Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:02

Janinevv schreef:
secricible schreef:
Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.

De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.

Edit: was gericht op janinevv

Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.

Wellicht het in de landen als Duitsland en Italië ZONDER mondkapjes nog veel erger was!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:08

Janinevv schreef:
secricible schreef:
Nou en?
Ik wil graag meehelpen om anderen te beschermen. En hoop dat anderen dat ook voor mij doen, zeker omdat ik over 3 maanden onder de risicogroepen val.
Er is toch niks mis mee dat ik het ook voor mezelf doe.

De kracht van mondkapjes, (hoe groot of klein ook) zit in het feit dat zoveel mogelijk mensen het doen. Een enkeling met een mondkapje gaat een pandemie niet bedwingen.

Edit: was gericht op janinevv

Ik denk dat we met mondkapjes dus niet ver komen als we met velen doen. Anders was het in Duitsland toch ook al minder. En misschien knuffelen die ook wel meer, misschien knuffelen wij Nederlanders ook nog genoeg.

Huh, de besmettingen in Duitsland zijn toch veel lager dan hier?

Janinevv schreef:
Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.

Hoe vind jij dit voor God spelen? Volgens mij heeft God duidelijk gezegd dat wij goed voor de aarde en onze medemens moeten zorgen.
Alles maar op z’n beloop laten terwijl we weten wat voor gevolgen dat gaat hebben vind ik niet bepaald goed rentmeesterschap. God heeft ons verantwoordelijkheid gegeven en kennis en inzicht. Laten we dat dan ook gebruiken om goed door deze crisis heen te komen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:09

Janinevv schreef:
Maar dat is toch voor “God” spelen. Wij mensen hebben niks in de hand ook dit virus niet. Waarom ontnemen we onszelf of ouderen zoveel mooie dingen? Wie weet leef je helemaal niet lang meer. Dat is ook een ding om rekening mee te houden.

Begin augustus is na een kort maar heftig ziekbed mijn moeder overleden aan kanker. Wij als familie waren en zijn heel erg dankbaar dat we de laatste dagen van haar leven bij haar konden zijn in het ziekenhuis, we haar hand konden vasthouden en ze in bijzijn van haar man en kinderen is overleden.

Als je daar zit terwijl haar laatste uren wegglijden, en je voorstelt hoe dat dit voorjaar is gegaan. Dan had ze daar in haar eentje moeten overlijden vanwege de corona-maatregelen |( . Of dan had er maar 1 familielid bij haar kunnen zijn. En in een compleet beschermend pak zodat je geen fysiek contact kan maken |( . Als je niet in zo'n situatie hebt gezeten is het niet uit te leggen. Dat is zo verschrikkelijk, daar heb ik geen woorden voor.

Dus al doe je het nergens anders voor, doe het dan in elk geval voor die mensen die aan het einde van hun leven zijn gekomen. Dat die waardig afscheid kunnen nemen in bijzijn van hun familie. Echt, de rest is onbelangrijk.

Janinevv

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:11

Dat stukje van over God spelen bedoelde ik niet in deze context.

Ik ben echt dankbaar voor alle artsen en kennis die we in huis hebben om iedereen in hoever we kunnen te helpen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:13

Janinevv schreef:
Dat stukje van over God spelen bedoelde ik niet in deze context.

Ik ben echt dankbaar voor alle artsen en kennis die we in huis hebben om iedereen in hoever we kunnen te helpen.

Help dan mee en stop met zeuren. Mondkapje op daar waar het moet. Klaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:20

Ik had m’n mondkapje op vandaag in de supermarkt maar ik heb hierdoor bijna een toetje gestolen ...

Mijn bril beslaat soms nogal (ik weet het, zijn oplossingen voor maar voor nu voor mij nog niet de juiste gevonden, ik ga met mijn speciale glazen niks op m’n bril smeren) zo nu ook. Ik heb dus mijn boodschappen op de band gelegd en ben het toetje dus gewoon vergeten omdat ik m’n karretje niet goed kon zien :')
Heb zo mijn karretje terug gezet en het meisje wat karretjes schoonmaakt kwam aan met mijn toetje.
Ben braaf de winkel weer in gegaan om het toetje nog te betalen. Zo braaf ben ik ook nog wel :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:24

