Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:37

Lieshorses schreef:
Ik heb zaterdag oliebollen gehaald en heb er nog een paar over, kan ik die nog eten? Mijn schoonmoeder zei dat ze nu al niet meer goed waren maar zij is altijd wat over voorzichtig met eten bewaren etc.

Ik zou ze even opwarmen in de oven
of magnetron en lekker genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:40

Enschede is net als elke grote stad een oorlogsgebied hoor, veel (illegaal) vuurwerk uit duitsland ook. :Y)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:42

Amy schreef:
Misschien een hele domme, stomme vraag. Maar word er tijdens de jaarwisseling in Enschede ook vuurwerk afgestoken? Of ligt dat te gevoelig ivm de vuurwerk ramp? :o

Het knalt hier de hele dag door hoor :=
Op het Roombeek weet ik niet, maar in de andere wijken steekt iedereen gewoon vuurwerk af.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:04

Had ze even opgewarmd in de oven maar tevergeefs. :') Ze waren echt taai. Dus heb ze maar weggegooid

Esther_r20 schreef:
Lieshorses schreef:
Ik heb zaterdag oliebollen gehaald en heb er nog een paar over, kan ik die nog eten? Mijn schoonmoeder zei dat ze nu al niet meer goed waren maar zij is altijd wat over voorzichtig met eten bewaren etc.

Ik zou ze even opwarmen in de oven
of magnetron en lekker genieten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:30

Avis schreef:
Ik ga morgen spontaan naar Maastricht met mezelf, maar wat zijn nou dingen die ik echt echt moet doen/zien/bewonderen? Ik ben er een jaar of twaalf geleden voor het laatst geweest en weet daar nog bijzonder weinig van :D

Weet niet of het nog steeds is, maar wij gingen vroeger altijd naar Winter Wonderland ofzo, zat op het vrijthof dacht ik. Verder zit er een heel leuk eettentje vlakbij een kerk, maar ik ben er ook 5 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest geloof ik :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:52

Lieshorses schreef:

Goeie oliebollen kun je echt dagen bewaren. Ik heb vrijdag bollen gebakken en de laatste zijn vandaag op gegaan. Hier vriezen we de restjes ook wel eens in en eten ze dan maanden later eens op.
Opwarmen in de magnetron 30 seconden maakt ze vaak wel wat sappiger. Soms worden ze taai als ze te vet zijn gebakken en dan blijven liggen.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:05

Lieshorses schreef:
Ik vond het leuk om over het vrijthof te lopen en de sint servatius basiliek is ook erg mooi. :j

theadora99 schreef:
Weet niet of het nog steeds is, maar wij gingen vroeger altijd naar Winter Wonderland ofzo, zat op het vrijthof dacht ik. Verder zit er een heel leuk eettentje vlakbij een kerk, maar ik ben er ook 5 jaar geleden ofzo voor het laatst geweest geloof ik :+

Leuk, merci!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:03

Lieshorses schreef:

Nou ik heb ze wel eens ouder gegeten..
Nog niet dood aan gegaan.

Proef en ruik goed. En proberen maar

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 01:31

Als je als vader zijnde je kind niet erkent, mag de moeder dat dan doen? En wat als je je kind later toch wel wil erkennen mag dat dan nog?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 02:11

SavannahNx schreef:
Als je als vader zijnde je kind niet erkent, mag de moeder dat dan doen? En wat als je je kind later toch wel wil erkennen mag dat dan nog?

De moeder mag, geloof ik, niet voor de vader het kind erkennen, maar correct me if I'm wrong. Erkenning op latere leeftijd is wel mogelijk. Tussen de 12 en 16 jaar heb je schriftelijke toestemming nodig van het kind en de moeder, daarna alleen van het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 02:17

Als de vader het kind niet erkent mag een nieuwe man die de vaderrol op zich neemt dat ook doen overigens.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 02:42

Dus de moeder mag het kind niet erkennen. Dus sta als onerkend kind zegmaar. En dan moet de vader voor zijn 12e nog erkennen als die dat zonder toestemming wilt doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 03:26

