legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:52

Die is leuk met die hondjes! Alweer beter verder? :(:)

Ik heb even een puzzel stop. Ik bewaar ze voor echt slecht weer en eerst ff wat de deur uit.

Shettepret

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:08

Die is leuk zeg!!

Ik heb afgelopen week niet meer aan mijn vossen puzzel gezeten. Even druk met de verbouwing. Wel een hoop leuke puzzels er weer bij gescoord. Meeste zijn cadeau voor mijn bonusdochter maar die zijn voor haar nog te moeilijk dus die gaan we dan samen maken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:32

Bijna klaar. Van 3 uur s middags tot 11 uur s avonds hiermee bezig geweest. Vrij makkelijk te leggen. Rond 7 uur:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:04

Afbeelding
Oudste wordt morgen 7. We hebben deze puzzel voor zijn verjaardag besteld

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:54

Gaat het al wat beter qua pijn Jorex? Je bent iig flink opgeschoten gave puzzel!

Doe Pokemon is ook leuk. Wat knap met 7 al zo puzzelen.

Hier begonnen aan de volgende.
Ik vind het begin van de puzzel nooit zo leuk :P. Jullie wel?

Afbeelding
Afbeelding

Denk dat met name de bovenkant best pittig zal zijn :D.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:26

Wel een schattige puzzel! Randjes is altijd best wat uitzoekwerk om die uit de rest te vissen. Verder is het best wel leuk hoor, vind ik dan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:25

Ik puzzel altijd samen met mijn moeder. Zij zoekt en ik leg. Samen bepalen we de ‘tactiek’. Eerst de kantjes en daarna kiezen we een stuk uit om te gaan zoeken, bijvoorbeeld eerst alle stukjes met lucht.
Als we een puzzel af hebben, gaat ie op de foto voor in het archief. Sommige puzzels houden we, sommige gaan terug naar de kringloop (maar dan brengen we ze meestal naar een andere kringloop dan waar we ze gekocht hebben).

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:54

Even een snelle als tegenhanger na de vorige :')
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:44

Dat blijf ik bijzondere puzzels vinden, die vormmodellen. Wel is positieve zin hoor!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:13

Was erg leuk om te maken, goede kwaliteit ook (zeker als je bedenkt dat ie via Wish kwam)

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:20

Voor wie interesse heeft, a.s woensdag hebben Aldi en Lidl puzzels in de aanbieding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:33

Oh leuk!

Ik heb vandaag al een puzzel voor mijn dochter meegenomen voor de Sint :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 19:50

D_akota schreef:
Voor wie interesse heeft, a.s woensdag hebben Aldi en Lidl puzzels in de aanbieding

Dat zag ik ook! Bij de Aldi eentje met puzzelmat erbij. Heeft iemand enig idee wat voor een mat dat is?
De puzzel van 1.000 stukjes kost samen met de mat € 8.99
Aan de ene kant denk ik: Dat kan nooit veel bijzonders zijn, maar aan de andere kant weet je het bij de Aldi nooit.
En natuurlijk is het geen geld en als het niet veel soeps is dan pech gehad, maar ik heb me eigenlijk voorgenomen om geen meuk meer te kopen.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:36

Silvia schreef:
D_akota schreef:

Dat zag ik ook! Bij de Aldi eentje met puzzelmat erbij. Heeft iemand enig idee wat voor een mat dat is?
De puzzel van 1.000 stukjes kost samen met de mat € 8.99
Aan de ene kant denk ik: Dat kan nooit veel bijzonders zijn, maar aan de andere kant weet je het bij de Aldi nooit.
En natuurlijk is het geen geld en als het niet veel soeps is dan pech gehad, maar ik heb me eigenlijk voorgenomen om geen meuk meer te kopen.

Ik heb er zelf 2 (ooit gekregen), maar persoonlijk vind ik het niks. Puzzel het liefste gewoon op tafel. Heb dan ook wel het geluk dat ik ze gewoon kan laten liggen en de puzzel dus niet in de weg ligt.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:35

Mag ik binnen vallen? Zijn er meer die gisteren een Thomas kinkade puzzel hebben gescoord bij de Aldi? Ik heb er 4 kunnen scoren en daarmee m’n collectie verdubbeld. Ben opzoek naar een lijst met alle Thomas Disney puzzels. Iemand die een lijstje heeft?

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:58

Aah wat tof, wij zijn nu ook met een bezig! Een met een beige achtergrond (kneitermoeilijk) en een bos bloemen voorop. Van Bloompost

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:01

Ik kom hier ook even binnen vallen. Ik ben geen fanatieke puzzelaar, maar op z'n tijd vind ik het wel leuk een puzzeltje te leggen.
Anderhalf jaar geleden voor mijn verjaardag een wasgij puzzel gekregen. Wist helemaal niet dat zoiets bestond, frustratie alom dat ik geen voorbeeld had _O- zo van genoten! En toen ik na een week het resultaat liet zien waren de vrienden waar ik hem van gekregen had verbaasd dat ik hem al af had :?

