Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:01

Ik maak sinds een paar jaar elk jaar met dierendag gratis foto’s bij een dieren/ stal winkel. En elk jaar weer komen 9 vd 10 mensen enkel voor de gratis foto’s, en gaan niet eens de winkel door.. _O-
Dat zijn veelal ook de mensen die mn logo weghalen en instagramfilters loslaten op de foto’s.. :Y)
Ook zoiets typisch..

Ik zit nu voor modellenmeisje te bedenken of ik iets gesponsord voor haar kan opzetten. Bijvoorbeeld in samenwerking met bovenstaande winkel (of een ander dorpswinkeltje), iemand daar ervaring mee om dat zelf op te zetten ipv dat je daarvoor benaderd wordt? :+

Ik lever het modelletje, ik lever (of ben) de fotograaf (al is een andere fotograaf ook wel goed voor haar), een winkel of merk levert de kleding/ accessoires.

RianC

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:06

Oh ja zo ken ik er nog 1. Een fotoshoot weggeven en altijd dezelfde mensen die reageren, want dan hoeven ze niet te betalen. Die laat ik dus stiekem nooit winnen. :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:07

RianC schreef:
Oh ja zo ken ik er nog 1. Een fotoshoot weggeven en altijd dezelfde mensen die reageren, want dan hoeven ze niet te betalen. Die laat ik dus stiekem nooit winnen. :')

:')

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:26

Nu snap ik die meiden ook wel weer, voor een paar fotos is een goede fotograaf duur. En als je die fotos dan alleen wilt voor op fb. Het is natuurlijk wel logisch dat een fotograaf gewoon geld wilt voor zijn of haar tijd en werk.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:30

xU_Blinghx schreef:
Xyris schreef:
Inmiddels wat verder gekomen, heb nu diverse opties waar ik uit kan selecteren (mijn eigen account, dat van mijn bedrijf en dat van het bedrijf van mijn ouders) maar als ik de fb-pagina van mijn ouders selecteer komt er netjes een vinkje achter te staan maar ik kan nergens op 'ok' klikken, enkel op 'unlink'. En als ik dan terug ga om te kijken of dat vinkje al als bevestiging diende, is instagram nog steeds verbonden aan mijn persoonlijke pagina, hoe zet ik dit om?

Het gaat trouwens om zakelijk naar zakelijk.

Op het moment dat ik de gebruikersnaam van instagram verander via facebook wordt dit wel geupdate in instagram, probeer ik een nieuwe profielfoto te uploaden dan wordt deze niet bewerkt. Op het moment dat ik op 'ga naar facebookpagina' klik op instagram prompt hij me om dat foute account te claimen, wat ik niet wil.

Ik heb het businessaccount al omgezet naar prive en daarna weer terug gezet, daarmee kon ik het gequote probleem oplossen maar liep ik dus weer tegen deze problemen aan...

Als je de inloggegevens niet weet dan kun je die toch gewoon opvragen? Bij wachtwoord vergeten?
Ik denk niet dat je vader 20 e-mailadressen heeft waarmee hij de account aanmaakt?
Je zou het allicht kunnen proberen. En via google niks?

Helaas weet hij niet eens de wachtwoorden tot zijn email adressen (10+) :') en niet tot zijn fb's, of zijn instagram(s) maar das het niet het grootste probleem. Sorry ben daar wat onduidelijk in denk ik, het grootste probleem is dat het niet lukt om de zakelijke instagram te koppelen aan de juiste zakelijke Facebook terwijl de juiste zakelijke Facebook wel gekoppeld is aan de juiste zakelijke instagram.

Sorry dat ik er zo tussendoor banjer hoor, ik ben echt pas net begonnen met instagram dus loop nog wat te hannessen en ik val niet onder de categorie fotograaf, dus ik kan niet echt meepraten, enkel leren.

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:23

Dayanara schreef:
M_aris schreef:
Haha hier ook nog even door sparen voor de 5000 volgers :P (mariska_dolcie)

Ja ik ook hoor en betwijfel of ik die ooit ga krijgen. We worden wel regelmatig gevraagd als portfoliomodel en toevallig heb ik zaterdag een shoot gepland staan met Christa Merks.

Ach ik vind de contacten die ik op die best leuk via insta en je leert mensen en hun paarden kennen :j

Haha ik betwijfel het bij mij ook :p

Ooh leuk!! Voor Binky krijg ik ook wel regelmatig de vraag. Vind ik altijd zo onwijs leuk :).

Ja klopt dat vind ik ook. Zoveel leuke mensen en paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:58

Denken jullie dat mijn volgers gaan afhaken als ik mn feed ga ordenen op mn dochters account?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 19:00

Shanna schreef:
Denken jullie dat mijn volgers gaan afhaken als ik mn feed ga ordenen op mn dochters account?

