Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:07

Zelfs deze zomer ging iedereen nog massaal op reis, rode zone of niet, "want reizen moet altijd kunnen". Er gaan er alweer zijn die het inderdaad netjes en veilig zullen doen. Maar evenzeer een hoop die lekker bij elkaar hutjemutje gaan kruipen en lekker zelf après-ski gaan organiseren.

Tel daarbij op dat heel veel mensen openlijk aangeven dat ze kerst en nieuw in groep gaan vieren, want dat is die boete wel waard... Dan hou ik alvast mijn hart vast voor het voorjaar.

genja

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:46

Ja ik ben bang dat het voor mij een hele rustige kerst gaat worden. Vriendlief heeft al meerdere mensen uitgenodigd. Heb ik echt geen behoefte om met mensen waarvan ik weet dat zich niet aan de regels houden binnen te zitten.
Dus ik blijf thuis pech voor hem hij weet heel goed hoe ik er over denk

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:04

Dubai en de Canarische eilanden schijnen geweldig populair te zijn dit jaar voor kerst te vieren :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:06

Italie heeft nu gedreigd om Zwitserland op de quarantaine lijst te zetten. Mijn eerste gedachte was: waarom is dat dan nu nog niet zo? We zijn hier donker rood en heel europa staat op de risicolijst zo ongeveer :?
Ik snap niets van politiek.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:08

Pandora2 schreef:
:D
Dat voordeel heb je dan wel met de Tour, Vuelta of Giro. Je hebt geen sneeuw nodig 8-)
Of beter gezegd, je wil daarvoor eigenlijk helemaal geen sneeuw :')

Tour de France op de slee! Kan makkelijk met die bultjes :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:43

Denk dat het skieen op zich niet echt het probleem is. Mits de regels qua skiliften te handhaven zijn.
Denk wel dat het verstandig is om alle mogelijkheden tot apre ski te verbieden en te blokkeren. Denk dat daar het grootste gevaar zit

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:54

En het eten dan tussen de middag, de hotels/restaurants enz.

Dat is denk ik nog minstens zo lastig, als je op een bergstation uitstapt en je wilt nog even een kop koffie, naar toilet, spullen in je kluisje. Of tussen de middag wat eten/drinken/toilet.
Natuurlijk doe je dat buiten als het kan, maar op een erg koude dag of met sneeuw zit ik graag binnen met eten.

Ik snap heel goed dat mensen willen skieen maar behalve de vreselijke klap financieel voor heel veel mensen, is het toch hoop ik zo dat we allemaal balen maar het geen levensbedreiging is als je een jaar niet kan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:09

Op de berg zelf heb je de ruimte wel. Maar inderdaad, de periode van wachten voor de lift, het stukje na de lift, even eten etc etc.

Ik had hoop op een reis in februari/maart maar inmiddels betwijfel ik of dat handig is. Zou gaan om een kitevakantie in Egypte of Marokko. Denk toch maar verstand gebruiken -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:00

Es_ther schreef:
Pandora2 schreef:
:D
Dat voordeel heb je dan wel met de Tour, Vuelta of Giro. Je hebt geen sneeuw nodig 8-)
Of beter gezegd, je wil daarvoor eigenlijk helemaal geen sneeuw :')

Tour de France op de slee! Kan makkelijk met die bultjes :D

Of met sneeuwfietsen ! :D
Dat lijkt me nog wel eens wat :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:38

Winged schreef:
Op de berg zelf heb je de ruimte wel. Maar inderdaad, de periode van wachten voor de lift, het stukje na de lift, even eten etc etc.

Ik had hoop op een reis in februari/maart maar inmiddels betwijfel ik of dat handig is. Zou gaan om een kitevakantie in Egypte of Marokko. Denk toch maar verstand gebruiken -O-

Ik denk dat februari/ maart nog wat te vroeg is.

Waarschijnlijk de eerste vakantie die weer wat normaler doorgang kan vinden gaat de zomervakantie zijn.

Misschien de meivakantie ook al, maar stiekem hoop ik op de zomervakantie.

Grote kans dat wintersport in 2022 weer "volledig normaal" gaat kunnen zijn. De allereerste vakantie weer echt normaal waarschijnlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:40

Ik zou al blij zijn als de camper gebruikt mag worden en ook veilig kan met al dat gekloot overal nu met vuurwerk, rellen enz. Misschien een neus over de grens zetten in het voorjaar. Daar zou ik al erg blij mee zijn

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:06

Ik denk dat ook een hoop landen die zelf geen bergen hebben niet perse realiseren dat de gemiddelde lokale inwoner ook gewoon af en toe door de weeks een dagje gaat. Die heeft eigen materiaal en gaat niet perse ergens eten. Dat is zoiets als even naar de Veluwe en dat is immers ook niet verboden.
Daarnaast hebben ook best wat mensen gewoon hun eigen chalet.
De maatregelen voor vakantie in hotels zouden naar mijn mening wel zwaar vescherpt moeten zijn.
Polen staat bijv enkel lokale bevolking toe. Dat vind ik wel verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:14

Ik zie nu plots mensen met de broek op de knietjes op de berg om een plasje te doen en deze heel elegant verder glijden de helling af _O-
Als mensen niet ergens kunnen zitten om te eten of drinken gaan ze veel zelf meenemen voor een picknick. Allemaal goed en wel, op voorwaarde dat ze dan niet in grote groepen bijeen gaan zitten én, heel belangrijk, ook hun afval meenemen. Niemand zit erop te wachten om daar ook nog eens mankracht voor te moeten optrommelen. Skigebieden open voor mensen van eigen land zou een tussenweg kunnen zijn? Eventueel met beperkte aantallen, dus met reserveringssyteem?

