[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:23

Een vriendin heeft een man gevonden die ook nog een ergere hekel aan kinderen heeft dan zij al heeft :')
Het lijkt mij ook best lastig om een man te vinden die ze niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:34

Volgens mij zijn er stiekem zat mannen die wel/geen kinderen vooral laten afhangen van de vrouw in kwestie..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:48

idinn schreef:
Volgens mij zijn er stiekem zat mannen die wel/geen kinderen vooral laten afhangen van de vrouw in kwestie..

Is ook mijn ervaring. Veel mannen vinden het allemaal wel prima. Of hebben er nog nooit echt bij stilgestaan want "het hoort erbij" of "het is normaal". Niet beseffend dat het gewoon een optie is zeg maar. :')

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:05

Dat denk ik ook wel ergens

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:29

Het scheelt dat ze niet zwanger hoeven te zijn en niet hoeven te baren denk ik

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:58

__Sannne schreef:
idinn schreef:

Is ook mijn ervaring. Veel mannen vinden het allemaal wel prima. Of hebben er nog nooit echt bij stilgestaan want "het hoort erbij" of "het is normaal". Niet beseffend dat het gewoon een optie is zeg maar. :')

Dit was exact mijn man toen ik m leerde kennen :D Hij had er niet zo over nagedacht en het was meer dat t ‘normaal’ is om aan kinderen te beginnen.
Mijn keiharde nee vond hij prima en ‘eigenlijk wel chill’ en inmiddels is de harde nee overgenomen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:45

Mars schreef:
Dit was exact mijn man toen ik m leerde kennen :D Hij had er niet zo over nagedacht en het was meer dat t ‘normaal’ is om aan kinderen te beginnen.
Mijn keiharde nee vond hij prima en ‘eigenlijk wel chill’ en inmiddels is de harde nee overgenomen.

Zo is het hier ook, inclusief mezelf eigenlijk.
Mijn vriend zegt ook dat als hij bij zijn vorige “vriendin” was gebleven, dat hij dan allang vader was geweest. Niet omdat hij dat zo graag wou, maar omdat zij dat wilde.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:04

Ik ben ook nog niemand tegen gekomen. Ik kan echt niet online daten, dus dat maakt het ook lastig. Wel een vriend van vroeger tegen gekomen maar nooit mijn type geweest. (for the record: hij heeft een specifieke lijst met wensen en veel vrouwen vallen af omdat hij ze eigenlijk gewoon te dik vind. Dan hebben we het over maat 40, gaat mij wat ver zeg maar)

Daarnaast denk ik dat hij af zou knappen op een vrouw die het al zeker weet (wel/niet) omdat hij er samen achter wil komen. Dus daar hebben jullie ook niks aan.

Voor de dames die zich hebben laten steriliseren: welke methode hebben jullie gekregen/gekozen?

Ik heb best wat allergieën en zit er niet op te wachten om daar beneden iets te krijgen waar ik niet tegen zou kunnen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:28

Luxorvalkje schreef:
Ik ben ook nog niemand tegen gekomen. Ik kan echt niet online daten, dus dat maakt het ook lastig. Wel een vriend van vroeger tegen gekomen maar nooit mijn type geweest. (for the record: hij heeft een specifieke lijst met wensen en veel vrouwen vallen af omdat hij ze eigenlijk gewoon te dik vind. Dan hebben we het over maat 40, gaat mij wat ver zeg maar)

Dat lijkt me ook een apart type :=

Vanmiddag was er op RTL4 een docu over een gezin met 20 kinderen (nr 21 was onderweg).
De moeder wilde altijd zwanger zijn zodat ze zich "nodig" voelde :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:07

Kansparels zijn in onze terminologie, Vlaams/dialect dus, eerder een type waarvan je kan betwijfelen of ze wel alle hersencellen benutten die ze ter beschikking hebben gekregen.

