Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:43

M_D_H schreef:
<3 feestje klinkt fijn <3

Kun je mooi helpen met 15 kinderen handelen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:47

Urbanus schreef:
M_D_H schreef:

Ik houd de python wel vast. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:49

M_D_H schreef:
[***] schreef:
CJIB negeert mijn klacht gewoon, terwijl ze toch echt wel een flinke fout hebben gemaakt in de communicatie over de schadevergoeding... Zo kun je een slachtoffer niet behandelen |o

Waarom luistert er niet gewoon eens één keer iemand naar me?

Ik weet niet zo heel erg goed hoe ik het moet verwoorden, en ik wil zeker niet beginnen met victem blaiming oid.
Dus ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt met wat ik hier ga neerzetten :o

Maar, als structureel niemand naar je luistert, zou het dan wellicht aan jou manier van communiceren liggen dat niemand je hoort?

Nogmaals, ik bedoel dit echt oprecht niet banketstaaf, maar het valt mij op dat veel van jou berichten het zinnetje "Waarom luistert er niemand naar mij", bevat.

Communicatie problemen kunnen ontstaan bij de ontvanger, maar ook zeker bij de zender.

En aangezien je problemen met "luisteren" hebt met het CJIB, maar ook met vrienden die over je grenzen heen gaan, met de woningbouwvereniging als er ergens een vieze luier ligt (of ik moet je verwarren met iemand anders), nou ja, het valt mij gewoon op dat veel mensen niet naar je luisteren en nogal makkelijk over je grenzen heen gaan, of je gewoon negeren etc.
Wellicht is het dan eens tijd om naar je manier van communiceren te kijken?

En nogmaals, ik bedoel dit echt niet banketstaaf, maar het is wel iets wat mij opvalt! :o

Ik weet eigenlijk niet hoe ik feiten anders moet brengen waardoor instanties wel luisteren.

Diegene die over mijn grens heen ging is uitgepraat, dat was een combinatie van dat ik mijn grenzen niet goed genoeg aan kan geven (ik geef het aan, doe je het dan toch dan bevries ik) en hij die grenzen niet goed herkent/nee niet altijd serieus neemt.

Maar als ik gewoon een formulier met feiten invul dan zou ik echt niet weten wat ik er anders aan moet doen. Ik heb mijn beschrijving van de klacht ook nog laten lezen aan andere mensen voordat ik hem verzond om zeker te weten dat ik niks vergat en dat het duidelijk overkwam. Aan de hand daarvan nog wat duidelijker beschreven wat voor mij het gevolg was van hun fout, verder stond het er al duidelijk.
En "Het trappenhuis wordt vervuild, er wordt vaak afval gegooid en nu ligt er zelfs een vieze luier. Dit vind ik niet prettig, kan hier iets aan gedaan worden?" lijkt me ook erg duidelijk. Toch gebeurt er pas wat als ik woedend word.
Reparatieverzoeken worden gewoon op afgehandeld gezet of niet gelezen, ondanks een zeer gedetailleerde beschrijving van wat er stuk is inclusief foto's.
Niet kwaad worden en geduldig steeds vragen of ze al weten wanneer iets gerepareerd wordt ook al geprobeerd. Resultaat: al 3 jaar een lekkende kraan en een raam wat niet open kan.

Met mijn vrijwilligersvergoeding heb ik inmiddels 5x een nette mail gestuurd (geen telefoonnummer beschikbaar). Diegene pakt het op, stuurt het naar degene die de betalingen doet en daar stopt het. Hij negeert het gewoon. En hij is laks op dat gebied, daar staat hij sowieso om bekend, maar wat moet ik nog meer doen dan steeds geduldig een mail sturen? Inmiddels heb ik de vertrouwenspersoon maar ingeschakeld en zij hoopt het te kunnen regelen voor eind september.