Dan zou ik rustig aan opnieuw gaan posten en niet alles in een keer erop gooien.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:08

Shanna schreef:

Ik zou een 'under construction' bericht plaatsen met dat je, je feed de komende tijd gaat ordenen. Ik zou dan pas foto's verwijderen op het moment dat je ze opnieuw plaats in plaats van de hele boel in één keer leegtrekken en weer neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:14

Dat was inderdaad ook mijn plan, zodat de foto er niet dubbel op staat en mn feed ook niet leger raakt. Bij het opnieuw plaatsen zullen ook nieuwe foto’s zitten dus helemaal dubbel wordt het niet. Under construction is wel een goede! Thanks for the tips! +:)+

En what about selfies/ telefoonfoto’s tussendoor? Zoals met halloween/ BTS/ en carnaval? Kan dat wel of niet in haar portfolio/ op haar pagina? Of wordt het dan te persoonlijk? Of juist te rommelig? Of tijdelijk plaatsen maar ook weer verwijderen? Of is dat meer iets voor in haar story’s?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:17

Shanna schreef:
Dat was inderdaad ook mijn plan, zodat de foto er niet dubbel op staat en mn feed ook niet leger raakt. Bij het opnieuw plaatsen zullen ook nieuwe foto’s zitten dus helemaal dubbel wordt het niet. Under construction is wel een goede! Thanks for the tips! +:)+

En what about selfies/ telefoonfoto’s tussendoor? Zoals met halloween/ BTS/ en carnaval? Kan dat wel of niet in haar portfolio/ op haar pagina? Of wordt het dan te persoonlijk? Of juist te rommelig? Of tijdelijk plaatsen maar ook weer verwijderen? Of is dat meer iets voor in haar story’s?

Als je het als portfolio gebruikt dan zou ik proberen het overzicht professioneel te houden en tussendoor kiekjes eventueel in stories zetten.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:30

Mijn meest recente foto krijgt bizar veel likes. Staat nu op 837, normaal heb ik tussen de 100 en 280 likes. Snap er niets van, echt een uitschieter.
Gisteren was mijn foto met de meeste likes nog een van Olympus van Felinehoi, met ruim 500 likes, wat ik al bizar veel vond. 8)7

Edit: paar seconden voorbij en nu zijn het er 850 .. :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:45

Lekker toch :D

Ik ben bijna op 200 volgers :)

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:49

Qimm schreef:

Jaa zeker! Kan het eigenlijk nog niet helemaal bevatten. Gek hoe Instagram werkt, ene keer werken de hashtags totaal niet en nu heeft het gigantisch bereik. Terwijl het precies dezelfde hashtags als altijd zijn.
Ik volg je!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:54

ninaphilo schreef:
Qimm schreef:

Jaa zeker! Kan het eigenlijk nog niet helemaal bevatten. Gek hoe Instagram werkt, ene keer werken de hashtags totaal niet en nu heeft het gigantisch bereik. Terwijl het precies dezelfde hashtags als altijd zijn.
Ik volg je!

Ik denk dat het ook afhankelijk is van wie je de foto's s gemaakt hebt.

Ik heb morgen een portfolio shoot van Christa merk, ik ben zo n fan van haar werk!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:55

Kent iemand een leuke en goede fotograaf in friesland? Ik wil in de lente graag mooie foto’s laten maken. Heb zelf ook een spiegelreflex maar wil er zelf ook graag bij op :') ik heb wel een knappe haflinger kruising als iemand een apart paard op de foto wil hebben!

Mijn post over het verhuizen van mijn pony zit nu op 90 likes. Werk sinds kort ook met andere hashtags maar merk nog niet echt verschil.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:56

Dayanara schreef:
ninaphilo schreef:

Ik volg je!

Ik denk dat het ook afhankelijk is van wie je de foto's s gemaakt hebt.

Ik heb morgen een portfolio shoot van Christa merk, ik ben zo n fan van haar werk!

Ja klopt, dat heeft zeker voor de eerste likes gezorgd. Maar het bereik is voor het aller grootste deel van de hashtags. Zelfs foto's van Feline kregen niet zo veel likes, en de andere foto's van Fenna ook niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:58

ninaphilo schreef:
Qimm schreef:

Ik volg je!

Thanks!

Ik heb ook 1 foto met de gebruikelijke hashtags die ipv ong 80, 250 likes heeft gekregen (!?) geen idee waar dat vandaan komt

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:04

xLiez schreef:
Kent iemand een leuke en goede fotograaf in friesland? Ik wil in de lente graag mooie foto’s laten maken. Heb zelf ook een spiegelreflex maar wil er zelf ook graag bij op :') ik heb wel een knappe haflinger kruising als iemand een apart paard op de foto wil hebben!

Mijn post over het verhuizen van mijn pony zit nu op 90 likes. Werk sinds kort ook met andere hashtags maar merk nog niet echt verschil.

Berber maarsingh
Bentefotografie
Rianne van wieren
Kim dekker
Norine habekothe

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:05

Nadja Koning (nadjanadja hier op bokt en _nk_fotografie op instagram) maakt ook prachtige foto's!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:05

Snap er ook niets van. Mijn filmpje van de WE van de L achterwaarts heeft een bereik van bijna 1000

De foto s van Lau doen het ook goed :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:11

Ik was teleurgesteld dat mijn (vond ik zelf) hilarische filmpje over onze nieuwe auto zo weinig bekeken werd (ongeveer 80 views) na het filmpje van mijn veulen (850 views) dacht ik dus blijkbaar dat filmpjes gewoon heel vaak bekeken werden :') paarden doen het beter dan pk's

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 00:12

xLiez schreef:

Als ik het goed heb zit mmd fotografie ook in die hoek.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:14

Qimm schreef:
Ik was teleurgesteld dat mijn (vond ik zelf) hilarische filmpje over onze nieuwe auto zo weinig bekeken werd (ongeveer 80 views) na het filmpje van mijn veulen (850 views) dacht ik dus blijkbaar dat filmpjes gewoon heel vaak bekeken werden :') paarden doen het beter dan pk's

Ik had hem gemist -O-

Hij is idd Leuk!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:14

Lau schreef:
xLiez schreef:

Als ik het goed heb zit mmd fotografie ook in die hoek.

Ja klopt!