Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:48

Eens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:50

Als je naar de voorselecties van zangprogramma‘s kijkt dan zou je willen dat iemand op tijd wat gezegd had. Zeker bij kinderen die zichzelf echt voor schut zetten vraag ik me altijd af of de ouders al die jaren op een roze wolk hebben zitten klappen of zo. Dat laat je toch niet gebeuren lijkt mij?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:52

Kan best wel zijn dat die mensen wel wat kunnen zingen, maar geen natuurtalent zijn. Zet die dan voor een publiek, met microfoon zodat iedere noot ook intens hoorbaar is en bam, ineens ben je niet meer toonvast of lijkt het alsof je een kat aan het mollen bent. :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:49

Ik gooi er nog maar ééntje in :D

Aan de meeste ' paddock paradises ' is voor de paarden zelf heel weinig paradijs aan helaas :Y)

Er zijn natuurlijk uitzonderingen met echt goede en ruime faciliteiten.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:09

Pandora2 schreef:

Aan de meeste ' paddock paradises ' is voor de paarden zelf heel weinig paradijs aan helaas :Y)

Nou inderdaad!
Er zit er hier eentje in de buurt waar je al gewaarschuwd wordt dat het lang kan duren voordat de paarden eraan gewend zijn.
Veelal halen mensen na 1 of 2 jaar hun paard er toch maar weg. Intussen vele kilo’s lichter en aardig wat littekens rijker.
Het is daar net een soort expeditie robinson voor paarden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:23

Expeditie robinson :')
Maar heel jammer idd.

Ik heb de indruk dat die pp ook vaak ontstaan door luiheid van de eigenaars :7

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:41

Pandora2 schreef:

Ik krijg sowieso de rillingen van die term :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:24

Ik snap het probleem niet van familieleden die een relatie hebben(/incest). Als ze echt een kind willen krijgen snap ik het wel (in verband met de gevolgen), maar anders snap ik niet waarom het zo'n ramp is. Dat je het je niet voor kan stellen betekent niet dat het niet bij anderen kan. :')

En voor het geval iemand dat nu denkt; nee, ik heb geen relatie met iemand uit mijn familie. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:27

Mee eens, relatie dan, samen een kind krijgen heb ik wel problemen mee.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:27

MPR4 schreef:
Ik snap het probleem niet van familieleden die een relatie hebben(/incest). Als ze echt een kind willen krijgen snap ik het wel (in verband met de gevolgen), maar anders snap ik niet waarom het zo'n ramp is. Dat je het je niet voor kan stellen betekent niet dat het niet bij anderen kan. :')

En voor het geval iemand dat nu denkt; nee, ik heb geen relatie met iemand uit mijn familie. :')

Bedoel je daarmee ook broer/zus?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:08

En als ze samen een kindje willen, en dit eventueel goed genetisch uit laten zoeken. Dan is het voor mij ook niet zo'n probleem. Het risico is wetenschappelijk echt kleiner dan we op internet wel eens insinueren (niet alle kinderen van neven en nichten hebben direct een 'steekje los')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:15

Anoeska schreef:
En als ze samen een kindje willen, en dit eventueel goed genetisch uit laten zoeken. Dan is het voor mij ook niet zo'n probleem. Het risico is wetenschappelijk echt kleiner dan we op internet wel eens insinueren (niet alle kinderen van neven en nichten hebben direct een 'steekje los')

En er gaat ook wel wat meer generaties overheen voordat gebreken gaan ontstaan. Vroeger zag je dat bij de royal families, maar dat was ook inteelt tot de max.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:45

Lijnenteelt bij mensen dan? Dat zieje bij paarden wel. Nooit over nagedacht bij mensen eigenlijk. Maar dan moet je met je oom of opa ofzo het doen? Het idee alleen al. Lol
Laatst bijgewerkt door germie op 20-02-20 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:57

Ik denk dat het dan gaat om achter-achter-achterneven en nichten of zo? Geen idee eigenlijk, heb er nooit echt over nagedacht :P.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:13

Mijn schoonouders zijn achterneef en nicht, maar kwamen daar pas achter toen mijn man al was geboren. Niets mis mee gelukkig.

Ik heb ook geen contact met mijn achterneven en nichten, ken ze dus ook niet.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:54

Ik ben van mening dat thuisscholing makkelijker gemaakt moet worden. Wel met tussendoor testen etc. Om zeker te zijn dat ze op een gelijk niveau zitten met kinderen op een reguliere school. Ik denk namelijk dat kinderen veel meer leren thuis dan op school en dat het zeker voor gevoelige kinderen kan helpen. Natuurlijk is dit alleen voor de basisschool, vanaf de middelbare school moeten ze wel gewoon naar school.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:22

HopeMyDay schreef:
Ik ben van mening dat thuisscholing makkelijker gemaakt moet worden. Wel met tussendoor testen etc. Om zeker te zijn dat ze op een gelijk niveau zitten met kinderen op een reguliere school. Ik denk namelijk dat kinderen veel meer leren thuis dan op school en dat het zeker voor gevoelige kinderen kan helpen. Natuurlijk is dit alleen voor de basisschool, vanaf de middelbare school moeten ze wel gewoon naar school.