Voer voor mondkapjes tegenstanders: de winkeldiefstallen rijzen de pan uit door de mondkapjesplicht... :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:26

Zou mij ook kunnen gebeuren , heb vandaag mijn bestelde kapjes van safe-save binnen gekregen en die sluiten zo fijn aan en ademen prettiger dan de standaard weggooikapjes . Elke keer spul weggooien vind ik zonde en deze kun je op 60 graden heel vaak wassen . En mijn bril besloeg niet!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:30

nynke55 schreef:
Voer voor mondkapjes tegenstanders: de winkeldiefstallen rijzen de pan uit door de mondkapjesplicht... :+

Precies :+
Ik ben blij dat je geen mondkapje op hoeft in de auto. Levensgevaarlijk

Ik heb inderdaad wel al herbruikbare mondkapjes inderdaad. Op m’n werk moet ik ze bijna de hele dag op.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 06-10-20 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:31

bigone schreef:
Zou mij ook kunnen gebeuren , heb vandaag mijn bestelde kapjes van safe-save binnen gekregen en die sluiten zo fijn aan en ademen prettiger dan de standaard weggooikapjes . Elke keer spul weggooien vind ik zonde en deze kun je op 60 graden heel vaak wassen . En mijn bril besloeg niet!

Ik zat eraan te denken om deze te bestellen. Ze zien er nl heel soepel uit :j denk dat ik dat nu ga doen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:32

SusanH heeft ze al en die vertelde dat ze fijn zijn, Máxima draagt ze ook dus zijn we trendvolgers :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:41

Die van safe save zijn van neopreen niet? Daar ben ik helaas allergisch voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:44

lenaa_tje schreef:

Ja, wat jammer voor je.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:48

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja, wat jammer voor je.

Laten we zeggen dat ik vervloekt ben haha.
Voor de supermarkt zou misschien wel kunnen. Met snorkelen/duiken kreeg ik pas na een uur jeuk. Bultjes in je gezicht zijn alleen niet zo leuk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:54

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja, wat jammer voor je.

Afbeelding
Deze van save safe zijn volgens mij niet van neopreen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:55

Dankjewel ik ga even op hun website kijken.
Nee helaas, alleen het uiterlijk is jeans. Snap hun gedachte van gebruik van neopreen er ook wel achter als ik het lees op hun Website
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 06-10-20 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:57

Welke maat nemen/hebben jullie van de Safe Save mondkapjes? Ik overweeg ook om ze te bestellen, maar weet niet hoe ze vallen qua maat.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:18

Gaan jullie vanavond naar Corona feiten en fabels kijken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:23

Ann schreef:
Welke maat nemen/hebben jullie van de Safe Save mondkapjes? Ik overweeg ook om ze te bestellen, maar weet niet hoe ze vallen qua maat.

Ik heb gewoon een normale toet en de gewone besteld , zijn niet echt ruim maar rekken goed mee.
Zou eerst een pakje bestellen want bij mij zat een kaartje in dat je bij het plaatsen van een review 30 % korting op volgende aankoop kreeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:43

Ik heb zwarte nog bij besteld. Ik heb de jeans :j. Maar het duurt even voor die zwarte komen volgens mij. Bij mijn man besloeg de bril trouwens wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:45

Ik kan me toch nog steeds niet voorstellen dat neopreen op je gezicht comfortabel kan aanvoelen....HOE dan :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:47

Het is softshell. En heel dun. Dus dat zit comfortabeler dan zo'n medisch mondkapje. Die heb ik op het werk dus ik kan goed vergelijken. Vind mijn eigen kapjes lekkerder zitten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:49

Hier komt het ook dichterbij nu
Schoonzusje nagelstyliste en collega dochter positief.
Dankzij een personeelsfeestje en de voetbalvereniging.

Dus maar xxxxxxtra voorzichtig

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:51

SusanH schreef:
Het is softshell. En heel dun. Dus dat zit comfortabeler dan zo'n medisch mondkapje. Die heb ik op het werk dus ik kan goed vergelijken. Vind mijn eigen kapjes lekkerder zitten.

Maar is het vergelijkbaar materiaal als van een duikpak? Daar krijg ik dus enorme uitslag van.
Een softshell jasje kan ik wel handelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:57

Geen idee. Ik heb nog nooit een duikpak van dichtbij gezien.