[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:19

Ik kan goed drinken maar doe het niet vaak.. In het weekend drink ik vaak 1 of 2 glaasjes wijn, of een whisky ofzo. Één of twee keer per jaar drink ik op een avond twee flessen leeg haha. Gewoon als ik daar zin in heb en het zo uitkomt. Ben nog nooit ziek geweest van de alcohol.

Maar ik heb net 3 kwart jaar niks mogen drinken bij mijn pijnstillers. Vond het niet tof maar ach..

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:25

Ik heb altijd heel gematigd gedronken omdat ik een soort control freak ben als het om mijzelf gaat :P
Daarnaast heeft mijn partner geen rijbewijs en ik drink principieel geen druppel alcohol als ik moet auto rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:31

Ik drink nooit :+ , uitzonderingen waren laatste dag vrijwilligerswerk (na 5 jaar vorig jaar opgehouden , 5 dagen een ballonevenement .) Dan waren er op zondag muntjes over en die de pot in en zuipen met alle vrijwilligers :') , en ik drink nooit dus had hem vaak hangen :+

En met kerst drink ik wel een biertje en soms op verjaardag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:52

Ik drink sporadisch. Eens op een weekendavond wijntje bij het eten en voor tv, als we uit eten gaan apero en glaasje wijn. Op café soms een fruitbiertje (kriek of appelcider).
Of eens een baileyskoffie ofzo.
Cocktails daarentegen, daar kan ik een hele avond rustig op teren op een gezellig terrasje of plekje. Ohja, en zomers eens een sangria ofzo.

Ik haat dronken zijn, dus eens in de wind ga ik vanzelf minderen en over naar water, fruitsap of cola.

Wij koken wel graag met drank in onze maaltijden. Varkenswangetjes met rodenbachsaus, wijnsausje ergens bij, konijn met la Chouffe, stoverij met een steviger biertje dan tafelbier... gebeurt ook niet wekelijks, maar wel 1 of 2x/maand.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:59

Eigenlijk zouden we van de zomer eens moeten meeten. Lekker bbq’tje erbij (krijg honger van de post van Varekaj namelijk :') ) en gewoon een gezellige tijd hebben met gelijkgestemde.

En het voornaamste: zonder krijsballen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:00

Leuk! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:02

Ik hou eveneens van sabayon met passievrucht en limoncello, chocoladetaart met aardbei en limoncello of tiramisu. Of appelcake.

We maken onze limoncello en arancello ook zelf. Citroenlimonade ook weleens.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:03

Ik wil bij jou eten |(
Moet altijd zelf koken omdat ik anders een voedselvergifiting krijg als mijn vriend kookt _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:44

Nee sorry, ik kom niet als mijn kinderen niet mee mogen. Die horen bij mij.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:49

Wij drinken best veel.. alleen daarom gaat koters al niet lukken. Dat budget gaat al naar de alcohol _O-

Vooral (speciaal) biertjes gaan er hier thuis vlot doorheen. Met mooi weer eigk sowieso bijna elke avond 2. En het weekend nog wat meer. Whiskey zijn we ook van.. maar op 1 of andere manier gaat zo'n fles altijd op in 1 weekend :') En in de winter kruidenbitter.. nomnom..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:27

Net als een baby komt alcohol er ook niet in bij mij.
In mijn huis voor gasten wel en hun kids ook welkom. ( Daarna wel partij schoonmaak werk met kinderen niet de alcohol:p)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:34

Ik hou niet van het idee ergens afhankelijk van te zijn. Zodra ik een patroon vind in mijn eten, bv een grote voorkeur naar chocola dan stop ik daar direct een hele poos mee.
Dat is ook de redenen waarom ik nu helemaal geen pillen meer slik, ondanks dat ik nog steeds veel pijn heb. Ik ben zelfs even van de anticonceptie pil af. Eventjes weer helemaal puur mezelf.

Vroeger vond ik het heel naar dat ik moest eten, slapen en ademhalen haha. Natuurlijk ook gekeken wat er gebeurd als ik dat niet doe, maar het beviel niet zo. Heel jammer :+

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:44

Afbeelding

Deze kwam voorbij op fb.
En uiteraard werden de comments alweer overspoeld door getergde moeders, maaaaaar ik leerde ook dat daar een term voor is ‘Mommyjacking’, geniaal.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:55

sanso schreef:
Ik wil bij jou eten |(
Moet altijd zelf koken omdat ik anders een voedselvergifiting krijg als mijn vriend kookt _O-

Je moet een kok als vriend nemen, heb ik ook :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:23

Laurora schreef:
sanso schreef:
Ik wil bij jou eten |(

Je moet een kok als vriend nemen, heb ik ook :D

Jaloers...
maar de mijne is weer heel goed in andere dingen <<) dan neem ik dat koken wel voor lief

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:29

Ik zag in het dierenfeitjes topic dat sommige buideldieren hun babies gebruiken om van een roofdier te ontkomen door de baby naar het roofdier te gooien :')
Ik zag ineens een parallel met mensen die hun buggy pontifikaal het zebrapad op schuiven als een soort dwang middel om te stoppen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:37

_O- Ik dacht nu komt het mensen gaan met babies smijten maar nee het bleef beschaafd

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:38

Rebecca schreef:
_O- Ik dacht nu komt het mensen gaan met babies smijten maar nee het bleef beschaafd

Helaas :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:57

Sizzle schreef:
Ik zag in het dierenfeitjes topic dat sommige buideldieren hun babies gebruiken om van een roofdier te ontkomen door de baby naar het roofdier te gooien :')
Ik zag ineens een parallel met mensen die hun buggy pontifikaal het zebrapad op schuiven als een soort dwang middel om te stoppen :=

:') :') :') :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:09

Sizzle schreef:

We zijn toch dierlijker dan we graag willen toegeven hè :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:21

Sizzle schreef:

- En schat, hoe was jou dag?
- Nou teleurstellend hoor. Al die auto’s zijn weer gestopt.
- Oh weeral... Ik denk niet dat wij ooit van Escargot afgeraken hoor.
- Nah, komt wel goed. Morgen probeer ik het opnieuw op de steenweg terwijl het rood is.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:22

Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:46

Sizzle schreef:

Daar heeft de mens bakfietsen voor uitgevonden :))

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:09

Sorry hoor, maar ik blíjf maar leuke plaatjes vinden :')
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:18

Laurora ga vooral door, i like it!