Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:31

Vreemd om te zeggen dat ik nog onder de plak zit. Ik heb liever geen ruzie dat is het hele punt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:32

Prima toch

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:33

Ik heb het ook pas gezegd toen ik al een paar brieven had gehad.... Even discussie gehad en klaar :-) Maar je moet doen wat voor jou goed voelt!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:33

Maaike_Melis schreef:
Die mensen zitten er niks voor niks. Dan ga jij geen brief schrijven om het makkelijker te maken, dat is toch van de zotte. Laat die mensen maar voelen dat ze straf hebben. Ik: maar als ik iets gedaan had, dan zou ik het ook fijn vinden als ik een brief kreeg. Mama: doe even normaal. Nouja einde gesprek.

Misschien weet ze weinig over de mensonterende omstandigheden waaronder gevangen in veel Amerikaanse staten worden opgesloten?

Je kunt haar vragen om mijn blog te lezen. :D Wie weet verandert dat iets in haar gevoel hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:35

maaike: Ik zou dit zeker nog eens ter discussie stellen, misschien fragmenten uit dit topic in een documentje zetten oid! :-) Of dat ze zelf een persoon voor jou uitzoekt op wap! brieven-controle ed. Geen ruzie krijgen, maar je moeder iets leren kan goed uitpakken als ze er een beetje voor open staat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:35

Ik heb geen discussies gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:36

ja maar jij bent een apart figuur ghehe :Y) (jeweetwiehetzegt <3 )

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:37

Ik zal zeker je blog eens bekijken! Ik zal het eens allemaal gaan uitzoeken en het haar later nog eens vragen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:41

pimaude schreef:
ja maar jij bent een apart figuur ghehe :Y) (jeweetwiehetzegt <3 )

Hahaha you know me :')

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:41

Het kan ook de schrik zijn en een eerste, instinctieve reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:42

Als je mijn eerste reactie hier leest: 'Whut? Komen ze je dan niet opzoeken? Is dat niet eng?'
En nu deel ik lief en leed met 1 van mijn penpals! :-) Dus wat niet is kan nog komen Maaike! Succes!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:44

Ja meschien is dat het.... Maarja meschien ook omdat er toch wel een kans is dat diegene je kan opzoeken als die vrij is en zn bid erop heeft zitten je geeft toch je adress en Nederland is klein je bent zo gevonden.... 18 is nog jong(23 zoals ik ook :o. ) en je moeder wil je alleen maar beschermen :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:49

Heb het zelf ook zit in een situatie dat ze toch wel dol op me zijn en zeggen dat ze zeker weten mij een keer komen opzoeken... Ik zei daar aanvankelijk nee tegen maar daar had diegene geen boodschap en zei wacht maar af op een dag sta ik gewoon op de stoep hoor! En nee het gaat niet over David dus voor degene die wat meer weten hush hush... :p of pb even...
Maarja zo kan het dus ook gaan he? Veel van deze criminele zijn gangsters en kunnen niet goed tegen Nee omdat gewend zijn hun zit te krijgen... Dus tja het is in zekere zin niet helemaal zonder gevaar.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:51

daarom kies ik alleen lieve mannen :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:56

shilady schreef:
Jammer dat je nog bij je moeder onder de plak zit :')

Wat een stomme opmerking.

Maaikemeliss, misschien helpt het laten lezen van Isegrims blog nog. Anders zou ik het lekker laten rusten, mijn ouders zouden het ook niet toegestaan hebben als ik 18 was en thuis woonde. Blijft je moeders mening na het lezen van de blog onveranderd kun je altijd over een paar jaar nog gaan schrijven...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:57

pimaude schreef:
daarom kies ik alleen lieve mannen :D

LOL ja daarom zittie ook daar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:59

shilady : lief in de zin van op dit moment respect hebben voor iemands normen en waarden :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:59

Verstandig om geen ruzie daarover te maken! Gun haar de tijd, kom er later nog eens op terug. Meestal is zo'n reactie ook te verklaren vanuit ontwetendheid (zoals over de barre omstandigheden bijvoorbeeld zoals Isegrim al zei, of het verhaal achter de misdaad).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:03

pimaude schreef:
shilady : lief in de zin van op dit moment respect hebben voor iemands normen en waarden :D

:D Cute

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:08

Onder de plak zitten en respect hebben voor je ouders zijn imo erg verschillende dingen :) Verstandig dat je er geen ruzie over maakt. Ik zou ook de bar slechte omstandigheden in Amerikaanse gevangenissen noemen, dat is voor mij een belangrijke reden om te schrijven. Aan de andere kant, als je moeder het er niet mee eens is, dan heb je het daar mee te doen. Hoe goed of slecht haar argumentenook zzijn.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:10

Bedankt iedereen! Ik ga er zeker wat mee doen. Waarschijnlijk zal haar mening niet veranderen maar ik zal er veel aan doen. En anders wacht ik nog een tijdje. Sowieso dat ik ooit nog een brief schrijf. Dat wil ik ooit gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:12

maaike: Dat jij het wil is al goed. Of je het uiteindelijk mag of niet, dat je het wil betekent netzoveel als dat wij daadwerkelijk schrijven. Blijf in ieder geval het topic volgen, krijg wat ervaring door verhalen en als je een vraag hebt staat bij iedereen de pb-box open! Superleuk dat je al zo enthousiast bent!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:15

Heel verstandig Maaike, goed dat je niks forceert in de relatie met je ouders op deze manier!

Wat voor studie doe je? (omdat je zei dat je het vanuit je studie interessant vindt :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:17

oeh even gespiekt in je profiel, en zeker interessant om zo beide kanten te ervaren!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:18

Haha, ik denk dat je dat best kan zeggen :)

Ik ben de verjaardag van mijn inmate vergeten -O- ik weet dat ie bijna jarig is, maar wanneer precies??
Denk dat ik hem maar gewoon een verjaardags kaart stuur binnenkort :')