Ik heb echt geen flauw idee meer hoe ik ervoor kan zorgen dat instanties hun werk gewoon doen. Ik breng over het algemeen gewoon de feiten en na meerdere keren proberen komen er pas emoties bij. Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:15

Fles met drinken ontploft in de koelkast in de schuur. Vermoed dat iemand de deur niet goed dicht gedaan heeft en dat ding als een malle is gaan koelen ofzo. Wilde net even op de bank gaan zitten, maar nu kon ik de koelkast gaan schoonmaken -O-

rien10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:19

Leuk honden speelgoed op de vorige camping laten liggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:21

Sherivey schreef:
poes schreef:
Godver. Ik zet doorheen de week vaak alles wat er een beetje lekker uitziet al in bestelling in HelloFresh en dan net voor de deadline maak ik de uiteindelijke selectie.
Dat laatste ben ik uiteraard gisteren vergeten :+

Wat ga ik in godsnaam doen met 14 maaltijden, ik ben amper thuis volgende week :/ zal er maar een paar op fb zetten denk ik.

Edit: gelukkig zijn ze echt stukken goedkoper hoe meer je er neemt anders was het echt huilen.

Ohh wat küt is dat :=

Heb je de mogelijkheid om bepaalde dingen te bereiden en in te vriezen?
Met curry kan dat bvb prima.

Ik ga idd eens kritisch kijken hoe en wat best. Aangezien het vega is, zijn veel dingen wel 10-12 dagen nog prima mits beetje slim zijn of invriezen. Dus komt goed.

Gewoon super onhandig, ik zit volgende week in drie verschillende huizen dus dat wordt ook een heel gezeul haha :D

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:22

Sponsor mij maaltijden pls. Mijn man vindt het zo'n overbodige luxe maar ik ben er dol op :=

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:29

rien10 schreef:

Balen! Receptie even bellen? Of misschien is er een Bokker die erbij in de buurt woont?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:47

Urbanus schreef:
M_D_H schreef:

Oke, dit klinkt al een heel stuk minder aantrekkelijk :') _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:52

Urbanus schreef:
Sponsor mij maaltijden pls. Mijn man vindt het zo'n overbodige luxe maar ik ben er dol op :=

Af te halen in merelbeke, Ledeberg of toch weer merelbeke :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:53

Myfairytale schreef:
rien10 schreef:

Balen! Receptie even bellen? Of misschien is er een Bokker die erbij in de buurt woont?

Ja, ik ga Ff bellen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:24

Camper voor onderhoud bij garage gebracht.

Meestal kan ik wel iemand charteren om mij even op te pikken en thuis af te zetten, maar vandaag zijn net toevallig al mijn standaard-opties druk.

Dus ov...

15 km ongeveer als ik zelf rij rechtstreeks.

Maar ov rijdt niet rechtstreeks.

Totaal ongeveer anderhalf uur onderweg inclusief overstap en wachttijd :')

Ik ben blij dat OV bestaat, maar ik maak er toch liever niet te vaak gebruik van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:25

Met de hond wandelen. Ik houd van honden. Houd van wandelen.

Ik houd niet van andere mensen die met de hond wandelen en zelf vind ik het ook maar matig. En dan vooral dus mensen die superachteloos zijn.

Já ik ga altijd aan de kant voor andere mensen. Als je dat ziet is het dan echt teveel moeite om ook even ruimte te houden en me niet alsnog in te halen met 3 cm ruimte. Néé mijn incidenteel uitvallende hond wil niet dat jouw loslopende hond aan zijn hol ruikt terwijl hij zelf aan de lijn zit.

En onze kleine hond is sinds we verhuisd zijn begonnen met hysterisch (en dan bedoel ik écht hysterisch) gillen als ze een hond of fietser ziet _/-\o_ >;) . Dus ook weer ff puzzelen wat dat is en hoe we het fixen.
Houd van die beesten, maar my-oh-my… 4x per dag stress…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:02

[***] schreef:
M_D_H schreef:

Ik weet niet zo heel erg goed hoe ik het moet verwoorden, en ik wil zeker niet beginnen met victem blaiming oid.
Dus ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt met wat ik hier ga neerzetten :o

Maar, als structureel niemand naar je luistert, zou het dan wellicht aan jou manier van communiceren liggen dat niemand je hoort?

