Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:03

Fijn dat het topic je helpt om zo'n grote stap te maken!
Lijkt me nog altijd het principe van elkaar (willen) helpen.

Alleen jammer dat je nu nogmaals op het feit wordt gedrukt dat sommige personen andere prioriteiten hebben als eerlijkheid.

Het is en blijft een risico, soms is het moeilijk om dat deeltje 'goedheid en vertrouwen' in de mens nog te vinden om toch maar je adres te geven om het op te laten halen.
Het is altijd eng maar soms ontmoet je ook gewoon erg leuke mensen op die manier ;)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:10

Bedankt Mexx_lady :o

Had moeten navragen of de broek ook echt als een maat 50 viel, Helaas ga ik er van uit dat mensen eerlijk zijn over de maat, Helaas blijkt dat dus lang niet altijd zo te zijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:17

Daarom google ik het altijd even. Sommige merken vallen klein uit, sommige veel groter. Via ruitersportzaken kun je vaak wel reviews vinden. :j

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:23

Bedankt voor de tip xJitskee, Zal dat de volgende keer doen!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:42

Vjestagirl schreef:
Niet iedereen zit 100% van de tijd online. Misschien heeft ze het gezien en wil ze erover nadenken, misschien heeft ze het gezien en is toen wat anders gaan doen... Geef het tijd, als je er nu een berichtje achteraan stuurt zou je van mij iig zeker geen antwoord meer krijgen.

Eunomia schreef:
prugelpiet: De groene vinkjes geven inderdaad aan dat iemand het bericht geopend heeft, dus net als de blauwe vinkjes bij whatsapp. Echter zou ik gewoon vandaag even afwachten of de verkoper gaat reageren en anders misschien vanavond nog even een berichtje sturen. Ik heb ook wel eens dat ik een bericht open, maar even niet de tijd heb om meteen uitgebreid te reageren of even wil nadenken over iets. Als iemand mij dan gaat bombarderen met berichten "want ik heb het gelezen" ben ik er snel klaar mee. Gewoon even afwachten dus is mijn advies. :)

Dankjewel voor de reacties!
Heb uiteindelijk gewoon antwoord gekregen en mijn jas gaat morgen op de post *\o/*

Nu kruip ik weer onder mijn steen :wave:

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:12

Eunomia schreef:
Beau_Myrthe: Wat ontzettend kinderachtig van de verkoper. Heb je ook al geprobeerd contact op te nemen via bijvoorbeeld Facebook? Het lijkt mij dat het niet een fout van PostNL is als je als verkoper zo doelbewust de koper negeert en niet tot een oplossing wil komen. Gaat het om een groot geldbedrag?

Gaat om 40 euro. Heb al meerdere malen via Facebook en via marktplaats weer contact proberen te zoeken. Maar als ik vraag om ene oplossing dan houdt ze zich weer stil.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:12

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:33

Ik denk dat ik persoonlijk zou schrijven in de broek staat maat 50 maar valt kleiner ongeveer maat 40.
Iemand die de broeken kent weet op die manier wel of het de juiste maat is.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:40

Broek is daarnet door iemand gepast die maat 38/40 heeft en een normaal postuur en bij haar zat de broek als een maat 40. het is dus echt geen maat 50 :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:25

Hebben jullie weleens meegemaakt dat iemand beweert te hebben betaald, maar dat er niks wordt bijgeschreven? Ik heb iets verkocht voor 125 euro inclusief verzendkosten. Direct werd er gevraagd wanneer ik zou versturen, ik heb geantwoord dat ik dat doe zodra het is bijgeschreven. Dit was 17 oktober. Die dag zou er betaald zijn en ik heb geantwoord dat ik het de volgende dag zou versturen. Meteen kreeg ik 's ochtends een berichtje of ik de track en trace code al had. Hier heb ik verder niet meer op gereageerd tot ik 's middags de doos in heb gepakt en op mijn bank heb gekeken. Ik heb toen een bericht gestuurd dat er niks was bijgeschreven. Eigenlijk begon toen gelijk een hoop gedram dat ik het moest versturen en ik in gebreke bleef. Ik heb hierop geantwoord dat als de betaling fout is gegaan ze bij haar bank moet zijn. Ik zou tot vandaag 10:00 te tijd hebben om het te versturen, anders zou ze andere stappen ondernemen. Ik heb haar succes gewenst. Nu krijg ik net ineens een appje dat ze met haar bank gebeld zou hebben en dat ik de betaling gisteren ontvangen zou moeten hebben. Ik geloof haar eigenlijk niet en blijf zeker bij mijn standpunt dat geen geld bijgeschreven, geen verzending betekent. Mocht ik de betaling nog ontvangen, wat ik eigenlijk niet verwacht, zal ik het terugstorten want in zo'n drammer die mij gelijk als oplichter afschilderd heb ik weinig zin.

