Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:47

Geeft niks :D

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:59

Ben tot nu toe een stille meelezer, maar wil nu toch even mijn ergernis kwijt.

Ben op zoek naar bed voor zoon die op kamers gaat wonen. Staat eentje te koop in de juiste stad voor € 75. Heeft ook al iemand dat bedrag geboden paar uur terug, dus ik bied € 80 en stuur er gelijk een mailtje achteraan. Krijg ik een dag later antwoord (niemand heeft in de tussentijd nog hoger geboden) dat ik hem mag kopen voor € 100 8)7 . Heb nog teruggemaild dat ik het verschil wel wil delen, dus voor 90 dan, maar nee voor minder dan 100 gaat hij niet weg. Waarom zet je dat bed dan te koop voor € 75, sorry dat snap ik echt niet. Het is dat ik het bed eigenlijk wel graag wil hebben, dus ik hou me in en ga denk ik maar mailen dat ik het wil voor dat bedrag, maar vind het wel bijzonder irritant.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:25

Prince schreef:
Ben tot nu toe een stille meelezer, maar wil nu toch even mijn ergernis kwijt.

Ben op zoek naar bed voor zoon die op kamers gaat wonen. Staat eentje te koop in de juiste stad voor € 75. Heeft ook al iemand dat bedrag geboden paar uur terug, dus ik bied € 80 en stuur er gelijk een mailtje achteraan. Krijg ik een dag later antwoord (niemand heeft in de tussentijd nog hoger geboden) dat ik hem mag kopen voor € 100 8)7 . Heb nog teruggemaild dat ik het verschil wel wil delen, dus voor 90 dan, maar nee voor minder dan 100 gaat hij niet weg. Waarom zet je dat bed dan te koop voor € 75, sorry dat snap ik echt niet. Het is dat ik het bed eigenlijk wel graag wil hebben, dus ik hou me in en ga denk ik maar mailen dat ik het wil voor dat bedrag, maar vind het wel bijzonder irritant.

waah, ik blij dat me oom een kringloopzaak heeft... net wezen shoppen, stoel tafel potten pannen :D :')
justdiesel: kan hem niet echt vinden :o hij moet ergens hier zijn maar waar?

Magrathea

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:30

Hahaha Prince, wat een knullig persoon :oo weet je zeker dat je het wel wilt doen? Er zijn ook heel goeie bedden te koop bij de kringloopwinkel voor minder! En inderdaad dan kan je daar gelijk een hoop andere spulletjes scoren die van pas komen. Mijn kookplaat komt er vandaan, net als mijn bank, en die waren samen 110 euro meen ik. Toen heb ik er daarom nog wat kleine dingen gratis bij gekregen :D Oa een klein elektrisch citruspersje en een CD-rek.

Net weer een fijne afhandeling gehad van een gerbilbak! Hij is alleen wat te groot maar ik ben zelf gewoon zo oenig geweest om niet op de afmetingen te letten... Haha, eigen schuld dus. Ben er alleszins blij mee :) Was echt een koopje. Het enige wat vervelend was is dat we hem helemaal van de derde naar beneden moesten tillen op een onwijs steile trap maar gelukkig was er een sterke man om onderaan te lopen. :D Prima!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:03

Ik meld me ook weer in dit topic.

Heb 2 aquariua te koop die niet zo heel groot zijn maar die ook waarschijnlijk lek zijn. Ik heb er kleine reptielen ingehouden en de andere heb ik als fokbak voor gerbils gebruikt. Ik heb nu alleen og 2 katten en ben niet van plan om andere dieren te nemen xus mogen de bakken weg.

Nu zie ik af en toe in dit topic de vraag naar gerbilbakken voorbijkomen. Wat is volgens jullie de minimale maat voor 2 gerbils?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:08

fohadie schreef:

Heb 2 aquariua te koop die niet zo heel groot zijn maar die ook waarschijnlijk lek zijn. Ik heb er kleine reptielen ingehouden en de andere heb ik als fokbak voor gerbils gebruikt. Ik heb nu alleen og 2 katten en ben niet van plan om andere dieren te nemen xus mogen de bakken weg.

Nu zie ik af en toe in dit topic de vraag naar gerbilbakken voorbijkomen. Wat is volgens jullie de minimale maat voor 2 gerbils?