De moeder erkent het kind automatisch (moeder is tenslotte bewezen), vader moet het los regelen. Vader heeft (zolang het kind nog minderjarig is) ten alle tijden toestemming van de moeder nodig, dus niet elke willekeurige man kan elk onerkent kind erkennen.
Moeder kan dus niet uit vaders naam het kind voor vader erkennen, dat moet vaders echt zelf doen. Dus moeders kan niet een vader die dat niet wilt een kind opdringen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 04:26

Shanna schreef:
De moeder erkent het kind automatisch (moeder is tenslotte bewezen), vader moet het los regelen. Vader heeft (zolang het kind nog minderjarig is) ten alle tijden toestemming van de moeder nodig, dus niet elke willekeurige man kan elk onerkent kind erkennen.
Moeder kan dus niet uit vaders naam het kind voor vader erkennen, dat moet vaders echt zelf doen. Dus moeders kan niet een vader die dat niet wilt een kind opdringen.

:)*

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 05:38

Een zeer uitgebreide nachtbrakersvraag die me al een tijdje bezighoudt: Zijn er überhaupt gezinnen waar het er wel zo aantoe gaat als zou moeten?

Dus zonder ouders die ziek worden of overlijden, zonder verstoorde familierelaties en trauma's.

Kortom: Bestaat het hele beeld van wat wij een goed leven zonder moeite vinden eigenlijk wel bij iemand?

En dan natuurlijk ook direct de vraag: Hoe deal je het beste met de oliebol van een ander? Als in: vraag je door in een gesprek? Hou je er rekening mee in de omgang met mensen? Is dat wenselijk? Zijn al die moeilijke dingen bij alle mensen verklaringen voor hun reacties op anderen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 07:06

Ik kom uit een best wel gelukkig gezin. En daar heb ik best wel geluk mee.
Mijn ouders zijn nog samen en gelukkig. Ze zijn gezond.
Wij(kinderen) zijn gezond.
De relatie met familie is bijna overal goed.
Mijn opa's en oma's (ja ik heb beide kanten nog) zijn relatief gezond voor hun leeftijd, alleen de opa van mijn vaders kant gaat achteruit.
De enige familie strubbeling die ik weet is bij de opa en oma van mijn moeders kant.
Als kind niet doorgehad maar de laatste jaren wel.

En toch is het voor mij geen leven zonder moeite geweest. Ben jaren lang gepest, achteraf gezien ben ik depressief geweest, heb nooit echt vrienden gehad, ik was altijd het buitenbeentje. Ook nu met 24 jaar heb ik eigenlijk geen vrienden, maar daardoor ben ik dubbel zo blij met mijn vriend :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:21

Femek2902 schreef:
Een zeer uitgebreide nachtbrakersvraag die me al een tijdje bezighoudt: Zijn er überhaupt gezinnen waar het er wel zo aantoe gaat als zou moeten?

Dus zonder ouders die ziek worden of overlijden, zonder verstoorde familierelaties en trauma's.

Kortom: Bestaat het hele beeld van wat wij een goed leven zonder moeite vinden eigenlijk wel bij iemand?

En dan natuurlijk ook direct de vraag: Hoe deal je het beste met de oliebol van een ander? Als in: vraag je door in een gesprek? Hou je er rekening mee in de omgang met mensen? Is dat wenselijk? Zijn al die moeilijke dingen bij alle mensen verklaringen voor hun reacties op anderen?

In mijn leven en nabije omgeving niet in ieder geval :')
Komt ook doordat kanker zeer veel slachtoffers geëist heeft in mijn familie waardoor tot nu toe bijna niemand de 60 voorbij gegaan is. Daarbij ook nog wel wat andere drama's en mensen verloren.
Maar van mij hoeven mensen er geen rekening mee te houden... iedereen heeft zijn eigen bijzondere of nare gebeurtenissen en ik denk dat het ook een beetje aan de persoon zelf is dit aan te geven.
Natuurlijk vind ik het niet helemaal gezellig wanneer mensen voor de 6e keer vragen wat ik met Vaderdag ga doen oid. Of als kind wanneer ik bij opa of oma op visite ging :+ Maar aan de andere kant ligt dat niet aan de mensen zelf, zeker als ze het niet weten.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de ècht perfecte gezinnen... of die überhaupt bestaan.... en dan ook of een gezin bijvoorbeeld pas perfect is als alles nog leeft en er nooit wat naars gebeurt is?
Wij zijn met weinig over, maar het voelt voor mij wel als een perfect gezin. We hebben nare tijden meegemaakt (en maken het nog mee), maar hebben elkaar altijd kunnen steunen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:22

