Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:05

Afdingen OK, maar al bundelkorting krijgen en daar dan nog eens de helft vanaf willen vind ik gewoon gierig. En als je dan tegenbod doet of weigert hoor je ze niet meer, zelfs geen "bedankt maar geen interesse" ofzo. Zeker als het gaat om items van €2-€3...

Had onlangs studieboeken online gezet, die enkel als naslagwerk zijn gebruikt. Die gingen als een speer! Dat had ik niet zien aankomen eerlijk gezegd.

Duhelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:43

Ik heb idd het volledige bedrag gekregen! Fijn dat vinted dit zo oppakt!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:15

pmarena schreef:
Ja jeetje, als er ergens vlekjes in zitten die je niet vermeld hebt.... is het ook niet echt fair om de koper voor kosten op te laten draaien om onder de koop uit te kunnen, vind ik eigenlijk.

Tsja, het is nogal discutabel zullen we maar zeggen. Het zijn geen 'echte' zichtbare vlekken. Meer wat lichte verkleuring? Maar het is dan ook een gebruikt shirt. Is ook benoemd als 'goed', wat bij Vinted betekent dat er gebruikerssporen opzitten die op de foto zichtbaar zijn. En heb het voor een klein prijsje verkocht. Maar goed, dit is weer een discussie wat er los van staat. En daarnaast, dit zijn de regels van Vinted, die heb ik ook niet bedacht.

Het voelt nu meer als voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten of als proberen om via deze manier nog wat van de prijs af te krijgen.

Maar nu weet ik nog niet hoe het werkt als je dus een retourlabel hebt aangevraagd en koper weigert het op te sturen. Wat dan?

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:20

Heb het antwoord gevonden denk ik:

ermijn om een bestelling te retourneren

Zodra de verkoper een retourzending aanvraagt, heb je 5 werkdagen om het pakket op te sturen. Als je het niet op tijd verstuurt, wordt je terugbetalingsverzoek gesloten en je betaling aan de verkoper vrijgegeven.

Dus zoals ik het lees ligt het nu bij haar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:49

Ja dat denk ik ook :j

Dat je het er al "goed" op hebt gezet dat is wel in je voordeel vind ik.
Tenzij je er in de omschrijving bij hebt gezet dat het er nog perfect uitziet of precies het item zo neergelegd hebt dat de verkleuring niet gezien kon worden ofzo :P

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:57

pmarena schreef:
Ja dat denk ik ook :j

Dat je het er al "goed" op hebt gezet dat is wel in je voordeel vind ik.
Tenzij je er in de omschrijving bij hebt gezet dat het er nog perfect uitziet of precies het item zo neergelegd hebt dat de verkleuring niet gezien kon worden ofzo :P

Heb een foto van gehele voor- en achterkant en dan nog van het merk met maat in de hals. En als omschrijving: graag gedragen maar nog prima voor een volgende ronde.

Dacht dat ik het zo wel goed omschreven had zoals het hoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:58

Heb je het adres al doorgestuurd? Want een bokker heeft eens voorgehad dat ze had gezegd: Mag retour! Maar nog geen adres had doorgegeven en dat is toen vrij snel in het voordeel van de koper besloten en de bokker heeft haar geld nooit gezien.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:02

Moestuin schreef:
Heb je het adres al doorgestuurd? Want een bokker heeft eens voorgehad dat ze had gezegd: Mag retour! Maar nog geen adres had doorgegeven en dat is toen vrij snel in het voordeel van de koper besloten en de bokker heeft haar geld nooit gezien.

Was er eigenlijk vanuit gegaan dat Vinted mijn adres weet en die automatisch op het label komt te staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:09

Nee. Zet zo snel mogelijk de chat of jou adres of het pakketpunt waar het naar toe kan.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:13

Moestuin schreef:
Nee. Zet zo snel mogelijk de chat of jou adres of het pakketpunt waar het naar toe kan.