Nogmaals, ik bedoel dit echt oprecht niet banketstaaf, maar het valt mij op dat veel van jou berichten het zinnetje "Waarom luistert er niemand naar mij", bevat.

Communicatie problemen kunnen ontstaan bij de ontvanger, maar ook zeker bij de zender.

En aangezien je problemen met "luisteren" hebt met het CJIB, maar ook met vrienden die over je grenzen heen gaan, met de woningbouwvereniging als er ergens een vieze luier ligt (of ik moet je verwarren met iemand anders), nou ja, het valt mij gewoon op dat veel mensen niet naar je luisteren en nogal makkelijk over je grenzen heen gaan, of je gewoon negeren etc.
Wellicht is het dan eens tijd om naar je manier van communiceren te kijken?

En nogmaals, ik bedoel dit echt niet banketstaaf, maar het is wel iets wat mij opvalt! :o

Ik weet eigenlijk niet hoe ik feiten anders moet brengen waardoor instanties wel luisteren.

Diegene die over mijn grens heen ging is uitgepraat, dat was een combinatie van dat ik mijn grenzen niet goed genoeg aan kan geven (ik geef het aan, doe je het dan toch dan bevries ik) en hij die grenzen niet goed herkent/nee niet altijd serieus neemt.

Maar als ik gewoon een formulier met feiten invul dan zou ik echt niet weten wat ik er anders aan moet doen. Ik heb mijn beschrijving van de klacht ook nog laten lezen aan andere mensen voordat ik hem verzond om zeker te weten dat ik niks vergat en dat het duidelijk overkwam. Aan de hand daarvan nog wat duidelijker beschreven wat voor mij het gevolg was van hun fout, verder stond het er al duidelijk.
En "Het trappenhuis wordt vervuild, er wordt vaak afval gegooid en nu ligt er zelfs een vieze luier. Dit vind ik niet prettig, kan hier iets aan gedaan worden?" lijkt me ook erg duidelijk. Toch gebeurt er pas wat als ik woedend word.
Reparatieverzoeken worden gewoon op afgehandeld gezet of niet gelezen, ondanks een zeer gedetailleerde beschrijving van wat er stuk is inclusief foto's.
Niet kwaad worden en geduldig steeds vragen of ze al weten wanneer iets gerepareerd wordt ook al geprobeerd. Resultaat: al 3 jaar een lekkende kraan en een raam wat niet open kan.

Met mijn vrijwilligersvergoeding heb ik inmiddels 5x een nette mail gestuurd (geen telefoonnummer beschikbaar). Diegene pakt het op, stuurt het naar degene die de betalingen doet en daar stopt het. Hij negeert het gewoon. En hij is laks op dat gebied, daar staat hij sowieso om bekend, maar wat moet ik nog meer doen dan steeds geduldig een mail sturen? Inmiddels heb ik de vertrouwenspersoon maar ingeschakeld en zij hoopt het te kunnen regelen voor eind september.

Ik heb echt geen flauw idee meer hoe ik ervoor kan zorgen dat instanties hun werk gewoon doen. Ik breng over het algemeen gewoon de feiten en na meerdere keren proberen komen er pas emoties bij. Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

"Het trappenhuis wordt vervuild, er wordt vaak afval gegooid en nu ligt er zelfs een vieze luier. Dit vind ik niet prettig, kan hier iets aan gedaan worden?"
Goedemiddag,
Het trappenhuis (bla bla noem je straat en de nummers welke daar door die deur binnenkomen) wordt vervuild. Er ligt afval en momenteel een vervuilde luier. Graag zorg dragen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgeruimd en maatregelen instellen om dit in de toekomst te voorkomen. Indien dit vaker blijft gebeuren zal ik een klacht indienen en de huurderscomissie inschakelen.
Vriendelijke groet,
(Je naam)

Niet te vriendelijk zijn. Recht door zee, eisen dat ze het opruimen en dreigen met klachten kan helpen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:05

Menino schreef:
Met de hond wandelen. Ik houd van honden. Houd van wandelen.

