Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:21

Bloemetje75 schreef:
Needje schreef:
Verder las ik hier op Bokt dat kinderen tm 17 vanaf de 11e weer tot 20:00 (buiten dan wel) mogen sporten. "Omdat ze anders te weinig tijd hebben daarvoor". Eh. Volgens mij zijn het voornamelijk volwassenen die de hele dag werken en daardoor niet meer kunnen sporten.
Maar blijkbaar is sport alleen voor kinderen belangrijk om gezond te blijven. :roll:

Mijn kinderen op de middelbare hebben meerdere dagen tot 16:15 les. Daarna sporten lukt niet als dat maar tot 17u kan. Daarnaast krijgen sportclubs natuurlijk al die teams niet ingedeeld tussen 15:30 en 17u. Ook basisschool leerlingen hebben school tot 15/15:30…
Ik zeg niet dat sporten etc voor volwassenen niet belangrijk is, maar onderschat de impact niet van alle maatregelen op de sociale ontwikkeling van kinderen.

Als ze naar school gaan hebben ze toch sociaal contact?
En de afgelopen weken waren ze vrij.
Denk dat mensen eerder onderschatten hoe het voor volwassenen is. Blijkbaar hebben die ineens geen sociale contacten enzo meer nodig als ze eenmaal 18 geworden zijn :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:23

Bestaat er eigenlijk nog zoiets als school gym?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:25

Pandora2 schreef:
robert45 schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1867603 ... -te-pesten

Als je als president zo over mensen praat moet je ook niet verwachten dat mensen nog enig respect overhouden voor de overheid.
Uitsluiten van mensen op steeds meer plaatsen en we juichen dat nog toe ook.

We kunnen niet eeuwig doorgaan met deze idioterie. Onze vrijheden worden steeds verder beperkt. Nu gaan ook al vele stemmen op om toch maar de winkels te openen met de QRcontrole.

Straks met de volgende golf zullen de bedrijven weer dicht moeten en dan beginnen ze te blaten over verplichte vaccinatie van personeel of anders thuiswerken.

Volgende stap is ook in Nederland verplicht inenten op straffe van boetes.

Bijzonder laag bij de grond als president en als mens inderdaad.

Maar zijn het geen verkiezingen in juni ? Zieltjes ( gevaccineerde dan :+ )winnen is de boodschap want Eric Zemmour staat ook hoog in de peilingen dacht ik... <<)

Hier worden de quarantaine regels nu ook versoepelt naar 't schijnt. Is het bedrijfsleven blij mee.
De besmettingen zitten ondertussen wel weer op 18.000 en nog wadde gister zag ik.

Of Macron dit soort woorden in de mond heeft gepakt, dat betwijfel ik. Zo ja, dan is dit absoluut niet ok. MAAR ik heb het nog niet langs zien komen, wat te maken kan hebben dat ik ook in Frankrijk kranten zoals de telegraaf mijd als de pest. Ik lees graag le Monde en andere wat objectievere kranten.

Neemt niet weg, dat Macron het de ongevaccineerden Fransen heel moeilijk maakt en maakte. Franrkijk was het 1ste land waarin de zorgmedewerkers op straffe van schorsing als ze het niet doen, verplicht gevaccineerd moeten zijn.

Hier hoort wel wat uitleg bij en achtergrond informatie. Nederland heeft van oudsher een behoorlijk hoge vaccinatie graad vergeleken bij Frankrijk. Daarbij komt dat de Nederlandse economie behoorlijk wat sterker is als de Franse economie en veel meer kan hebben. Frankrijk kent normaliter een vele male lagere vaccinatiegraad als Nederland. Ik geloof dat normaal 65% is. Het wantrouwen in Frankrijk is groot zo heb ik me laten vertellen door vrienden die in Parijs wonen.