Ha, volgens mij was ik dat vooral. :P
Ik geloof dat 60x40x40 wel echt het minimum is, liefst iets groter zoals 70x45x45. En het deksel is voor mij ook belangrijk :) Iets waar ze niet doorheen kunnen knagen bijvoorbeeld haha.

Waar ik me vooral aan ergerde in mijn zoektocht was dat zoveel mensen een kooi met plastic onderbak van 10 cm aanbieden als gerbilkooi... Ja joh, 10 minuten en ze zijn erdoorheen, om maar niet te spreken van de rotzooi die het graven oplevert :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:23

Magrathea schreef:
fohadie schreef:

Ha, volgens mij was ik dat vooral. :P
Ik geloof dat 60x40x40 wel echt het minimum is, liefst iets groter zoals 70x45x45. En het deksel is voor mij ook belangrijk :) Iets waar ze niet doorheen kunnen knagen bijvoorbeeld haha.

Zo klein joh? De bak die ik had als opfok en nu tekoop heb is een juwel aquarium van 60 bij 30 bij 40 incl. Kap en tafeltje maar vind ik voor 2 gerbils wel erg klein. Enidd plastic onderbak moet je maar niet doen, haha.

Waar ik me vooral aan ergerde in mijn zoektocht was dat zoveel mensen een kooi met plastic onderbak van 10 cm aanbieden als gerbilkooi... Ja joh, 10 minuten en ze zijn erdoorheen, om maar niet te spreken van de rotzooi die het graven oplevert :=

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:19

Margrathea en Unihorses, kringloop winkel goed idee ! Zal Delft ook wel hebben :) .

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:48

Justdiesel ik heb de 53ste liggen !

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:59

Prince schreef:
Margrathea en Unihorses, kringloop winkel goed idee ! Zal Delft ook wel hebben :) .

Leuk, gaat je zoon naar Delft? Ik woon/studeer er, kan zo drie kringlopen noemen :D

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:23

Magrathea schreef:
Prince schreef:

Leuk, gaat je zoon naar Delft? Ik woon/studeer er, kan zo drie kringlopen noemen :D

Noem maar :j.
Hij gaat Werktuigbouwkunde doen op de TU of HBO. Afhankelijk vd loting.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:37

Nou, gisteren ook iets via marktplaats opgehaald. Mijn fiets was laatst gestolen van het station, dus mijn vriendin op zoek naar een nieuwe fiets voor me als kado voor het alvast behalen van mijn diploma (die mag ik in het najaar komen ophalen :P)
Mountainbike, alleen schakelen zou niet altijd goed werken, hij sloeg nog wel eens wat over. Nou prima weetje, dat kunnen we nog overleven :P Pa is ANWB'er, dus die kan mij ook wel helpen indien nodig.
Eenmaal daar zien we de fiets. Mooi ding, zoals ik graag wilde, alleen zag ik wat aanpassingsdingetjes :P
(wilde het stuur anders hebben etc, hier zit een ''normaal'' stuur op van een gewone fiets, geen mountainbike stuur :P)
Fietsje:
Afbeelding

Betaald, ingeladen, en eerst door naar de fietsenmaker. Eenmaal in de auto bedacht ik me ineens: hij veerde niet! maar dat had vast zo zijn reden :j Toen we even gauw keken zagen we al schroeven in de vering zitten, en die moesten er waarschijnlijk even uit (maar eerst dan even langs de fietsenmaker om het te laten checken, stel nou dat het er hoort te zitten _O-)
Antwoord daar...nee, die zijn er in gedraaid omdat het verroest zal zijn. Fiets is compleet overgespoten waarschijnlijk om roest te verbergen.
Beetje sneu naar huis gegaan (had me zo verheugd op de vering -O- ) en daar toch maar besloten te prutsen aan de fiets. Eerst: schroeven eruit. Toch benieuwd of het dan echt zo erg is.
Je raad het nooit, de fiets veerde! Normaal, geen gepiep, geen roest te zien...niks! Ik dus verder gaan met onderzoeken van de fiets. Inmiddels een schuursponsje en schoonmaakmiddel erbij gehaald (het was nogal lelijk overgespoten, leek verfplekken te hebben waar tegenaan geschuurd was en de achtervork was gewoon belabberd gespoten met aan de onderkant nog de zilvergrijze kleur te zien :'))