En ja, dat kunnen evengoed universitair geschoolde personen zijn. Types die bakken geld verdienen maar niet begrijpen dat je een jong kind niet zonder toezicht aan een drukke weg laat spelen, dat zijn kansparels.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:08

Ik stoorde mij ook aan die term.

Vond de ouders hier nl 0, niets verkeerd doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:27

Varekaj schreef:
Kansparels zijn in onze terminologie, Vlaams/dialect dus, eerder een type waarvan je kan betwijfelen of ze wel alle hersencellen benutten die ze ter beschikking hebben gekregen.

En ja, dat kunnen evengoed universitair geschoolde personen zijn. Types die bakken geld verdienen maar niet begrijpen dat je een jong kind niet zonder toezicht aan een drukke weg laat spelen, dat zijn kansparels.

In Nederland is het ontstaan als denigrerend woord richting allochtonen die niet zo handig bezig zijn.

Meestal idd op Dumpert, waar het dan wel weer een treffend woord is bij het bijbehorende filmpje :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 07:28

Cayenne schreef:
Luxorvalkje schreef:

Dat lijkt me ook een apart type :=

Vanmiddag was er op RTL4 een docu over een gezin met 20 kinderen (nr 21 was onderweg).
De moeder wilde altijd zwanger zijn zodat ze zich "nodig" voelde :(:)

Goh, dat is toch ook wel een soort van geestelijke armoede, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:37

Triest eigenlijk gewoon..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:01

Ja ach, zo werkt het.

Met zo iemand zou ik zelf al niet samen willen zijn.

Ik heb de afgelopen jaren gewogen tussen de 60 en de 100 kilo.
Medisch gedoe heeft daar mee te maken, stresseten ook.
Beide spelen een belangrijke rol.

En hoe raar het ook mag klinken voor sommigen, die 40 kilo verschil maakt voor mijn karakter geen donder uit.
Ik ben bij al die gewichten dezelfde persoon, met dezelfde goede en lollige kanten, en dezelfde minder goede kanten.

Als je voor een langdurige bestendige relatie gaat, zou uiterlijk er niet te veel toe moeten doen. Vrijwel niemand is meer echt knap op zijn 70e.
Maar hopelijk wel nog een leuk persoon.

Dat het énigszins meespeelt prima.
Maar een broekmaat 40 grens is wel echt bizar.

Wat als zijn slanke maatje 36 vriendin ziek wordt en groeit tot 46. Prednison ofzo.
Exit relatie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:16

Tja iedereen mag uiterlijke eisen stellen toch. Die had ik ook. Voldoet vriendje aan alle? Bijna wel hij is alleen te klein. :7

Je moet het er wel op kunnen he. En een man met overgewicht vind ik niet aantrekkelijk. Ik wil iemand die slank is. Vond ik het vervelend dat mijn ex aankwam destijds? Ja, maar vooral omdat hij slecht voor zichzelf zorgde wat niet aantrekkelijk was en deels omdat ik het niet mooi vond. Vond ik hem daarom minder leuk? Nee.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:22

MarlindeRooz schreef:
Tja iedereen mag uiterlijke eisen stellen toch. Die had ik ook. Voldoet vriendje aan alle? Bijna wel hij is alleen te klein. :7

Je moet het er wel op kunnen he. En een man met overgewicht vind ik niet aantrekkelijk. Ik wil iemand die slank is. Vond ik het vervelend dat mijn ex aankwam destijds? Ja, maar vooral omdat hij slecht voor zichzelf zorgde wat niet aantrekkelijk was en deels omdat ik het niet mooi vond. Vond ik hem daarom minder leuk? Nee.