Ik heb inmiddels best veel verkocht op marktplaats, ben bijna 12 jaar actief, maar dit is toch de eerste keer :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:30

Ik ben ooit zelf beticht dat ik nog niet betaald zou hebben. Wat ik echt direct na onze overeenkomst gedaan had. Dus precies andersom.
Beide dezelfde bank dus het moest er bij haar echt al op staan.
Ik gezegd hoe laat en welke datum het er bij mij af was, met omschrijving. Nee ze had niks.
Zag de bui al hangen dat ik niks gestuurd ging krijgen.
Haar als bewijs nog een printscreen van mijn bank afschrift gestuurd en ineens had het heldere licht toch gezien dat het er tussen stond en kwam alles nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:33

Als je 12 jaar actief bent, is het dan een idee om zo'n ideal link te krijgen? Volgens mij zijn ze die systematisch aan het invoeren. Ze controleren dan je telefoonnummer aan de hand van een smsje en code, en dan kan je ideal koppelen. Dan heb je dat gezeik niet meer. Werkt hier ook meer dan prima :)

Ik zou dat mens ook niet geloven inderdaad, laat ze 't maar uitzoeken. Als ze heeft betaald staat het er nu echt wel op, dan kan ze toch best binnen 5 minuten een printscreen sturen toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:44

Nies, trap er niet in hoor!!! Als jij zeker weet dat het niet is bijgeschreven, nooit op de post doen!!
Je hebt groot gelijk dat mócht je het alsnog ontvangen, je het terug stort!! Mijn vertrouwen zou ook compleet kwijt zijn. heb je nog grote kans dat áls zij betaald en jij het opstuurt, ze gaat zeggen dat het niet/kapot ontvangen is.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:05

voor haar kleine moeite om dan even een print screen van de betaling te sturen toch? Wie weet heeft ze het wel overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer....

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:07

Maar als zij een printscreen stuurt van de betaling naar jouw nummer en jij echt niks ontvangen hebt dan ook niet versturen hé. Er bestaat ook nog zoiets als photoshop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:15

Naskapower schreef:
Maar als zij een printscreen stuurt van de betaling naar jouw nummer en jij echt niks ontvangen hebt dan ook niet versturen hé. Er bestaat ook nog zoiets als photoshop.

Daarom zeg ik, dat kan ze best binnen 2/3, max 5 minuten versturen toch? Dat krijg je op je telefoon niet gephotoshopped zo snel...

Al gok ik dat als je om de printscreen vraagt dat dan het bewijs uitblijft :+

Je hebt gewoon altijd aso's die 't proberen...

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:18

Oudijzerboeren die op hun afspraak niet op komen dagen. Geef je ze een 2e kans komen ze weer niet want ze zijn druk nadat je gevraagd hebt waar ze blijven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:28

In ieder geval goed om te horen dat jullie er wel een beetje hetzelfde over denken als ik. Inmiddels is het toch plots bijgeschreven, op de datum van vandaag. Heb haar de keuze gegeven dat ik het terug stort of dat ik het verstuur en er verder niks meer over wil horen. Ik wacht maar weer af.

Eerst zag ik het nut van ideal niet, maar in dit geval was het inderdaad wel fijn geweest. Misschien dat ik dat dan toch maar ga gebruiken voortaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:29

Ik vind dat iDeal echt heerlijk werken hoor! De koper betaalt zelf de transactiekosten en de volgende werkdag staat het erop. Je krijgt automatisch een notificatie wanneer de betaling voldaan is dus dit soort gedoe heb je geen last meer van, net als vals geld of 'he verdorie, 15€ te weinig bij me' :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:32

Haha ja, sommige mensen weten het mooi te vertellen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:37

Ja ik vind het ook geweldig. Het is veilig en je bent gewoon zeker van je geld als het betaald is. Laatst de eerste gehad die over de servicekosten van €0,34 viel. Ging om een klein bedrag dus heb dat uiteindelijk maar over laten maken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:40

Ik ben een keer opgelicht via een ideal betaallink. Ging niet om een groot bedrag, maar daar wordt wel mee gefraudeerd,dus..

Misschien dat het via marktplaats wel betrouwbaar is.. Maar ik begin er niet aan..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:14

Hier ook een keer gehad dat ze vroeg waar het bleef want ze had het al 2 weken geleden overgemaakt. Ik heb vriendelijk geantwoord dat ik nog geen betaling ontvangen had en dat ze dan een printscreen mocht sturen van haar bankoverschrijving. Kreeg ik een vaag antwoord terug dat dit niet ging omdat ze aan telebankieren deed? Ik heb gezegd dat telebankieren volgens mij tegenwoordig internetbankieren is en dat er daarvan prima een printscreen te maken valt. En dat ze anders bij haar bank bevestiging van betaling moest opvragen.
Nooit meer wat van gehoord. En gelukkig ook niet opgestuurd dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:08

upendo schreef:
Ik ben een keer opgelicht via een ideal betaallink. Ging niet om een groot bedrag, maar daar wordt wel mee gefraudeerd,dus..

Misschien dat het via marktplaats wel betrouwbaar is.. Maar ik begin er niet aan..

Via marktplaats krijg je een notificatie wanneer de betaling gelukt is, en die krijg je van marktplaats zelf. Geen melding = geen geld. Valt vooralsnog dus ook niet mee te frauderen :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:46

Suzanne F. schreef:
Hier ook een keer gehad dat ze vroeg waar het bleef want ze had het al 2 weken geleden overgemaakt. Ik heb vriendelijk geantwoord dat ik nog geen betaling ontvangen had en dat ze dan een printscreen mocht sturen van haar bankoverschrijving. Kreeg ik een vaag antwoord terug dat dit niet ging omdat ze aan telebankieren deed? Ik heb gezegd dat telebankieren volgens mij tegenwoordig internetbankieren is en dat er daarvan prima een printscreen te maken valt. En dat ze anders bij haar bank bevestiging van betaling moest opvragen.
Nooit meer wat van gehoord. En gelukkig ook niet opgestuurd dus.

Bij Rabobank kan je via de app geen printscreen maken hoor :n kan niet vanwege veiligheids