Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:36

En weer bingo buikpijn en ren je rot. Echt gewoon alweer 1,5 week ruim diarree. Dit kan toch nooit goed zijn voor je lichaam en hou ook niks vast.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Slik je nog steeds magnesium en zo ja hoeveel? Want buikpijn en diarree is een bekende bijwerking bij te veel magnesium.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

Nog steeds snipverkouden. Maar ik ben in goed gezelschap, las ik. Maxima en Max Verstappen zijn ook ziek.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Ongesteld geworden terwijl dat echt totaal niet uitkomt. Normaliter slik ik door maar 1 dag vergeten en de 2e dag veel later genomen, en alles is gelijk in de 'joepie we kunnen weer' stand gegaan. En ik moet morgen op buitenrit. Dit komt zoooo niet uit....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:29

kosseh schreef:
Wat is er met het weer? Staat geen sneeuw of kou toch, of alleen hier niet?

Mijn dubbele ergenis:
Had op de site van een winkel gezien dat ze veel skibroeken in mijn maat hadden, maar wilde niet bestellen omdat ik nergens kan vinden hoe ze vallen.
Had wel 3 verschillende maten oer model kunnen bestellen, maar dat vind ik toch wel echt zonde.

Vandaag kon ik eindelijk een keertje langs (anders dan elke zondag als ze dicht zijn als enige van het centrum, leven niet meer ik 1800..). Kom ik die winkel in geen skibroeken te bekennen. Hadden ze volgens de verkoper alleen online. Ook niks van het zelfde merk om een beetje te pijlen hoe de maat voering/lengte is. Met wel dikke benen/billen maar geen buik is dat nog wel eens een uitdaging. Aantal grotere maten winkels gaan er van uit dat als je dik bent je alleen een buik hebt en nog geen billen.. daarnaast ook nog wat langer vallende nodig.

Conclusie nu moet ik dus als nog veel verschillende bestellen. De vrouw kon mij namelijk ook niet vertellen of de broeken lang/kort vielen of wat dan ook.

Hier -5/-6 voor de nachten. :brr:

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:35

Hier worden ook opnieuw koude nachten voorspeld met dinsdag en woensdag weer sneeuw. De zooi van de afgelopen week is nog niet eens weg. En ik moet woensdag naar kantoor in Utrecht, dat is 175 km verderop. Nog afgezien dat ik vrees voor de verkeerssituatie en de waarschijnlijk nog langere reistijd dan normaal, vind ik het nu ook even geen fijn idee dat mijn paarden dan alleen zijn. Hopelijk kan het water op de leiding blijven, anders moet ik wat verzinnen om ‘s ochtends snel de speciekuip met warm water te kunnen vullen.

En ja, ik ben klaar met de sneeuw en winter. Ik heb de foto’s, de 20 cm sneeuw was even leuk, nu wil ik graag lente. Heb al sinds het weekend voor kerst niet meer gereden en heb tussendoor welgeteld twee dagen kunnen longeren. Nu alleen af en toe wat grondwerk in de bevroren en besneeuwde bak, maar dat mag geen naam hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

zonnebloem18 schreef:
Slik je nog steeds magnesium en zo ja hoeveel? Want buikpijn en diarree is een bekende bijwerking bij te veel magnesium.

3 of 4 per dag en moet eigenlijk 5 per dag doen, maar dan loop ik helemaal leeg.

In Zuid Holland komende tijd niet onder 0.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Was dat een voorschrift om verstopping tegen te gaan?
Want dat je nu het tegenovergestelde hebt met zulke hoeveelheid begrijp ik wel.

Het noorden heeft echt al lang rot weer. En komende week ook nog.
Wat een verschil met zuid.
Niet leuk voor jullie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Jep dat is het andere probleem. Minder gaat niet. Heb alleen wel een blijvende opgeblazen buik. Soms wat minder en dat is vaak in de ochtend.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Bij meer dan 350 a 400 mg is dit het resultaat. Ik zou echt even een paar dagen stoppen en kijken wat er dan gebeurt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

zonnebloem18 schreef:
Bij meer dan 350 a 400 mg is dit het resultaat. Ik zou echt even een paar dagen stoppen en kijken wat er dan gebeurt.