Precies dit. Zo oppervlakkig als die jongen met zijn maat 40 is, zo oppervlakkig ben ik over het feit dat ik absoluut geen vriend wil die kleiner is dan ik. En lengte heb je niet eens zelf in de hand, gewicht (voor zeg 99%) wel. (Hier gaat vast weer iemand over vallen want Bokt will be Bokt).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:24

Natuurlijk mag je uiterlijke eisen stellen!
En dat dat voor de een een lengte is, voor de ander een broekmaat en voor weer een ander de kleur ogen mag gelukkig iedereen lekker zelf bepalen. :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:34

Oh ja natuurlijk. Alleen zocht ik iemand met lang haar, maar ik ben nu al 8 jaar met een kale :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:35

Ik snap t ook wel, het oog wil ook wat... de een vind alles boven maat 40 te dik, de ander heeft liever juist iemand vanaf maat 40. Ik zie daar niet zoveel mis aan eigenlijk.
Ben zelf overigens ook 100kg geweest en kan met recht zeggen dat ik toen geen leuker persoon was. Dat had ook te maken met hoe ik in mijn vel zat.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:35

Ik ben sowieso al moeilijk met romantische liefde, dankzij bokt erachter gekomen dat ik niet uniek moeilijk ben maar dat er meer mensen zo in zitten :P inclusief labeltje (demi seksueel). Maarja ik ben wel twee keer verliefd geweest en nog geen eens 30 dus ik sluit niet uit dat het nog eens gaat gebeuren.

Het lijkt het me wel gezellig als ik weer eens wat tegen kom maar ik mis het niet erg

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:40

Ik vind uiterlijk toch ook wel behoorlijk meespelen hoor. Het is niet het belangrijkste, en iemand kan door manier van doen woest aantrekkelijk worden terwijl ze niet superknap zijn, dat zeker.

Maar ik ga zelf bv niet vallen op iemand met overgewicht, iemand die kleiner is dan ik, iemand met een lang baard, etc.

Als je iemand leert kennen, en die wordt op een bepaald moment zwaarder, dat is al weer een ander verhaal, maar heel eerlijk hangt de aantrekking dan wel nog af van 'hoe het komt', als het iets is buiten de macht, oke, geen probleem. Als het komt door de ganse dag op de bank chips en fastfood te vreten, dan ben ik al een stuk minder aangetrokken, maar dat is ook deel omdat ik niet aangetrokken ben tot een dergelijke levensstijl.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:42

Wat is demi seksueel nu weer :') er komen de laatste tijd zoveel nieuwe labels bij dat ik het echt niet meer bij kan houden. Lijkt wel of iemand zichzelf ook een label wil geven soms om ergens bij te horen (en nee, ik zeg niet dat dat bij jou het geval is Sintara). Maar om een label te claimen, ik hoor sinds afgelopen januari bij het clubje autisten :P

Ik ben altijd slank geweest, zo erg zelfs dat ik elke dag friet kon eten en niks aan kwam, nu ik richting de 40 ga blijven er toch wel wat corona spekjes (iets met te vaak lekkere lunch maken, met eieren én spekjes) ) plakken :+

Mijn man is 115+ geweest (bij 1.96), naast dat ik iets slanker mooier vind, moedig ik hem vooral aan om af te vallen omdat het voor hem ongezond is. Hij heeft vooral een dikke buik en die helpen niet mee met hart problemen. Hij heeft ze nog niet maar zijn vader is al overleden op 49, en diens broers ook, allemaal aan hartfalen. Nu is hij er flink mee bezig en dat is te zien. Ik zal niet liegen, ik word blijer van een iets strakkere buik als een bolle buik :D maar ben vooral blij dat hij het voor zichzelf doet. Ik val overigens op lange mannen die een wat bredere bouw hebben, ik moet wel wat hebben om te knuffelen.

Heb 1x een vriendje gehad die net zo lang en dun was als ikzelf, dat vond ik echt maar niks :n
Laatst bijgewerkt door Prairy op 30-12-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:43

Ik vind de buitenkant en iemand aantrekkelijk vinden zeker heel belangrijk. Maar ik heb geen eisen-lijstje en/of afknap-lijstje omdat uiterlijk voor mij meer is dan lichaamslengte, haarkleur (of haardracht) en broekmaat

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:49

Naast demi heb je ook nog sapio bijvoorbeeld.
Of pan.

Allemaal interessante beschrijvingen voor groepen met gelijke kenmerken.