Bedankt voor de tip!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:14

Hier nu ook eerste keer iets via Homerrr verkocht. Gelukkig zit er bij mijn mans werk een pakketpunt, maar ben er ook niet zo blij mee na al die verhalen dat het zo langzaam gaat. Nou we gaan het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:17

Hier met Mondial recent iets verzonden en dat was binnen de 48 uur al aangekomen. Wel 4 sterren gekregen ipv 5. Alles was vlot gegaan maar ik communiceerde te weinig. Ik krijg juist de kriebels van al die berichtjes: Het is ingepakt, het is verzonden, het is aangekomen etc.
Dat zie ik ja, dat zegt de t&t ook :+ Reageer daar altijd wel vriendelijk op maar zelf doe ik dat niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:27

Afbeelding
Heel raar. Flinke bundel gemaakr, had ook 50% korting, volgens mij foutje want zag dat het na het accepteren veranderd was naar 15%
Maar ik was bezig met de betaling, alleen toen ik naar m’n bank ging bleef het scherm elke keer vast haken. Nu krijg ik deze melding te zien, is wat er in mijn portomonee stond eraf gehaald maar de producten staan niet op verkocht en heb de rest niet betaald nog…

Edit; moest schijnbaar half uur wachten, nu is het wel gelukt, grandioze deal gemaakt _/-\o_ <3

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:26

Moestuin schreef:
Hier met Mondial recent iets verzonden en dat was binnen de 48 uur al aangekomen. Wel 4 sterren gekregen ipv 5. Alles was vlot gegaan maar ik communiceerde te weinig. Ik krijg juist de kriebels van al die berichtjes: Het is ingepakt, het is verzonden, het is aangekomen etc.
Dat zie ik ja, dat zegt de t&t ook :+ Reageer daar altijd wel vriendelijk op maar zelf doe ik dat niet.

Mss hadden we dezelfde koper… hier 2 weken terug ook van iemand 4 sterren omdat er geen communicatie was… tja…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:32

Lekker rustig toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:33

Ik heb een hele fijne ervaring :D

Iemand had een bundel gekocht waaronder een pakket boeken die in een bijhorende omslag zaten. Bij inpakken is die omslag gescheurd, heb dit aan de koper gemeld en gevraagd of ze daar graag compensatie voor wou. Was niet nodig zei ze, ze was allang blij met het vermelden. Alles opgestuurd en alsnog 5* gekregen!

Ik merk wel dat ik tegenwoordig amper nog een andere verzender dan Homerr kan kiezen. Vind ik wel lastig, want MR gaat vaak sneller.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:12

Varekaj, 's ochtends bestellen ipv avonds! :j

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 12:28

Ik zie dat PostNL bij mij uit de verzendmogelijkheden is. Niet dat ik dat erg vind (graag zelfs veel te duur en dat voorschieten van de kosten vind ik ook niks).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:08

deedee19 schreef:
Ik zie dat PostNL bij mij uit de verzendmogelijkheden is. Niet dat ik dat erg vind (graag zelfs veel te duur en dat voorschieten van de kosten vind ik ook niks).

Is helemaal weg

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:08

Pfff de lol gaat er wel een beetje vanaf nu Homerr standaard aan staat. Ik heb in mn advertenties gezet dat ik niet met Homerr kan verzenden en zeg het ook nog als ze een bod doen die ik ga accepteren. Maar alsnog wordt het niet begrepen en moest ik net weer annuleren..

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:20

Ik doe vaak na verkoop even een berichtje in de trant van: bedankt, pakketje wordt dan en dan verzonden.

Ik vind het zelf wel prettig om te weten dat alles goed doorgekomen is, zelf namelijk aantal keer eens iets gekocht waar geen reactie op kwam en ook niet verstuurd werd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:24

Ik doe dat niet standaard. Genoeg transacties gaan volledig zonder communicatie met de koper. :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:29

Zo mijn koper was te lui om te retourneren maar ik verdenk haar er meer van dat ze iets probeerde te krijgen.

Ik heb mijn geld en spullen zijn weg

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:43

_Lorette_ schreef:
Ik doe dat niet standaard. Genoeg transacties gaan volledig zonder communicatie met de koper. :o

Klopt hoor, zelf dus meerdere keren meegemaakt van niet. Maar ook vaak genoeg wel.
Meestal even berichtje als mensen in het weekend kopen omdat ik pas vanaf dinsdag kan versturen ivm afgeef punt in de buurt van mijn werk.

Als ik het de volgende dag verzend doe ik dit ook niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:36

Ik had laatst een heel amusant gesprek met iemand, dus soms is het wel leuk. Maar soms gaat het ook zonder enige communicatie.

Ik zie idd dat Homer niet uit kan, stom want ze zijn echt traag. Iets wat van 50 km verderop moet komen is al 6 dagen onderweg.