Dat mag dus niet en moet zo door blijven gaan tot Ct scan. Of tot de arts anders zeg.

En daar komt geen zwarte stinkende ontlasting van.

Met de magnesium is ook tegen de misselijkheid en vind herkauwen ook niet zo fijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Er is mij geleerd dat zwarte ontlasting bloed kan bevatten en je bij blijvende zwarte ontlasting direct een arts moet raadplegen.

Minder die magnesium... Want die diaree is ook niet best.
Zou me echt niets verbazen dat jij iets onder de leden hebt wat ze ff over het hoofd zien...

Echo buik al eens gehad?
Ontlasting onderzoek? ( Je poep, en niet je darmen)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Echo ja, maar lager. Ja ontstekingswaarde in ontlasting. Gisteren ziekenhuis gebeld en het is genoteerd. Kon tot maandag wachten. En moest doorgaan met magnesium.

Gok dat ze ook iets over het hoofd zien. Maar nu 10 februari ct scan abdomen.

Ook omdat ik ook al jaren met bloedarmoede loop. Slechte weerstand al jaren. Loop eigenlijk ook al jaren met vermoeidheid.

Misschien galstenen, coeliakie, Crohn weet ik veel nog meer wat mogelijk is. Ga gewoon maandag afwachten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Wellicht tijd om eens een second opinion aan te vragen bij een ander ziekenhuis...

Je eigen risico ben je zo te horen toch al zo doorheen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Jolliegirl schreef:
Er is mij geleerd dat zwarte ontlasting bloed kan bevatten en je bij blijvende zwarte ontlasting direct een arts moet raadplegen.

Dit Marcella.

Als ik je berichten lees dan vind ik die zorgwekkend en dan vraag ik mij af of het verstandig is dat je tot maandag wacht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Tja ze zag geen noodzaak voor spoed. Daarom ook vrijdag gebeld.

En was ook maar 1 dag. Sinds gisteren is het heel licht. Misschien oude verstopping ook eruit gekomen.

Heel eerlijk maak mij er niet meer druk om. Gisteren ook weer slecht nieuws over mijn moeder gehad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

:knuffel:
je zit in roerige tijden.

En het huis van je oom, is dat verkocht?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Dat er iemand hier in de omgeving regelmatig met een hond loopt die ruim 30 minuten non stop blaft.

Geeft ontzettend veel overlast, maar ik snap ook niet dat je je hond maar non stop laat blaffen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Mijn rugpijn...dit is gewoon niet leuk meer. :x

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

Ik heb zo geen geduld!

Donderdagochtend een mri gehad en wil graag het verslag lezen, wat bij veel.klinieken en ziekenhuizen in de app is te vinden. Helaas niet bij de gene waarbij ik nu loop, dus moet nog een week wachten tot ik de uitslag heb.

Het is ook niet dat zo een verslag abracadabra voor mij is, het is m'n studie richting dus lees het gewoon als of het Nederlands is.

Vond het andere keren zo fijn dat ik het zelf al gelezen had en daardoor gerichter vragen kon stellen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Ik kwam je ouders nog tegen vd week Marcella, ff staan kletsen.

Vervelend hoor

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

Polarize schreef:
xPabloBokt schreef:
Afgewezen.. -O-

Balen -O-

Ik heb net mn stagebegeleider ontmoet, zou alleen een gesprek zijn maar ik heb meteen een deel van een les meegedraaid en geholpen dingen klaar zetten voor de open dag :') was hier natuurlijk niet echt op voorbereid, dus had geen lunch mee niks en draai de hele ochtend al op een rijstwafel :+

Das meestal niet zo een best teken ....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:19

DuoPenotti schreef:
:knuffel:
je zit in roerige tijden.

En het huis van je oom, is dat verkocht?

Ja gelukkig wel 6 maart overdracht.

En ik ben nog steeds van mening dat het zeer nadelig gaat zijn voor mijn oom. Maar niet mijn probleem. In ieder geval minder rooskleurig als de financieel adviseur van mijn broer het laat lijken. :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Ik moet echt stoppen met opstaan en meteen uitrekken, dan lig ik gegarandeerd binnen 5 seconden op de grond :')

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Ik weet, aan alles komt een eind. Maar ik zie het even niet, mentaal, lichamelijk, ik ben even op.