Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pandora2 schreef:Ik gooi er nog maar ééntje in![]()
Aan de meeste ' paddock paradises ' is voor de paarden zelf heel weinig paradijs aan helaas![]()
Er zijn natuurlijk uitzonderingen met echt goede en ruime faciliteiten.
MPR4 schreef:Ik snap het probleem niet van familieleden die een relatie hebben(/incest). Als ze echt een kind willen krijgen snap ik het wel (in verband met de gevolgen), maar anders snap ik niet waarom het zo'n ramp is. Dat je het je niet voor kan stellen betekent niet dat het niet bij anderen kan.
En voor het geval iemand dat nu denkt; nee, ik heb geen relatie met iemand uit mijn familie.
Anoeska schreef:En als ze samen een kindje willen, en dit eventueel goed genetisch uit laten zoeken. Dan is het voor mij ook niet zo'n probleem. Het risico is wetenschappelijk echt kleiner dan we op internet wel eens insinueren (niet alle kinderen van neven en nichten hebben direct een 'steekje los')
HopeMyDay schreef:Ik ben van mening dat thuisscholing makkelijker gemaakt moet worden. Wel met tussendoor testen etc. Om zeker te zijn dat ze op een gelijk niveau zitten met kinderen op een reguliere school. Ik denk namelijk dat kinderen veel meer leren thuis dan op school en dat het zeker voor gevoelige kinderen kan helpen. Natuurlijk is dit alleen voor de basisschool, vanaf de middelbare school moeten ze wel gewoon naar school.
HopeMyDay schreef:Ik ben ook de ASS'er en ik had het op de vrije school ontzettend naar mijn zin. Mijn middelbare school was ook echt een hele fijne school met goede begeleiding maar daar moet je als ouder ook voor kiezen vind ik.
Neemt niet weg dat ik me nog altijd afvraag wat nu het nut is van basisonderwijs. De kinderen zijn 4 als ze al naar school moeten.. op die leeftijd moeten ze lekker naar buiten en buiten, spelenderwijs leren. Er is namelijk zo veel meer te leren dan alleen cijfers en letters..
elnienjo schreef:HopeMyDay schreef:Ik ben van mening dat thuisscholing makkelijker gemaakt moet worden. Wel met tussendoor testen etc. Om zeker te zijn dat ze op een gelijk niveau zitten met kinderen op een reguliere school. Ik denk namelijk dat kinderen veel meer leren thuis dan op school en dat het zeker voor gevoelige kinderen kan helpen. Natuurlijk is dit alleen voor de basisschool, vanaf de middelbare school moeten ze wel gewoon naar school.
De basisschool vond ik (ASS-er) anders makkelijker te handelen dan het middelbaar. Ik had middelbaar wel thuisonderwijs willen krijgen. Zo vreselijk onrustig telkens veranderen van klas, leraar en samenstelling. Basisschool zat je in dezelfde klas, had je dezelfde plek, dezelfde leraar en kon je tussen de middag gewoon lekker thuis gaan eten en even afschakelen.
HopeMyDay schreef:Neemt niet weg dat ik me nog altijd afvraag wat nu het nut is van basisonderwijs. De kinderen zijn 4 als ze al naar school moeten.. op die leeftijd moeten ze lekker naar buiten en buiten, spelenderwijs leren. Er is namelijk zo veel meer te leren dan alleen cijfers en letters..
MyWishMax schreef:HopeMyDay schreef:Ik ben ook de ASS'er en ik had het op de vrije school ontzettend naar mijn zin. Mijn middelbare school was ook echt een hele fijne school met goede begeleiding maar daar moet je als ouder ook voor kiezen vind ik.
Neemt niet weg dat ik me nog altijd afvraag wat nu het nut is van basisonderwijs. De kinderen zijn 4 als ze al naar school moeten.. op die leeftijd moeten ze lekker naar buiten en buiten, spelenderwijs leren. Er is namelijk zo veel meer te leren dan alleen cijfers en letters..
In groep 1 en 2 was het op mijn school en de scholen van vriendinnetjes buiten spelen, in de gymzaal spelen, binnen spelen en tekenen enzovoorts. Ja hele kleine dingen spelenderwijs leren zoals je naam schrijven. maar pas in groep 3 ging je aan de slag met letters en cijfers... dus niet op 4 jarige leeftijd
elnienjo schreef:HopeMyDay schreef:Ik ben van mening dat thuisscholing makkelijker gemaakt moet worden. Wel met tussendoor testen etc. Om zeker te zijn dat ze op een gelijk niveau zitten met kinderen op een reguliere school. Ik denk namelijk dat kinderen veel meer leren thuis dan op school en dat het zeker voor gevoelige kinderen kan helpen. Natuurlijk is dit alleen voor de basisschool, vanaf de middelbare school moeten ze wel gewoon naar school.
De basisschool vond ik (ASS-er) anders makkelijker te handelen dan het middelbaar. Ik had middelbaar wel thuisonderwijs willen krijgen. Zo vreselijk onrustig telkens veranderen van klas, leraar en samenstelling. Basisschool zat je in dezelfde klas, had je dezelfde plek, dezelfde leraar en kon je tussen de middag gewoon lekker thuis gaan eten en even afschakelen.
HopeMyDay schreef:Ik ben van mening dat thuisscholing makkelijker gemaakt moet worden. Wel met tussendoor testen etc. Om zeker te zijn dat ze op een gelijk niveau zitten met kinderen op een reguliere school. Ik denk namelijk dat kinderen veel meer leren thuis dan op school en dat het zeker voor gevoelige kinderen kan helpen. Natuurlijk is dit alleen voor de basisschool, vanaf de middelbare school moeten ze wel gewoon naar school.