Nu kent Frankrijk een vaccinatiegraad van 90%! en een booster graad van ++ 40%. Voor dit land is dit ongekend hoog. Dus wat de Fransen zien is dat zijn strategie werkt.
Er komen verkiezingen aan. Macron heeft totaal op vaccineren en boosteren ingezet want wil het land niet meer plat gooien. En ja ik weet dat Nl een lock down kent, maar vergis jullie niet, die is nog steeds heilig met wat hier zich plaats heeft gevonden. Macron wil nu geen lock down meer afroepen hetgeen erg spannend is en waarvoor hij ook kritiek krijgt want de bezetting op de IC zal hier vanavond wel 74% zijn (elke dag komt er 2% bij in de app). Dus het begint hier te kraken en te piepen en wat over 2 weken als we op 100% zitten met de zeer besmettelijke omicron variant.
Hij wordt door virologen gewaarschuwd dat het erg link is wat hij doet. Gisteren kende Frankrijk 272000 positieve gevallen met een R nummer vab 1,61!!! Dat is enorm. Wat gaat daar van naar de IC?

Dus ik vind het erg kort door de bocht door Macron als zo vreselijk weg te zetten, want er is natuurlijk wel wat aan de hand. Vind ik het leuk dat ongevaccineerden vrienden van mij steeds meer in isolatie komen? → Neen! Ik heb er zelfs verdriet van! Een kennis van mij heeft zelfs haar levenswerk op gezegd (dirigent van een koor) omdat ze zich niet wil laten vaccineren maar ook niet wil laten testen voor elke repetities en de koorleden hebben gezegd dat ze dan niet meer welkom is. Het feit dat ze kiest om dus hiermee te stoppen geeft voor mij aan hoe belangrijk de niet vaccinatie en niet test keuze voor haar is. En als ik naar haar kijk voel ik daarover heel veel verdriet dat haar leven dus nu voor een deel voorbij is en ze ergens in haar huisje zit op het platteland zonder dat ze haar levenswerk doet. |(

Maar om nu te doen of er niets aan de hand is en we zo maar door moeten gaan, waardoor hele economieën, met hun mensen erin, de zorg en ziekenhuizen zo zwaar onder druk staan.....dat vind ik ook weer te ver gaan. Het is gewoon een heel groot probleem en niet alleen voor Frankrijk maar voor de hele wereld. En dan kom je voor mij steeds dichter bij het vraagstuk→ waar stopt de vrijheid van de een (ongevaccineerde) ten bate van de ander en v.v.

Dus Nederland krijgt op zijn kop→ want gooit de boel dicht, Frankrijk krijgt op zijn kop → want gaat het de ongevaccineerden enorm moeilijk maken want wil de boel open houden kost wat kost. En zo doe je het als overheid nooit goed. Ik zelf sta zowel achter de Nederlandse regering als de Fransen want kom op zeg, je zult maar aan het roer staan op dit moment. Ik vind het allemaal zo gemakkelijk en je ziet, je kunt het als bestuurder van een land nooit goed doen.

Ik denk zelf dat het woord pesten voor rekening van de Telegraaf is en overgenomen van de ongevaccineerden die dit natuurlijk wel zo voelen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:26

Needje schreef:
Als ze naar school gaan hebben ze toch sociaal contact?
En de afgelopen weken waren ze vrij.
Denk dat mensen eerder onderschatten hoe het voor volwassenen is. Blijkbaar hebben die ineens geen sociale contacten enzo meer nodig als ze eenmaal 18 geworden zijn :+

Plus velen een trainer, begeleider nodig hebben om ze uberhoupt aan het sporten te houden. Niet iedereen kan zich er zelf toe zetten dagelijks in zn eentje 10 km te gaan wandelen.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:31