De basisschool vond ik (ASS-er) anders makkelijker te handelen dan het middelbaar. Ik had middelbaar wel thuisonderwijs willen krijgen. Zo vreselijk onrustig telkens veranderen van klas, leraar en samenstelling. Basisschool zat je in dezelfde klas, had je dezelfde plek, dezelfde leraar en kon je tussen de middag gewoon lekker thuis gaan eten en even afschakelen.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:27

Ik ben ook de ASS'er en ik had het op de vrije school ontzettend naar mijn zin. Mijn middelbare school was ook echt een hele fijne school met goede begeleiding maar daar moet je als ouder ook voor kiezen vind ik.
Neemt niet weg dat ik me nog altijd afvraag wat nu het nut is van basisonderwijs. De kinderen zijn 4 als ze al naar school moeten.. op die leeftijd moeten ze lekker naar buiten en buiten, spelenderwijs leren. Er is namelijk zo veel meer te leren dan alleen cijfers en letters..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:47

HopeMyDay schreef:
Ik ben ook de ASS'er en ik had het op de vrije school ontzettend naar mijn zin. Mijn middelbare school was ook echt een hele fijne school met goede begeleiding maar daar moet je als ouder ook voor kiezen vind ik.
Neemt niet weg dat ik me nog altijd afvraag wat nu het nut is van basisonderwijs. De kinderen zijn 4 als ze al naar school moeten.. op die leeftijd moeten ze lekker naar buiten en buiten, spelenderwijs leren. Er is namelijk zo veel meer te leren dan alleen cijfers en letters..

In groep 1 en 2 was het op mijn school en de scholen van vriendinnetjes buiten spelen, in de gymzaal spelen, binnen spelen en tekenen enzovoorts. Ja hele kleine dingen spelenderwijs leren zoals je naam schrijven. maar pas in groep 3 ging je aan de slag met letters en cijfers... dus niet op 4 jarige leeftijd

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:43

elnienjo schreef:
HopeMyDay schreef:

De basisschool vond ik (ASS-er) anders makkelijker te handelen dan het middelbaar. Ik had middelbaar wel thuisonderwijs willen krijgen. Zo vreselijk onrustig telkens veranderen van klas, leraar en samenstelling. Basisschool zat je in dezelfde klas, had je dezelfde plek, dezelfde leraar en kon je tussen de middag gewoon lekker thuis gaan eten en even afschakelen.

Zelfde hier, heb geen diagnose of zo, maar op de basisschool leerde ik als een malle (eigenlijk te weinig naar mijn zin, maar dat is een ander verhaal), altijd alleen maar goede rapporten. Op de middelbare school stortte ik totaal in.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:18

HopeMyDay schreef:

“In mijn tijd” begon de leerplicht met 6 jaar in de 1e klas van de lagere school. De kleuterschool was vrijblijvend. Ergens bij de introductie van de basisschool en de groepen ipv klassen is ook de leerplicht verlaagd naar 4 jaar. In mijn herinnering was dat ook bedoeld om kinderen met een taalachterstand eerder op school te krijgen en tijdig op voldoende niveau bijgespijkerd te krijgen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:23

MyWishMax schreef:
HopeMyDay schreef:

In groep 1 en 2 was het op mijn school en de scholen van vriendinnetjes buiten spelen, in de gymzaal spelen, binnen spelen en tekenen enzovoorts. Ja hele kleine dingen spelenderwijs leren zoals je naam schrijven. maar pas in groep 3 ging je aan de slag met letters en cijfers... dus niet op 4 jarige leeftijd

Hier ook. Vooral in de speelhoek spelen, buiten spelen, tekenen enz. En daarnaast een paar kleine rekensommetjes en letters leren schrijven door ze over te trekken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:28

elnienjo schreef:
HopeMyDay schreef:

Dat verschilt wel per school. Er zijn heel veel scholen die hier steeds beter op in spelen. Bovenbouw is dit lastiger.

Ik ben niet specifiek voor thuisscholing omdat leren ook uit een heel sociaal aspect bestaat. Verder vraag ik mij ook af hoe je kwaliteit waarborgt. Verder moet de thuis situatie wel heel stabiel zijn. Voor veel kinderen is dat niet zo en is school juist meer die stabiele factor. Thuis zegt natuurlijk dat, dat niet zo is.. dus hoe ga je dat afwijzen/sturen.
Ik ben wel voor

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:37

HopeMyDay schreef:

Ik denk dat het, voor 'gevoelige' mensen die dit als uitweg zien, alleen maar lastiger wordt om je vervolgens in de maatschappij aan te passen. Tenslotte kan je het meeste werk ook niet zonder collega's/groepen/contact met anderen doen. Dus denk dat je het beste als jong kind je hier al aan kan conformeren, als puber dit leren lijkt mij stukken ingewikkelder voor alle partijen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:01

Billie Eilish mag best wat anders gaan doen dan zingen. Krijg chronische trommelvliesbloedingen van dat kind.