Cer schreef:Maar dat testen is toch al uitgebreid besproken?
Dit ging over beschermingsmiddelen, niet om testen. Dus inderdaad het testen was al besproken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ja want gisteren werd t besluit genomen, dus vandaag moeten ze er zijn...
Ik wou dat ik mn werk zo voor elkaar had..
tienus63 schreef:Mjetterd schreef:Doet ambulance personeel nu bij iedereen dat ze komen beschermende pakken aan of alleen bij corona vermoeden?
Afgelopen donderdag na ongeluk van mijn vader ook niet.
Er werd wel meteen duidelijk afstand gecreëerd en gevraagd of hij covid-19 verschijnselen had. Toen antwoord nee was, ontfermden ze zich over mijn vader.
Omstanders werd ook op afstand gehouden.
PSvanLot schreef:Cer schreef:Maar dat testen is toch al uitgebreid besproken?
Dit ging over beschermingsmiddelen, niet om testen. Dus inderdaad het testen was al besproken.
Cer schreef:Ja nou ja hij zegt dat die dingen besteld zijn.. maar ik kan me voorstellen dat hij niet kan zeggen dat ze er volgende week dinsdag zijn, omdat nu die transportsector soms een troepje is.. zoiets?
Want als hij zegt dat ze er dinsdag zijn, en ze zijn er woensdag, dan breekt de zogenaamde oorlog uit..
Maar ergens moet je denk ook wel weten wat de levertijd is... toch?
Cer schreef:Ja nou ja hij zegt dat die dingen besteld zijn.. maar ik kan me voorstellen dat hij niet kan zeggen dat ze er volgende week dinsdag zijn, omdat nu die transportsector soms een troepje is.. zoiets?
Want als hij zegt dat ze er dinsdag zijn, en ze zijn er woensdag, dan breekt de zogenaamde oorlog uit..
Maar ergens moet je denk ook wel weten wat de levertijd is... toch?
moonsparkle schreef:Ik vraag me ook af net als een andere bokker waarom ze de piek eind mei verwachten. Het enige wat ik kan bedenken is dat we per april weer alles mogen doen en dan de piek in eind mei hebben wanneer we het wel aan kunnen omdat er dan meer bedden en apparaten zijn?
Scum schreef:Iemand vroeg hier naar de piek van eind mei.
Dit heb ik zelf bedacht hoor. Zou dat kunnen komen door al die mensen die een paar dagen geleden alllemaal massaal op de stranden enzo liepen? Als zij elkaar besmetten komen er over 2 weken veel mensen met beginnende ziekteklachten. En volgens mij kun je dan 2 weken later op een IC belanden? Dan zit je dus over 4 weken.... begin mei.
Maar die grote groep mensen kan ondertussen heeeel veel anderen besmet hebben waardoor je dan eind mei een piek krijgt?
Scum schreef:Iemand vroeg hier naar de piek van eind mei.
Dit heb ik zelf bedacht hoor. Zou dat kunnen komen door al die mensen die een paar dagen geleden alllemaal massaal op de stranden enzo liepen? Als zij elkaar besmetten komen er over 2 weken veel mensen met beginnende ziekteklachten. En volgens mij kun je dan 2 weken later op een IC belanden? Dan zit je dus over 4 weken.... begin mei.
Maar die grote groep mensen kan ondertussen heeeel veel anderen besmet hebben waardoor je dan eind mei een piek krijgt?
Shadow0 schreef:Maar bv, Bruins was akkoord met het vorderen van de mondkapjes waar die nog wel liggen, en dat is door De Jonge en Van Rijn weer teruggedraaid. En ondertussen werken er dus mensen zonder bescherming in verzorgingstehuizen of in de thuiszorg, waardoor de kans erg groot is dat personeel en bewoners ziek worden.
Shadow0 schreef:Maar bv, Bruins was akkoord met het vorderen van de mondkapjes waar die nog wel liggen, en dat is door De Jonge en Van Rijn weer teruggedraaid. En ondertussen werken er dus mensen zonder bescherming in verzorgingstehuizen of in de thuiszorg, waardoor de kans erg groot is dat personeel en bewoners ziek worden.
Destination schreef:Lon schreef:Teruggedraaid met daarbij het argument dat het dreigende vorderingsbesluit reden voor verschillende fabrikanten was om in het geheel niet meer aan Nederland te willen leveren, waardoor dat besluit een groot ongewenst effect zou hebben.
Heb je een link?
Citaat:Niet dat ik lezer ben van het reformatorisch dagblad, maar zie bijvoorbeeld dit artikel:
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/benodigde-ic-capaciteit-nog-niet-op-orde-piekbelasting-eind-mei-verwacht-1.1645286
Je zou toch denken, dat met alle genomen maatregelen en het gegeven dat mensen na ongeveer 2/3 weken pas op de ic belanden en daar vervolgens 2/3 weken blijven, dat je de piek eind mei toch wel moet hebben gehad?
Cer schreef:ik heb t gegoogled en daar komen wel resultaten uit..
dat alleen 'de dreiging' van de vordering handelaars schuchter maakte omdat ze bang waren dat de kapjes op schiphol ingevorderd zouden worden en de handelaar dan geen geld zou ontvangen...