Pien, hij heeft het woord "emmerder" gebruikt. Iets wat schijnbaar slang is voor pissig maken...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:34

emmerder is volgens mij "donder op" zoals Rutte ook deed (zou hij dat over hebben genomen?) en dat hij de mensen pissig wil maken, het erg moeilijk wil maken dat is zonder meer heel helder.
Maar ik zeg niet dat hij het niet heeft gedaan want Macron heeft zich over de gele hestjes erg ,
laat ik het netjes zeggen, ondiplomatiek uitgelaten ( vreselijk gewoon) dus het zou zeer goed kunnen.
Een feit is in ieder geval dat hij geen pardon meer heeft met mensen die zich niet willen laten vaccineren en daar is hij erg open en duidelijk over.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:36

Ja dat was duidelijk :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:45

Alleen blijft nog steeds de vraag hoe willen ze dan handhaven op een verplichting van vaccineren ? Als het al ooit zover komt natuurlijk want de vaccins zullen altijd achterlopen op de mutaties.
De mensen die het kunnen betalen, kopen gewoon de boete af, blijven alsnog ongevaccineerd maar dan is het plots geen probleem meer omdat je betaald hebt :+

De armere mensen die zich dit niet kunnen veroorloven, zijn de dupe. Zoals altijd.
De rijken worden niet geraakt door deze crisis, de armen dubbelop.

Ik vraag mij nog steeds af waarom ze ook niet sneller inzetten op de medicijnen tegen covid.
Er zijn er al wat op de markt. In andere landen goedgekeurd en in gebruik.
Hier niks :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:50

Emmerder is echt niet " donder op "
Hij zegt letterlijk de niet gevaccineerden te pesten ( emmerder is eigenlijk iemand kloten ,pesten )tot het einde

Vind ik president onwaardig
Waar gaat dit allemaal toe leiden ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:51

Alvast niet naar meer vrede en verdraagzaamheid op aarde :x

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:52

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:53

En niet iedereen houdt ervan om in het donker te wandelen.
Dat geeft mij veel stress ik kan niet ontspannen wandelen.

Ik wandel nu in mijn werkpauze 20-30 min als het droog weer is.
Ik zwom 1x in de week.
Dat mis ik erg.
En 1x in de week bootcamp.
Dat zijn duo trainingen geworden maar die zitten zo snel vol.

Het slaat nergens op elke keer alles sluiten.
Ze maken zoveel kapot.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 05-01-22 10:54, in het totaal 2 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:53

Pandora2 schreef:
Alvast niet naar meer vrede en verdraagzaamheid op aarde :x

Echt ..dit is toch een staatshoofd onwaardig om een bepaalde groep te pesten tot het einde :x
Welke groep gaat ie daarna pesten ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:55

En nog een nieuwe Taskforce opgericht lees ik... :wow: De hoeveelste is dat ondertussen al ? :')

Zou misschien toch een kleine hulp zijn als die pillen hier dan toch eindelijk op de markt komen.
Duimen maar dat het echt voor deze maand zal zijn.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:05

Pien, die vriendin waarvan je zegt dat ze haar levenswerk opgeeft. Ze kan toch later weer terug? Ik kan mij verder goed voorstellen dat ze zich in een groep niet prettig voelt vanwege het risico op besmetting? Dat ze nu denkt, voor nu is het oke zo?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:14

Citaat:
La quasi-totalité des gens, plus de 90%, ont adhéré à la vaccination... C'est une toute petite minorité qui est réfractaire. Celle-là, comment on la réduit ? On la réduit, pardon de le dire, comme ça, en l'emmerdant encore davantage. Moi, je ne suis pas pour emmerder les Français. Je peste toute la journée contre l'administration quand elle les bloque. Eh bien là, les non-vaccinés, j'ai très envie de les emmerder. Je ne vais pas les mettre en prison, je ne vais pas les vacciner de force. Et donc, il faut leur dire : à partir du 15 janvier, vous ne pourrez plus aller au restau, vous ne pourrez plus prendre un canon, vous ne pourrez plus aller boire un café, vous ne pourrez plus aller au théâtre, vous ne pourrez plus aller au ciné...

