Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:34

Ik heb 1 vriendin en die is altijd zo traaaaag met tikkies. Het liefst betaal ik die zo snel mogelijk, maar bij haar moet ik soms echt bijna smeken dat ze hem stuurt. Als je dat niet doet dan kun je zomaar maanden later een tikkie krijgen. En natuurlijk altijd wanneer je net die dure schoenen hebt gekocht, eigen risico heb moeten betalen of mega veel kerstcadeaus heb ingeslagen. En dat pats, dat tikkie die je al bijna vergeten was.

Dus bij haar schiet ik liever voor en stuur ik haar dat betaalverzoek na afloop (moet je er ook nog wel achteraan appen dat hij bijna verloopt dus of ze wil betalen). Ik heb nu gewoon een potje bij de bank hiervoor :') Als het toch zo loopt dat zij voorschiet zet ik het bedrag gelijk daar erop en als dat tikkie dan komt doet het 8ig geen pijn, haha!

Nu praten we hier over best flinke bedragen soms, weekendje weg of uitgebreid etentje, dus niet een bakje koffie wat wordt voorgeschoten, daarvoor doen we niet aan tikkies.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:50

Ceffyl schreef:
Ik heb 1 vriendin en die is altijd zo traaaaag met tikkies. Het liefst betaal ik die zo snel mogelijk, maar bij haar moet ik soms echt bijna smeken dat ze hem stuurt. Als je dat niet doet dan kun je zomaar maanden later een tikkie krijgen. En natuurlijk altijd wanneer je net die dure schoenen hebt gekocht, eigen risico heb moeten betalen of mega veel kerstcadeaus heb ingeslagen. En dat pats, dat tikkie die je al bijna vergeten was.

Dus bij haar schiet ik liever voor en stuur ik haar dat betaalverzoek na afloop (moet je er ook nog wel achteraan appen dat hij bijna verloopt dus of ze wil betalen). Ik heb nu gewoon een potje bij de bank hiervoor :') Als het toch zo loopt dat zij voorschiet zet ik het bedrag gelijk daar erop en als dat tikkie dan komt doet het 8ig geen pijn, haha!

Nu praten we hier over best flinke bedragen soms, weekendje weg of uitgebreid etentje, dus niet een bakje koffie wat wordt voorgeschoten, daarvoor doen we niet aan tikkies.

Kun je ‘m dan niet dan niet ouderwets gewoo. Via bankieren overmaken ipv tikkie?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:56

Danique_G schreef:
Kun je ‘m dan niet dan niet ouderwets gewoo. Via bankieren overmaken ipv tikkie?

Omg, held! Het is nog niet eens bij me opgekomen dat dat ook een optie is _O- Ja, dit is de oplossing; overmaken en appen dat het er bij haar op staat :)*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:06

Luxorvalkje schreef:
Ik verwacht eigenlijk nog een tikkie. Een vriendin heeft helemaal uitgepakt met zelfgemaakte pizza's (deeg ook zelf gemaakt, gerezen etc.), saus zelf gemaakt alles voorzien. Was super goed geregeld.
Maar ik ben bang dat ze het niet durft te vragen.

Zelf reed ik 150 km enkele reis, maar dat heb ik voor haar echt over. ze had alles zo goed geregeld.

Daar zou ik mijn vriendinnen geen geld voor aanrekenen hoor.. Ik nodig hen toch uit om te komen eten?
Hier bieden ze het ook wel vaak aan hoor, maar ik zeg altijd "nee, je was toch uitgenodigd, dan moet je toch niet betalen?"

Of zie ik dat verkeerd?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:09

LWDaisy schreef:
Luxorvalkje schreef:
Ik verwacht eigenlijk nog een tikkie. Een vriendin heeft helemaal uitgepakt met zelfgemaakte pizza's (deeg ook zelf gemaakt, gerezen etc.), saus zelf gemaakt alles voorzien. Was super goed geregeld.

Zelf reed ik 150 km enkele reis, maar dat heb ik voor haar echt over. ze had alles zo goed geregeld.

Daar zou ik mijn vriendinnen geen geld voor aanrekenen hoor.. Ik nodig hen toch uit om te komen eten?
Hier bieden ze het ook wel vaak aan hoor, maar ik zeg altijd "nee, je was toch uitgenodigd, dan moet je toch niet betalen?"

Of zie ik dat verkeerd?

Ik denk daar hetzelfde over :)

Gini

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:13

In mijn ogen is dat wat vrienden doen: met elkaar afspreken en samen leuke dingen doen. Daar moet op het einde van de afspraak niet altijd een financiële vergoeding tegenover staan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:23

LWDaisy schreef:
Luxorvalkje schreef:

Of zie ik dat verkeerd?

Mee eens! Betaal maar met gezelligheid en goeie grappen!

Ik geef soms ook feestjes bij mij thuis en dan regel ik ook sterke drank, eten, snacks en non-alcoholische dranken. Volgende keer maar weer bij de ander :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:26

Danique_G schreef:
Mee eens! Betaal maar met gezelligheid en goeie grappen!