Ik houd niet van andere mensen die met de hond wandelen en zelf vind ik het ook maar matig. En dan vooral dus mensen die superachteloos zijn.

Já ik ga altijd aan de kant voor andere mensen. Als je dat ziet is het dan echt teveel moeite om ook even ruimte te houden en me niet alsnog in te halen met 3 cm ruimte. Néé mijn incidenteel uitvallende hond wil niet dat jouw loslopende hond aan zijn hol ruikt terwijl hij zelf aan de lijn zit.

En onze kleine hond is sinds we verhuisd zijn begonnen met hysterisch (en dan bedoel ik écht hysterisch) gillen als ze een hond of fietser ziet _/-\o_ >;) . Dus ook weer ff puzzelen wat dat is en hoe we het fixen.
Houd van die beesten, maar my-oh-my… 4x per dag stress…

Ik heb dat met mijn uitlaathondje... die kan niet met alle honden. Maar anderen denken ALTIJD van wel. Oooh even snuffelen, oooh even dit ooooh even dat. Nee, gewoon nee.... Ik wil ook niet met ieder mens wat ik tegen kom praten/spelen....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:09

iirrssjjee schreef:
Mijn in de AH. We hebben 2 van die kassa's waar je je producten moet scannen, maar het is er wat smal, passen geen 2 karretjes langs elkaar (eigenlijk is het ook de bedoeling om er alleen met een mandje te zijn). Staat een vrouw te wachten omdat ze niet met haar karretje achter de man (die ook een karretje heeft) langs kan naar de kassa die vrij is. Ik sta met mijn mandje te wachten en maak een opmerking van; er zijn toch 2 kassa's? Die mevrouw; "Klopt! Maar ik kan er helaas niet langs met mijn karretje, ga jij maar hoor!". Ik; "Nou heel fijn, bedankt!". Begint die vent ineens; "Wat hebben mensen toch een haast tegenwoordig he..... Geduld is er niet meer bij tegenwoordig (irrelevante sidenote, ik ben 39 weken zwanger)".

Normaal zou ik hier niet op ingaan, maar ik dacht echt, vent wat denk je wel niet :+ Dus ik maak de opmerking; "Nou, ik heb heel de dag de tijd hoor, maar ik vind het zonde van tijd en beperkte energie om ergens op te wachten wat onnodig is". Meneer; "Soms is geduldig leren worden goed voor de mens".

Echt, wtf? :+

Was zeker weer zo'n gepensioneerde die de hele dag niks te doen heeft?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:42

Urbanus schreef:
Jongen, maar het is safari geworden. Er komen reptielen, ik houd m'n hart vast.

Ik kom als Tarzan

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:00

Geen idee wat ik moet vragen voor mijn verjaardag -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:04

Urbanus schreef:
M_D_H schreef:

Mijn hemel, 15(!) kinderen? Heb je de hele klas uitgenodigd? :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:09

fleurtjeuh schreef:
[***] schreef:

"Het trappenhuis wordt vervuild, er wordt vaak afval gegooid en nu ligt er zelfs een vieze luier. Dit vind ik niet prettig, kan hier iets aan gedaan worden?"
Goedemiddag,
Het trappenhuis (bla bla noem je straat en de nummers welke daar door die deur binnenkomen) wordt vervuild. Er ligt afval en momenteel een vervuilde luier. Graag zorg dragen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgeruimd en maatregelen instellen om dit in de toekomst te voorkomen. Indien dit vaker blijft gebeuren zal ik een klacht indienen en de huurderscomissie inschakelen.
Vriendelijke groet,
(Je naam)

Niet te vriendelijk zijn. Recht door zee, eisen dat ze het opruimen en dreigen met klachten kan helpen

Dit inderdaad!

Je hoeft geen emotie te tonen om wat gedaan te krijgen van mensen.
Maar je mag mensen wel heel direct vertellen waar het op staat en je mag zeker wel eisen dat mensen hun werk naar behoren doen.