Wat moet ik in hemelsnaam doen...? Ik ben echt niet lekker en heb vanmorgen om 09;00 gebeld naar het filiaal en me ziek gemeld. Althans geprobeerd. De man die opnam accepteerde het niet en vond dat ik te hard had gefeest (ik ben al ziek sinds oudjaarsavond) en wilt dat ik kom.. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet..

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:23

Hoofdkantoor Bellem?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:24

Trui schreef:
Hoofdkantoor Bellem?

Denk niet dat ik daar iets aan heb.. ik ga zo proberen nogmaals te bellen en uit te leggen dat ik me echt niet goed voel en hopen dat mijn eigen teamleidster opneemt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:26

Hij heeft niet zoveel te accepteren. Jij hebt je ziekgemeld. Als hij twijfelt kan hij een arbo arts erop af sturen voor een onverwachts huisbezoek en that's it.

Kijk wel even of je je niet ook bij een verzuimbureau oid ziek moet melden, wij moesten dat bij Kwantum wel dus dat is wel even iets om rekening mee te houden.

Enige wat je filiaalleider hoeft te weten is dat je ziek bent en wanneer je verwacht weer beter te zijn.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:28

Anoniem schreef:
Hij heeft niet zoveel te accepteren. Jij hebt je ziekgemeld. Als hij twijfelt kan hij een arbo arts erop af sturen voor een onverwachts huisbezoek en that's it.

Kijk wel even of je je niet ook bij een verzuimbureau oid ziek moet melden, wij moesten dat bij Kwantum wel dus dat is wel even iets om rekening mee te houden.

Enige wat je filiaalleider hoeft te weten is dat je ziek bent en wanneer je verwacht weer beter te zijn.

Ik zei dat ik na vandaag 2 dagen vrij was en dan vrijdag gewoon weer kwam. Hij zei “je komt toch maar wel straks. Dan zien we wel verder!” En gooide de telefoon erop.. nu zit ik met trillende handjes weer te bellen.. Het is geen leuke man laten we dat voorop stellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:31

Nee.. Ik snap hem wel, maar hij mag dat niet op jou af reageren. Zeker een poedersuiker gehad.. zónder feestje :+

Afijn, jij staat gewoon in je recht om je ziek te melden en hij heeft daar verder niet zoveel van te vinden. Gewoon thuis blijven en bereikbaar blijven. Eerste dag (of 2 dagen) wachttijd zijn vaak wel voor jezelf, dus houdt er rekening mee dat je deze dag niet uitbetaald krijgt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:40

Jammer voor hem, maar jij bent ziek en de reden gaat hem niets aan.
Hij mag de arbo arts op je afsturen als hij wil, maar dan is het ook klaar.
Vervelend, maar hij zoekt maar een vervanger, dat is zijn werk.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:46

Ik was echt ontzettend geschrokken van het gesprek want ik haat het om mij ziek te melden.. ik vind het echt leuk om daar te werken en heb het goed. Dus dat ik moest bellen vond ik al poedersuiker. Hij vroeg meteen wat ik had en dat vertelde ik en toen zei die dus meteen “zeker te hard gefeest!” “Met die klachten kan je wel gewoon komen hoor!” “Tot straks! Dan zien we wel verder!” Net zat ik trillend en zwetend op bed omdat ik bang was nogmaals te bellen en nu sprak ik de manager van de winkel. Die reageerde ook heel erg bot “oke. Wanneer ben je er weer? Oke sterkte”. En zonder dat ik wat kon zeggen gooide ze de telefoon erop.” Ik wil graag vrijdag als ik weer kom een gesprek met de manager of het er altijd zo aantoe gaat, want ik vind dit echt heel naar.. Kan ik dit doen denk je?