Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:27

Relaxed schreef:
Cer schreef:
Hoe kan dat dan? Was het niet duidelijk hoe het verdeeld moest worden ofzo? Of kreeg iedere instelling een bedrag met de mededeling 'verdeel dit maar'?

Mijn zusje maakt schoon via een thuiszorgorganisatie bij 'gewone' oude mensen en zij kreeg de bonus ook. Heeft helemaal niks met corona te maken.

Yep mijn schoonmoeder idd ook

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:33

Iemand hier een idee of ik mocht wachten op een nieuwe uitnodiging vanuit mijn werk voor een ander vaccin dan AZ?
Ik denk dat mijn werk dat niet mag vragen of ik al gevaccineerd bent.
Al geprobeerd te vinden via google. Ik had nog geen afspraak kunnen plannen.

Smee__Jarig

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:35

Gefeliciteerd secricible!

Mijn werkgever heeft ons ook een bonus beloofd. Maar meer dan de aankondiging een paar maanden geleden hebben we ook niet gehoord :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:45

friezenfan2 schreef:
Iemand hier een idee of ik mocht wachten op een nieuwe uitnodiging vanuit mijn werk voor een ander vaccin dan AZ?

Je werkgever mag geen medische gegevens vragen. Lijkt me dat voor Corona geen uitzondering wordt gemaakt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:18

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:26

purny schreef:
Wat ik er dus van begrijp is dat personeel in de ziekenhuizen die op de covid afdelingen werken een bonus krijgen van 500 euro. De rest 260 of 240.

Net wat Lenaa_tje zegt. Eigenlijk zouden de politie en ME ook een bonus moeten krijgen.

Nee, het is of ziekenhuispersoneel (even kort door de bocht) 500 en de rest niks. Of iedereen 200. En wat frontlinie is, ik snap ook wel dat men op de IC en cohort meer in de frontlinie staat als hier. Maar ons werk is ook al een jaar anders, en meer intensief. Ook hier nog steeds veel uitval, mede door corona. Het is gewoon zwaar. En idd niet alleen voor zorgpersoneel. Ik heb ook echt te doen met politie, handhaving.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:39

SusanH schreef:
Gefeliciteerd secricible!

Ik werd wakker met een kater en dat is niet alleen door de perso. Lees net op NOS.nl dat de beloofde 500 euro (horend bij de zorgbonus van vorig jaar) voor de gehandicaptenzorg waarschijnlijk niet door gaat, omdat het budget vorig jaar is overschreden -O- dus het is of 200 a 240 euro voor al het zorgpersoneel, of 500 euro voor een selecte groep. Voelt wel zuur, omdat er dus vorig jaar mensen zijn die 1000 euro gehad hebben en er geen recht op hadden, krijgt een groep die er wel recht op heeft en waar het ook aan beloofd is, waarschijnlijk niet het extraatje wat beloofd was vorig jaar. En ja het is klein leed als je het afzet tegen alles wat er om ons heen gebeurt. Maar het voelt alsof ons harde werk van het afgelopen jaar in deze moeilijke en rare tijd er gewoon niet toe doet.

Dat is hard ja... wat mij betreft echt de schuld van VWS trouwens, die ze nu proberen neer te leggen bij de werkgevers.
We hebben allemaal hard gewerkt, daar was die bonus voor bedoeld. Maar blijkbaar geeft VWS het liever uit aan commerciële testlabs :( Alles voor de markt en de ondernemers he.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:41

Achterom schreef:
Dat is hard ja... wat mij betreft echt de schuld van VWS trouwens, die ze nu proberen neer te leggen bij de werkgevers.
We hebben allemaal hard gewerkt, daar was die bonus voor bedoeld. Maar blijkbaar geeft VWS het liever uit aan commerciële testlabs :( Alles voor de markt en de ondernemers he.

Nou ja als ik lees dat mensen onterecht die bonus hebben ontvangen, dan weet ik niet of het de schuld van VWS is... misschien hadden ze het toen al beter kunnen verdelen?

En sja, een groot gedeelte schreeuwt om dingen te mogen doen, dus dat zijn ze nu aan het onderzoeken. Als ze dat niet doen, is het ook niet goed..
Wat dat betreft is het nooit goed.. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:47

SusanH schreef:
purny schreef:
Wat ik er dus van begrijp is dat personeel in de ziekenhuizen die op de covid afdelingen werken een bonus krijgen van 500 euro. De rest 260 of 240.

Net wat Lenaa_tje zegt. Eigenlijk zouden de politie en ME ook een bonus moeten krijgen.

Nee, het is of ziekenhuispersoneel (even kort door de bocht) 500 en de rest niks. Of iedereen 200. En wat frontlinie is, ik snap ook wel dat men op de IC en cohort meer in de frontlinie staat als hier. Maar ons werk is ook al een jaar anders, en meer intensief. Ook hier nog steeds veel uitval, mede door corona. Het is gewoon zwaar. En idd niet alleen voor zorgpersoneel. Ik heb ook echt te doen met politie, handhaving.