Ik poetsen...en poetsen, en ik kreeg een sticker tevoorschijn. Vanuit daar alle stickers tevoorschijn geprobeerd te halen, kom ik eerst een halve sticker tegen met de halve letters ''AGLE'' Nouja, wat is agle nou? :') Verder gepoetst, kom ik uit op een grote sticker met gaytany. Verder kwam ik een sticker tegen met de tekst ''predator''. Opgezocht, is het gewoon exact deze fiets:
Afbeelding

Het meeste zwart hoort dus zo, en nu ben ik druk bezig met de vorken schoonboenen. Ik wil kijken of ik weer zulke banden kan krijgen, en natuurlijk het stuur :j De stickers wil ik proberen bij te werken zodat die weer netjes zijn, en dan kan ik er optimaal van genieten :D Had eerst in de planning de fiets compleet over te spuiten (mooi zwart maken, en dan strakke strepen er op knallen), maar die planning is nu van de baan nu ik weet wat eronder zit! *\o/*

Heel verhaal, al met al dus onverwacht een nog betere afhandeling dan ik verwachte! Ik dacht een ''merkloze'' mountainbike te kopen, en kreeg dit ervoor terug! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:46

Is die fiets niet gejat dan?
Dat ze hem daarom overgespoten hebben..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:55

Hij heeft hem ook alweer van iemand anders gekocht via marktplaats. Het was in Groningen, dus wie weet..Het is wel een gedachte die gisteravond ons te binnen schoot, want waarom zou je een goede mountainbike zo ''verpesten'' anders :=
Heb het nog wel nagekeken met het gevonden framenummer op de aangeraden site van marktplaats, maar daar niks gevonden. Dan lijkt hij me ''schoon'' genoeg :j

Maargoed, er waren ook schroeven in de vering gedraaid, en achter is de vering vast gezet, dus diegene was toch al bezig met een goede fiets verpesten, waardoor het overspuiten er nog wel bij leek te passen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:29

Je kan er zelf niets aan veranderen als het wel zo zijn gelukkig heb je nu een goede fiets!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:27

dees_daan schreef:
Is die fiets niet gejat dan?
Dat ze hem daarom overgespoten hebben..

dat dacht ik ook meteen haha

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:57

Zo mooi als mensen overlopen van zelfvertrouwen.

In de advertentie staat vaste prijs 20 euro, er staat een bieding van 22 euro en dan sturen:

Hallo,

Voor 10 euro hebben wij een deal!

Groeten,

Ja, tuurlijk joh! :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:02

Hahah zo had ik er van de week ook eentje.
Best een grote partij met oa 11 dekens (bucas, horseware, eskadron) zadel, singels, rijbroek, bitten, dekjes, onderlegger (echt wol) en nog veel meer.
Krijg je een bod van € 85,- 8)7 incl verzenden.

.......................................................
Dus niet! Zijn zeker gezien de volume en gewicht al 3 pakketten.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:45

Alleen een zadel is al boven de 100 euro, dus hoe bedenk je t om 85 te gaan bieden :=

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:34

Tja, sommige mensen denken echt dat alles voor niks kan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:36

Ik zit te twijfelen, voor een snelle verkoop mijn dressuurzadel een stuk onder de vp (en waarde) te verkopen (persoon wil m gelijk vanavond komen ophalen) of toch wachten tot iemand wel de normale prijs er voor geeft.
Hoef de hoofdprijs er niet voor en ben helemaal voor een snelle verkoop, maar om m nou een stuk onder de waarde te verkopen.... Hij staat er trouwens nog maar een dag op, maar ik weet hoe het is met zadels tegenwoordig... Je loopt er zo een hele tijd mee te zeulen op internet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:38

Je kan evt kijken of een compromis kan sluiten met deze persoon waar je ook tevreden mee bent of heb je dat al geprobeerd?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:55

Ja dat had ik al geprobeerd, maar wat ze bood was naar eigen zeggen echt haar maximum budget..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:14

Kan iemand mij vertellen hoe ik een melding doe bij marktplaats? Ik word al ongeveer een week lastig gevallen door een franse man die mijn flipperkast wil kopen maar hij stuurt elke dag wel 3 mails in het frans en ik word er echt gek van.

Heb al 3x gezegd dat hij op moet houden maar hij blijft bezig met zijn biedingen verwijderen en dan weer plaatsen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:18

Als je inlogt in mijn marktplaats, kun je bovenaan kiezen voor 'help en info' Dan heb je rechts 'neem contact op met MP.