Een paar weken terug kwam een vriend van ons langs met z'n nieuwe vriendin voor de gezeligheid en wat onderhoud aan z'n oldtimer. Omdat ik haar niet echt ken en we toch de dag door moesten komen, en ik ergens had opgevangen dat ze graag puzzelt, voorgesteld dat ze een puzzel mee zou nemen. Ze was speciaal een nieuwe wezen halen bij de action en we hebben gezellig zitten puzzelen en nog veel meer overeenkomsten gevonden. Ik mocht alleen niet op de doos kijken, want dat was valsspelen ofzo *oog omhoog*.

De volgende dag zat ik me te vervelen dus even naar de action gerend voor een puzzel, waren net de That's Life binnen gekomen en ik had ook nog een andere. Koste me nog geen week om beide puzzels in elkaar te leggen dus een paar dagen later de andere That's life puzzels ook nog maar even gaan halen. Drie puzzels onderweg heb ik al een tactiek ontwikkeld waarmee ik in twee avonden een puzzel van 1000 stukjes in elkaar leg met zo min mogelijk gebruik van het voorbeeld _O-

Ik doe het nu even rustig aan, ik wil niet te snel door m'n puzzels heen gaan. Ben benieuwd wat voor uitdagendere puzzels er zijn!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:13

Afbeelding
Als je een uitdagende puzzel zoekt...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:23

Beetje die dora puzzel wauw haha. Gebruiken jullie voor t puzzelen een daglicht lamp? Vind het zo jammer dat het snel donker is daarom zoek ik een daglicht lamp

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:08

thirteenn schreef:
Mag ik binnen vallen? Zijn er meer die gisteren een Thomas kinkade puzzel hebben gescoord bij de Aldi? Ik heb er 4 kunnen scoren en daarmee m’n collectie verdubbeld. Ben opzoek naar een lijst met alle Thomas Disney puzzels. Iemand die een lijstje heeft?

Ik heb er ook weer 2 bij *\o/*
Als je op de achterkant kan de puzzel kijkt, zie je de plaatjes van welke puzzels er nog meer zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:53

EmptyWords schreef:
[ [url=m/0T3vm1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je een uitdagende puzzel zoekt...

Dat is misschien een beetje teveel van het goede :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:19

D_akota schreef:
thirteenn schreef:

Ik heb er ook weer 2 bij *\o/*
Als je op de achterkant kan de puzzel kijkt, zie je de plaatjes van welke puzzels er nog meer zijn.

Maar dan moet je de meest recente hebben om te weten welke er allemaal zijn toch?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:31

thirteenn schreef:

Oh hoe duur zijn ze daar?

Deze vandaag afgerond. Panorama puzzel, beetje behelpen omdat ie te lang was voor m'n plaat

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:40

Creatief Tancreda!

Wat voor puzzel mat, koffer, plaat hebben jullie?
Ik heb nogal een hobbelige tafel dus iets is noodzakelijk. Momenteel gebruik ik een triplex plaat die ik toevallig nog heb liggen, maar die kan binnenkort best nog wel eens opgezaagd worden :+

Ik heb laatst gepuzzeld op zo’n koffer van jumbo. Hoewel me dat ideaal lijkt om een puzzel mee op en neer naar onze stacaravan te slepen, vond ik het niet fijn dat hij zo zacht is. Ik vind een harde ondergrond dan fijner. En in dit geval had vervoer terug naar huis een negatief effect op de progressie doordat de puzzel te dun was om goed klem te zitten en dus :+

Ik ben ondertussen tot de ontdekking gekomen dat er heel veel opties zijn zoals eentje waarbij je het deksel opvouwt zoals een tablet hoesje zodat die een beetje schuin omhoog. Ik vraag me af of dat echt fijn is.
Sorteer platen hoeven niet persee voor mij, ik hem m’n harde placemats met kurken onderkant al tot sorteer plaat gepromoveerd :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:59

Tancreda4 schreef:
thirteenn schreef:

Oh hoe duur zijn ze daar?

Deze vandaag afgerond. Panorama puzzel, beetje behelpen omdat ie te lang was voor m'n plaat

[ [url=m/6krb3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

6 euro, maar daar is altijd om 8 uur sochtends al een run op dus kans is klein dat er nog wat ligt. Grappig die Panorama heb ik ook! Is stuk lastiger dan hij lijkt haha