Maar dat is gewoon voor heel veel beroepen zo en dat maakt het gewoon heel erg lastig.
Je blijft altijd in het stukje waarom zij wel en wij niet verhaal hangen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:48

Cer schreef:
Citaat:
Voelt wel zuur, omdat er dus vorig jaar mensen zijn die 1000 euro gehad hebben en er geen recht op hadden

Hoe kan dat dan? Was het niet duidelijk hoe het verdeeld moest worden ofzo? Of kreeg iedere instelling een bedrag met de mededeling 'verdeel dit maar'?

Nee...
VWS vroeg in eerst instantie aan de zorgorganisaties of zij een lijst wilden maken wie volgens hen in aanmerking kwamen. Zonder verdere criteria.
De zorgorganisaties hebben dit geweigerd: beleid maken is immers aan VWS.
Vervolgens kwam VWS met een richtlijst met functies die volgens hen in aanmerking zouden kunnen komen. Die lijst sloeg helemaal nergens op, medewerkers in de thuiszorg stonden er bijvoorbeeld niet op.
Toen hebben de brancheorganisaties de zorgorganisaties geadviseerd om breed aan te vragen, voor alle medewerkers. Dat hebben de meeste ook gedaan.

Anders kom je als werkgever in een duivels dilemma: je moet dan haast op persoonsniveau gaan bepalen of iemand er recht op heeft, zonder echte criteria.
Voorbeeld: wij hebben op 4 van de 5 locaties corona gehad. Hebben de medewerkers op de 5e locatie die coronavrij bleef dan wel of geen recht er op?
In de thuiszorg heeft een aantal cliënten corona gehad, alleen die medewerkers die daar geweest zijn dan maar?
En hoe zit het dan met stafmedewerkers die heel hard hebben gewerkt vanwege corona, of zelfs op locatie hebben ingesprongen omdat ze nog steeds een BIG-registratie hebben en we anders de roosters niet rond kregen?

Het is goed dat van Ark verdorie nu een keer haar werk gaat doen, maar wel bizar dat ze dan ineens de GGZ en de gehandicaptenzorg buitensluit...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:28

Jessix schreef:
samen, met 17 miljoen mensen :')

450 miljoen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:53

Huertecilla schreef:
Jessix schreef:
samen, met 17 miljoen mensen :')

450 miljoen.

Daar heeft onze mp het niet over en daar ging mijn post over.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:07

friezenfan2 schreef:

Lijkt me niet dat ze die vraag mogen stellen. Maar kan de werkgever zien dat jij niet op de uitnodiging bent ingegaan? Ik begrijp dat de uitnodiging van/via je werkgever kwam.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:11

CharleyT schreef:
friezenfan2 schreef:

Lijkt me niet dat ze die vraag mogen stellen. Maar kan de werkgever zien dat jij niet op de uitnodiging bent ingegaan? Ik begrijp dat de uitnodiging van/via je werkgever kwam.

Ook dat zijn gegevens die eigenlijk niet mogen worden ingezien/opgevraagd

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:16

CharleyT schreef:

De uitnodiging kwam via mijn werk inderdaad. De vraag blijft krijg ik een nieuw uitnodiging en via wie dan. Want mijn werk gaat niet weten dat ik nog niet gevaccineerd ben of dat er nog geen datum gepland was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:35

Jessix schreef:
Huertecilla schreef:

450 miljoen.

Daar heeft onze mp het niet over en daar ging mijn post over.

Het punt nóg sterker illustrerend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:36

friezenfan2 schreef:
CharleyT schreef:

De uitnodiging kwam via mijn werk inderdaad. De vraag blijft krijg ik een nieuw uitnodiging en via wie dan. Want mijn werk gaat niet weten dat ik nog niet gevaccineerd ben of dat er nog geen datum gepland was.

Wanneer je in de 60+ valt krijg je geen nieuwe, wanneer je in de risicocategorie voor AZ valt neem ik aan dat je een nieuwe oproep krijgt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:41

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:42

Dus gewoon wachten op een nieuwe oproep? Ik ben 35.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:01

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:03

friezenfan2 schreef:
Dus gewoon wachten op een nieuwe oproep? Ik ben 35.

Vraag het eens na bij de ggd , ze moeten natuurlijk die afspraken opnieuw inplannen maar wanneer jij nog geen afspraak had ingepland ( wat je nu zou kunnen proberen) kunnen ze je ook geen bericht geven.
Antwoord al gevonden ;

https://www.rivm.nl/nieuws/op-korte-ter ... strazeneca

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:47

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:49

CharleyT schreef:
friezenfan2 schreef:

Nee de werkgever mag het niet vragen en kan ook niet zien of je wel of niet op de uitnodiging bent ingegaan.
De werkgever krijgt als het goed is van de ggd wel een vaccinatie percentage.

Als je niet via je WG meedoet met de vaccinatieronde ga je gewoon mee in de rij voor wanneer jouw leeftijdscategorie aan de beurt is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:52

SusanH schreef:
Morrie schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... r-mogelijk
Hier staat de nieuwe routekaart naar heropening van alles (naar beneden scrollen)....... wie gelooft dat nog?
Ik niet meer!

Heb er niet eens naar gekeken Wat zou er voldoende week anders zijn?

Volgens mij volgende week alleen bso open

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:53

Er worden wederom met data's gegooid die niet waar gemaakt kunnen worden. En zoals Diederik Gommers al aangaf, je kunt pas versoepelen als alle 60 plussers zijn ingeënt