Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:37

Ik vind alleen die schreeuwerds soms zo erg... ik las gister een bericht van een cabaretier die aangaf wel gewoon te spelen, dus met QR toegang..
sjeeeeses de vuiligheid die hij over zich heen kreeg... :n echt absurd.. En dan echt niet alleen van anonieme accounts...

ik zag maar weinig vuiligheid van mensen die wel de QR code hebben... ? Maar misschien staat dat dan wel ergens anders...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:39

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:53

Cer schreef:
Ik vind alleen die schreeuwerds soms zo erg... ik las gister een bericht van een cabaretier die aangaf wel gewoon te spelen, dus met QR toegang..
sjeeeeses de vuiligheid die hij over zich heen kreeg... :n echt absurd.. En dan echt niet alleen van anonieme accounts...

ik zag maar weinig vuiligheid van mensen die wel de QR code hebben... ? Maar misschien staat dat dan wel ergens anders...

Daar geef ik je wel zeker gelijk in. De tegenstanders schreeuwen het hardst. (dat is altijd zo)
Maar andersom worden ze ook constant voor rotte vis uitgemaakt. Hou daar dan ook mee op. (niet persoonlijk, maar in het algemeen)
Ja het is balen als niet iedereen mee wil doen. Maar dat is altijd geweest. Daar verander je met boos doen tegen ze helemaal niets mee. Het maakt ze alleen nog standvastiger.
Verder is er nog een heel gebied tussen de schreeuwers die gewoon pertinent niets willen en overal tegen zijn en de mensen die alles braaf accepteren wat ze gezegd wordt te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 10:58

Needje schreef:
Maar andersom worden ze ook constant voor rotte vis uitgemaakt. Hou daar dan ook mee op.

Ja ik weet niet hoe dat gaat...
bij een bericht van Doutzen zijn de eerste paar reacties "ja goedzo! slimme vrouw!" etc.
Bij het bericht van de cabaretier de eerste paar reacties "oh jij zorgt voor verdeling!" etc.
Bij het bericht van Douwe "goedzo! niet meedoen met deze verdeling!!"

dus het komt op mij over alsof de anti's eigenlijk overal meteen bovenop springen.. daarna komen er vaak voorstanders van vaccins die redelijk normaal iets vertellen, en die worden vervolgens verrot gescholden (jaja, ik scroll de FB reacties met enige regelmaat door... #ramptoerist)
Om over de telegram groepen nog maar niet eens te spreken..

het toppunt voor mij was dat ik via FB prive berichten ontvang van anti's omdat ik wel bij bepaalde restaurants ga eten, en zij menen mij te moeten vertellen dat ik dus meedoe aan de verdeeldheid... :n echt, hoe dan?
Ik heb dat nog nooit van pro-vaccin-mensen ontvangen eigenlijk?
(maar goed, dat is dan persoonlijke ervaring)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:12

Waarom zouden mensen die pro-vaccinatie zijn je een bericht moeten sturen? Die zijn juist voor vaccineren. Wat verwacht je voor bericht dan? “O wat goed dat je gevaccineerd bent?”

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:13

Voor dat iedereen zich enorm druk maakt om een 3de of 4de prik , er staat ook duidelijk dat het mogelijk is , maar nog niet zeker. Dus beetje afwachten hoe het loopt , voor hetzelfde geld is het niet meer nodig. Maar het kabinet moet wel alvast geld achteruit zetten voor het geval dat en dat is natuurlijk wel verstandig om alvast te doen en niet af te wachten.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen de komende tijd , en hoe het in de winter gaat! Ik hoop een beetje rustig zonder al te veel besmettingen en ziekenhuisopnames. Ik denk dat we wel weer even een fikse stijging gaan krijgen in het aantal besmettingen , maar als mensen niet ernstig ziek worden moet dat niet een heel groot probleem zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:20

996981 schreef:
Waarom zouden mensen die pro-vaccinatie zijn je een bericht moeten sturen? Die zijn juist voor vaccineren. Wat verwacht je voor bericht dan? “O wat goed dat je gevaccineerd bent?”