Er is sprake dat Wallonië (Franstalig België) met kerstavond de bubbel en/of avondklok uitzonderlijk zou versoepelen. Met oudejaar zou alles blijven zoals het op dat ogenblik bepaald is. Indien ze de huidige maatregelen aanhouden tot begin 2021 is dat 1 knuffelcontact/gezin en avondklok vanaf 22u tot 6u.
Als die versoepeling met kerst erdoor komt ginds, en niet in Vlaanderen, dan verwacht ik een massale stormloop op vakantiehuisjes voor kerstavond om zo ginds alsnog lekker uitgebreid te kunnen gaan vieren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:15

Koude droge lucht schijnt een van de beste verspreidingsmogelijkheden te zijn van het virus, de aerosolen leggen dan grotere afstanden af. En Oostenrijk was van 't voorjaar één van de grootste bestemmingsbronnen waar Nederlanders het oppikten en hier tijdens de carnaval vrolijk doorgaven.

Alleen mensen uit eigen regio toelaten te skieen lijkt me voor deze winter het beste.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:17

Sizzle schreef:
Ik denk dat ook een hoop landen die zelf geen bergen hebben niet perse realiseren dat de gemiddelde lokale inwoner ook gewoon af en toe door de weeks een dagje gaat. Die heeft eigen materiaal en gaat niet perse ergens eten. Dat is zoiets als even naar de Veluwe en dat is immers ook niet verboden.
Daarnaast hebben ook best wat mensen gewoon hun eigen chalet.
De maatregelen voor vakantie in hotels zouden naar mijn mening wel zwaar vescherpt moeten zijn.
Polen staat bijv enkel lokale bevolking toe. Dat vind ik wel verstandig.

Dat zouden wat mij betreft alle landen moeten doen: alleen voor eigen bevolking.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:18

Lijkt me voor de mensen die in een bergland wonen wel heerlijk om zonder alle drukte te kunnen wintersporten dit jaar :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:25

Ik las op NOS.nl dat Oostenrijk open wil blijven omdat ze anders fors veel inkomen missen. De minister daar zegt dat als ze dicht moeten ze willen dat de EU gaat compenseren voor de kosten.

Snap ik wel, maar ik kan mij ook goed indenken dat andere landen dan ook hun misgelopen-inkomsten-bonnetje gaan indienen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:27

Ze moeten gewoon reisadvies beter controlleren, de rest is brandjes blussen. Als het niemand interesseert of je wel of niet mag reizen dan kun je die kleurcodering net zo goed laten voor wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 13:30

Het enige wat de mensen interesseert is de pakkans als je je niet aan de maatregelen houdt, zoals verplicht laten testen na terugkeer uit rode zone. Hier is dat nu opgelost met een code die je via sms krijgt bij het invullen van de documenten. Met die code moet je een test aanvragen bij de huisarts. Kom je uit rode zone en gebruik je de code niet, dan weten ze gelijk dat je je hoogstwaarschijnlijk niet hebt laten testen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 14:23

Ik las weer in het krantje van het ziekenfonds een oproep om de Intersoc vakanties snel te boeken :')
Je zou toch denken dat een ziekenfonds min of meer op de hoogte is van de strubbelingen omtrent corona en reizen ... :x :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:17

Wij hebben ondanks vuurwerkverbod toch besloten om oudjaar incamper door te brengen
In het bos van de bewoode wereld weg
Op camperplaats, dus geen contact met andere mensen, maar de hondenwel geluidsarm in de camper.
Het is niet verboden dus.....
Douchen gaan we voor naar huis is 30km verderop

Edit tikfout
Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-11-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:35

Klinkt heerlijk hoor! Niks mis mee toch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:35

Op een vlucht van Dubai naar Auckland heeft iemand 7 medepassagiers aangestoken ondanks negatieve test en mondmaskers.

Wat ik op zich intrigerend vind is dat alle data die al bekend was van influenza en andere infectieziekten dus toch niet uit economische reden ineens niet meer waar is:
„Eine Studie zeigt, dass alle Infizierten maximal zwei Reihen vor oder hinter dem Schweizer sassen.“

Dit wist men eigenlijk al 10 jaar of zo, maar met covid deed men net of het niet waar was.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:20

Pandora2 schreef:
Lijkt me voor de mensen die in een bergland wonen wel heerlijk om zonder alle drukte te kunnen wintersporten dit jaar :D

Wel moeilijk boven komen nu de liften gesloten zijn....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:27

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:

Wel moeilijk boven komen nu de liften gesloten zijn....

Ik heb dit voorjaar met wandelen mensen gezien die met de fiets naar de gletscher aan het fietsen waren met hun ski‘s op hun rug _/-\o_
Ik zou al dood zijn na de eerste 200 meter :')

Veel van mijn collega‘s doen aan cross-country skieen, dan heb je ook geen lift nodig. Maar goed, wij kunnen op dit moment ook gewoon met de lift.

In Duitsland ligt tot Januari sowieso zelden goed sneeuw dus daar is het amper een verschuiving. Voor Frankrijk en Italie zal het een fikse economische klap zijn.
Dat Frankrijk wil dat hun buurland de pistes dicht doet zal veel te maken hebben met regio‘s zoals portes du soleil waar je continue onopgemerkt de grens over en weer skiet.