De reactie van Fleurtjeuh is daar inderdaad een mooi voorbeeld van.

In het geval van het CJIB zou ik het invullen van een formulier al lang voorbij zijn. Je wordt door die lui in gevaar gebracht, jou leefbaarheid wordt aangetast, flikker op met dat formulier.
Ik zou de officier van Justitie die jou zaak bij de rechter in behandeling heeft gehad een bericht sturen en als dat niet kan of werkt, zou ik die lui gaan bellen.
Of ik zou aangifte doen tegen het CJIB en als dat alles niet werkt...
Dan zijn er nog andere mogelijkheden, instanties die je hierbij kunnen helpen :j.

Anyway, ik ben blij dat je het niet persoonlijk opvat! Ik wilde dit namelijk toch wel echt een keer uitgesproken hebben omdat ik hoop dat je er wat mee kan :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:10

fotolijstje schreef:

Een dikke knuffel, een cadeau dat altijd past. ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:13

Shenavallie schreef:
fotolijstje schreef:

Een dikke knuffel, een cadeau dat altijd past. ;)

Ahw die is mooi

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:14

Klantenservice van IKEA. (wachttijd 5-10 minuten, gebruikelijk tarief). Na 23,4 minuten eindelijk iemand aan de lijn.

Vraag: 'Ik heb mijn dochter voor haar verjaardag een Billykast gegeven. Ze is direct daarna op vakantie gegaan en heeft hem pas gisteren in elkaar gezet. (15 dagen na aankoop) Een stukje fineer ontbreekt op een heel opvallende plek ( vermoedelijk productiefout). Kan ik hem omruilen voor een gaaf exemplaar?

klantenservicejuffrouw... na heel lang zoeken: 'Nee, zit geen garantie op, ga maar ermee naar de klantenservice'. Ik heb geen informatie

Daarom belde ik juist... kost me bijna een hele dag: naar dochter rijden, kast inladen, naar IKEA, wachten en terug... hopelijk met nieuwe kast¨.

Wil best een dag vrij nemen, maar dan moet het wel zin hebben. Ik wil graag dat ze een gave kast heeft, en niet een met een stuk ontbrekend fineer op een opvallende plaats...

Zegt die tante ook nog dat ik het misschien via de chat kan doen... nou... die is er kennelijk niet meer (was wel crappy, maar toch)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:16

Hevonen schreef:
Klantenservice van IKEA. (wachttijd 5-10 minuten, gebruikelijk tarief). Na 23,4 minuten eindelijk iemand aan de lijn.

Vraag: 'Ik heb mijn dochter voor haar verjaardag een Billykast gegeven. Ze is direct daarna op vakantie gegaan en heeft hem pas gisteren in elkaar gezet. (15 dagen na aankoop) Een stukje fineer ontbreekt op een heel opvallende plek ( vermoedelijk productiefout). Kan ik hem omruilen voor een gaaf exemplaar?

klantenservicejuffrouw... na heel lang zoeken: 'Nee, zit geen garantie op, ga maar ermee naar de klantenservice'. Ik heb geen informatie

Daarom belde ik juist... kost me bijna een hele dag: naar dochter rijden, kast inladen, naar IKEA, wachten en terug... hopelijk met nieuwe kast¨.

Wil best een dag vrij nemen, maar dan moet het wel zin hebben. Ik wil graag dat ze een gave kast heeft, en niet een met een stuk ontbrekend fineer op een opvallende plaats...

Zegt die tante ook nog dat ik het misschien via de chat kan doen... nou... die is er kennelijk niet meer (was wel crappy, maar toch)

Mijn ervaring met IKEA is dat ze extreem schappelijk zijn, dus ik geef je grote kans dat je gewoon met een nieuw exemplaar naar huis zou gaan

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:18

Planning....

En mannen die niet kunnen rijden waardoor nu de "kleine" vrachtauto nog een rondje meer moet rijden waardoor ik toteen uur of 11 aan t werk ben. Of niet nog later