...sjeeeses echt.... :') (sorry, meer kan ik er niet van maken _O- )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:21

In Belgie staan alle 65 plussers al op de lijst voor de 3 prik , uitnodigingen klaar om opgestuurd te worden
Risicogroep heeft uitnodiging al gekregen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:26

@cer
als je soms hier al ziet hoe er tegen anti word gedaan en over word gepraat dan schrik je wel. Het word van beide kanten steeds onbeschofter. Niet alleen op bokt maar ook in de echte wereld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:27

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:27

Ja dat kan inderdaad Daks, maar dat zie ik dan niet.. en dat geef ik ook toe :j

maar heel eerlijk, de anti, en dan met name de complottheoriemensen spannen echt wel de kroon vind ik.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:31

Cer weet ik niet.
Is het omdat enkel de anti verhalen breed uitgemeten worden?

Binnen het beveiligersvak hoor en zie ik veel ook van "pro's"

Ik vind dat als een diehard pro aangeeft dat alle ongevaccineerde maar thuis moeten blijven want ze zijn potentiële moordenaars dat dat ook wel echt een hele grote stap te ver is. (Bron? Feestboek reactie oa)

( He bah pros en antis maar weet het even niet anders te noemen, en imo nog altijd beter dan schaap of wappie)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:31

Daks schreef:
@cer
als je soms hier al ziet hoe er tegen anti word gedaan en over word gepraat dan schrik je wel. Het word van beide kanten steeds onbeschofter. Niet alleen op bokt maar ook in de echte wereld.

Op SM worden de bedreigingen toch echt geuit door anti.
Als je ziet, wat er tegen de Jonge en Rutte geuit wordt: niet normaal.
Ook leden van het OMT worden bedreigd en nu beveiligd.
Zij doen gewoon hun werk, het zijn medici !

Ik krijg daardoor toch echt steeds minder begrip voor mensen die niet willen vaccineren of zich niet aan de adviezen of maatregelen willen houden.

Hier op Bokt zijn het gewoon discussies.
Ik heb nog nooit hier een bericht gezien, dat iemand doodgeschopt of opgehangen moet worden.
Ook worden hier geen adressen of foto's bekend gemaakt van mensen die gewoon hun werk doen, zoals van politieagenten, GGD-medewerkers, OMT-leden enz.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:35

Electra63 schreef:
Ik heb nog nooit hier een bericht gezien, dat iemand doodgeschopt of opgehangen moet worden.
Ook worden hier geen adressen of foto's bekend gemaakt van mensen die gewoon hun werk doen, zoals van politieagenten, GGD-medewerkers, OMT-leden enz.

dit ook ja...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:36

En toch zitten hier ook genoeg mensen die tegen het beleid zijn. Ook op Nu.nl worden fatsoenlijke discussies gevoerd.

Het zijn altijd de extremen die breed worden uitgemeten omdat ze opvallen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:39

Daks schreef:
Binnen het beveiligersvak hoor en zie ik veel ook van "pro's"

Mijn laatste bedrijf waar ik gewerkt heb ben ik anders flink wat anti tegen gekomen. En dan ook gewoon mondkapje weigeren als opdrachtgever het wel wil. :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:15

996981 schreef:
En toch zitten hier ook genoeg mensen die tegen het beleid zijn. Ook op Nu.nl worden fatsoenlijke discussies gevoerd.

Klopt. En het is ook vrij logisch dat bedreigingen richting Rutte en De Jonge van de antivaccinatiegroep af komen, de provaccinatiegroep heeft daar geen reden toe. Niet dat ik bedreigingen goed praat overigens, allesbehalve.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:25

Mijn vriend is uitgemaakt voor crimineel door een kennis. En dat door zulke mensen als mijn vriend, hij niet gelijk geholpen kon worden in het ziekenhuis :+

Nu heb ik 2 x mijn vriend niet besmet en hij is sowieso ongevoelig voor virussen. Want hij is echt letterlijk nooit ziek. In al die jaren dat ik hem ken, is hij 1 dag thuis gebleven van het werk doordat hij niet instaat was om te werken.

Dusja beide kampen kunnen er wat van :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:36

Precies. Daarnaast vinden sommigen hier ook dat je je recht op zorg “vergeeft” als je niet wil laten enten. Dat is niet extreem? Het iemand willen ontzeggen van zorg is wel oké?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 12:42

Nee dat is zeker niet acceptabel en “ nog “ niet aan de orde. Nog tussen aanhalingstekens omdat er een arts was die zei dat het op een gegeven moment wel zou kunnen gebeuren dat er van beschikbare bedden een vast percentage aan COVID patiënten beschikbaar was.
Omdat anders de zorg steeds grotere achterstand oploopt. Vind het heel ver gaan en ben het er niet mee eens maar in sommige landen waar ze geen plek meer hebben is dit al realiteit. Met de huidige vaccinatiegraad zal het hier hopelijk niet zo ver komen. Maar 400 bezette bedden van de 500 patiënten had dus wel voor een groot gedeelte voorkomen kunnen worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 13:46

996981 schreef:

Je bagatelliseert nu toch echt de bedreigingen aan de eerder genoemde beroepsgroepen.