Ik geef soms ook feestjes bij mij thuis en dan regel ik ook sterke drank, eten, snacks en non-alcoholische dranken. Volgende keer maar weer bij de ander :j

Yes, dit!
Als mensen mij vragen "wat moet ik meebrengen" antwoord ik altijd "een goed humeur, en meer niet" :D

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:07

Mijn man was jarig en kreeg van zijn vader 2 bioscoop kaartjes.
Een jaar later op de verjaardag van mijn man kreeg hij niets, want ja.. vorig jaar had toch nog 2 kaartjes gekregen. Blijkbaar was 1 kaartje voor dit jaar

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:12

Solaria_Liz schreef:
Een jaar later op de verjaardag van mijn man kreeg hij niets, want ja.. vorig jaar had toch nog 2 kaartjes gekregen. Blijkbaar was 1 kaartje voor dit jaar

Sorry hoe kun je dit tegen je zoon zeggen met een strak gezicht :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:16

Ik zou mijn vader een doosje tiktak geven, ben je klaar voor de aankomende tig jaar....

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:18

Sky_As schreef:
Ik zou mijn vader een doosje tiktak geven, ben je klaar voor de aankomende tig jaar....

Of hagelslag

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:19

Solaria_Liz schreef:

Dus het tweede kaartjes was nog niet eens bedoeld om z’n vrouw mee te nemen naar de bios? :(:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:03

Danique_G schreef:
Sky_As schreef:

Of hagelslag

_O- op beiden…..

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:06

Selina schreef:
Solaria_Liz schreef:

Dus het tweede kaartjes was nog niet eens bedoeld om z’n vrouw mee te nemen naar de bios? :(:)

Nee, denk dat hij juist kwaad was dat mijn man mij mee nam ipv hem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:11

Meekijken op iemands Videoland abo en niet meebetalen, gierig of niet?

Op zich vond ik het geen probleem (zusje keek mee op mijn Videoland), maar nu ik het heb opgezegd wordt het een beetje gespeeld alsof ik de boeman ben. Mijn neefje keek blijkbaar graag op Videoland :')

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:13

Gierig.. meekijken en delen helemaal prima. Maar ben dan ook zo netjes om mee te betalen.

Wij delen ook een account en delen dat door het aantal mensen die er gebruik van maken.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:16

KM_Ris schreef:
Gierig.. meekijken en delen helemaal prima. Maar ben dan ook zo netjes om mee te betalen.

Wij delen ook een account en delen dat door het aantal mensen die er gebruik van maken.

Als het met toestemming van jou is (dat meekijken), niet gierig.
Dat jij nu de boeman bent, wel gierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:17

KM_Ris schreef:

Nu heb ik Netflix en de vraag was meteen of ze daar ook mee kunnen kijken.. Helaas, ik heb het goedkoopste abo en dat is voor 1 scherm :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:18

Nu, als je het de hele tijd gedoogd hebt dat ze meekijkt, had ik haar misschien wel op voorhand laten weten van: he, ik ga opzeggen, dus zorg dat je zelf iets regelt als je wilt blijven verder kijken.
Het is niet gierig op het moment dat het gedoogd wordt en dat er dan ook geen vraag komt van hé, betaal je wel even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:23

Gini schreef:
Nu, als je het de hele tijd gedoogd hebt dat ze meekijkt, had ik haar misschien wel op voorhand laten weten van: he, ik ga opzeggen, dus zorg dat je zelf iets regelt als je wilt blijven verder kijken.
Het is niet gierig op het moment dat het gedoogd wordt en dat er dan ook geen vraag komt van hé, betaal je wel even mee.

Maar vanuit mezelf bekeken zou ik altijd aanbieden om mee te betalen, ik vind het dus gierig dat ze dat niet aanbiedt. Prima, onze verstandhouding is helaas ook niet zo goed dat ik er wat van ga zeggen. Maar ik hoef dan toch zeker niet haar te informeren omdat ik opzeg? :n

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:32

Relaxed schreef:
Gini schreef:

Maar vanuit mezelf bekeken zou ik altijd aanbieden om mee te betalen, ik vind het dus gierig dat ze dat niet aanbiedt. Prima, onze verstandhouding is helaas ook niet zo goed dat ik er wat van ga zeggen. Maar ik hoef dan toch zeker niet haar te informeren omdat ik opzeg? :n

Nja dat vind ik eigelijk wel… nu is er van de ene dag op de andere niets meer zonder dat ze de kans had zelf iets te regelen. Wat had er zo moeilijk geweest om even aan je zus te melden ‘hey, ik ga stoppen met xx’? Dus sorry, ik vind beide kanten niet zo netjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:33

Maar wat valt er dan te regelen? :? Neem zelf een Videoland abo en je kijkt meteen weer verder..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:39

Mwah ik zou het ook wel gemeld hebben. Nee, het is uren werk om zelf een account te nemen, maar het scheelt wel een boel verwarring na poging tot inloggen :')

Zelf betaal ik wel mee aan iemand z'n abonnement, maar ook als ik dat niet deed (na overleg dan..), dan nog zou ik het fijn vinden als ze doorgeven dat het ophoudt.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:39

Relaxed schreef:
Meekijken op iemands Videoland abo en niet meebetalen, gierig of niet?

Op zich vond ik het geen probleem (zusje keek mee op mijn Videoland), maar nu ik het heb opgezegd wordt het een beetje gespeeld alsof ik de boeman ben. Mijn neefje keek blijkbaar graag op Videoland :')

Wij hebben Netflix en familie mag van ons gewoon gratis meekijken. Wij wilde toch al de versie kopen waar je met meerdere schermen tegelijk kan kijken dus nee dan hoeven ze absoluut niet mee te betalen. Maar vervolgens commentaar leveren als wij het opzeggen moeten ze niet proberen :D