Storm in een glas water. Hij excuseert zich eerst voor de uitdrukking.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:16

Waar staat dat excuus dan? Hij zegt toch echt dat hij ze kwaad wil maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:18

Hij zegt ' pardon de le dire '.
Zo is 't gemakkelijk natuurlijk. Mag ik dan ook alles zeggen wat ik wil als ik mij eerst pardonneer ? :')

Anyway, het speelt perfect in de kaart van Anne Hidalgo natuurlijk. ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:20

Hij zegt niets extreems. Hij excuseert zich meer voor de manier waarop hij het gaat zeggen als dat ie het gaat zeggen.

T zelfde gebeurt hier in Luxemburg ook vanaf de 15e. 3G om te gaan werken. 2G voor de rest. Soms zelfs 2G+

Je kunt echt als niet gevaccineerde niets meer . Elke dag n PCR op eigen kosten is ook zo wat hé.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:22

Een mens geraakt toch het noorden kwijt met al die G's en die + tekens zo :=

Een pcr elke dag is een duur affaire, hier in belgie toch want naar ik hoor kost zoiets 8euro per stuk ofzo.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:24

8? 80 zeker :D ?

T wordt flink verwarrend inderdaad. Nou ja, ik heb ze nu alle 3, dus kan overal doorlopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:25

Popstra schreef:
Bestaat er eigenlijk nog zoiets als school gym?

De school hier in het dorp heeft het in ieder geval nog wel ja :j
Bloemetje75 schreef:
Needje schreef:
Verder las ik hier op Bokt dat kinderen tm 17 vanaf de 11e weer tot 20:00 (buiten dan wel) mogen sporten. "Omdat ze anders te weinig tijd hebben daarvoor". Eh. Volgens mij zijn het voornamelijk volwassenen die de hele dag werken en daardoor niet meer kunnen sporten.
Maar blijkbaar is sport alleen voor kinderen belangrijk om gezond te blijven. :roll:

Mijn kinderen op de middelbare hebben meerdere dagen tot 16:15 les. Daarna sporten lukt niet als dat maar tot 17u kan. Daarnaast krijgen sportclubs natuurlijk al die teams niet ingedeeld tussen 15:30 en 17u. Ook basisschool leerlingen hebben school tot 15/15:30…
Ik zeg niet dat sporten etc voor volwassenen niet belangrijk is, maar onderschat de impact niet van alle maatregelen op de sociale ontwikkeling van kinderen.

Volgens mij onderschat niemand dat... sterker nog: het staat iedere keer centraal. En een aantal mensen is daar een beetje klaar mee, het gaat niet alleen om de kinderen, het gaat om ons allemaal. De ene groep is niet belangrijker dan de andere, maar dat is het in het beleid nu wel. Kinderen en ouders gaan voor de rest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:25

Getup schreef:
Hij zegt niets extreems. Hij excuseert zich meer voor de manier waarop hij het gaat zeggen als dat ie het gaat zeggen.

T zelfde gebeurt hier in Luxemburg ook vanaf de 15e. 3G om te gaan werken. 2G voor de rest. Soms zelfs 2G+

Je kunt echt als niet gevaccineerde niets meer . Elke dag n PCR op eigen kosten is ook zo wat hé.

Tja, maar daar kies je dan toch ook zelf voor? Het is niet dat je er niks aan kan doen (muv medische gevallen die volgens doktersadvies niet gevaccineerd kunnen worden natuurlijk, maar las dat daarvoor in NL in ieder geval uitzonderingen zijn, hoop ook in het buitenland).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:27

Getup schreef:
8? 80 zeker :D ?

T wordt flink verwarrend inderdaad. Nou ja, ik heb ze nu alle 3, dus kan overal doorlopen.

80? :wow: Zijn dat luxemburgse tarieven ? :=

Ik heb niks, en ik kan ook nog altijd overal doorlopen waar ik moet zijn. Maar dat telt niet mee zeker? :')
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 05-01-22 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:28

Die heffen het tanken weer op :D