Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:pmarena schreef:Dat eind mei was sowieso een rare uitspraak. En is ook al zo lang geleden gedaan dat het niks meer met het hier en nu te maken heeft. Toen wisten ze nog niet eens wanneer we überhaupt zouden gaan versoepelen enzo
Daar werd hier toen wel echt constant op gehamerd in het topic, terwijl ik zelf er ook echt totaal niet in geloofde dat de piek pas dan zou komen. Beetje gevalletje net als met Pasen blijven roepen dat het weer omhoog ging omdat mensen naar buiten gingen - ook gelukkig!! niet gebeurt.
Hopen dat het zo blijft gaan! Een lichte stijging is misschien wel te verwachten met de maatregelen versoepeling maar ik blijf er wel bij dat het echt niet meer zo heftig zal worden als mensen maar binnen blijven wanneer ze ziek zijn. Dat scheelt imo echt al heeel veel.
corine1981 schreef:In Italië gaat het helemaal niet zo goed, en dat is een eufemisme. Los van de staatsschuld, begint het volk meer en meer te morren, het systeem piept en kraakt en door de corona en de neerwaartse economie, die toch al heel erg zwak was, hebben de mensen het moeilijk, worden werkeloos, zijn arm en hebben honger. De regering ziet de bui al hangen→ opstand.Italië draait natuurlijk voornamelijk op toerisme en export... dus willen ze hun staatsschuld niet al te groot maken...
Dat is maar de vraag Shadow. Ze ontmoedigen maar het wordt pas over 2 weken besloten en bekend gemaakt.Citaat:8 min geleden
Gezien de timing denk ik ook dat het samenvalt met de richting die Frankrijk opgaat (namelijk vooral binnenlands maar niet zomaar iedereen), en
pien_2010 schreef:corine1981 schreef:In Italië gaat het helemaal niet zo goed, en dat is een eufemisme. Los van de staatsschuld, begint het volk meer en meer te morren, het systeem piept en kraakt en door de corona en de neerwaartse economie, die toch al heel erg zwak was, hebben de mensen het moeilijk, worden werkeloos, zijn arm en hebben honger. De regering ziet de bui al hangen→ opstand.Italië draait natuurlijk voornamelijk op toerisme en export... dus willen ze hun staatsschuld niet al te groot maken...
Ik denk dat ze proberen nog iets te redden van de puinhoop die het al was en die door corona alleen nog maar versterkt is.
mag schreef:Het virus is overal loop je in een ander (europees) land meer kans op om besmet te raken dan in Nederland? Grenzen dicht had helemaal in het begin nog zin gehad maar nu vind ik het onzin. De slechtere / andere gezindheidszorg is wel een rede voor mij om in nederland te blijven.
purny schreef:Het virus zal voorlopig niet verdwijnen, waarschijnlijk nooit. Moeten wij op de wereld ons dan blijven verstoppen voor dit virus?
Hilary schreef:imaudy schreef:Een logische vraag...kan het wat anders geweest zijn?
Wij namen een patiënt over uit een ander ziekenhuis. Patiënt was daar positief getest. Patiënt werd vervolgens bij ons negatief getest. Patiënt werd opnieuw getest en testte toen positief.
De test is niet betrouwbaar is ook uit onderzoek gebleken. Deze patiënt was er een ‘mooie’ illustratie van.
corine1981 schreef:purny schreef:Het virus zal voorlopig niet verdwijnen, waarschijnlijk nooit. Moeten wij op de wereld ons dan blijven verstoppen voor dit virus?
Nee hoor, we zullen moeten accepteren dat het bij het leven hoort.
Ik hoop wel dat er meer gedaan gaat worden met de wetenschap dat het aerosool is en niet perse van oppervlakte contact komt, zodat het beleid beter aangepast kan worden i.p.v. dat nieuwe normaal met 1,5 meter afstand...
Sizzle schreef:Er is recent steeds meer aanwijzing voor aerosole besmetting gekomen wat zou betekenen dat een minimaal 5 meter samenleving meer geschikt is.
Sizzle schreef:Er is recent steeds meer aanwijzing voor aerosole besmetting gekomen wat zou betekenen dat een minimaal 5 meter samenleving meer geschikt is.