prima staat" is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:42

Vanmorgen reden we langs een rommelmarkt en ja! ik mocht ff gaan kijken van ventjelief.
Hij weet dat dat altijd geld gaat kosten... :roll:
I loooooooove rommelmarkt! <3 8)7

Oftewel: 2 grote koperen koetslampen gekocht, een sierhoofdstel met oogkleppen en koperen taatsen en een ouderwets petroleumstelletje.
Thuis gelijk MP opgedoken om te checken of we niet te veel hadden betaald eigenlijk...
En tadaaa! We hebben het hardstikke goed gedaan! *\o/*

Volgende rommelmarkt gaan we het wel anders doen: dan checken we ter plekke of de VP wel okay is via MP. :)*
Waar MP allemaal wel niet goed voor is!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:13

Ik heb mijn bit te koop staan.
This een normaal bedrag voor het bit, wat je ook qua prijs veel terugziet op marktplaats en boktmarkt.

Steeds dezelfde persoon die bied, en 10 euro onder de prijs door.
Is niet zo erg, maar nee is nee.

Eventueel wilde ik wel ruilen voor een ander bit, van gelijkwaardige prijswaarde.
Kreeg ik een mail van de desbetreffende persoon terug.

Deze wilde wel ruilen met mijn bit. De bit was naar mijn keuze en smaak.
Na 3 dagen wachten op reactie, kreeg ik een reactie met zijn/haar advertentie.
Dit aan de einde van de dag, rustig tegen 10 a 11ven in de avond.
Volgende dag kreeg ik het bericht: "Heb het bit gisteren verkocht"

Ben benieuwd wanneer de desbetreffende persoon weer een bod doet (zoals 2x herhaaldelijk is gebeurd)

Maar mijn vertrouwen in deze mailer begint nu aardig in mijn schoenen te zakken.
Mijn onderbuik spreekt, dat er iets toch zeker in de zin, niet echt klopt...
Maar dit kan aan mij liggen.

Iemand advies? (mocht de betreffende mailer weer contact opneemt)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:34

Had laatst ook een mooie, iemand die een artikel voor een lage prijs kon krijgen.
Was ver onder mijn inkoopprijs, dus daar ging het bij mij niet voor weg.
Dus zei dat ze die dan maar moest kopen.
Zie ik later op MP een advertentie staan dat ze het artikel zoekt, onder de prijs die ze mij mailde, want voor die prijs kon ze het ergens anders kopen.
En die prijs was al minder dan de kwart van de nieuwprijs.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:41

Die is wel héél optimistisch :))

Ik heb net mijn zadel opnieuw op MP gezet. Dit keer met de "bieden vanaf" mogelijkheid aan. Het zal mij benieuwen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:44

Hier weer iets wat niet opgehaald is, heb er een uur na de afgesproken tijd een mailtje achteraan gestuurd maar geen reactie terug gekregen natuurlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:56

Wat waardeloos!
Wij dachten er vandaag ook zo een te hebben, maar gelukkig een kleine 3 kwartier later kwam ze toch nog :P

Toch wel fijn te weten dat MP wel degelijk een en ander in de gaten houdt!
Wij hadden van een bieder op 2 artikelen een bieding. Nu kregen we van MP 2 mails met waarschuwing voor deze persoon en dat ze het account daarvan verwijderd hadden. Mails die eventueel de laatste 2 dagen verstuurd zouden zijn, hadden ze vastgehouden totdat ze een en ander uitgezocht hadden!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:35

zo al weer 7 reacties in nog geen 24 uur :+ alleen vooral over het voorwerp waar ik het meest aan gehect ben :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:37

MarvanTom schreef:
Vanmorgen reden we langs een rommelmarkt en ja! ik mocht ff gaan kijken van ventjelief.
Hij weet dat dat altijd geld gaat kosten... :roll:
I loooooooove rommelmarkt! <3 8)7

Oftewel: 2 grote koperen koetslampen gekocht, een sierhoofdstel met oogkleppen en koperen taatsen en een ouderwets petroleumstelletje.
Thuis gelijk MP opgedoken om te checken of we niet te veel hadden betaald eigenlijk...
En tadaaa! We hebben het hardstikke goed gedaan! *\o/*

Volgende rommelmarkt gaan we het wel anders doen: dan checken we ter plekke of de VP wel okay is via MP. :)*
Waar MP allemaal wel niet goed voor is!

Ben ik de enige die dat overdreven vindt? :D

Rommelmarkten zijn over het algemeen goedkoper en om nou te gaan bieden met 'Hier op marktplaats staat het goedkoper...'
Ehh.. :P

Hier gaat de verkoop wel weer fijn! :)
Mensen die normale biedingen doen, netjes het geld overmaken en pakketjes die ik mooi dezelfde dag weg kan brengen, ideaal! :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:25

Heb een halstertouw gevonden op mp die ik erg graag wil hebben omdat hij bij het halster hoort die ik heb gekocht krijg ik geen reactie heb al twee mails gestuurd....... Baal daar echt van!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:24

Kentaro schreef:
Toch wel fijn te weten dat MP wel degelijk een en ander in de gaten houdt!
Wij hadden van een bieder op 2 artikelen een bieding. Nu kregen we van MP 2 mails met waarschuwing voor deze persoon en dat ze het account daarvan verwijderd hadden. Mails die eventueel de laatste 2 dagen verstuurd zouden zijn, hadden ze vastgehouden totdat ze een en ander uitgezocht hadden!

Hier ook al, toevallig dezelfde geweest hihi