Het zijn duizenden berichten op SM.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:34

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Je bagatelliseert nu toch echt de bedreigingen aan de eerder genoemde beroepsgroepen.

Het zijn duizenden berichten op SM.

Nee. Dat doe ik niet. Ik vind het onwerkelijk wat er momenteel gebeurt in de maatschappij.
Bedreigingen en geweld zijn nooit oké. Dat heb ik ook nooit beweerd noch zelf aan mee gedaan.

Feit is echter, dat het overgrote deel van de Nederlanders gewoon nog fatsoenlijke burgers zijn. Zowel zij die zich wel laten enten en voor de maatregelen zijn, als zij die zich niet willen laten enten en tegen de maatregelen zijn en alle tussenvormen.

Het is een feit dat extremisme opvalt en daardoor veel aandacht krijgt. Dat betekent niet dat die extreme groep de hele populatie vertegenwoordigd.

Of denk je dat alle katholieken het oké vinden dat er kindermisbruik plaats heeft gevonden, want ze hangen het geloof aan?

Je kunt prima een mening of geloof hebben, maar je distantiëren van extremisme en misdaad.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:20

Daks schreef:
-knip!-
Ik vind dat als een diehard pro aangeeft dat alle ongevaccineerde maar thuis moeten blijven want ze zijn potentiële moordenaars dat dat ook wel echt een hele grote stap te ver is. (Bron? Feestboek reactie oa) -\knip!-

En dit is een extreme vanuit de ‘pro’ groep die ook ècht te ver gaat. Kan gewoon niet.

Electra63 schreef:
-knip!-
Ik krijg daardoor toch echt steeds minder begrip voor mensen die niet willen vaccineren of zich niet aan de adviezen of maatregelen willen houden.
-\knip!-

Ik begrijp dat je dit zo voelt maar ik denk dat het echt heel erg belangrijk is om in de discussie waar je aan deelneemt (bijv. hier op Bokt) open te blijven staan voor de mensen tegen vaccinatie/ maatregelen die er ‘gewoon’ tegen zijn (met of zonder goede reden) die zich verder wèl distantiëren van het extremisme van de ‘hardcore’ complittheorie-aanhangers.

En@996981, hier ben ik het met je eens. De extremen worden eruit gepakt en uitgelicht: zij vallen tenslotte àltijd op en zijn goed te gebruiken voor de clicks op een artikel. Berichten over een mens (wel of niet gevaccineerd) die nu gewoon zijn werk doet en open staat voor beide meningen zijn nu eenmaal niet interessant.

Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven absolúút niet zie/ hoor/ meemaak wat er allemaal op social media (en dan met name facebook, wat een gedrocht is dat!) lees. Pro- of antivaccinatie (wat een rotterm! Maar altijd beter dan schaap of wappie) gaan in mijn dagelijks leven respectvol (lees: normaal) met elkaar om en daar ben ik maar wat blij om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:51

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/173953 ... -overleden

"Het is maar een griepje joh"

Had vorige week al gehoord dat hij in coma lag, vreselijk.. Maar hij was dus tegen vaccineren en voor provoceren, bewust mensen knuffelen en die ongein. Nu zijn zoon dus ook aan de beademing, dat wist ik niet, vreselijk.. :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:58

Pffff heftig … daar ben je wel even stil van. Zijn zoon weet volgens mij dan niet eens dat zijn vader overleden is. Kan sowieso niet bij het afscheid zijn omdat hij zelf vecht voor zijn leven. Ik vind 62 al jong, maar die zoon is al helemaal jong.

Triest ook, omdat hun kansen waarschijnlijk zoveel beter waren geweest als ze gevaccineerd waren.

En natuurlijk moeten we voor ogen houden dat verreweg de meeste mensen goed of zelfs heel makkelijk door een besmetting komen, ook zonder vaccinatie. Maar dat doet niets af aan deze trieste uitkomst en het feit dat ik daar wel even stil van word.